Тема: Гуманістична цінність трагедії В. Шекспіра «Ромео і Джульєтта»
Мета: формувати комунікативні уміння та навички, вчитись орієнтуватись в життєвих ситуаціях, розвивати творчі здібності інсценування, виховувати здатність до сильних і щирих почуттів, оптимізм, неприйняття ворожнечі.
Епіграф: (розтлумачення учнями).
Любов - це смолоскип, що має світити на
ваших дорогах. Ф. Ніцше
Кохання може все, і все здолає… В. Шекспір
Проблемне запитання:
(Так, Ромео кохання надихає, додає йому розсудливості, стриманості, мудрості).
(Джульєтта дорослішає, починає замислюватися над безглуздістю родової ворожнечі, що є перешкодою на шляху до щастя.)
Трагедія «Ромео і Джульєтта» - одна із найсвітліших і в той же час найтрагічніших історій про кохання в світовій літературі. Головні герої трагедії стали «вічними образами», що уособлюють силу і велич справжнього кохання. Існували прототипи Ромео і Джульєтти у нашому славетному місті левів Львові.
(Легенда)Фольклорне забарвлення. Показ відео- слайдів на телевізорі. ЧАРІВНИЙ ЛЬВІВ
Здавалось би, сюжет трагедії доволі зрозумілий, але завжди постає питання: Чому ця драма впродовж такого тривалого часу є однією із найпопулярніших, чому вона продовжує зворушувати серця читачів і в наш час?
Розпочнемо, з чого почалось ознайомлення і зацікавлення у нас трагедією В. Шекспіра « Ромео і Джульєтта»?
До вашої уваги *БУКТРЕЙЛЕР. Представлення, популяризація твору. Гуманістична нотка. Адже, гуманізм – любов до своїх героїв, авторське прихильне ставлення.
Ювілейна дата 425 (коментар)Вчитель
Культурологічна лінія (показ світлин).Відмітимо жанрову своєрідність і різнобарвність жанрів
трагедіі «Ромео і Джульєтта».
Український мотив. Вчитель
До вашої уваги ескіз – це попередній вільний малюнок.
ДІЯЛЬНІСНО-ТВОРЧИЙ ПІДХІД (елемент театральної інсценівки).Пропонується вашій увазі
Виконання завдань на маршрутно –змістових картках шляхами сторінок трагедії «Ромео і Джульєтта» Вільяма Шекспіра(*Музичний супровід, ми емоційні шанувальники фільму режисера КАРЛО КАРЛЕЯ, 2013 року випуску) та пісня з кінофільму1968 року)Друге завдання головоломка з зашифрованою фразою на сердечках. Відгадайте фразу та її автора. Попрацюємо фронтально, діти.
ПОКАЗ ВІДЕО- СЛАЙДІВ на телевізорі.(ЕСТЕТИЧНИЙ СУПРОВІД)
Поетичний ланцюжок.(Наші поетичні спроби).(Під враженнями серця Верони – дворик Джульєтти, бронзова статуя, квітники у формі серця, лоджія дель Консильйо, а споруда 15 століття визнана за будинок Джульєтти). Лунають такі рядки:
О, великий Шекспіре,
Люблю безмежно твою ліру.
Ти описав вічне і сумне,
Котре за душу всіх бере.
Літо було у казково-чарівній Вероні.
Стояла Джульєтта на балконі.
Які суворі були заборони!
Та любов не знала кордонів.
Була це палка і нестримна любов,
Але пролилася невинная кров.
Гірко сумували закоханих батьки,
Але повернути дітей не могли.
Знов дощ барабанить свої сумні рими,
А я до Верони серцем гарячим лину.
Міста закоханих Ромео і Джульєтти.
З родини запеклих ворогів
Монтеккі й Капулетті.
(ВЧИТЕЛЬ ПОЕЗІЯ)
ПОКАЗ відео- слайдів на телевізорі.(Героїня Джульєтта)
Творче натхнення. Есе.( *Музичний супровід, мелодія з кінофільму)
Давайте відчуємо психологічний портрет героїв через знакову систему їх імен:
Джульєтта:
Д- довірлива
Ж- життєрадісна
У- упевнена
Л- любляча
Ь
Є- єдина
Т- тактовна
Т- таємнича
А- активна
РОМЕО:
Р- рішучий
О- образливий
М- мрійливий
Е- енергійний
О- оптимістичний
Особисте щастя, за яке з такою мужністю борються Ромео і Джульєтта, набуває великої, соціальної, масштабної цінності, що породжує позитивний початок, зміцнює нашу волю.
Цінність життя:
Життя не завжди складається так, як ми хочемо.
Вірність – найкраще благо, дане людині.
Кохання непереможне.
Кохання несе світло, примирення.
Гармонія двох сердець повинна стати початком злагоди в житті.
Трагедія пройнята оптимістичною вірою в неминучість торжества гуманістичних відносин між людьми.
Кохання – найсвітліше почуття, яке осяває життєвий шлях людини яскравим світлом, дає сили, живить розум, дарує крила. Для героїв трагедії Шекспіра кохання – це спалах, який зайнявшись вогнем, спопелив життя юних закоханих, але дав крила, любі мої діти, вам, молодим, завзятим, енергійним, самим найкращим восьмикласникам. Ніколи суїцидна думка не повинна в жодному разі навіть допускатись. Адже, життя, кохання – неповторне і прекрасне, єдине.
Секрет успіху полягає в тому, що тільки геній знає, як і в якому порядку, з якою метою поєднати свої «НОТИ», щоб вони об*єднались органічно. Ми використали такі форми роботи на уроці, щоб розкрити наше проблемне запитання: - За допомогою яких засобів можна висловити гуманістичну думку про велике значення поняття кохання- це і фольклорна легенда, буктрейлер, світлини, ескіз, поетичний ланцюжок, есе, знакова система імен.
ТОМУ, підсумуємо.
Висновок:
У трагедії «Ромео і Джульєтта» звучить пристрасний протест проти моралі й традицій феодальних часів.
Зображуючи долю сповнених чистого, світлого поетичного почуття юних закоханих, які в умовах середньовічної моралі приречені на загибель, Шекспір стверджує людяність гуманістичних ідеалів епохи Відродження.
Розповідь про особисте життя героїв і їх загибель стає основою для розкриття глибоких соціальних процесів, характерних для часу гострого протистояння нової гуманістичної моралі і старої феодальної.
Тема особистого щастя виходить далеко за межі приватної, любовної справи й набуває соціального звучання.
Інтерпретуємо:
-Так що ж таке кохання?
Любов над бурею – це зведений маяк,
Що кораблям шле промені надії.
Це – зірка провідна, яку моряк
Благословляє в навісній стихії.
Кохання з погляду гуманізму – це життєдайний бальзам, щастя, окрилений, емоційний стан людської душі.
Кохання – це джерело натхнення, радості, енергії, стимул жити, творити і вдосконалюватись.
Коханих вибирають не очі, а серце.
Кохання – всеперемагаюча сила, воно не має строку давності.
Віршоване завершення. Вчитель
Технологічна картка оцінювання аналізу самопідготовки учнів 8 класу.
Солодкий сюрприз. Рефлексійне налаштування на гарні почуття солодкого, чистого першого кохання.(Побажаю Вам досягти успіхів в навчанні, побудувати гарну кар*єру, та в майбутньому відвідати Чарівну Верону, кондитерську «Тераса Джульєтти», де пригощають двокольоровою цукеркою- карамеллю «Пристрасть Ромео і Джульєтти», а ми на підтримку нашого українського виробника відшукали в Чернігові та Запорізькій області ці солодкі несподіванки.)
Домашнє завдання : СТВОРИТИ
«Ланцюжок відкриттів»:
«Вільям Шекспір навчив мене…»