"Подорож під назвою „життя” (Заняття з елементами тренінгу)

Про матеріал
Заняття з елементами тренінгу "Подорож під назвою „життя” спрямоване на розвиток навичок спілкування учнів старших класів, вміння взаємодіяти один з одним в умовах новоствореного класного колективу, вміння домовлятись; може сприяти згуртуванню колектива, покращенню емоційного стану дітей.
Перегляд файлу

Подорож під назвою „життя”

Заняття з елементами тренінгу

 

Мета: розвивати  навички спілкування, вміння взаємодіяти з однокласниками, вміння домовлятись; сприяти згуртуванню колектива, покращенню емоційного стану.

Хід заняття

Психолог

         Людина... Це щось велике, розумне, фантастичне, а з іншого боку – маленька частинка всесвіту, яка тісно пов’язана з природою. Із соціальної точки зору, людина – соціальна істота з різноманітними стереотипами, правилами, соціальним досвідом, який вона набуває впродовж життя при взаємодії з родиною, суспільством.

         Усі ми прагнемо добре жити, бути успішними, максимально насолоджуватись життям. Ми часто говоримо: „Я хороший, це світ такий поганий”, - забуваючи, що у світі живуть такі ж, як і ми, люди.

 

Вправа „Добрий чарівник”

Мета: створення позитивної атмосфери, усунення емоційного напруження.

Закінчіть, будь ласка, речення: ”Якби мені зустрівся добрий чарівник, я ввічливо попросив би...”

 

Казка „Що таке життя?”

  Якось засперечались пролісок, сніг і зайчиха, що на світі найкрасивіше.

  • Найкрасивіше, - сказав пролісок, - це коли розквітає перший пролісок. Навкруги ще сніг, а сонячне проміння дзвонить у білосніжний дзвіночок на зеленій стрілці: прийшла весна.
  • Ні, найкрасивіше, - зауважив сніг, - це коли перший сніг випадає. Земля чорна, замерзла, неприваблива. А випаде перший сніг – і земля немов умивається. Уся загортається в пухнасте покривало, кращає, світиться.
  • Ні, - відмовила зайчиха, - найкрасивіше, коли маленькі  зайченята вперше виходять на галявину. Навкруги пахучі квіти, високі трави, і в них – маленькі пухнасті грудочки сидять, вперше на світ дивляться. Вушка в них ворушаться, а очі робляться величезними від подиву. Я прекраснішої картини не бачила.
  • Даремно ви сперечаєтесь, - ласкаво сказало їм сонечко з висоти і погладило всіх трьох і землю навколо, - це все найкрасивіше, тому що все це – життя.

Обговорення:

  • Що ви думаєте з приводу цієї казки?
  • Чи згодні ви з нею?

Психолог

Мудрі говорили: „Життя – це нескінченне пізнання, бери  свій ціпок і йди”.

Кожен із нас має свій „ціпок” і прямує  своєю дорогою, але якоїсь миті ми починаємо усвідомлювати, що дорога є досить широкою, і поруч з нами  йдуть інші люди.

 

Вправа „Асоціації”

Мета: формувати в учнів  упевненість  у собі, розвивати комунікативні навички.

     На картках написані слова: уважність, доброта, терпіння, повага до інших, співчуття, справедливість, чесність, підтримка, самоповага, відповідальність, комунікабельність, щирість, впевненість, скромність, відвертість.

     Учні витягують  по одній картці і пояснюють, із ким або із чим асоціюється у них це слово, яку вони уявляють людину чи ситуацію.

 

Вправа „У кого як у мене...”

Мета: дати зрозуміти учням, що у них є багато спільного, що вони одна команда.

     Всі сидять у колі. Ведучий обирає першого гравця, який  стає серед кола і говорить фразу: ”А у кого як у мене...” (є кішка, очі блакитного кольору, болить голова від гучної музики). Гравці, у яких обставини життя співпадають з тим, що каже перший гравець, міняються місцями, а гравець сідає на вільний стілець. Той, кому не вистачило стільця, продовжує гру.

Обговорення:

  • Про що  ця вправа?
  • Який висновок ми можемо зробити?

 

Вправа „Павучок”

Мета: формування колективізму, навичок роботи в групі.

         Вісім учасників стають в коло спиною до центру. Їх міцно зв’язують стрічкою навколо пояса. Вони – павучок. Необхідно виконати разом певні завдання (пройти по класу, кожному на дошці залишити свій підпис, пройти між  стільцями, витерти дошку та ін.

Обговорення:

  • Як ви почувалися під час гри?
  • Чи враховувались бажання інших?
  • Чи потрібно було домовлятись?

 

Вправа „Допомога ззовні”

Мета: розвиток емпатії, вміння розуміти інших людей.

      Учні на аркушах паперу пишуть свої проблеми, складають, кладуть в середину кола. Потім кожний  бере один аркуш і пропонує розв’язання описаної  проблеми, або шукає корисне в ній.

Обговорення:

  • Чи стикались ви з такими проблемами?
  • Чи складно знайти правильне рішення?

 

Вправа „Скеля”

Мета: оптимізувати  відносини в класному колективі, розвивати почуття взаємодопомоги.

     На підлозі намальована лінія. Скеля – це  всі учасники, які розташовуються на відстані в ширину ступні від смуги на підлозі. За смугою – прірва. Перший учень проходить увесь шлях і стає наприкінці колони. Свій шлях починає наступний учасник. Вправа триває, поки не пройдуть усі. Вправа має й діагностичний характер: можна визначити, як група ставиться до кожного з учасників (підтримують і підказують шлях, чи, навпаки, штовхають, лякають, відвертаються, ставлять підніжки).

Обговорення:

  • Як ви себе почували, коли були скелею, а  як, коли проходили повз неї?
  • Чому навчає ця вправа?

 

Вправа” Броунівський рух”

Мета: згуртувати колектив, подолати бар’єри між членами групи, поділити на групи.

      Учні уявляють себе молекулами і хаотично пересуваються по приміщенню. За командою ведучого „Молекули – по 3” вони об’єднуються у трійки.(по-5, по-4). Остання команда:  „Молекули – по 2”.

 

Вправа „Кулька дружби

Мета: розвивати згуртованість, вміння розуміти один одного, домовлятись.

Пари учнів (по черзі) затискають між животами повітряну кульку без допомоги рук. Вони повинні виконати завдання ведучого, не впустивши кульку на підлогу.

Обговорення:

  • Чи складно було виконувати цю вправу?
  • Чи виникали ускладнення? Чому?
  • Що символізує повітряна кулька?

 

Казка про солом’яних людей

Психолог

        В наш час у кожної людини протягом дня  відбуваються десятки, а то й сотні контактів – у школі, вдома, на вулиці, в гуртках та секціях... І щоразу наш настрій, емоційний стан залежить від того, чи є ці контакти вдалими. Тому дуже важливо, спілкуючись з людьми, знаходити правильну  лінію поведінки, адже люди всі різні.

   В італійського письменника Джанні Родарі є казка про мандрівника, який  опинився в країні Солом’яних людей, котрі запалювались не тільки від вогню, а навіть від „гарячого” слова.

     Мешканці країни Воскових людей були  м’які, з усіма погоджувались, не мали власної думки. А Скляні люди вирізнялися такою тендітністю, що могли загинути від необережного дотику.

Напевно, всім зрозуміле переносне значення цієї казки..

Щоб зустріти таких людей, далеко подорожувати не треба. У кожного є знайомі, які можуть „спалахнути” від одного слова, які завжди з усім погоджуються, які постійно сперечаються або ж спокійні, врівноважені, стримані... Але життя таке, що нам потрібно опановувати вміння поводитися серед людей так, щоб усім було добре і приємно. Якщо ми хочемо, щоб нас поважали і цінували, то мусимо поважати й цінувати інших.

 

 Ритуал завершення заняття „Дякую за приємний день”

Учні стають в коло, беруться за руки й промовляють по колу „Дякую за приємний день”.

 

 

Література:

  1. Л.В.Туріщева. Психологічні тренінги для школярів. – Х.:Вид.група «Основа», 2010. – 124 с. – (Серія «Тренінги у педагогічній практиці»).
  2. Як згуртувати колектив.// Класний керівник. Бібліотека. – Київ «Шкільний світ», 2011. – 118с.
  3. «Будуємо майбутнє разом»: Програма профілактики конфліктів та правопорушень серед учнівської молоді: навчально-методичний посібник [Л.В.Зуб, Т.Л.Лях, Л.А.Мельник та ін.]; за ред.. Т.В.Журавель, М.А.Снітко. – К.: ТОВ «Видавництво АВД плюс», 2016. – 276с.

 

 

 

 

 

 

1.Неприязне ставлення деяких учнів у класі

 

 

2.Кожний сам за себе

 

3.Не знаю, як кого звати

 

 

4. Усі один одного ненавидять

 

 

5.Відсутнє взаєморозуміння

 

 

6.Суперництво серед учнів класу

 

 

7.Клас розділений на групи

 

8.Різні інтереси в учнів класу

 

 

9.Деякі учні пліткують, поширюють слухи

 

 

10.Деякі учні вважають себе кращими за інших

 

 

11.Деякі учні зверхньо ставляться до інших

 

 

12. Учні не можуть дійти однієї думки

 

 

13.Деякі учні насміхаються над іншими

 

 

14.Мене ніхто не помічає

 

 

15.Немає одного лідера в класі

 

16.Деякі учні привертають до себе увагу будь-якими способами

1

 

doc
Пов’язані теми
Психологія, Сценарії
Додано
13 травня 2019
Переглядів
1766
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку