Подорож у країну мрій. Складання і написання за поданим початком і планом.

Про матеріал
Тема: Подорож у країну мрій. Складання і написання за поданим початком і планом. Мета: удосконалити вміння учнів складати текст, послідовно викладати свої думки та виражати їх у письмовій формі, вчити творчо ставитися до роботи; розвивати мовлення, фантазію, розширити словниковий запас учнів; учити бачити прекрасне, мріяти про світле, радісне майбутнє; виховувати любов до рідної мови, життя, людей.
Перегляд файлу

Тема: Подорож у країну мрій. Складання і написання за поданим початком і планом.

Мета: удосконалити вміння учнів складати текст, послідовно викладати свої думки та виражати їх у письмовій формі, вчити творчо ставитися до роботи;

розвивати мовлення, фантазію, розширити словниковий запас учнів; учити бачити прекрасне, мріяти про світле, радісне майбутнє;

виховувати любов до рідної мови, життя, людей.

Обладнання: виставка малюнків на тему « Моя мрія», зошити-шаблони («Хмаринки», «Повітряні кульки», «Парасольки»), таблиця  «Текст», музичний запис «Чарівної дороги» О. Степаненко, плакат із надрукованими віршами.


Чи то злива, чи сніжок,

Спека чи метелиця,

А мені сто стежечок

В цю країну стелиться.

Там ганки-вишиваночки,

Співучі квітники.

Русанчики, русаночки –

Живі квіти, думки!

В райдужнім узорі

Грають сині зорі,

Грають сонячні рум’янці,

Дім в сорочці-вишиванці!

Країна Мрій – чудова сторона!

В країні Мрій завжди цвіте весна:

То тиха, то весела і смішна!

 


Хід уроку

І. Організація навчальної діяльності.

Вступне слово вчителя.

Пролунав шкільний дзвінок.

Розпочати час урок,

Всі почули: дзень-дзелень?

Тож привітайтесь:

« Добрий день!»

ІІ. Повідомлення теми й мети завдань уроку

Сьогодні у нас незвичайний урок – урок розвитку зв’язного мовлення.

  • Що ми зазвичай робимо на таких уроках?
  • У чому полягає основне завдання цих уроків?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

  1. Бесіда.
  • Чи любите ви подорожувати?
  • Розкажіть про свої цікаві подорожі.
  • Який синонім можна дібрати до слова подорож? ( Мандрівка)
  • Як ви розумієте значення цих слів? ( Подорож, мандрівка – це пересування за допомогою транспорті чи пішки по місцях, віддалених від постійного місця проживання.)
  • На чому вам доводилося подорожувати?
  1. Гра «Чарівний транспорт».
  • Тож сьогодні ми будемо мандрувати. Для цього ми зараз об’єднаємось у групи. Подорож наша буде незвичайною – в країну Мрій. Тому і пересуватися ми будемо не зовсім звичайним способом. Торкніться ручкою біля білого аркуша паперу і промовите слова:

Мріє моя, здійснись,

Чарівний транспорт, з’явись.

  •                   Тепер оберіть собі чарівний транспорт і вирушайте у подорож. Хто хоче мандрувати на хмаринці? На парасольці? Повітряній кулі? ( учні об’єднуються у групи. Учасники першої групи мандрують на хмаринках, учасники другої групи – на парасольках, учасники третьої групи – на повітряних кульках.)
  •                   А тепер розкажіть у групах, про що ви мрієте. За подальшим початком і планом складіть невеликий твір.

Картка-помічниця №1

Країна Мрій (зачин)

Прогулянка у чарівний вихідний день. Що може бути краще? Ой як хочеться, щоб сталося щось несподіване, дивовижне! Раптом повіяв вітерець, підхопив і поніс мене. Я ледь встиг (встигла) схопитись за хмаринку ( парасольку, повітряну кульку)…

 

Карта-помічниця №2

План

  1. Про що ти мрієш?
  2. Як називається твоя країна мрій?
  3. Якою ти уявляєш цю країну?
  4. Якими ти уявляєш її мешканців? Як вони живуть?
  5. Чи є у цій країні тварини? Рослини? Які вони?
  6. Що ти хочеш побажати країні та її жителям?

ІV. Робота з темою уроку.

  1. Презентація творів учнів.
  •            Спочатку відгадайте загадки про наш дивовижний транспорт. ( Учні відгадують загадки, потім кожна група зачитує свій твір.)

Вона на небі проживає,

На землю сльози проливає.

  •     Хто ж вона, ота плаксійка? –

Запитує Надійка.

( Хмаринка)

Оля вийшла погуляти.

Дощик взявся пустувати.

Не лякає дощик Олю,

Бо відкрила Оля….

( парасолю)

Хоч і їсть лише повітря,

Поправляється за мить.

Як наїсться, то без вітру

Аж до хмаринка полетить.

( повітряна кулька)


  •  Ось який чарівний транспорт є у ваших країнах Мрій. Сьогодні ви розказали тільки про три такі країни, але їх набагато більше. У кожної людини – своя країна Мрії. Запишіть свої твори про країну Мрій у ці зошити-шаблони. ( Кожна група отримує зошит-шаблон ( парасолька, хмаринка, повітряна кулька) для запису твору.)
  1. Робота з виставкою малюнків «Моя мрія»
  •       Хто з казкових героїв мандрував на хмаринках? На парасольках? На повітряній кулі? ( Відповіді учнів)
  1. Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»
  • Якими бувають мрії?

( Учні висувають припущення, а вчитель записує їх на дошці.)

  • А тепер прочитайте, якими ще бувають мрії?

Картка-помічниця №3

Мрія – барвиста, безмежна, блакитна, блискуча, велика, весела, виконана, виразна, вільна, люба, гарна, героїчна, голуба, дивовижна, жива, золота, казкова, королівська, красива, крилата, найкраща, прекрасна, приваблена, зелена, жадібна, забута, марна, порожня, невиразна, лінива, безкрила, недосяжна, несмілива.

  • Виберіть і підкресліть слова, які можна підібрати до слова МРІЯ
  1. Фізкультхвилинка.

(Слухання музичного запису «Чарівної дороги» О. Степаненко.)

  • Пофантазуйте під музику: уявіть картинки своєї чарівної подорожі.
  1. Бесіда після слухання музичного твору.
  • Який настрій викликала у вас ця музика?
  • Що ви уявили, коли слухали цю музику?
  1. Практична робота учнів.

А) робота за таблицею «Текст».

  • З яких частин складається текст?
  • Які правила написання тексту ви знаєте?
  • Які типи текстів ви знаєте?

          Б) Робота над складанням твору.

(Картки-помічниці №1, №2, №3, №4 лежать на партах)

Картка-помічниця № 4

Слова для довідок:

Золоте сонце, вітерець, сонячне проміння, живі квіти, ласощі, цукерки, дивовижні рослини, тварини, будинки із шоколаду, будинок із квітів, морські мешканці, трудитися, веселі, дружні, працьовиті, великі рибки, веселка, миру і дружби, здоров’я, вертатися додому.

 

Учні усно промовляють складені твори, а потім записують їх у зошити-шаблони (хмаринка, парасолька, повітряна кулька).

В) зачитування учнями складених творів. Обмін творами в парах.

V. Підсумок уроку.

Бесіда.

  • Чи сподобалась вам наша подорож?
  • Що вам найбільше сподобалось?

VІ. Домашнє завдання.

Придумати та намалювати країну Мрій нашого класу

docx
Додано
14 березня 2023
Переглядів
654
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку