Подорож Скруджа у часі й просторі. Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження

Про матеріал
Матеріали до відкритого уроку "Подорож Скруджа у часі й просторі. Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження".
Перегляд файлу

№_____                         Дата 02.12.2020                       Клас 6-А, 6-Б

Тема: Переродження Скруджа як наслідок осмислення свого життя

Тип уроку: урок застосування і закріплення набутих знань, умінь і навичок; урок-подорож.

Основні терміни й поняття: ДИНАМІКА,ДЕГРАДАЦІЯ, ЕВОЛЮЦІЯ

Міжпредметні зв'язки: іноземна мова, математика, музика, етика, естетика.

Обладнання: презентація до уроку, відео уривки із мультиплікаційного фільму «Різдвяна пісня в прозі» (2009), відеозапис колядки «Carol of the bell», мапа «Маршрут мандрівки Скруджа», слова англійською мовою для конкурсу «Перекладач»,  тестові бланки, крупи для досліду, пейнтбуки та ілюстрації до твору, підручники, ароматичні палички, заготовки для створення різдвяного вінка – картонне коло, сніжинки, виготовлені вдома учнями, клей, стрічка.

 

 Не гроші роблять людину щасливою,

а людяність.

Ч.Діккенс

Хід уроку

 

І. Організаційний момент.

На сьогоднішньому уроці нас чекає незвичайна подорож. Вона станеться у святвечір – тієї найдивовижнішої ночі, єдиної на рік, коли здійснюються всі мрії й бажання, стають реальними найфантастичніші речі. Ви знаєте, що Різдво – це велике свято, торжество світла і добра, день очищення душі від усякого зла. І ми з вами спробуємо зрозуміти протягом нашого уроку, навіщо головному героєві Скруджу була потрібна дивовижна мандрівка у просторі і часі, описана Чарльзом Діккенсом у повісті «Різдвяна пісня в прозі, або…» (Різдвяне оповідання з привидами)

  1.                   Запис числа, теми у зошити.

Слово вчителя . Я пропоную вам пограти, а для цього потрібно бути активним.  Кожен з вас отримає сьогодні свою  оцінку. Не забувайте, найбільш активні учні можуть додати бонусні бали, а той, хто не братиме участі у роботі класу, матиме  штрафний бал.

ІІ. Мотиваційний момент

Робота з епіграфом до уроку

Людське життя сповнене різноманітних подій. Не завжди вони приємні, іноді зникає віра у справедливість, але мав рацію Чарльз Діккенс, який свого часу написав слова, які я обрала сьогодні як епіграф до уроку. Наше завдання довести у ході заняття правдивість і доречність вислову. (Слайд 2-3)

Словникова робота

ІІІ. Перевірка д/з. Збір ілюстрацій та побажань.

 

 

 

 

 

ІІІ Актуалізація опорних знань

Тести Слайди 5-6

1.Головний персонаж « Різдвяної пісні у прозі»  очолював контору :

А. «Скрудж і Кречит» ;    Б. «Скрудж і Марлі» ;    В. «Скрудж і Скрудж».

 

2.Клерк на роботі намагався зігрітися біля:

А. свічки.   Б.обігрівача;     В. каміну;

 

3.Хворого хлопчика з родини Кретчитів звали:

А. Пітер;    Б. Том;            В. Тім;

 

4. Скрудж у подорожі з третім Духом побачив.

А. літню жінку; Б. власний похорон  В. хлопчика;

 

5. Головний герой повісті відіслав клеркові на Різдво:

А. індичку;       Б. гуску;.       В. качку;

 

6. «Які дурниці!» - так Скрудж сказав про:

А. прогулянку;                Б. Новий рік.        В. Різдво;

 

7. Скільки духів приходило до Скруджа:

А. два;             Б. три;                     В.чотири;

 

 Відповіді:

1. Б. «Скрудж і Марлі» ;  

2. А. свічки.

3. В. Тім;

4. Б. власний похорон

5. А. індичку;                     

6. В. Різдво;                    

7. Б. три;    

 

ІV. Робота над темою уроку

  1. Сенкан

Яким ми побачили Скруджа на початку твору? (Слайд 7-9)

Фізкультхвилинка (слайд 10)

 

  1. Метод "Коло ідей"

Дух минулого Різдва

  1. В якому образі з’являється  до Скруджа
  2. Дух минулого Різдва?  Чому?
  3. Обгрунтуйте свою думку

Слайд 11, 12 – відеофрагмент

Дух теперішнього Різдва (слайд 13)

  1. Свято в родині Боба Кречита
  2. Свято в будинку племінника
  3. Чи щасливі ці родини?

 

Дух майбутнього Різдва(слайд 14)

Що зрозумів Скрудж побачивши власну могилу?

 

  1. 3. Сенкан

Яким став Скрудж після Різдвяної ночі? (слайд 15. 16 - відеофрагмент)

 

  1. Поріняння образу Скруджа на пчатку повісті і піся його духовного переродження.

 

V.Вироблення практичних умінь і навичок               

1.Творчий проект: (слайд 19)
І група:
Створити
ланцюжок
помилок
СКРУДЖА

Дослідницька робота. «Ланцюжок помилок Скруджа».(Запис у зошит).

Завдання: дослідити які помилки здійснив Скрудж у своєму житті, що привели його до деградації? А результати нашого дослідження оформимо у вигляді схеми.

-         Що для Скруджа було найголовніше? (Гроші).

-         Чи приносили вони йому щастя?

(Ні. «Один, як перст, на всьому білому світі» - такий сумний висновок минулого).

 

Висновок: Помилка перша:ЖАГА ДО ГРОШЕЙ 

 

 Дослідження № 2

-   Як він поводився зі своїми грошима?

(Економив на всьому і на всіх, нічого не дозволяв навіть собі).

-         Яке слово для Скруджа було «найлиховіснішим»? (щедрість).

-         Які ланцюги скував Скрудж для себе за життя? (жадібність, жорстокість).

Висновок: Помилка друга:ЖАДІБНІСТЬ. 

 

    Дослідження № 3

-         Чи вірне моє твердження: «Скрудж хоч і жадібний, але перед Різдвом завжди допомагав бідним, давав гроші тим, хто просить». («Ні»).

-         Як він ставиться до оточуючих? Знайдіть підтвердження з тексту.

Висновок: Помилка третя:БАЙДУЖІСТЬ ДО ОТОЧУЮЧИХ

Дослідження № 4.

-   Племінник Скруджа Фред сказав: «Але ж те зло, що він робить, карає його самого».

Чи погоджуєтесь ви з цим?

-   Підтвердіть словами з тексту, що Скрудж був жорстоким.

Висновок: Помилка четверта:ЖОРСТОКІСТЬ У СТОСУНКАХ. 

 

   Дослідження № 5.

-         Як Скрудж відноситься до свого племінника?

-         Чи є у повісті люди, яких він любив?

-         Чи були у нього друзі, кохана?

Висновок: Помилка п'ята: ЗРАДА У КОХАННІ, ДРУЗІВ

 

   Дослідження № 6:

-         Чи здійснилася мрія Скруджа стати багатим? (Так).

-         Чи став герой щасливим у теперішньому житті? (Ні. Він багатий, але самотній).

Висновок: Втрата людських почуттів привела до деградації.

САМОТНІСТЬ.

 

2.Творче завдання:   (слайд 20)

 ІІ група

 Шлях Скруджа до щастя

Коментар до схеми.

На початку твору ми мали чорне, скам'яніле серце головного героя.

Скам'яніле від душевного холоду, воно було здатне на вияв лише негативних рис: похмурість, жадібність, жорстокість.

Очищення від зла, що панувало в його душі, відродило і серце героя.

Під впливом різдвяної подорожі воно стало здатним на добро, милосердя, співчуття, щедрість, людяність. І тільки тепер Скрудж відчув себе щасливим.

 

4. Захист творчих проектів  (слайд 21-22)

 

3. Рефлексія (слайд 23)

 

VІ. Підведення підсумку уроку.

  Вчитель: Отже, Скрудж не тільки на словах, а й усіма своїми вчинками доводить, що він переродився.

           Є така народна мудрість: «Якщо у тебе горе, поділися ним із другом, і у тебе залишиться половина горя. Коли у тебе щастя, поділися ним, і матимеш вдвічі більше щастя».

А які прислів'я чи приказки про добро знаєте ви? (Літературна гра «Добери приказку»).

Вчитель. Так закінчується «Різдвяна пісня в прозі», яку сам Діккенс назвав «повістю про переродження людини, яка понад усе цінувала дзвін монет».

Отже, кожен із нас відповідає перед Богом за свої вчинки. Скоро і ми будемо святкувати Різдво - єдиний з усіх днів, коли ширшають вузькі серця; найкращий в році, добрий, веселий, привітний день!»

Тож нехай різдвяний дзвін розбудить замкнені людські душі так, як розбудив душу Скруджа. Запам'ятайте слова Ч.Діккенса: «Май душу, май серце, і будеш людиною на всі часи!».

А я бажаю вам, дорогі мої, щоб диво Різдва – диво Добра і Любові до людей залишилося у ваших серцях, тому що Добро завжди перемагає, незважаючи ні на які обставини і перепони. Нехай буде над кожним із нас Боже благословення, його любов та ласка.

VI. Виставлення і мотивація оцінок.

VII. Домашнє завдання: Підготувати повідомлення про життя і творчість Миколи Гоголя. Читати повість «Ніч перед Різдвом»

 

 

 

 


             за тести можете отримати до 7 балів

тести , роботи в парах, творчий проект

сенкан першим чотирьом по 2 бали

7-й слайд першому по 1 балу

 

 

1-4 – 5хв

Тести – 5 хв

Сенкан – 10

Піся 9-го сл фізкультх – 2 хв

Духи – 10 хв

doc
Додано
1 грудня 2020
Переглядів
1707
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку