Показовий урок Гуманістична цінність трагедії В. Шекспіра «Ромео і Джульєтта»

Про матеріал
Цю розробку уроку можна використовувати для проведення показового уроку із зарубіжної літератури у 8 класі.
Перегляд файлу

Тема:       Гуманістична цінність трагедії  В. Шекспіра «Ромео і Джульєтта»

Мета:      формувати комунікативні уміння  та навички,                   вчитись орієнтуватись в життєвих ситуаціях, розвивати творчі здібності інсценування, виховувати здатність до сильних і щирих почуттів, оптимізм, неприйняття ворожнечі.

Епіграф: (розтлумачення учнями).

                Любов - це  смолоскип, що має світити на

                ваших  дорогах.  Ф. Ніцше

                 Кохання може все, і все здолає… В. Шекспір

 

Проблемне запитання:

  • За допомогою яких засобів можливо розкрити гуманістичну думку про велике значення поняття кохання?

(Так, Ромео кохання надихає, додає йому розсудливості, стриманості, мудрості).

(Джульєтта дорослішає, починає замислюватися над безглуздістю родової ворожнечі, що є перешкодою на шляху до щастя.)

 

Трагедія «Ромео і Джульєтта» - одна із найсвітліших і в той же час найтрагічніших  історій  про кохання в світовій літературі. Головні герої трагедії стали «вічними образами», що уособлюють силу і велич справжнього кохання.      Існували прототипи Ромео і Джульєтти у нашому славетному місті левів Львові.

 (Легенда)Фольклорне забарвлення. Показ відео- слайдів на телевізорі. ЧАРІВНИЙ ЛЬВІВ

Здавалось би, сюжет трагедії доволі зрозумілий, але завжди постає питання: Чому ця драма впродовж такого тривалого часу є однією із найпопулярніших, чому вона продовжує зворушувати серця читачів і в наш час?

Розпочнемо, з чого почалось ознайомлення і зацікавлення у нас трагедією В. Шекспіра « Ромео і Джульєтта»?

До вашої уваги *БУКТРЕЙЛЕР. Представлення, популяризація твору. Гуманістична нотка. Адже, гуманізм – любов до своїх героїв, авторське прихильне ставлення.

Ювілейна дата 425 (коментар)Вчитель

Культурологічна лінія (показ світлин).Відмітимо жанрову своєрідність і різнобарвність жанрів

 

трагедіі «Ромео і Джульєтта».

Український мотив. Вчитель

До вашої уваги ескіз – це попередній вільний малюнок.

ДІЯЛЬНІСНО-ТВОРЧИЙ ПІДХІД  (елемент театральної інсценівки).Пропонується вашій увазі

 

Виконання завдань на маршрутно –змістових картках шляхами сторінок трагедії «Ромео і Джульєтта» Вільяма Шекспіра(*Музичний супровід, ми емоційні шанувальники фільму режисера КАРЛО КАРЛЕЯ, 2013 року випуску) та пісня з кінофільму1968 року)Друге завдання головоломка з зашифрованою фразою на сердечках. Відгадайте фразу та її автора. Попрацюємо фронтально, діти.

ПОКАЗ ВІДЕО- СЛАЙДІВ на телевізорі.(ЕСТЕТИЧНИЙ СУПРОВІД)

Поетичний ланцюжок.(Наші поетичні спроби).(Під враженнями серця Верони – дворик Джульєтти, бронзова статуя, квітники у формі серця, лоджія дель Консильйо, а споруда 15 століття визнана за будинок Джульєтти). Лунають такі рядки:

О, великий Шекспіре,

Люблю безмежно твою ліру.

Ти описав вічне і сумне,

Котре за душу всіх бере.

 

Літо було у казково-чарівній Вероні.

Стояла Джульєтта на балконі.

Які суворі були заборони!

Та любов не знала кордонів.

 

Була це палка і нестримна любов,

Але пролилася невинная кров.

Гірко сумували закоханих батьки,

Але повернути дітей не могли.

 

Знов дощ барабанить свої сумні рими,

А я до Верони серцем гарячим лину.

Міста закоханих Ромео і Джульєтти.

З родини запеклих ворогів

Монтеккі й Капулетті.

 

(ВЧИТЕЛЬ ПОЕЗІЯ)

 

ПОКАЗ відео- слайдів на телевізорі.(Героїня Джульєтта)

Творче натхнення. Есе.( *Музичний супровід, мелодія з кінофільму)

 

Давайте відчуємо психологічний портрет героїв через знакову систему їх імен:

                           Джульєтта:               

Д- довірлива

 

Ж- життєрадісна

 

У- упевнена

Л- любляча

Ь

Є- єдина

Т- тактовна

Т- таємнича

А- активна

 

                                    РОМЕО:

Р- рішучий

О- образливий

М- мрійливий

Е- енергійний

О- оптимістичний

 

Особисте щастя, за яке з такою мужністю борються Ромео і Джульєтта, набуває великої, соціальної, масштабної цінності, що породжує позитивний початок, зміцнює нашу волю.

 

                     

   Цінність життя:

Життя не завжди складається так, як ми хочемо.

 Вірність – найкраще благо, дане людині.

Кохання непереможне.

Кохання несе світло, примирення.

Гармонія двох сердець повинна стати початком злагоди в житті.

Трагедія пройнята оптимістичною вірою в неминучість торжества гуманістичних відносин між людьми.

 

Кохання – найсвітліше почуття, яке осяває життєвий шлях людини яскравим світлом, дає сили, живить розум, дарує крила. Для героїв трагедії Шекспіра кохання – це спалах, який зайнявшись вогнем, спопелив  життя юних закоханих, але дав крила, любі мої діти, вам, молодим, завзятим, енергійним, самим найкращим восьмикласникам. Ніколи суїцидна думка не повинна в жодному разі навіть допускатись. Адже, життя, кохання – неповторне і прекрасне, єдине.

 

Секрет успіху полягає в тому, що тільки геній знає, як і в якому порядку, з якою метою поєднати свої «НОТИ», щоб вони об*єднались органічно. Ми використали такі форми роботи на уроці, щоб розкрити наше проблемне запитання: - За допомогою яких засобів можна висловити гуманістичну думку про велике значення поняття кохання- це і фольклорна легенда, буктрейлер,  світлини, ескіз, поетичний ланцюжок, есе, знакова система імен.

ТОМУ, підсумуємо.

Висновок:

У трагедії «Ромео і Джульєтта» звучить пристрасний протест проти моралі й традицій феодальних часів.

 

Зображуючи долю сповнених чистого, світлого поетичного почуття юних закоханих, які в умовах середньовічної моралі приречені на загибель, Шекспір стверджує  людяність гуманістичних ідеалів епохи Відродження.

 

Розповідь про особисте життя героїв і їх загибель стає основою для розкриття глибоких соціальних процесів, характерних для часу гострого протистояння нової гуманістичної моралі і старої феодальної.

 

Тема особистого щастя виходить далеко за межі приватної, любовної справи й набуває соціального звучання.

Інтерпретуємо:

-Так що ж таке кохання?

 

Любов над бурею – це зведений маяк,

Що кораблям шле промені надії.

Це – зірка провідна, яку моряк

Благословляє в навісній стихії.

 

Кохання з погляду гуманізму – це життєдайний бальзам, щастя, окрилений, емоційний стан людської душі.

 

Кохання – це джерело натхнення, радості, енергії, стимул жити, творити і вдосконалюватись.

 

Коханих вибирають не очі, а серце.

 

Кохання – всеперемагаюча сила, воно не має строку давності.

Віршоване завершення. Вчитель

 

Технологічна картка оцінювання аналізу самопідготовки учнів 8 класу.

Солодкий сюрприз. Рефлексійне налаштування на гарні почуття солодкого, чистого першого кохання.(Побажаю Вам досягти успіхів в навчанні, побудувати гарну кар*єру, та в майбутньому відвідати Чарівну Верону, кондитерську «Тераса Джульєтти», де пригощають двокольоровою цукеркою- карамеллю «Пристрасть Ромео і Джульєтти», а ми на підтримку нашого українського виробника відшукали в Чернігові та Запорізькій області ці солодкі несподіванки.)

Домашнє завдання : СТВОРИТИ

«Ланцюжок відкриттів»:

«Вільям Шекспір навчив мене…»

 

docx
Додано
26 квітня 2021
Переглядів
3263
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку