Поети-шістдесятники. Тести

Про матеріал

Тест призначений для підготовки учнів до ЗНО з української літератури. Тема: "Українська поезія другої половини ХХ – початку ХХІ ст. Творчість В.Симоненка, Д.Павличка, І.Драча, М.Вінграновського, Л.Костенко, В.Стуса"

Перегляд файлу

 

Українська література, 11 клас

Контрольна робота №5

Українська поезія другої половини ХХ – початку ХХІ ст.

Творчість В.Симоненка, Д.Павличка, І.Драча, М.Вінграновського, Л.Костенко, В.Стуса.

Тести

  1. Не є характерною для поетів-шістдесятників рисою творчості:

А гуманізм

Б культ свободи

В активний патріотизм

Г соціалістичний реалізм

Д духовний аристократизм

 

  1. У назві збірки В.Стуса «Веселий цвинтар» використано

А  метонімію

Б синекдоху

В оксиморон

Г персоніфікацію

Д алітерацію

 

3.   Кого Олесь Гончар назвав «витязем молодої української поезії»?

А  В.Стуса

Б  Л.Костенко

В.  В.Симоненко

Г. Д.Павличка

Д. М.Вінграновського

Наведіть приклади його віршів.

 

4 .Хто з поетів-шістдесятників здобув славу неперевершеного поета-пісняра?

А  В.Стус

Б  Л.Костенко

В.  В.Симоненко

Г. Д.Павличко

Д. М.Вінграновський

Наведіть приклади його пісень.

 

5.Найбільший і центральний за змістом розділ роману, у якому найширше розкрито образ Марусі Чурай, має назву:
 А «Страта»;  Б «Проща»;  В «Якби знайшлась неопалима книга»;               Г «Сповідь».

6. «Маруся Чурай» Л. Костенко — художня енциклопедія життя українського народу...

 А середини XVII століття;    Б кінця XVII — початку XVIII ст.;

 В кінця XVIII ст.;                   Г початку XIX ст.

7. Порівнює поезію із «сонцем оранжевим», яке «щомиті якийсь хлопчисько відкриває для себе»,

А Василь Стус Б Ліна Костенко В Дмитро Павличко

Г Іван Драч  Д Андрій Малишко

8.  Установіть відповідність між героями твору Л. Костенко «Маруся Чурай» та їхніми характеристиками. 

1 Северин Наливайко

2 Ярема Вишневецький

3 Грицько Бобренко

4 Мартин Пушкар

 

А  «Ще не старий. І славу мав, і силу.

     (Про нього потім думу і складуть.

      Мине сім літ – і голову сю сиву

       Виговському на списі подадуть)».

Б  «Був молодий і гарний був на вроду.

       І жив, і вмер, як личить козаку,

       За те, що він боровся за свободу,

       Його спалили в мідному бику!»

В  «Упир з холодними очима,

     Пихатий словом і чолом,

     Душа підступна і злочинна,

      Закута в панцир і шолом».

Г  «Він міряв не тією міркою.

     В житті шукав дорогу не пряму.

     Він народився під такою зіркою,

     Що щось в душі двоїлося йому».

 

9. Установіть відповідність між твором і суголосним йому мотивом.

1«Два кольори» 

А гімн весні як символу лю­бові, життя і натхнення

2.«Балада про соняшник»

Б здатність залишатися людиною за будь-яких обставин

3 «Як добре те, що смерті не боюсь я...»

В поет і поезія     

4«Арфами, арфами...»

Г талант бачити красу в повсякденні

 

Д доля людини й материнська любов

 

10.Установіть відповідність між назвами розділів і подіями роману Л. Костенко

«Маруся Чурай». 

1 «Якби знайшлась неопалима книга»

2 «Гінець до гетьмана»

3 «Проща»

4 «Сповідь»

А гетьман скасовує смертний вирок Марусі

Б історія кохання Марусі й Гриця

В  суд над Марусею

Г  Маруся вирушає до Києва

 

 

 

11. Народною піснею літературного походження НЕ Є :

 А «Балада про соняшник» І. Драча;  Б «Два кольори» Д. Павличка;

 В «Пісня про рушник» А. Малишка;  Г «Лебеді материнства» В. Симоненка.

12. Епілогом у романі Маруся Чурай» Л. Костенко є розділ:

 А «Страта»;      Б «Весна, і смерть, і світле воскресіння»;

 В «Якби знайшлась неопалима книга»;  Г «Сповідь».

13.  В уривку поезії Л. Костенко:

    Осінній день, осінній день, осінній,

    О синій день, о синій день, о синій

    Осанна осені, о сум! Осанна —

вживається:

А метафора; Бепітети; В асонанс;  Галітерація  Д гіпербола

 

1 4. Визначте жанр твору Л. Костенко «Маруся Чурай»:

 А історико-трагічна поема;  Б історичний роман-хроніка;

 В історичний роман у віршах; Г драматична поема.

 

15.  Установіть відповідність між поетами та висловами про них. 

1 В. Симоненко

2 Д. Павличко

3 І. Драч

4  М.  Вінграновський

 

А «Він витворив художній світ, законом якого є краса».

Б  «Він відродив український модернізм, спрямовуючи поезію

в лоно світового мистецтва».

В  «Продовжувач Франка, каменяр нової доби».

Г  «Витязь молодої української поезії».

Д  «Ніяка сила не змогла відірвати його від далекої краси України».

 

 

16.Установіть відповідність між художніми засобами й поетичними рядками, у яких їх ужито

1 метафора 

А Очицями, повними блекоти

2 оксиморон 

Б Ні, я хочу крізь сльози сміятись, Серед лиха співати пісні...

3 синекдоха 

В Ми — це народу одвічне лоно, ми — океанна вселюдська сім'я.

4 епітет

Г Темряву тривожили криками півні

 

Д Хай мовчать Америки й Росії, Коли я з тобою говорю.

 

 

17. Установіть відповідність:

Назва твору

  1. «Я…»
  2. «Балада про соняшник»
  3. «Задивляюсь у твої зіниці»
  4. «Сеньйорито акаціє, добрий вечір…»

Уривок твору

А         Народ мій є! Народ мій завжди буде!

            Ніхто не перекреслить мій народ!

Б          Хай мовчать Америки й Росії,

            Коли я з тобою говорю.

В         Ми – це народу одвічне лоно,

            Ми – океанна вселюдська сім’я.

Г          але осінь зійшла по плечі,

            Осінь, ви і осінній час…

Д         І застиг він на роки і на століття

            В золотому німому захопленні…

 

18. Установіть відповідність між назвою твору і символом:

А   «Сеньйорито акаціє, добрий вечір…»                   1 соняшник

Б    «Задивляюсь у твої зіниці»                                      2 вишита сорочка

В   «Балада про соняшник»                                          3 червоні блискавиці

Г «Два кольори»                                                            4 осінь

Д   «Я…»

 

19.  Поясніть терміни:

Балада

Образ-архетип

Роман у віршах

 

20. Назвіть проблеми, порушені Ліною Костенко в романі у віршах «Маруся Чурай», опишіть його композицію.

 

21.       Доведіть власне розуміння  слів: «Ми – не безліч стандартних «я», а безліч всесвітів різних...»

 

 

 

doc
До підручника
Українська література (рівень стандарту, академічний) 11 клас (Авраменко О.М., Пахаренко В.І., Мовчан Р.В.)
Додано
2 квітня 2018
Переглядів
12117
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку