поглибити знання учнів про нашу державу – Україну; про символи України, традиції українського народу, красу і неповторність рідного краю; формувати національну свідомість школярів

Про матеріал
Поглибити знання учнів про нашу державу – Україну; про символи України, традиції українського народу, красу і неповторність рідного краю; формувати національну свідомість школярів; розширити знання учнів про важливість миру на землі; розвивати людяність: добро, милосердя, співчуття, вміння уважно слухати один одного, сприяти розвитку у дітей творчих здібностей,життєвих компетенцій самопізнання; виховувати бажання жити у мирі, дружбі та злагоді; виховувати гуманізм, патріотизм, любов до свого народу та повагу до людей різних національностей .
Перегляд файлу

За мир у всьому світі

Мета: поглибити знання учнів про нашу державу – Україну; про символи України, традиції українського народу, красу і неповторність  рідного краю; формувати національну свідомість школярів; розширити знання учнів про важливість миру на землі; розвивати людяність: добро, милосердя, співчуття,  вміння  уважно слухати один одного, сприяти розвитку  у дітей творчих здібностей,життєвих компетенцій               самопізнання; виховувати бажання жити  у мирі, дружбі та злагоді; виховувати гуманізм, патріотизм, любов до свого народу та повагу до людей різних національностей .

Обладнання: телевізор, презентація, карта України, білий папір , фломастери, малюнки

Форма проведення: уявна подорож

Хід уроку:

Учитель. (Читає вірш Ліни Kостенко)

Буває, часом сліпну від краси.

Спинюсь, не тямлю, що воно за диво,–

оці степи, це небо, ці ліси,

усе так гарно, чисто, незрадливо,

усе як є – дорога, явори,

усе моє, все зветься – Україна.

Така краса, висока і нетлінна,

що хоч спинись і з Богом говори.

Учитель.

       Доpогі мої українці, мої любі діти, мої дороcлі громадяни нашої квітучої країни. Ще зовсім-зовсім недавно травневий дзвоник cповіщав кожному з вас, що почалась пора веселого літнього відпочинку, а вже сьогодні ви знову, як і сотні тисяч школяpів нашої деpжави вже вкотре розпочинаєте вкрай важливу і потрібну справу: ви стаєте ще більш впевненими, оcвіченими, здібними і творчими людьми, які обов'язково допоможуть нашій Україні міцно стати на ноги і зайняти достойне місце у світі.

 Український поет, громадський діяч Максим Рильський писав : «За мир у всьому світі …» - саме  така і тема нашого першого уроку.

Інтерактивна гра «Асоціативний кущ»

  • А як ви розумієте значення слова «мир»?

(На дошці записано слово мир. Діти приєднують до нього слова, що з ним асоціюються)
Для більшості людей планети Земля мир – це повсякденна реальність: діти ідуть до школи, дорослі на роботу, навкруги панує спокій та безтурботність. Там, де уклад суспільства міцний, безцінний дар миру може ніхто особливо й не помічати. Для багатьох людей у сучасному світі спокійне життя — це лише казкова мрія, багато дітей страждають, вони не мають сім’ї, проте в них багато горя. У час, коли в нашій рідній Україні лунають постріли та проливається людська кров, ця тема особлива.

 

Ми, українські школярі,

звертаємось до всіх народів світу

від щедрої, квітучої землі.

Скажімо разом:

Ні – війні,

так – МИРУ й сонцю в небі голубому!

МИР – це злагода, це – воля,

і рідна мова й пісня мами колискова!

Наші серця закликають до МИРУ!

Хай буде МИР!

Хай буде мир у нашій рідній Україні!

 

-          А чи любите ви подорожувати?

-          Отож зараз ми розпочнемо захоплюючу подорож .

І перша станція називається «Моя Україна»

 Тут ви зможете перевірити себе, наскільки добре ви знаєте країну , в якій ми живемо.

Завдання: відповісти на запитання (презентація)

  1. Найвища гора України? (Говерла в Карпатах 2061 м)
  2. Найбільше море, що омиває Україну?(Чорне)
  3. Найбільша річка нашої держави? (Дніпро, 981 км)
  4. В якому році було проголошено День незалежності України? (1991)
  5. Як звали сестру Кия, Щека, Хорива? (Либідь)
  6. Назвіть символи Української держави ?( Наш герб – тризуб, синьо-жовтий прапор, гімн «Ще не вмерла Україна»)
  7. Як називається основний закон України? (Конституція)
  8. Кого називають Кобзарем? (Шевченка)
  9. Який кущ вважають народним символом України? (Калина)
  10. Як називається символ, який українки одягають на голову? (Вінок)
     

Моя Батьківщина – це Україна

Рідна земля моя єдина,

Змінити її не дано нікому,

А мріяти можна мені і другому.

Про мир на землі,

Про хліб на столі,

Про пісню солов’я,

Бо це земля моя.

Про ті лани і зорі,

Що такі тихі і прозорі,

Про дружну родину –

Тому молімось за Україну !

Прослухайте пісню  Україна – це ми

 

Подорожуємо далі. Наступна станція «Герої не вмирають»

Найважчі та найжорстокіші випробування випали на долю нашого народу у роки Другої світової війни. Мільйони українців пройшли крізь це пекло і не скорилися.

Стоїть обеліск, в нім скорбота німа,

Що в селах, містах синів вже нема.

Лиш вогники - квіти їм люди кладуть,

Лиш сльози вмивають синів імена,

Що їх за собою забрала війна,

Що їхні серця уже довгі літа

Земля українська в собі пригорта.

Хвилиною мовчання пом’янемо всіх героїв, що полягли під час другої світової війни з них 120 наших земляків які не повернулись з фронта , 250 повернулись, але нема нікого в живих, та за час проведення АТО 8 земляків захищали українські землі для того щоб ми жили в мирі, з них троє не повернулись .

 (Хвилина мовчання.)

Нехай на світі спокій буде,

Сьогодні! Завтра! Назавжди!

І хай літають завжди журавлі,

І колоски видзвонюють налиті.

Нам не треба війни.

Нам не треба війни, не треба –

Ми за спокій і мир на Землі,

Щоб не коршаки в чистому небі,

А космічні пливли кораблі,

Щоб щасливо зростали діти

І не бачили жаху війни,

Щоб зловісний воєнний вітер

Був розвіяний вітром весни.

Вітром правди і сили людської –

Силу ту не здолати в віках –

Нас даремно лякають війною,

Міць народу – в народних руках!

Нам не треба війни, не треба –

Ми за спокій і мир на Землі,

Щоб не коршаки в чистому небі,

А космічні пливли кораблі.

 

Мир на землі — це затишок і тиша,

Це сміх дитячий і душі політ,

Коли поет чарівні вірші пише

Про незвичайний, дивовижний світ.

Мир на землі — це росяні світанки,

Краса і творчість, пісня у гаях.

Мир на землі — це вечори і ранки

Із радістю і щастям у серцях.

Мир на землі — це дім, і мама, й тато,

Й любові стільки — просто через край!

Це та земля, де щастя є багато

І в кожній хаті — хліба коровай.

Це та земля, де сміх і пісня лине,

Це дні роботи, сповнені натхнення,
Щасливі сім’ї, здійснення надій.
Й нас не лякають вибухи страшенні,
Й солдати не кидаються у бій.

А діти йдуть до школи знов і знов.

Й ніколи у боях ніхто не гине,

Бо там господар — щастя і любов.

Наступна станція «Нам не потрібна війна»

Нам не треба війни — Ми за спокій і мир на Землі,

Танець – «Мир над Україною» (звучить аудіозапис)

 Найбільше я хочу, щоб мир був на світі,

 Як небо — у зорях, а сад наш — у квітах.

 Найбільше я хочу, щоб сонце щоранку

 Зі мною віталось, присівши на ганку.

 Щоб мирне небо на усій Землі

 Єднало всіх дітей по всьому світу.

 І хай літають завжди журавлі,

 І колоски видзвонюють налиті.

 

Хочемо миру — нехай буде мир,

 Пісня лунає і сміх.

 Хай сонечко з неба освітить наш дім,

 Хай усмішки сяють у всіх!

 

Пісня – «Нам потрібне мирне небо»

Я хочу, щоб мир був на землі.

Щоб сонце світило тепло й яскраво,

Співали дзвінко пташки,

мама і тато щасливі були.

(Чіпляю на дошку наперед намальовані сонце, хмарини, квіти)

 

Хай буде мир на всій землі!

Хай дім новий будується,

Хай сад новий росте в селі,

Нова зростає вулиця.

(Чіпляю на дошку намальовані будинок, дерева, річку)

 

Ми діти, як барвисті квіти.

Нехай пролунає над світом:

Мир для планети, щастя всім дітям!

(Чіпляю на дошку малюнок квітів)

Гей веселка угорі вигнулась край неба,

Мир потрібен дітворі,

А війни не треба.

(Чіпляю на дошку малюнок веселки)

-Для того щоб нам грати —Нам потрібен мир!

- Для того щоб все узнати—Нам потрібен мир!

- Для того щоб підрости —Нам потрібен мир!

- Для того щоб в світ війти —Нам потрібенмир!

Відеосюжет «Молитва за Україну»  ( вчитель запалює свічку )

Станція «Країна знань»

  • Чому виникають війни? Ви замислювались над цим?

Звичайно, замислювались. Мабуть, тому що існують між людьми розлад, заздрість, помста.

  • А чому між дітьми виникають сварки і бійки?

Хтось вважає себе найкращим, хоче верховодити, не звертаючи уваги на інтереси та бажання оточуючих. 
Якщо поміж дітьми немає злагоди, то і миру не буде.

  • І до чого це призведе? Чи добре живеться в колективі, де немає злагоди, згуртованості?

Тому дуже важливо вчитися жити у злагоді та мирі, дотримуватися норм поведінки, так поводитися, щоб нікого не образити, а особливо — не  скривдити тих, хто слабший або менший. Тож нам потрібно вчитись бути дипломатами, уміти переконливо доводити свою правоту, добираючи потрібні слова. Адже від людей залежить», чи пануватимуть у суспільстві мир та злагода.

Вчитель:  Сьогодні ми проведемо акцію «Голуб миру». Ми почепимо на карті України символічних голубів, які принесуть мир та спокій нашій Батьківщині, припинять кровопролиття та страждання тисячі українців. Нехай ці голубки повернуть додомубатьків, синів, чоловіків та братів, щоб спокій запанував у душах та серцях людей.

Виготовлення листа «Голуб миру»

1. Обведіть олівцем на папері свою долоньку.

2. Домалюйте отриманий відбиток долоньки так, щоб зображення стало схожим на голуба.

3. Виріжте і розмалюйте в синьо-жовтих кольорах.

4. На звороті напишіть побажання добра, здоров’я та миру нашим солдатам.

Діти чіпляють голубів миру.

Вчитель : За мир у всьому світі —

Це значить: за народ,

За колоски налиті,

За шум весняних вод!

За мир у всьому світі —

Це значить: за життя,

За руки працьовиті,

За матір і дитя!

docx
Додано
15 грудня 2023
Переглядів
174
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку