«Поема «Давняказка».Проблеми і мотиви: роль митця в суспільстві. Проблема служіннямузі і народові; суть людськогощастя з вдячності».

Про матеріал
розуміння Лесею Українкою ролі митця в суспільстві, служіння музі й народові; розкрити високі моральні риси народного співця.
Перегляд файлу

Довго щирими словами

До людей промовлятиму я…

Леся Українка

І. Організаційний момент.

1. Вступне слово вчителя. - Доброго дня, мої шановні творчі особистості! Я хочу побажати Вам плідної роботи під час уроку, девізом якого стане вже відомий Вам вислів: 

«Мети досягає той, хто вірить і не знає втоми!»

2. Cьогодні ми продовжуємо вивчати творчість такої талановитої особистості як Леся Українка.

Темою уроку є

«Поема «Давня казка». Проблеми і мотиви: роль митця в суспільстві. Проблема служіння музі і народові; суть людського щастя з вдячності».

Мета уроку  : розуміння Лесею Українкою ролі митця в суспільстві, служіння музі й народові; розкрити високі моральні риси народного співця.

(слайд 1)

Запишіть тему урока у зошит.

3. Актуалізація і корекція опорних знань і умінь. 

Ми вже з вами об’єдналися у групи. У вас буде два завдання, які ви повинні виконати командами. Яка з команд набере більше балів, та і переможе.

(слайд 2)

Зараз ми переходимо до виконання першого завдання. Максимальна кількість балів для кожної із команд 3 бали. Кожна команда по-черзі обирає номер питання, після чого дає відповідь.

Питання до теми: «Леся Українка. Мужність і  сила духу  поетеси»

  1.               Справжнє прізвище Лесі Українки: Косач;
  2.               Де народилася Леся Українка?: Звягель;
  3.               Яка хвороба була у Лесі Українки?: туберкульоз;
  4.               Як називався перший вірш Лесі?: «Надія»;
  5.               Твори Лесі Українки про середньовіччя: «Давня казка», «Мрії».
  6.               «Золотих не хочу лаврів» З якого твору цей рядок?: «Давня казка».

 

4. Мотивація навчальної діяльності.

Слово вчителя.

— Діти, ось ми і згадали вивчений раніше матеріал: життєвий і творчий шлях поетеси. Ви самостійно мандрували сторінками «Давньої казки», навчилися давати власну оцінку прочитаному, аналізувати тематику, проблематику, образну систему твору. Та на цьому «Давня казка» для Вас ще не закінчиться. Сьогодні ми з вами узагальнимо й систематизуємо опрацьоване, а саме: поговоримо про проблеми і мотиви у творі: роль митця в суспільстві та суть людського щастя, закріпимо отримання знання на практиці.

(слайд 9)

5.Робота над порівняльною характеристикою героїв.

— Назвіть центральних персонажів поеми. (Народний поет і граф Бертольдо.)

  Гра « Знайди героя»

  Мета гри: на матеріалі прислів’їв пригадати риси характеру притаманні поету та графу.

 З поданих прислів’їв виберіть ті, які стосуються поета, і ті, які –графа:

  1. Не зробиш людям добра, не побачиш від них лиха. (поет)
  2. Ти його борони від собак, а він тобі покаже кулак. (граф)
  3. На моїй шиї сидиш, а мені добра не твориш. (граф)
  4. Не сподівайся дяки від приблудної псяки. (граф)
  5. Як напився, то до криниці задом обернувся. (граф)
  6. Я на його хлібом, а він на мене каменем. ( поет)
  7. Для нашого Федота не страшна робота. ( поет)
  8. Не плюй у криницю, бо прийдеться напитися. ( граф)
  9. Коли є до чого жагота, то кипить в руках робота. ( поет)
  10. Забули воли, як телятами були. ( граф)

 

(слайд 10)

Для учнів картки:

  1. Не зробиш людям добра, не побачиш від них лиха.
  2. Ти його борони від собак, а він тобі покаже кулак.
  3. На моїй шиї сидиш, а мені добра не твориш.
  4. Не сподівайся дяки від приблудної псяки.
  5. Як напився, то до криниці задом обернувся.

1

2

3

4

5

поет

граф

граф

граф

граф

 

  1. Я на його хлібом, а він на мене каменем.
  2. Для нашого Федота не страшна робота.
  3. Не плюй у криницю, бо прийдеться напитися.
  4. Коли є до чого жагота, то кипить в руках робота.
  5. Забули воли, як телятами були.

1

2

3

4

5

поет

поет

граф

поет

граф

 

Нагородження переможців!!!

(слайд 11)

  1. Робота з класом.

Вправа «Продовжи речення»

1. Леся Українка називає свою поему «Давньою казкою» тому що…

2. Темою твору є… 

3. Головні герої поеми…

4. Конфлікт між персонажами розвивається тому що…

5. Поет не погоджується стати «придворним співцем» тому що…

 

(слайд 12)

7. Фізкультхвилинка

 

 

 

 

(слайд 13)

Ми відпочили і продовжуємо далі працювати. Зараз для закріплення знань ми з вами розгадаємо кросворд за допомогою онлайн-сервісу «Фабрика кросвордів».

8. Етап закріплення. Розгадування кросворду.

http://puzzlecup.com/?guess=86E4E6D8989B1320

Треба знайти закодоване слово.

1. Дівоче прізвище Лесі Українки   (Косач)

2. Край, який поетеса називала рідним куточком (Волинь)

3.  Поема про роль поета і поезії в суспільстві («Давня казка»)

4. Місто, у якому похована Леся Українка  (Київ)

5. Місто у Грузії, де часто бувала і померла  поетеса (Сарамі)

6. Ім'я старшого брата Лесі Українки (Михайло)

7. Прізвище чоловіка Лесі Українки (Квітка)

8. Місто, у якому народилась майбутня поетеса (Звягель)

(слайд 14) – Відповіді кросворда

 

(слайд 15)

9.Рефлексія.

  1. На  уроці було цікаво...
  2. На уроці було важко...
  3. На уроці я виконував завдання...
  4. На уроці я зрозумів, що...
  5. На уроці я відчув, що...
  6. На уроці я навчився...
  7. На уроці я зміг...
  8. Тепер я можу…

(слайд 16)

10.Оцінення учнів.

 

(слайд 17)

11. Домашнє завдання 

Вивчити уривок із поеми «Давня казка» від слів «Золотих не хочу лаврів…» до «Не подумаю довіку зброї чесної зложити!»

 

(слайд 18) – Дякую за увагу!!!


 

 

  1. Не зробиш людям добра, не побачиш від них лиха.
  2. Ти його борони від собак, а він тобі покаже кулак.
  3. На моїй шиї сидиш, а мені добра не твориш.
  4. Не сподівайся дяки від приблудної псяки.
  5. Як напився, то до криниці задом обернувся.

1

2

3

4

5

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Я на його хлібом, а він на мене каменем.
  2. Для нашого Федота не страшна робота.
  3. Не плюй у криницю, бо прийдеться напитися.
  4. Коли є до чого жагота, то кипить в руках робота.
  5. Забули воли, як телятами були.

1

2

3

4

5

 

 

 

 

 


Розгадування кросворду.

1. Дівоче прізвище Лесі Українки  

2. Край, який поетеса називала рідним куточком

3.  Поема про роль поета і поезії в суспільстві

4. Місто, у якому похоронена Леся Українка 

5. Місто у Грузії, де часто бувала і померла  поетеса

6. Ім'я старшого брата Лесі Українки

7. Прізвище чоловіка Лесі Українки

8. Місто, у якому народилась майбутня поетеса

 


Розгадування кросворду.

1. Дівоче прізвище Лесі Українки  

2. Край, який поетеса називала рідним куточком

3.  Поема про роль поета і поезії в суспільстві

4. Місто, у якому похоронена Леся Українка 

5. Місто у Грузії, де часто бувала і померла  поетеса

6. Ім'я старшого брата Лесі Українки

7. Прізвище чоловіка Лесі Українки

8. Місто, у якому народилась майбутня поетеса

 

docx
Додано
3 січня
Переглядів
32
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку