Поговоримо з дітьми про толерантність

Про матеріал
Ознайомити дітей із поняттям «толерантність»; формувати ціннісні відношення дитини до самого себе та до інших людей; формувати уявлення про різновиди толерантності, готовності розуміти, приймати, спілкуватися з іншими людьми, взаємодіяти з ними на основі співпорозуміння, доброзичливості; виховувати співчутливість, чуйність.
Перегляд файлу

Тема: Поговоримо з дітьми про толерантність

Мета. Ознайомити дітей із поняттям «толерантність»; формувати ціннісні відношення дитини до самого себе та до інших людей; формувати уявлення про різновиди толерантності, готовності розуміти, приймати, спілкуватися з іншими людьми, взаємодіяти з ними на основі співпорозуміння, доброзичливості; виховувати співчутливість, чуйність.

Хід заняття

І. Організація учнів

1.Вступна бесіда

  •             Послухайте такі рядочки. «Любов починається з любові, якщо я хочу, щоб мене любили я починаю любити першим»
  •             Як ви розумієте ці рядочки?
  •             Який ще є вислів на цю тему? (стався до інших так, як хочеш щоб ставилися до тебе).

2.Тест «Чи різні ми?»

  •             Отже, перед вами п'ять фігур: коло, квадрат, трикутник, зигзаг, прямокутник.
  •             Подивіться на них уважно і виберіть для себе ту фігуру, яка вам найбільше подобається, намалюйте її у себе на листочках. Не страшно, якщо фігури вийдуть не зовсім такими, як у мене, адже ми всі різні, і малюнки наші теж можуть бути не схожі.
  •             А тепер підніміть руку ті, хто вибрав коло - доброзичливі і товариські, чутливі і довірливі;
  •             Хто вибрав квадрат - організовані, наполегливі і тверді в рішеннях, працьовиті;
  •             Хто вибрав трикутник - лідери, нетерплячі і схильні до ризику;
  •             Хто вибрав зиг-заг - творчі натури, мрійливі й безпосередні, мінливі в настрої та поведінці;
  •             Хто вибрав прямокутник - невпевнені в собі, у своєму виборі, поки ще не визначилися у житті.
  •             От бачите, які ми всі різні і всі живемо на одній планеті.. і тому всім нам треба вміти жити разом, як ви гадаєте, що необхідно робити для того щоб мирно жити разом, спілкуватися?
  •             (бути терплячим, розуміючим, добрим)
  •             А чи чули ви колись що потрібно бути толерантним?
  •             Сьогодні і темою нашого уроку буде толерантність. Наша тема звучить так: Простір толерантності, або вчимося жити поруч. Мисьогодні дізнаємося багато цікавого, поговоримо про різні види толерантності,

3.Перегляд відео «Толерантність як основа сучасного світу»

  •             Багато людей говорять про толерантність, що ж це таке. Багато видатних людей давали трактування цьому поняттю. Давайте переглянемо відео в якому розповідається про толерантність і спробуємо запам'ятати і пояснити ці визначення.

ІІ. Основна частина

1.Асоціативний кущ

  •             Отже ви так багато почули, давайте ж зазначимо на пелюстках нашої квіточки. Що ж таке толерантність для вас?
  •             Дітям пропонується слово «толерантність» , вони повинні підібрати до нього слова (творити добро, бути милосердним, пробачати, співпрацювати, сприймати іншого таким як він, співчувати, поважати права іншого)

2.Гра «Якщо ….то»

  •             Давайте зараз ми подивимося наскільки ви толерантні люди, пограємось в гру, я кажу ситуацію а ви маєте продовжити наприклад: Якщо мені доведеться спілкуватися з людиною у візку, то я …ставитимуся до неї як до рівної собі особистості. Тепер ваша черга.
  •             Якщо мені нагрубили в автобусі то я….
  •             Якщо мені наступили на ногу то я…
  •             Якщо я випадково штовхнув людину
  •             Якщо учень неспокійно сидить на уроці, то я…
  •             Якщо мені зробили зауваження мої однолітки в неурочний час то я…
  •             Тось у класі постійно намагається робити іншим зауваження, то я

3.Вправа "Як допомогти хлопчику"

  •             Дитячі ігри" (на ігровий майданчик до дітей, що граютьсям'ячем під'їхав хлопчик в інвалідному візку зі своїм м'ячем).
  •             Обговорюємо з дітьми побачене на картинці. Як можна допомогти всім у даній ситуації. Завдання: підібрати спільні ігри, в які змогли б гратися усі діти разом ( різноманітні словесні ігри, ігри з м'ячем - "Влучи в ціль", "Штандер" тощо).

4.Виготовлення полота чуйності та доброти під назвою «Тепло наших долонь»

  •             (На дошці закріплено полотно на якому написано «Тепло наших долонь».)
  •             Покладіть праву долоньку на своє серце. Про що воно вам говорить? Давайте подаруємо наше любляче серце тим, хто цього потребує!
  •             Для цього кожен з вас отримав ось так серце на ньому він напише своє побажання усім таким діткам, свої пропозиції та побажання до них.
  •             Потім усі серця із побажаннями наклеюються на відбитки ваших долоньок.
  •             Отже всі пишуть перший кладе відбиток рути інший готується, хтось миє руки а всі інші пишуть побажання
  •             У нас вийшов чудовий прапор чуйності вашого класу. Він залишиться вам на згадку про цей чудовий день.

ІІІ. Підсумок

1.Перегляд мультфільму

  •             Ми з вами зробили ось такий чудовий прапор. А зараз давайте подивимося до яких наслідків може призвести впертість та небажання поступитися.

2.Висновок

  •             Наше заняття закінчується. Подаруйте посмішку один одному і не забувайте дарувати тим, хто її особливо потребує. А завершити заняття я хочу такими віршованими рядками:

Кажімо більше ніжних слів

Знайомим, друзям і коханим.

Нехай комусь тепліше стане

Від зливи наших почуттів,

Нехай тих слів солодкий мед

Чиюсь гірку загоїть рану

(Чи перший біль, чи то останній, -

Коли б то знали наперед).

Кажімо більше ніжних слів,

Комусь всміхаймось ненароком,

То не життя людське жорстоке,

Жорстокі в нас слова черстві...

Кажімо більше ніжних слів!

Всім дякую за увагу.

 

docx
Додано
31 жовтня 2022
Переглядів
1941
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку