Заняття-квест з логіко-математичного розвитку «Подорож в Лего Країну».
Мета: закріплювати навички дітей орієнтуватись в просторі, вміння виконувати завдання за словесними вказівками дорослого; закріплювати навички лічби в межах 10; удосконалювати вміння додавати та віднімати в межах 7, викладати результат цеглинками лего-конструктора; сприяти розвитку мовлення;закріпити знання дітей про слово, речення;
вправляти в складанні речень; вчити інтонаційно виділяти звуки на початку, в середині, в кінці слова; визначати місце звука в слові, розвивати фонематичний слух; закріпити кольори; вчити дітей взаємодіяти в процесі спільної діяльності; розвивати логічне мислення, конструктивні здібності, увагу, пам’ять, спостережливість, дрібну моторику рук; розвивати зорове і просторове сприйняття; виховувати самостійність, терплячість, пізнавальний інтерес, потребу у спільній роботі; вміння знаходити вихід із складних ситуацій; застосовувати набутий досвід на практиці, в повсякденному житті.
Матеріали та обладнання: музичний супровід, ЛЕГО-конструктор, пластини, предметні картинки, технологічні карти, ноутбук.
Діти заходять в групову кімнату.
-Доброго ранку, сонце привітне! (показують жовту цеглинку)
-Доброго ранку, небо блакитне! (показують блакитну цеглинку і ставлять її на попередню)
-Доброго ранку у небі пташки! (показують синю цеглинку і ставлять її на поперндню)
-Доброго ранку, зимові дубки! (показують зелену цеглинку і ставлять її на попередню)
-Доброго ранку подих зими! (показують помаранчеву цеглинку і ставлять її на попередню)
-Доброго ранку тобі і мені! (показують червону цеглинку і ставлять її на попередню )
-Доброго ранку, всім нашим гостям! (руки перед собою)
Всім миру й тепла! Доброго дня!!!
- Діти, оберіть цеглинку зеленого кольору, якщо у вас дуже гарний настрій.
Якщо настрій нормальний, спокійний, то оберіть жовту цеглинку.
Якщо ж настрій з якихось причин не зовсім приємний – оберіть червону цеглинку.
Діти обирають цеглинки відповідно свого настрою. Якщо в когось поганий настрій, то обґрунтовують чому саме.
- Діти, сьогодні зранку прийшло повідомлення на електронну пошту нашої групи. Давайте переглянемо його.
Діти разом з вихователем переглядають відео повідомлення по ноутбуку та карту.
- Отож, підніміть башточку з усіх Шести цеглинок ті, хто хотів би сьогодні відправитись у подорож та допомогти лего-чоловічкам?
Вихователь показує дітям мапу, діти роздивляються її.
– Отож, діти, давайте візьмемо з собою мапу, рюкзачки, 6 цеглинок і вирушимо в подорож на допомогу лего- чоловічкам.
Треба зчепитися міцно мізинчиками, як деталі Лего, та вирушати в Лего – країну(ідуть змійкою по групі).
- Перша підказка – це на мапі телефон. Як ви вважаєте, для чого він нам потрібен? Так, щоб подзвонити. Тут є якісь цифри, мабуть, це номер-підказка. Давайте подзвонимо по ньому. Допоможіть мені, назвіть всі цифри. (дзвонять і дітям загадують загадку: Є великий, є малий,
З вантажами, легковий.
По дорогах поспішає,
У собі людей катає.
Відповідь: машина.
Діти підходять до іграшкових машин у групі і знаходять конверт із завданнями:
1.«Порахуй склади».
Вам треба порахувати склади в слові «машина» та показати стільки цеглинок, скільки складів
(діти підходять до столів і працюють з 6 цеглинками).
2.«Склади літеру».
З якого звука починається слово «машина»? а з якої літери? Треба викласти літеру «М» з цеглинок на столах.
3.«Мнемодоріжки з Лего».
Вам потрібно скласти речення за допомогою схем-доріжок та лего-цеглинок. Ви повинні знайти цеглинку такого кольору, який відповідає дії, що підходить до будови речення.
Діти працюють за столами, користуючись схемами-доріжками, умовними позначками та 6 цеглинками.
4.«Звукова башточка». Кожній дитині роздають по 3 цеглинки 2×2 червоного і жовтого кольора.
Вам потрібно побудувати башточку з цеглинок. Якщо почуєте в слові звук {м}, то поставте червону цеглинку, якщо інший звук, то жовту цеглинку (ромашка, стіл, ведро, дим, гелікоптер, молоко).
Діти знаходять на карті скрипичний ключ.
- Що ж це може означати? (відповіді). У нас музична пауза «Кулачки як молоточки» (з 2 цеглинками однакового кольору).
Діти знову розглядають мапу і бачать повітряні кульки.
-Діти, що нам треба шукати? (відповіді). Так, звісно, кульки.
Діти знаходять кульки.
- На кульках є цифри, це означає, що треба виконувати завдання послідовно, починаючи з 1 кульки.
Подивимось, яке завдання у кульці номер 1.
Дитина пробиває кульку № 1, діти сідають за столи.
Завдання 1. «Геометричні фігури».
- Побудуйте будь ласка квадрат з 6 цеглинок.
- Перетворіть квадрат на прямокутник.
- Побудуйте трикутник.
- Перетворіть трикутник на ромб.
- Побудуйте круг (його неможливо побудувати, в нього немає кутів і сторін).
Діти пробивають кульку №2
Завдання 2. «Орієнтація на пластині» (роздати пластини і цеглинки2×2).
-покладіть жовту цеглинку 2×2 у верхній лівий кут,
-червону у нижній правий кут,
-голубу – у центр пластини,
-рожеву – під голубу,
-чорну - у верхній правий кут,
-зелену – над голубою,
-білу – у нижній лівий кут. (порівняти зі зразком вихователя).
Діти пробивають кульку №3.
Завдання 3. «Розвʼяжи приклади».
Завдання дітей — знайти суму або різницю та викласти відповідь за допомогою лего-цеглинок (у стовпчик).
Діти пробивають кульку №4.
Завдання 4. «Порахуй смаколики»
-Діти, вам треба порахувати кількість солодощів в мішку та показати відповідь цеглинкою.
-Діти ми виконали всі завдання і повітряні кульки дарують нам ще цеглинки. Отож вирушаємо далі.
Діти дивляться на карту і знаходять нотку.
-Що ж це означає? – В нас музпауза.№9 (роздати цеглинки 2×2 трьох кольорів всім різні).
-Діти, подивіться, залишилась ще одна підказка.
Діти знаходять на карті - стілець.
-Що це може означати? Роздивіться уважно свої стільці.
Діти дивляться під стільці і знаходять конверт із завданням під стільцем вихователя.
Гра з лего-цеглинками «Який колір загубив художник?».
Поставте цеглинку такого кольору, який художник загубив та не разфарбував.
Діти виконують завдання за столами.
Вихователь: Ви виконали всі завдання та зібрали всі цеглинки. Тепер ви можете побудувати будиночки для лего-чоловічків.
Діти сідають на підлогу і будують під музику.
Під музику заходить Лего-Чоловічок:
-Добрий день, діти, я дуже вам дякую за допомогу, тепер у нас є нові будиночки! За вашу допомогу хочу вам подарувати новий конструктор лего-сістем (дарує коробку з конструктором).
Вихователь: Давайте подякуємо за подарунок та попрощаємся з Лего-чоловічком (уходить).
Діти, вам сподобалась подорож?
Працювали ви завзято,
Дуже вправні ви, малята,
А тепер скажіть мені,
Що сподобалось, що ні?
1