Політика Австрійської імперії щодо українських територій.

Про матеріал
Матеріали презентації можна використати для досягнення таких завдань уроку: визначення історичних обставин включення українських територій (Галичини, Буковини, Закарпаття) до Габсбурзької монархії; характеризувати політичний і соціально-економічний стан українських регіонів у складі монархії Габсбурґів; визначити вплив реформ періоду «освіченого абсолютизму» на українське населення; обґрунтувати судження про історичне значення діяльності Лук’яна Кобилиці.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Політика Австрійської імперії щодо українських територій.

Номер слайду 2

Рамка цілей{21 E4 AEA4-8 DFA-4 A89-87 EB-49 C32662 AFE0}Знаю. Хочу дізнатися. Дізна-вся/лася

Номер слайду 3

Очікувані результати:знати історичні обставини включення українських територій (Галичини, Буковини, Закарпаття) до Габсбурзької монархії;характеризувати політичний і соціально-економічний стан українських регіонів у складі монархії Габсбурґів;визначити вплив реформ періоду «освіченого абсолютизму» на українське населення;обґрунтувати судження про історичне значення діяльності Лук’яна Кобилиці.

Номер слайду 4

Пригадаємо!«Освічений абсолютизм» — політика монархів XVIII ст., побудована на використанні деяких ідей просвітителів. Марія – Терезія (1740 1780) Йосиф ІІ (1780-1790)

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Перевіркапідвищення освітнього рівня та зрівняння всіх мешканців у правах. Сільське господарство:скасування особистої залежність селянина від пана, скорочення тривалості панщини до 3 днів на тиждень і 156 днів на рік ., заборона встановлювати будь-які додаткові повинності, селянин і пан визнавалися рівними перед судом. Надання громадянських прав селянам. Церква:1781 р. зрівняв усі церкви імперії в правах. 1808 р. після 400-літньої перерви було відновлено Галицьку митрополію. Освіта:засновано греко-католицький колегіум для навчання руського духовенства «Барбареум». В 1784 р. було відкрито Львівський університет. При ньому протягом 1787–1809 рр. діяв Руський інститут («Штудіум рутенум»). Значне покращення соціального та національного становище селян, греко-католицького духовенства й усіх українців загалом.

Номер слайду 7

Структура населення та його становище

Номер слайду 8

Завдання 2. Опрацюйте ст. 52-53, складіть тези до пункту «Соціально-економічний розвиток українських земель у складі Австрійської імперії у першій половині ХІХ ст.»

Номер слайду 9

Перевірка: Складне соціальне становище (через повернення до старих порядків)Бідність селян Різке скорочення кількості дітей у школах Обмеження навчання рідною та церковнослов’янською мовами. Політика асиміляції (полонізація в Галичині, мадяризація в Закарпатті, румунізація на Буковині)

Номер слайду 10

3. Соціальні протести. Причини Методи боротьби. Повстання:повернуті старі соціальні порядки. збільшення розмірів панщини й повинностіпрактика фізичних покарань селян. поміщики відібрали в селян 22,5 % земельселянські скарги, утечі, потрава панських посівів і луків, підпал поміщицьких маєтків, розправа над управителями маєтків і сільською старшиною, відмова від виконання повинностей та сплати податків, масові повстання, діяльність опришків у Прикарпатті«холерні бунти» 1831р. Найактивнішу участь у них узяли селяни Ужанської та Березької жуп. 1843–1844 рр. повстання Лук’яна. Кобилиця

Номер слайду 11

Прочитай фрагмент історичного джерела. Дай відповіді на запитання до ньогоІз протоколу допиту Лук’яна Кобилиці«Що ж стосується підбурювання тутешніх гірських підданих, .ато його треба б приписати... головним чином Лук’яну Кобилиці, який поширив між підданими ідею, що вони вільні й мусять відібрати у дідичів ліси. Для обґрунтування цього твердження оповідав Кобилиця підданим, що він має цісарський патент, друкований золотими буквами, який забезпечує населенню Русько-Кимполунзької округи ці свободи. Але під час детального допиту він сказав, що не мав такого патенту, що він тільки купив книжку про права і повинності гірських підданих, яка мала позолочену печатку, й через це він дійшов думки, що вона писана золотими буквами. З цього патенту він сказав зробити багато копій для тутешніх підданих»1) Як ти вважаєш, чому керівники селянських виступів часто запевняли, що селян, приховані поміщиками?2) Яке твоє ставлення до вчинку Л. Кобилиці? Обгрунтуй свою думку

Номер слайду 12

Завдання 3. Визнач кого зображено на портреті. Склади сенкан про цього історичного діяча

Номер слайду 13

Завдання1 В результаті яких подій західноукраїнські землі опинилися у складі Габсбурзької імперії?Визначте, які українські території входили до складу Австрійської імперіїАвстрійська імперія. А) Волинь. Б) Галичина В) Поділля. Г) Буковина. Д) Закарпаття

Номер слайду 14

Завдання 2. Як звали монархів, які проводили політику «освіченого абсолютизму» на західноукраїнських землях?Який вплив на українське населення мали реформи?

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Домашнє завдання: Опрацювати параграф 6

pptx
Додано
26 березня
Переглядів
357
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку