Квест «Подорож заповідниками»
(урок ЯДС у 4 класі)
Мета: узагальнювати та систематизувати знання учнів з теми; закріплювати основні поняття і терміни, вміння описувати тварин різної групи, визначати їх істотні ознаки, уявлення о ланцюгах живлення; формувати різностороннє уявлення про світ тварин, про їх значення у природі і цінності для людини, розвивати уміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, розвивати комунікативні здібності, уміння порівнювати й узагальнювати; спостерігати, робити висновки; розвивати уяву, мислення, виховувати любов та бережливе ставлення до природи, бажання захищати тварин від знищення, допомагати їм.
Обладнання: маршрутні листи, презентація
Хід заходу
І. Організаційна частина.
1. Привітання
Зібратися разом - це початок,
Триматися разом - це прогрес,
Працювати разом - це успіх!
Бажаю успіху!
2. Психологічний момент.
- Привітайтеся один з одним, усміхниться, щоб урок пройшов у теплій дружній атмосфері, адже: «Якщо хочеш, щоб життя тобі усміхнулося – спочатку усміхнися сам життю».
Усміхнімось, друзі, квітам,
травам, деревам і людям.
І нехай в усьому світі
краси й добра прибуде.
3. Вступна бесіда.
Вчитель.
- Що належить до природи?
- Яке значення природи в житті людини?
- Природа самодостатня і цінна сама собою. І завдання людини — не зашкодити, оскільки вона є лише частинкою цієї природи. Ми живемо на прекрасній планеті Земля та всі відповідальні за неї. Але люди забруднюють довкілля, шкодячи цим і собі. Сьогодні ми хочемо привернути загальну увагу до збереження природи.
Зникає багато видів рослин, тварин , комах. Лише в заповідниках ми можемо спостерігати за деяким з тварин. Тож сьогодні відправляємося в подорож заповідниками і зберемо ті види, що занесені до Червоної книги.
Правила гри
Для успішного руху команди вперед і подолання перешкод на окремих етапах дійте почергово і дотримуйтесь правил.
1. Отримайте маршрутний лист.
2. Рушаючи в подорож, не забувайте про правила вихованості та почуття такту до своїх суперників. За виконані завдання отримуйте фото представників фауни та флори заповідників України. .
3. Застосовуйте при виконанні завдань всю вашу енергію та креативність! У вас все вийде, рухайтесь далі та перемагайте!
4. На виконання кожного із завдань у вас до 10 хвилин. Не намагайтесь зекономити час – додаткових балів це не принесе, а от за перевищення ліміту часу бали знімаються.
5. Відвідуйте станції суворо за порядком, написаним в вашому маршрутному листі.
ПОЧАТОК ГРИ-КВЕСТУ
По сигналу організатора команди шикуються. Капітани отримують стартові листи та маршрутний лист зі схемою руху команди по станціях. Діти ознайомлюються з правилами проходження маршруту.
Організатор дає команді дозвіл для старту та записує час відправлення. Кожна з них рухається у напрямку заданої точки. Біля кожної точки перебуває організатор, який дає завдання, оцінює відповідь та спрямовує до наступної точки. На кожній станції команда повинна виконати практичне завдання і відповісти на теоретичні запитання. Зупинка на кожній станції займає не більше 10 хв. За кожну правильну відповідь на запитання нараховується 1 бал.
Станція «Тварини»
1)Розташувати малюнки за групами. Зліпити з пластиліну невистачаючих тварин : 1) риби 2) голкошкірі 3) плазуни.
Молюски
|
|
|
риби |
|
Черви
|
|
|
земноводні |
|
Членистоногі
|
|
|
плазуни |
|
Жалкі
|
|
|
птахи |
|
Голкошкірі
|
|
|
ссавці |
|
Губки
|
|
|
||
Безхребетні |
Хребетні |
|||
2) Назвати головні ознаки. За кожну складену групу по 1 балу, додавати по 1 балу за кожну названу ознаку.
Птахи (тіло вкрите пір’ям, дзьоб, мають крила)
Комахи (6 ніг, тіло складається: голова, груди, черевце)
Звірі (Тіло вкрите хутром, вигодовують малят молоком)
Риби (тіло вкрите лускою, зябра, плавники)
Павук – не комаха, бо має 8 кінцівок.
3) Гра «Так чи ні»
Учням читаються питання на які треба відповісти «так» чи «ні». Виграє та команда, яка за 1 хвилину відповіла на більшу кількість запитань.
- Тварини, яких люди розводять у своєму господарстві називають дикими (ні)
- Горобець – це перелітний птах (ні)
- Бджола – це комаха (так)
- Сорока – це зимуючий птах (так)
- Тварини, які самі добувають їжу і влаштовують житло називають дикими (так)
- Комахи мають 10 ніг (ні)
- Комахи мають 3 пари ніг (так)
- Перелітними називають птахів, які на зиму не відлітають у теплі краї (ні)
- Травоїдні звірі – це тварини, які живуть у траві (ні)
- Зимуючими називають птахів, які на зиму не відлітають у теплі краї (так)
- Жаби – це земноводні тварини (так)
- Істотна ознака комах – це 6 ніг (так)
- Риби дихають киснем, розчиненим у воді (так)
- Ведмідь – це всеїдна тварина (так)
- Лось – це рослиноїдна тварина (так)
- Тварини – це частина живої природи (так)
- Черепахи, крокодили – це плазуни (так)
- Риби можуть жити як у солоній, так і у прісній воді (так)
- Тіло вкрито пір’ям – це істотна ознака комах (ні)
- Тварини мають усі ознаки живих організмів (так)
- Найчисленніша група тварин – це птахи (ні)
- Найчисленніша група тварин – це комахи (так)
- Земноводні дихають киснем повітря (так)
- Тіло плазунів укрите вологими лусочками (ні)
- Червона книга – це книга червоного кольору (ні)
Станція «Птахи»
Відгадай пташку за її голосом/пізнавальне відео про спів птахів/звуки та назви птахів для дітей
2) Дібрати до фото назви птахів.
Станція «Комахи»
1)Заповнити таблицю «Життєвий цикл метелика»
3) Вирізати метеликів, викласти релакційну доріжку з метеликів.
Станція «Подорож до лісу»
1)Гра "Можна - не можна". Як поводитися в природі? Бережливе ставлення до природи
ІV. Підведення підсумків. Нагородження переможців.
- На сьогоднішньому уроці для мене найбільш цікавим відкриттям було…
- Сьогоднішній урок навчив мене...