Урок-квест «Подорож літературними стежками» 5 клас Мета: актуалізація та систематизація знань з зарубіжної літератури ; розвиток зв’язного мовлення, креативності, аналітичного мислення; виховання любові та інтересу до вивчення зарубіжної літератури. Обладнання: картки (жовті, сині, зелені, червоні), маршрутні листи з зашифрованими назвами станцій.
Хід уроку
І Організаційний момент
ІІ Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми й мети уроку
1.Вступне слово вчителя
- На сьогоднішній урок до нас завітав ваш улюблений літературний герой – Сіндбад-Мореплавець. Він запрошує вас здійснити з ним подорож літературними стежками.
2. Сіндбад-Мореплавець:
- Подорож буде захопливою, цікавою, наповненою різними несподіванками – такою, як я люблю. Хлопчики і дівчатка подорожуватимуть окремо і змагатимуться між собою. Команду-переможницю чекає від мене приз, а всі учасники подорожі отримають картки (жовта – початковий рівень, синя – середній рівень, зелена – достатній рівень, червона – високий рівень), які в кінці уроку можна обміняти на відповідні оцінки.
ІІІ Проходження квесту
Станція 1 Щоб подорож розпочати, Треба вам попрямувати До кімнати, де знання На поличках в ряд лежать
Й дещо можуть підказать. (Бібліотека) Розминка 1) Слово «література» у перекладі з латини означає… («написане») 2) Світова література – це…(сукупність творів художньої літератури всіх країн світу від давнини до наших днів) 3) Фольклор – це…(усна народна творчість) 4) Назвіть жанри усної народної творчості (пісні, загадки, прислів’я, приказки, легенди, перекази, казки, анекдоти, скоромовки і т.д.) 5) Відгадайте загадку. Стоїть хата на 12 вікон: в кожному вікні по 4 дівки, в кожної дівки по 7 веретен, в кожного веретена різне ім’я (Рік, місяці, тижні, дні тижня) 6) Поясни, як ти розумієш єврейське прислів’я: «Бійся козла спереду, коня ззаду, а дурня з усіх боків» Станція 2
А щоб далі вам пройти, Треба хутко вам знайти Місце, де живуть дивайси. Нумо швидше, вирушайте! (Кабінет ІКТ) Інтерактивні вправи : https://larningapps.org/409385 Станція 3 Щоб надалі сил набратись, Треба добре повтішатись: Швидше кеди ви взувайте І до зали вирушайте! (Спортзал) Придумати і провести фізхвилинки: 1) для гидкого каченяти; 2) для вітру з «Казки про мертву царівну» О.Пушкіна; 3) для непохитного олов’яного солдатика з казки Г.К.Андерсена. Станція 4 Далі швидко йдіть туди, Де в пошані вмілі руки, Де, щоб дечому навчитись, Треба добре потрудитись. (Кабінет трудового навчання) 1) У якій народній казці головний герой «забіг в будинок фарбаря, де стояв великий чан»? Назвіть казку і головного героя. (Індійська народна казка «Фарбований шакал») 2) У якій народній казці головний герой «малював бідним селянам усілякий реманент: у кого плуга немає – тому плуг, кому мотика потрібна – тому мотику»? (Китайська народна казка «Пензлик маляна») 3) Герої якої казки «притягли колоди на берег і змайстрували корабель»? (Арабська народна казка «Третя подорож Синдбада») 4) Героїня якої казки «щодня сиділа при дорозі край криниці і пряла»? (Німецька народна казка «Пані Метелиця», пасербиця) 5) Героїня цієї казки була дуже працьовитою: «прибере, і наготує, і нічим не вередує». Назвіть казку і її автора. (О.Пушкін, «Казка про мертву царівну та сімох богатирів») 6) Герой цієї казки зрікся власної матері «в дні своєї гордині», «зазнав …багато горя і …пройшов тяжкі випробування». Хто він? Хто автор цієї казки? ( «Хлопчик-зірка», Оскар Уайльд) Станція 5 Там «живуть» письменники й поети, На стінах – їхні портрети. Кожен рідний край прославив, Пам’ять про себе зоставив. (Кабінет літератури) 1) Цей юнак залишився сиротою в 15 років і узявся студіювати медицину. Але понад усе його вабила поезія і природа, тому він став одним із найвідоміших в Європі авторів пейзажної лірики. Хто це? (Англійський поет Джон Кітс) 2) Він поет, учений, мислитель і культурний діяч. Крім рідної мови, він знав латину, давньогрецьку, французьку, англійську і італійську мови. Він був обраний почесним членом Ради Харківського університету в 1827 році. На батьківщині письменника час, коли він жив і творив, називають його епохою. Хто це? (Гете, німецький поет) 3) Його батьки бачили сина багатим і успішним юристом і зовсім не зважали на його поетичний дар. Але світову славу йому принесла збірка поезій – «Книга пісень». За життя автора вона видавалась 13 разів. Хто це? (Генріх Гейне, німецький поет) 4) Він народився в британському приморському містечку Саут-Шилдс в багатодітній родині. Рано почав вести щоденник, в якому записував свої спостереження за природою. До кінця життя назбиралось 50 томів таких нотатків. У Канаді він отримав посаду «державного натураліста», а в США його наукові досягнення відзначено золотою медаллю «Еліот». Його перша книга мала назву «Тварини, яких я знав». Хто це? (Ернест Сетон-Томпсон) 5) Його справжнє ім’я Семюел Ленгхорн Клеменс, літературний псевдонім означає «мірка два» - глибина, достатня для проходження морського судна. Хто це? (американський письменник Марк Твен) 6) Дівчинка відвідувала музичну школу і мріяла про кар’єру співачки. Але їй судилося стати автором 14 романів і 4 збірок оповідань. Один із її творів лише за 7 років після першої публікації було перевидано 47 разів. Він приніс їй світову славу. Хто це? (Елеонор Портер)
ІV. Підсумок уроку. Рефлексія.
V. Оцінювання навчальних досягнень (за кількістю і якістю отриманих карток) .
Маршрутний лист
Станція 1.
Щоб подорож розпочати,
Треба вам попрямувати
До кімнати, де знання
На поличках в ряд лежать
Й дещо можуть підказать
Станція 2.
А щоб далі вам пройти,
Треба хутко вам знайти
Місце, де живуть дивайси.
Нумо швидше, вирушайте!
Станція 3.
Щоб надалі сил набратись,
Треба добре повтішатись:
Швидше кеди ви взувайте
І до зали вирушайте!
Станція 4.
Далі швидко йдіть туди,
Де в пошані вмілі руки,
Де, щоб дечому навчитись,
Треба добре потрудитись Станція 5
Там «живуть» письменники й поети,
На стінах – їх портрети.
Кожен рідний край прославив,
Пам’ять про себе зоставив.
Маршрутний лист
Станція 1
Там «живуть» письменники й поети,
На стінах – їх портрети.
Кожен рідний край прославив,
Пам’ять про себе зоставив. Станція 2
Далі швидко йдіть туди,
Де в пошані вмілі руки,
Де, щоб дечому навчитись,
Треба добре потрудитись
Станція 3
А щоб далі вам пройти,
Треба хутко вам знайти
Місце, де живуть дивайси.
Нумо швидше, вирушайте! Станція 4
Щоб надалі сил набратись,
Треба добре повтішатись:
Швидше кеди ви взувайте
І до зали вирушайте!
Станція 5
Щоб подорож розпочати,
Треба вам попрямувати
До кімнати, де знання
На поличках в ряд лежать
Й дещо можуть підказать