1
Тема: «Космічна подорож».Закріплення вивченого матеріалу.
Запис і читання числових виразів,що містять дії додавання або віднімання. Моделювання ліній.
Мета: закріпити та узагальнити знання дітей про нумерацію чисел першого десятка, вправляти у складанні та розв’язуванні прикладів на додавання та віднімання , формувати поняття про взаємозв»язок арифметичних дій додавання і віднімання,вміння користуватися переставним законом додавання,учити складати з однієї рівності на додавання дві рівності на віднімання;повторити склад чисел, розвивати увагу, мислення учнів; вчити співпрацювати в парі; виховувати старанність, наполегливість, товарискість.
Очікувані результати:
Відтворює: послідовність чисел у межах 10, читає та записує їх; склад чисел в межах 10.
Розуміє: сутність арифметичної дії віднімання, склад чисел.
Володіє навичками віднімання одноцифрових чисел в межах 10, коментує виконання обчислення.
Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань.
Форма проведення уроку: урок-подорож
Обладнання: презентація до уроку, мікрофон,робочий зошит, роздатковий матеріал, сигнальні картки, дидактичний матеріал, мотузка,посвідчення «Космонавт 1-В класу».
Хід уроку.
А) Створення позитивного настрою
Всі почули вже дзвінок
Він покликав на урок.
Любі діти,у наш клас
Завітали гості щирі.
Привітайте в добрий час
Гостей посмішкою й миром.
Діти :Ми вам раді ,гості добрі.
І вітаєм щиро вас,
І запрошуєм ласкаво
На урок уу перший клас!
Кожен з вас приготувався
На перері постарався.
Зараз сядуть лиш дівчата,
А за ними і хлоп»ята .
Ми урок розпочинаєм,
Математику вивчаєм.
Б) Сподівання від уроку. Вправа «Мікрофон»
- Діти,дивлячись на дошку,на екран,на картки на ваших партах,як ви думаєте,яким буде наш урок?(цікавим,веселим)
- Для того,щоб він був саме таким,вам потрібно бути уважними,активними,працьовитими.
І пам»ятаємо про « Правило п»яти пальців» СЛАЙД
-Яку назву має тиждень,що на разі проходить?(Космос)
-Сьогодні урок наш буде незвичним. Ми зробимо подорож до невідомих планет у космос. Якщо вдало виконаємо всі завдання, то отримаємо почесне звання « Космонавти 1-В класу».
III. Робота над темою уроку.
1 Робота в парах. Пазл «Ракета»
-Діти,ви берете перший ліпший прямокутник з прикладом,розв»язуєте його і шукаєте другий пазл,на якому є відповідь до прикладу,спавите ці рямокутники разом. І так приклад за прикладом.
2. Диференційоване опитування
- Щоб вирушити у космос, необхідно перевірити свої сили. А для цього треба виконати завдання.
а) гра «Зоряне небо».
- Учні, у яких червоні зірочки партах , пограють у гру «Зоряне небо». Вони зберуть зірки з цифрами, складуть і розв’яжуть приклади на додавання й віднімання. ( На дошці).
4 6 7 1 2 3 5
б) робота за індивідуальними картками.
- Учні, у яких зелені зірки, у цей час попрацюють індивідуально за картками і порівняють числа.
5 і 9
4 і 10
8 і 3
6 і 6
7 і 0
в) «Мозкова атака».
- А з учнями, у яких жовті зірки, ми проведемо перевірку раніше набутих знань.
- Назвіть найменше одноцифрове число.
- Назвіть найменше натуральне число.
- Назвіть найбільше одноцифрове число.
- Назвіть найменше двоцифрове число.
-Як наз числа при додаванні/відніманні?
Перевірка результатів гри «Зоряне небо»,індивідуальні картки.
3.Вправа «На старт», «Математичний циферблат»
-Назвіть всі одноцифрові числа,двоцифрові. Запускаємо нашу ракету,рахуючи в зворотному порядку(10,9,8....)
4.Перегляд відеоролику «Космос»
5. Інтерактивна гра «Космічні пригоди.Знайди пару» (віяла)
Учень :Меркурій-найблища до Сонця планета.На цій планеті немає вітру та погоди.
3+3= 6
7+1= 8
2+3= 5
5+4= 9
1+6= 7
10-7= 3
4-0= 0
2+0= 2
8-4= 4
6.Фізкультхвилинка.
-Ось ми з вами і дісталися другої планети.
Учень: Венера- друга від Сонця та четверта за розміром планета. Названа на честь богині кохання.
7. Каліграфічна хвилинка. Гра «Дишифрувальник»
-Щоб дізнатися назву наступної планети ,розставте цифри у порядку зростання(Земля)
Учень: Земля- єдина планета в Сонячній системі,на якій існує життя.
-Яка вона по рахунку? Що ми знаємо про число 3?
-Отож,у своїх зошитах запишіть калігр цифру 3.
8. Робота в парах. Складання прикладів.
-Наступна планета-Марс.
Учень :Марс – червона планета. Такий колір Марсу надає пісок червоного кольору, якого там дуже багато.
Нас зустрічають марсіанські мешканці.
- За малюнком складіть 1 приклад на додавання і 2 на віднімання.
- Який висновок зробили? (Щоб знайти невідомий доданок, потрібно від суми відняти відомий).
Картка №1.
Картка №2.
Картка №3.
9 Гра «Знайди ворожий зореліт»
-Ось ми на Юпітері.
Учень : Юпітер-найбільша планета,вона п»ята від Сонця.
Але, що це? Увага! Я бачу космічні кораблі інопланетян. Мені здається, що вони хочуть завдати нам шкоди. Підготуватись до математичного бою. А нашою зброєю будуть розум та сміливість. Кожен розв’язаний приклад, зупиняє знищуючу ракету у наш бік.
- Вставте пропущені числа.
- Пригадайте, як знайти невідомий доданок?
4+…=9 ( 2, 5, 4) 8+…=9 (2,3,1)
2+…=7 ( 6, 5,4) 4+…=8 (4,5,6)
2+ …=5 (4,3,1) 3+…=6 ( 1,2,3)
10. Гімнастика для очей.
-Ми з вами долетіли до Сатурну.
Учень:Сатурн- шоста від Сонця планета та друга за розмірами в Сонячній системі.
-Сатурн дуже швидко обертається навколо своєї осі,чого і хоче від нас.
-Спостерігаємо очима за космічним кораблем,який рухається біля цієї планети.
11. Робота з геометр матеріалом
-Ми біля Урану.
Учень:Уран-сьома від Сонця велика планета,що належить до планет-гігантів.
Планета ніби обвита цілою низкою кілець. З цієї планети ми отримали космічну мотузку,яка допоможе нам пригадати види ліній.
(Пригадуємо прямі,криві,ламані)
Зошит з друк осн???
12 Робота в парах. Завдання на логіку.
Нептун - восьма за віддаллю від Сонця і четверта за розміром планета Сонячної системи, що належить до планет-гігантів. Названий ім'ям давньоримського бога морів, має насичений синій колір.
IV. Підсумок уроку.
_Політ завершено. Ми повернулися додому. На нашу блакитну планету Землю. У польоті ви добре подолали всі труднощі і випробування. Важким був шлях, але ви досягли кінцевої мети. Повторили матеріал, показали хороші знання, виявили над чим необхідно ще попрацювати. Сьогодні ми отримали почесне звання – «Космонавти 1-В класу»
-Що запам»яталося найбільше?
Нагородження іменними посвідченнями «Космонавт 1-Вкласу»