Тест призначений для підготовки учнів до ЗНО з української літератури. Тема: "Українська поезія другої половини ХХ – початку ХХІ ст. Творчість В.Симоненка, Д.Павличка, І.Драча, М.Вінграновського, Л.Костенко, В.Стуса"
Українська література, 11 клас
Контрольна робота №5
Українська поезія другої половини ХХ – початку ХХІ ст.
Творчість В.Симоненка, Д.Павличка, І.Драча, М.Вінграновського, Л.Костенко, В.Стуса.
Тести
А гуманізм
Б культ свободи
В активний патріотизм
Г соціалістичний реалізм
Д духовний аристократизм
А метонімію
Б синекдоху
В оксиморон
Г персоніфікацію
Д алітерацію
3. Кого Олесь Гончар назвав «витязем молодої української поезії»?
А В.Стуса
Б Л.Костенко
В. В.Симоненко
Г. Д.Павличка
Д. М.Вінграновського
Наведіть приклади його віршів.
4 .Хто з поетів-шістдесятників здобув славу неперевершеного поета-пісняра?
А В.Стус
Б Л.Костенко
В. В.Симоненко
Г. Д.Павличко
Д. М.Вінграновський
Наведіть приклади його пісень.
5.Найбільший і центральний за змістом розділ роману, у якому найширше розкрито образ Марусі Чурай, має назву:
А «Страта»; Б «Проща»; В «Якби знайшлась неопалима книга»; Г «Сповідь».
6. «Маруся Чурай» Л. Костенко — художня енциклопедія життя українського народу...
А середини XVII століття; Б кінця XVII — початку XVIII ст.;
В кінця XVIII ст.; Г початку XIX ст.
7. Порівнює поезію із «сонцем оранжевим», яке «щомиті якийсь хлопчисько відкриває для себе»,
А Василь Стус Б Ліна Костенко В Дмитро Павличко
Г Іван Драч Д Андрій Малишко
8. Установіть відповідність між героями твору Л. Костенко «Маруся Чурай» та їхніми характеристиками.
1 Северин Наливайко 2 Ярема Вишневецький 3 Грицько Бобренко 4 Мартин Пушкар
|
А «Ще не старий. І славу мав, і силу. (Про нього потім думу і складуть. Мине сім літ – і голову сю сиву Виговському на списі подадуть)». Б «Був молодий і гарний був на вроду. І жив, і вмер, як личить козаку, За те, що він боровся за свободу, Його спалили в мідному бику!» В «Упир з холодними очима, Пихатий словом і чолом, Душа підступна і злочинна, Закута в панцир і шолом». Г «Він міряв не тією міркою. В житті шукав дорогу не пряму. Він народився під такою зіркою, Що щось в душі двоїлося йому». |
9. Установіть відповідність між твором і суголосним йому мотивом.
1«Два кольори» |
А гімн весні як символу любові, життя і натхнення |
2.«Балада про соняшник» |
Б здатність залишатися людиною за будь-яких обставин |
3 «Як добре те, що смерті не боюсь я...» |
В поет і поезія |
4«Арфами, арфами...» |
Г талант бачити красу в повсякденні |
|
Д доля людини й материнська любов |
10.Установіть відповідність між назвами розділів і подіями роману Л. Костенко
«Маруся Чурай».
1 «Якби знайшлась неопалима книга» 2 «Гінець до гетьмана» 3 «Проща» 4 «Сповідь» |
А гетьман скасовує смертний вирок Марусі Б історія кохання Марусі й Гриця В суд над Марусею Г Маруся вирушає до Києва
|
11. Народною піснею літературного походження НЕ Є :
А «Балада про соняшник» І. Драча; Б «Два кольори» Д. Павличка;
В «Пісня про рушник» А. Малишка; Г «Лебеді материнства» В. Симоненка.
12. Епілогом у романі Маруся Чурай» Л. Костенко є розділ:
А «Страта»; Б «Весна, і смерть, і світле воскресіння»;
В «Якби знайшлась неопалима книга»; Г «Сповідь».
13. В уривку поезії Л. Костенко:
Осінній день, осінній день, осінній,
О синій день, о синій день, о синій
Осанна осені, о сум! Осанна —
вживається:
А метафора; Бепітети; В асонанс; Галітерація Д гіпербола
1 4. Визначте жанр твору Л. Костенко «Маруся Чурай»:
А історико-трагічна поема; Б історичний роман-хроніка;
В історичний роман у віршах; Г драматична поема.
15. Установіть відповідність між поетами та висловами про них.
1 В. Симоненко 2 Д. Павличко 3 І. Драч 4 М. Вінграновський
|
А «Він витворив художній світ, законом якого є краса». Б «Він відродив український модернізм, спрямовуючи поезію в лоно світового мистецтва». В «Продовжувач Франка, каменяр нової доби». Г «Витязь молодої української поезії». Д «Ніяка сила не змогла відірвати його від далекої краси України». |
16.Установіть відповідність між художніми засобами й поетичними рядками, у яких їх ужито
1 метафора |
А Очицями, повними блекоти |
2 оксиморон |
Б Ні, я хочу крізь сльози сміятись, Серед лиха співати пісні... |
3 синекдоха |
В Ми — це народу одвічне лоно, ми — океанна вселюдська сім'я. |
4 епітет |
Г Темряву тривожили криками півні |
|
Д Хай мовчать Америки й Росії, Коли я з тобою говорю. |
17. Установіть відповідність:
Назва твору
Уривок твору
А Народ мій є! Народ мій завжди буде!
Ніхто не перекреслить мій народ!
Б Хай мовчать Америки й Росії,
Коли я з тобою говорю.
В Ми – це народу одвічне лоно,
Ми – океанна вселюдська сім’я.
Г але осінь зійшла по плечі,
Осінь, ви і осінній час…
Д І застиг він на роки і на століття
В золотому німому захопленні…
18. Установіть відповідність між назвою твору і символом:
А «Сеньйорито акаціє, добрий вечір…» 1 соняшник
Б «Задивляюсь у твої зіниці» 2 вишита сорочка
В «Балада про соняшник» 3 червоні блискавиці
Г «Два кольори» 4 осінь
Д «Я…»
19. Поясніть терміни:
Балада
Образ-архетип
Роман у віршах
20. Назвіть проблеми, порушені Ліною Костенко в романі у віршах «Маруся Чурай», опишіть його композицію.
21. Доведіть власне розуміння слів: «Ми – не безліч стандартних «я», а безліч всесвітів різних...»