Положення про Раду профілактики правопорушень

Про матеріал
Положення про Раду профілактики правопорушень з додатками. Може бути використано для організації профілактичної роботи заступником з виховної роботи закладу освіти
Перегляд файлу

 

СХВАЛЕНО

ЗАТВЕРДЖЕНО

Рішення  педагогічної ради

протокол №    від 31.08.2024

гімназії  №__

міста ________________

Наказ від 01.09.2024 №

 

 

 

 

 

 

 

Положення

про Раду профілактики правопорушень

гімназії №_______

міста _________________ _____________ області

Мета і завдання Ради профілактики правопорушень

1. Гуманізація і демократизація освітнього процесу, створення максимально сприятливих умов для співпраці педагогів, здобувачів освіти та їхніх батьків як головної умови запобігання і подолання відхилень у поведінці підлітків.

2. Формування і розвиток єдиного шкільного колективу із здоровим моральним кліматом.

3.Забезпечення координації діяльності усіх ланок, які забезпечують життєдіяльність учнівського колективу.

4. Підвищення ефективності виховної роботи із здобувачами освіти, розвиток учнівського колективу, громадської активності, самостійності, відповідальності підлітків за свої вчинки, профілактика негативних проявів.

 

1. Загальні положення

1.1. Рада профілактики правопорушень гімназії №___(далі – Рада) є постійно діючим органом, який утворюється з метою  забезпечення профілактики 

негативних проявів поведінки неповнолітніх, упередження  проявів правопорушень та злочинності в освітньому середовищі.

1.2. Рада у своїй роботі керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», іншими нормативними документами, які врегульовують відносини учасників освітнього процесу гімназії.

1.3.Рада працює на принципах об’єктивності, законності, справедливості, колегіальності, добровільності та неупередженості. Рішення Ради носять рекомендаційний характер.

1.4.Рада є першою інстанцією для проведення профілактичної роботи із здобувачами освіти для попередження злочинності та правопорушень.

2. Організація роботи Ради

      Рада профілактики правопорушень складається із 5-7 осіб. Періодичність її засідань визначається загальним станом профілактичної роботи у закладі, моральним кліматом  та необхідністю проведень засідань, але не менше одного разу на два місяці. Шкільна Рада профілактики не підпорядковується службі у справах дітей, але співпрацює з нею, іншими правоохоронними органами та громадськими організаціями у тісному взаємозв’язку.

 

3.Основні завдання Ради

3.1.Профілактика правопорушень серед здобувачів освіти.

3.2.Оперативний розгляд порушень правил поведінки, Статуту закладу, скоєних учнями;
3.3.Розробка рекомендацій для здобувачів освіти, батьків, педагогічних працівників щодо підвищення ефективності правової поведінки та профілактичної роботи.
3.4.Оперативне інформування Відділу ювенальної превенції та Служби у

справах дітей про окремі серйозні випадки правопорушень, які порушують права учасників освітнього процесу.

 

4. Функції Ради профілактики

       Рада є суто профілактичним органом, що й визначає її основне завдання. Вона виконує такі функції:

4.1.Здійснює розгляд порушень на підставі первинних документів: заяви класних керівників або адміністрації, пояснювальних записок, актів обстеження умов проживання, характеристик, інших додаткових матеріалів;

4.2.Проводить зустрічі із здобувачами освіти, які схильні до девіантної поведінки, у присутності педагогів та батьків або осіб, які їх замінюють;

4.3.Надає пропозиції щодо вирішення питання відповідальності особисто учнів та їх батьків відповідними службами;

4.4.Розробляє рекомендації щодо здійснення заходів з профілактики правопорушень.

      У діяльності Ради використовуються різноманітні форми колективної, групової, індивідуальної, дистанційної роботи, звернення за допомогою до батьків, правоохоронних органів, медичних закладів, соціологічних служб та інших суб’єктів діяльності з дітьми та молоддю.

 

5. Порядок формування складу та роботи Ради

5.1. Головою Ради обирається директор  або його заступник з виховної роботи. Голова Ради організовує її роботу і несе персональну відповідальність за виконання покладених на Раду завдань. У разі відсутності голови його обов’язки виконує заступник голови.

5.2. Із числа працівників закладу освіти до складу Ради входять заступник директора з навчально-виховної та виховної роботи, педагог-організатор, практичний психолог, соціальний педагог. Із числа батьківської громадськості доцільно включити до складу Ради - юристів, працівників правоохоронних органів, лікарів. До складу Ради можуть входити представники учнівського самоврядування та представники служби у справах дітей, Відділу ювенальної превенції.

5.3. Персональний склад Ради затверджується наказом директора гімназії, який видається щорічно до початку навчального року.

5.4. Періодичність засідань визначається в залежності від загального стану

профілактичної роботи у гімназії, обстановки у населеному пункті, необхідності у рішучих заходах. Формою роботи Ради є засідання безпосередньо у закладі освіти, які проводяться у разі потреби, але не рідше 1 разу на 2 місяці. Засідання  Ради є правомірними, якщо в ньому бере участь не менше половини її членів.

5.5. Рішення Ради оформлюється протоколом (додаток 1), який підписується головою Ради (за відсутності голови – його заступником). Протоколи засідань Ради веде секретар.

5.6. На засідання Ради обов’язково запрошуються класний керівник, учень, який скоїв порушення, батьки, або особи які їх замінюють.

 

6. Права Ради

Рада має право:

6.1. Залучати спеціалістів і представників правоохоронних органів для розгляду питань, що належать до її повноважень.

6.2. Отримувати в установленому порядку від правоохоронних органів, міського центру сімї та молоді, служби у справах дітей інформацію, документи і матеріали, які необхідні для виконання покладених на Раду завдань.

 

      7. Критерії постановки здобувача освіти на внутрішній шкільний облік

Розгляд питання про постановку на внутрішній шкільний облік  здійснюється Радою профілактики правопорушень за наявності:

  • заяви класного керівника ,соціального педагога  або адміністрації закладу (додаток 2);
  • характеристик на неповнолітнього, підготовлених класним керівником,

психологом, соціальним педагогом школи;

  • акта обстеження умов проживання неповнолітнього, складеного службою у справах дітей або поліцією  на замовлення закладу освіти;
  • довідок класного керівника, психолога, соціального педагога про профілактичну роботу з неповнолітнім , протоколами зустрічей з батьками або особами, що їх замінюють;
  • інших матеріалів, які підтверджують необхідність постановки на внутрішній шкільний облік учня.

Рішення про постановку на внутрішній шкільний облік, або відмова, фіксується у протоколі засідання Ради.

На внутрішній шкільний облік здобувач освіти може бути поставлений :

7.1. За порушення Статуту гімназії, що виразилися:

-   у систематичних пропусках навчальних занять без поважних причин і як наслідок цього – неуспішності;

-   агресивній поведінці у гімназії (бійки, жорстоке поводження із здобувачами освіти, приниження людської гідності);

-   паління на території гімназії;

-  вживання спиртних напоїв, психотропних та наркотичних речовин, появі у громадських місцях у нетверезому стані;

-   схильності до бродяжництва, жебракування, крадіжок особистого та громадського майна;                           

-  псування шкільного майна.

7.2.  Здобувачі освіти, які проживають у родинах, що не займаються або не в повній мірі займаються вихованням дітей;

7.3. Здобувачі освіти з родин, що перебувають у складних життєвих обставинах.

Рекомендації для постановки на облік здобувача освіти із зазначенням причин дає класний керівник, адміністрація закладу або служба у справах дітей.

 

8. Підстави для зняття здобувача освіти з внутрішнього шкільного обліку

 Підставою для зняття здобувача освіти з внутрішнього шкільного обліку може бути:

- покращення ситуації, яка була причиною постановки на облік;

- відсутність пропусків навчальних занять;

- закінчення закладу освіти;

- зміна місця навчання (перехід до іншого закладу освіти).

    Рішення про зняття з внутрішнього шкільного обліку здобувачів освіти приймається Радою на підставі заяви класного керівника (додаток 3) або спільного клопотання заступника директора з виховної роботи, соціального педагога, психолога, представника служби у справах дітей за наявності відповідних документів.

9. Заключні положення.

8.1. У разі незгоди із рішенням Ради батьки можуть звернутися до директора  гімназії.

8.2.Зміни до Положення про Раду можуть вноситися з метою удосконалення її роботи за пропозиціями педагогічних працівників гімназії.

8.3. Контроль за виконанням рішень Ради здійснюють працівники закладу освіти, які відповідають за організацію виховної роботи серед учнівської молоді.

8.4. Рада розглядає на своїх засіданнях стан виконання прийнятих нею рішень.

 

 

Додаток 1

 

ПРОТОКОЛ № 

засідання Ради профілактики правопорушень

від __________

Присутні____________________________________________________________

Відсутні_____________________________________________________________

Порядок денний:

1.

2.

3.

1.Слухали:_______________________________________________________________________________________________________________________________

1.Ухвалили:______________________________________________________________________________________________________________________________

2.Слухали:_______________________________________________________________________________________________________________________________

2.Ухвалили:______________________________________________________________________________________________________________________________

3.Слухали:_______________________________________________________________________________________________________________________________

3.Ухвалили:______________________________________________________________________________________________________________________________

Голова Ради                                                                                            ____________

 

Секретар                                                                                                             

Додаток 2

  

                                                     Голові Ради профілактики гімназії №___

     ПІП

                                                Класного керівника ___ класу

                                                         _______________________________

 

 

 

Заява

про встановлення на внутрішній шкільний облік

 

 

Прошу поставити на внутрішній шкільний облік  учня (ученицю) _____класу

 

                                                            (ПІП)

__________________________________________________________________

(число,місяць,рік народження)

який (яка) проживає за адресою _______________________________________

___________________________________________________________________

Склад сімї :_________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________

У зв’язку з ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

(вказати причини постановки на облік)

 

__________________                                  Класний керівник                 _________________

         (дата)   (підпис)

 

 

 

 

 

Додаток 3

  

  Голові Ради профілактики гімназії №____

 ПІП

                                             Класного керівника ___ класу

                                                       _______________________________

 

 

 

Заява

про зняття з внутрішнього шкільного обліку

 

 

Вважаю за необхідне зняти з внутрішнього шкільного обліку  учня (ученицю) _______класу

 

                                                            (ПІП)

__________________________________________________________________

(число,місяць,рік народження)

у зв’язку з тим ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________

(вказати причини зняття з обліку)

 

Дата встановлення на облік_____________________________

 

 

__________________                 Класний керівник               _________________

         (дата)      (підпис)

 

 

До заяви додаю:

1) характеристика на учня

2) інформація про проведену профілактичну роботу

docx
Додано
2 січня
Переглядів
28
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку