10 липня о 18:00Вебінар: Мультфільм за 5 хвилин: онлайн-сервіси для створення анімації та монтажу

Подорж літературними стежками

Про матеріал
Урок - квест, проведений протягом тижня філології в 5 класі з метою повторення та закріплення вивченого. Завдання складені за матеріалами підручника Євгенії Волощук "Світова література. 5 клас"
Перегляд файлу

Урок-квест «Подорож літературними стежками»                               5 клас                                                                                                                                                          Мета: актуалізація та систематизація знань з зарубіжної літератури ;                                          розвиток зв’язного мовлення, креативності, аналітичного мислення; виховання любові та інтересу до вивчення зарубіжної літератури.                                                                                                                     Обладнання: картки (жовті, сині, зелені, червоні), маршрутні листи з зашифрованими назвами станцій.                                         

Хід уроку          
І Організаційний момент         
ІІ Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми й мети уроку 
1.Вступне слово вчителя        
 - На сьогоднішній урок до нас завітав ваш улюблений літературний герой – Сіндбад-Мореплавець. Він запрошує вас здійснити з ним подорож літературними стежками.             
2. Сіндбад-Мореплавець:        
           - Подорож буде захопливою, цікавою, наповненою різними несподіванками – такою, як я люблю. Хлопчики і дівчатка подорожуватимуть окремо і змагатимуться між собою. Команду-переможницю чекає від мене приз, а всі учасники подорожі отримають картки (жовта – початковий рівень, синя – середній рівень, зелена – достатній рівень, червона – високий рівень), які в кінці уроку можна обміняти на відповідні оцінки.                                                       
ІІІ Проходження квесту        
 Станція 1           Щоб подорож розпочати,                                                                                                                              Треба вам попрямувати                                                                                                                              До кімнати, де знання                                                                                                                                            На поличках в ряд лежать                                                                                                                             
              Й дещо можуть підказать.                                                                 (Бібліотека)                                                                                                                              Розминка                                                                                                                                                                        1) Слово «література» у перекладі з латини означає… («написане»)                                                        2) Світова література – це…(сукупність творів художньої літератури всіх країн світу від давнини до наших днів)                                                                                                                                                          3) Фольклор – це…(усна народна творчість)                                                                                                                4) Назвіть жанри усної народної творчості              (пісні, загадки, прислів’я, приказки, легенди, перекази, казки, анекдоти, скоромовки і т.д.)                                                                                                                5) Відгадайте загадку.                                                                                                                                            Стоїть хата на 12 вікон: в кожному вікні по 4 дівки, в кожної дівки по 7 веретен, в кожного веретена різне ім’я (Рік, місяці, тижні, дні тижня)                                                                                                                6) Поясни, як ти розумієш єврейське прислів’я: «Бійся козла спереду, коня ззаду, а дурня з усіх боків»                                                                                                                                                                                                       Станція 2                                                                                                                             
  А щоб далі вам пройти,                                    Треба хутко вам знайти                                                                                                                                            Місце, де живуть дивайси.                                                                                                                                            Нумо швидше, вирушайте!                                                                                                                                                          (Кабінет ІКТ)                                                                                                                              Інтерактивні вправи : https://larningapps.org/409385                                                                                                                              Станція 3                                                                                                                                                          Щоб надалі сил набратись,                                                                                                                                            Треба добре повтішатись:                                                                                                                                            Швидше кеди ви взувайте                                                                                                                                                І до зали вирушайте!                                                                                                                                                                        (Спортзал)                                                                                                                                            Придумати і провести фізхвилинки:                                                                                                                1) для гидкого каченяти;                                                                                                                                            2) для вітру з «Казки  про мертву царівну» О.Пушкіна;                                                                                    3) для непохитного олов’яного солдатика з казки Г.К.Андерсена.                                                                                                                                                                                                                                                                                        Станція 4                                                                                                                                                          Далі швидко йдіть туди,                                                                                                                                            Де в пошані вмілі руки,                                                                                                                                             Де, щоб дечому навчитись,                                                                                                                                             Треба добре потрудитись.                                                                                                                                                                        (Кабінет трудового навчання)                                                                                                  1) У якій народній казці головний герой «забіг в будинок фарбаря, де стояв великий чан»?                            Назвіть казку і головного героя. (Індійська народна казка «Фарбований шакал»)                                          2) У якій народній казці головний герой «малював бідним селянам усілякий реманент: у кого плуга немає – тому плуг, кому мотика потрібна – тому мотику»? (Китайська народна казка «Пензлик маляна»)                                                                                                                                                                        3)  Герої якої казки «притягли колоди на берег і змайстрували корабель»?              (Арабська народна казка «Третя подорож Синдбада»)                                                                                                                              4) Героїня якої казки «щодня сиділа при дорозі край криниці і пряла»? (Німецька народна казка «Пані Метелиця», пасербиця)                                                                                                                                            5) Героїня цієї казки була дуже працьовитою: «прибере, і наготує, і нічим не вередує». Назвіть казку і її автора. (О.Пушкін, «Казка про мертву царівну та сімох богатирів»)                                                        6) Герой цієї казки зрікся власної матері «в дні своєї гордині», «зазнав …багато горя і …пройшов тяжкі випробування». Хто він? Хто автор цієї казки? ( «Хлопчик-зірка», Оскар Уайльд)                                                                      Станція 5                                                                                                                                                          Там «живуть» письменники й поети,                                                                                                                              На стінах – їхні портрети.                                                                                                                                            Кожен рідний край прославив,                                                                                                                              Пам’ять про себе зоставив.                                                                                                                                                           (Кабінет літератури)                                                                                                                1) Цей юнак залишився сиротою в 15 років і узявся студіювати медицину. Але понад усе його вабила поезія і природа, тому він став одним із найвідоміших в Європі авторів пейзажної лірики. Хто це? (Англійський поет Джон Кітс)                                                                                                                              2) Він поет, учений, мислитель і культурний діяч. Крім рідної мови, він знав латину, давньогрецьку, французьку, англійську і італійську мови. Він був обраний почесним членом Ради Харківського університету в 1827 році. На батьківщині письменника час, коли він жив і творив, називають його епохою.  Хто це? (Гете, німецький поет)                                                                                                  3) Його батьки бачили сина багатим і успішним юристом і зовсім не зважали на його поетичний дар. Але світову славу йому принесла збірка поезій – «Книга пісень». За життя автора вона видавалась 13 разів. Хто це?              (Генріх Гейне, німецький поет)                                                                      4) Він народився в британському приморському містечку Саут-Шилдс в багатодітній родині. Рано почав вести щоденник, в якому записував свої спостереження за природою. До кінця життя назбиралось 50 томів таких нотатків. У Канаді він отримав посаду «державного натураліста», а в США його наукові досягнення відзначено золотою медаллю «Еліот». Його перша книга мала назву «Тварини, яких я знав».  Хто це?              (Ернест Сетон-Томпсон)                                                                                    5) Його справжнє ім’я Семюел Ленгхорн Клеменс, літературний псевдонім означає «мірка два» - глибина, достатня для проходження морського судна. Хто це? (американський письменник Марк Твен)                                                                                                                                                                        6) Дівчинка відвідувала музичну школу і мріяла про кар’єру співачки. Але їй судилося стати автором 14 романів і 4 збірок оповідань. Один із її творів лише за 7 років після першої публікації було перевидано 47 разів. Він приніс їй світову славу. Хто це? (Елеонор Портер)                                                        

ІV. Підсумок уроку. Рефлексія.         
V. Оцінювання навчальних досягнень (за кількістю і якістю отриманих карток) .                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Маршрутний лист          

Станція 1.
Щоб подорож розпочати,         
Треба вам попрямувати         
До кімнати, де знання          
На поличках в ряд лежать         
Й дещо можуть підказать          

Станція 2.
А щоб далі вам пройти,         
Треба хутко вам знайти         
Місце, де живуть дивайси.         
Нумо швидше, вирушайте!                                                                                                                                                                                 
Станція 3.
Щоб надалі сил набратись,         
Треба добре повтішатись:         
Швидше кеди ви взувайте              
І до зали вирушайте!                                                                                                                                                                                  
Станція 4.
Далі швидко йдіть туди,         
Де в пошані вмілі руки,          
Де, щоб дечому навчитись,          
Треба добре потрудитись                                                                                                                                                                                                Станція 5

Там «живуть» письменники й поети,
На стінах – їх портрети.         
Кожен рідний край прославив,        
Пам’ять про себе зоставив.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   

 

 

 

 

 

 

 

Маршрутний лист 

Станція 1

Там «живуть» письменники й поети,
На стінах – їх портрети.         
Кожен рідний край прославив,        
Пам’ять про себе зоставив.          Станція 2

Далі швидко йдіть туди,         
Де в пошані вмілі руки,          
Де, щоб дечому навчитись,          
Треба добре потрудитись

Станція 3

А щоб далі вам пройти,         
Треба хутко вам знайти         
Місце, де живуть дивайси.         
Нумо швидше, вирушайте!                                                                                                                                                                                                Станція 4

Щоб надалі сил набратись,         
Треба добре повтішатись:         
Швидше кеди ви взувайте              
І до зали вирушайте!

Станція 5

Щоб подорож розпочати,         
Треба вам попрямувати         
До кімнати, де знання          
На поличках в ряд лежать         
Й дещо можуть підказать

docx
Додав(-ла)
Івченко Ольга
Додано
29 травня
Переглядів
69
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку