Тема: Подорож у країну мрій. Складання і написання за поданим початком і планом.
Мета: удосконалити вміння учнів складати текст, послідовно викладати свої думки та виражати їх у письмовій формі, вчити творчо ставитися до роботи;
розвивати мовлення, фантазію, розширити словниковий запас учнів; учити бачити прекрасне, мріяти про світле, радісне майбутнє;
виховувати любов до рідної мови, життя, людей.
Обладнання: виставка малюнків на тему « Моя мрія», зошити-шаблони («Хмаринки», «Повітряні кульки», «Парасольки»), таблиця «Текст», музичний запис «Чарівної дороги» О. Степаненко, плакат із надрукованими віршами.
Чи то злива, чи сніжок,
Спека чи метелиця,
А мені сто стежечок
В цю країну стелиться.
Там ганки-вишиваночки,
Співучі квітники.
Русанчики, русаночки –
Живі квіти, думки!
В райдужнім узорі
Грають сині зорі,
Грають сонячні рум’янці,
Дім в сорочці-вишиванці!
Країна Мрій – чудова сторона!
В країні Мрій завжди цвіте весна:
То тиха, то весела і смішна!
Хід уроку
І. Організація навчальної діяльності.
Вступне слово вчителя.
Пролунав шкільний дзвінок.
Розпочати час урок,
Всі почули: дзень-дзелень?
Тож привітайтесь:
« Добрий день!»
ІІ. Повідомлення теми й мети завдань уроку
Сьогодні у нас незвичайний урок – урок розвитку зв’язного мовлення.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Мріє моя, здійснись,
Чарівний транспорт, з’явись.
Картка-помічниця №1 Країна Мрій (зачин) Прогулянка у чарівний вихідний день. Що може бути краще? Ой як хочеться, щоб сталося щось несподіване, дивовижне! Раптом повіяв вітерець, підхопив і поніс мене. Я ледь встиг (встигла) схопитись за хмаринку ( парасольку, повітряну кульку)… |
Карта-помічниця №2 План
|
ІV. Робота з темою уроку.
Вона на небі проживає,
На землю сльози проливає.
Запитує Надійка.
( Хмаринка)
Оля вийшла погуляти.
Дощик взявся пустувати.
Не лякає дощик Олю,
Бо відкрила Оля….
( парасолю)
Хоч і їсть лише повітря,
Поправляється за мить.
Як наїсться, то без вітру
Аж до хмаринка полетить.
( повітряна кулька)
( Учні висувають припущення, а вчитель записує їх на дошці.)
Картка-помічниця №3 Мрія – барвиста, безмежна, блакитна, блискуча, велика, весела, виконана, виразна, вільна, люба, гарна, героїчна, голуба, дивовижна, жива, золота, казкова, королівська, красива, крилата, найкраща, прекрасна, приваблена, зелена, жадібна, забута, марна, порожня, невиразна, лінива, безкрила, недосяжна, несмілива. |
(Слухання музичного запису «Чарівної дороги» О. Степаненко.)
А) робота за таблицею «Текст».
Б) Робота над складанням твору.
(Картки-помічниці №1, №2, №3, №4 лежать на партах)
Картка-помічниця № 4 Слова для довідок: Золоте сонце, вітерець, сонячне проміння, живі квіти, ласощі, цукерки, дивовижні рослини, тварини, будинки із шоколаду, будинок із квітів, морські мешканці, трудитися, веселі, дружні, працьовиті, великі рибки, веселка, миру і дружби, здоров’я, вертатися додому. |
Учні усно промовляють складені твори, а потім записують їх у зошити-шаблони (хмаринка, парасолька, повітряна кулька).
В) зачитування учнями складених творів. Обмін творами в парах.
V. Підсумок уроку.
Бесіда.
VІ. Домашнє завдання.
Придумати та намалювати країну Мрій нашого класу