Різнорівневі завдання для контрольної роботи розроблені з метою перевірки учителем знання шестикласниками теми "Поетичне бачення світу". В роботі використано матеріал підручника "Зарубіжна література" 6 клас Київ "Грамота" 2014 О. М. Ніколенко
Зарубіжна література 6 клас Контрольна робота
«Поетичне бачення світу
І варіант:
(1-15 завдання - 6 балів)
Знайти правильну відповідь:
а) Мацуо Басьо; б) Р. Бернс; в) Лонгфелло; г) Дж. Родарі
а) Лонгфелло; б) Дж. Родарі; в) Р. Бернс; г) Мацуо Басьо
а) Р. Бернс; б) Лонгфелло; в) Мацуо Басьо; г) Дж. Родарі
4. З якою метою Гітчі-Маніто піднявся на вершину Гір скелястих?
а) щоб скликати народи на раду; б) щоб подивитися на гарні простори;
б) щоб бути ближче до сонця; г) щоб поговорити з вітром
5. Хто зліпив Люльку Згоди та Миру?
а) Лонгфелло; б) Гітчі-Маніто; в) Мацуо Басьо; г) Дж. Родарі
6. Хто з поетів любив працювати на землі, навіть мав власну ферму?
а) Мацуо Басьо; б) Р. Бернс; в) Лонгфелло; г) Дж. Родарі
7. У своїх поетичних творах він часто звертався до минулого Америки.
а) Мацуо Басьо; б) Лонгфелло; в) Р. Бернс; г) Дж. Родарі
8. Хто автор цих рядків:
Ваша сила тільки в згоді,
А безсилля – в ворожнечі!
а) Лонгфелло; б) Дж. Родарі; в) Р. Бернс; г) Мацуо Басьо
9. Він рано почав працювати, навчався в семінарії, став вчителем; часто вигадував для дітей вправи на розвиток фантазії.
а) Мацуо Басьо; б) Р. Бернс; в) Лонгфелло; г) Дж. Родарі
10. Хто автор цих рядків:
Не вірю я чужим речам,
А вірю я своїм очам.
а) Мацуо Басьо; б) Дж. Родарі; в) Р. Бернс; г) Лонгфелло
11. Для зображення якої пори року японські поети використовують такі слова та словосполучення: «зозуля», «злива», «спека», «прополювання рису»?
а) зима; б) весна; в) літо; г) осінь
12. Який художній засіб використовує автор у цих рядках:
Прощавайте, сині гори, білії сніги,
Прощавайте, темні звори й світлії луги.
а) алітерацію; б) порівняння; в) анафору; г) метафору
13. Який художній засіб використовує автор у цих рядках:
І ясний величний голос,
Як потік, що з гір несеться,
Як потік, що пада в прірву,
Пролунав до всіх народів.
а) алітерацію; б) порівняння; в) уособлення; г) метафору
14. Який вірш складається з трьох рядків?
а) поема; б) ода; в) хайку; г) рубаї
15. Цей поет спонукає туристів дивитися не лише на «веселі картинки», а й на суворе життя.
а) Мацуо Басьо; б) Р. Бернс; в) Лонгфелло; г) Дж. Родарі
16-17 завдання – 3 бали
16. Знайти відповідності:
Поет – країна
1) Мацуо Басьо а. Америка
2) Р. Бернс б. Італія
3 Лонгфелло в. Шотландія
4) Дж. Родарі г. Японія
17. Дайте визначення поняття «хайку».
18 завдання – 3 бали
18. Дайте розгорнуту відповідь на запитання. Яку «правду життя» розкриває
Дж. Родарі у вірші «Листівки із видами міст»?
Зарубіжна література 6 клас Контрольна робота
Поетичне бачення світу
ІІ варіант:
(1-15 завдання - 6 балів)
Знайти правильну відповідь:
1. У своїх поетичних творах він часто звертався до минулого Америки.
а) Мацуо Басьо; б) Лонгфелло; в) Р. Бернс; г) Дж. Родарі
2. Майстер хайку.
а) Мацуо Басьо; б) Р. Бернс; в) Лонгфелло; г) Дж. Родарі
3. Його ім`я в перекладі з японської означає «банан».
а) Р. Бернс; б) Лонгфелло; в) Мацуо Басьо; г) Дж. Родарі
4. Його поетичні твори близькі до народних пісень.
а) Лонгфелло; б) Дж. Родарі; в) Р. Бернс; г) Мацуо Басьо
На голій гілці
Самотній ворон тихо старіє.
Осінній вечір.
а) Лонгфелло; б) Дж. Родарі; в) Р. Бернс; г) Мацуо Басьо
6. З якою метою Гітчі-Маніто піднявся на вершину Гір скелястих?
а) щоб поговорити з вітром; б) щоб скликати народи на раду;
в) щоб подивитися на гарні простори; г) щоб бути ближче до сонця
7. Він рано почав працювати, навчався в семінарії, став вчителем; часто вигадував для дітей вправи на розвиток фантазії.
а) Лонгфелло; б) Гітчі-Маніто; в) Мацуо Басьо; г) Дж. Родарі
8. Хто зліпив Люльку Згоди та Миру?
а) Мацуо Басьо; б) Р. Бернс; в) Лонгфелло; г) Гітчі-Маніто
9. Хто з поетів любив працювати на землі, навіть мав власну ферму?
а) Мацуо Басьо; б) Р.Бернс; в) Гітчі-Маніто; г) Лонгфелло
10. Хто автор цих рядків:
Моє серце в верховині, де не був я сам.
а) Мацуо Басьо; б) Р. Бернс; в) Лонгфелло; г) Дж. Родарі
11. Для зображення якої пори року японські поети використовують такі слова та словосполучення: «зозуля», «злива», «спека», «прополювання рису»?
а) зима; б) весна; в) літо; г) осінь
12. Який художній засіб використовує автор у цих рядках:
Будь здорова, верховино, любий рідний край.
а) персоніфікація; б) метафору; в) алітерацію; г) порівняння
13. Цей поет спонукає туристів дивитися не лише на «веселі картинки», а й на суворе життя.
а) Мацуо Басьо; б) Дж. Родарі; в) Р. Бернс; г) Лонгфелло
14. Який художній засіб використовує автор у цих рядках:
В зброї всі, в яскравих фарбах,
Як дерева в час осінній,
Наче небо на світанні,
Всі зійшлись вони в долині…
а) уособлення; б) метафору; в) алітерацію; г) порівняння
15. Який вірш складається з трьох рядків?
а) поема; б) ода; в) хайку; г) рубаї
16-17 завдання – 3 бали
16. Знайти відповідності:
Поет – вірш
1) Дж. Родарі а. Хайку «Як шумить-гуде банан…»
2) Мацуо Басьо б. «Моє серце в верховині…»
3) Р. Бернс в.«Пісня про Гайавату»
4) Лонгфелло г. «Листівки з видами міст»
17. Дайте визначення поняття «поема».
18 завдання – 3 бали
18. Дайте розгорнуту відповідь на запитання. Як ви розумієте вислів: «Ваша сила тільки в згоді, а безсилля – в ворожнечі»?
Ключі до завдань:
І варіант: 1-а; 2-г; 3-а; 4-а; 5-б; 6-б; 7-б; 8-а; 9-г; 10-б; 11-в; 12-г; 13-б; 14-в; 15-г;
16- 1-г,2-в,3-а,4-б
ІІ варіант: 1-б; 2-а; 3-в; 4-в; 5-г; 6-б; 7-г; 8-г; 9-б; 10-б; 11-в; 12-а; 13-б; 14-г; 15-в;
16-1-г,2-а,3-б,4-в