Польська народна казка “ Оселедець і камбала”

Про матеріал
Даний конспект уроку допоможе вчителям початкових класів доцільно вибрати методи і прийоми при вивчені нового матеріалу з даної теми. А учням - сприймати, аналізувати, інтерпретувати й оцінювати усну інформацію. Другокласники сприйматимуть народну казку як засіб особистого збагачення, що виховуватиме любов до народної творчості; заохочуватиме їх до читання казок.
Перегляд файлу

 

Скригалівський ЗЗСО  І-ІІ ступенів, філія ОЗЗСО Кожанський НВК 

"ЗЗСО І-ІІІ ступенів - ЗДО" Кожанської селищної ради

 Літературне читання

Клас. 2

Розділ. У кожній казці є урок, мов у квіточці медок

Тема. Польська народна казка “ Оселедець і камбала”

Очікувані результати:

  формувати у молодших школярів уміння сприймати, аналізувати, інтерпретувати й оцінювати усну інформацію  та використовувати її в різних комунікативних ситуаціях;

  формувати в учнів повноцінної навички читання, висловлювати своє ставлення до прочитаного, сприймати народну казку як засіб збагачення особистого емоційно-чуттєвого, працювати з інформацією в різних форматах, застосовувати її  в практичному досвіді;

 забезпечити усвідомлене засвоєння учнями мовного матеріалу,  зокрема збагачувати лексичний запас;

  виховувати любов до народної творчості; заохочувати учнів до читання казок.

Обладнання: формула успіху, матеріали до гри “Зашифроване слово”, аудіозапис, політична карта Європи, презентація ”Риби”, картки для роботи в парах.

Тип уроку: урок набуття нових знань.

Форма проведення: урок-подорож.

Освітні галузі: мовно-літературна, соціальна, природнича,   здоров’язбережувальна.

Вчитель: Осадчук Лариса Петрівна

 

 

 Перебіг уроку

І. Вступна частина

1. Організація класу. Емоційне налаштування. Вправа “Формула успіху”.

  • Розшифруйте записану формулу уроку:

(У+О)* (В+С)*Р=З

У - увага

О - організованість

В - взаємодопомога

С - спілкування

Р - робота

З - знання

  • Саме ці якості нам будуть потрібні на уроці.

ІІ. Основна частина

  1. Робота над загадкою

У річці, у ставі, у морі

Живе і не відає горя.

Дзьоба нема та дзьобає із гачків

Мушок, жучків, черв’ячків. (Риби)   https://dovidka.biz.ua/zagadki-pro-rib

  1.               Артикуляційні вправи

Автоматизація звука  [Р] у складах:

РА- РЕ - РИ - РО          АР - ЕР - ИР - ОР

РУ - РИ - РО - РА         УР - ИР - АР - ЮР

РО - РИ - РЕ - РА           ЯР - ИР - ОР - ЕР

Автоматизація звука  [Р] у чистомовках:

РИ - РИ - РИ - з риби юшку навари.

3. Мотивація навчальної діяльності.

 Вправа “Зашифроване слово”

  • Щоб прочитати слово, слід зібрати перші звуки у словах-малюнках:

 

- Чи є це слово у  розділі, що ми вивчаємо? ( Так. Розділ « У кожній казці є урок, мов у квіточці медок»).

- Про який урок ідеться мова? (Повчальний).

- Хто є автором народних казок? (Народ).

- Яка група казок є найдавнішою? (Про тварин).

- Заплющіть оченята, послухайте запис і скажіть, де мешкають ці тварини.

    Слухання аудіозапису  “ Звуки моря” http://download-sounds.ru/more/

  •                   Хто з вас бував на морі?
  •                   Кого з мешканців моря ви бачили?
  •                   Що вам про них відомо?

4. Повідомлення теми та мети уроку

 - Сьогодні на уроці ми вирушимо до моря, а саме до Балтійського. Воно розташоване на півночі Європи. Море омиває береги багатьох країн, серед них і береги Польщі. (Демонстрування на карті).

- Під час  подорожі познайомимось із польською народною казкою “Оселедець і камбала”.

5. Робота над текстом казки

 Робота над заголовком

  •                   Хто такі оселедець і камбала?
  •                   Чим цікаві ці риби?

( Показ  слайдів презентації)

  Сприйняття змісту тексту учнями . “Кероване читання”.

Виразне читання вчителем І частини казки

  • Кого обирали птахи і звірі?
  • Що було найважливіше для короля риб?
  • На вашу думку, що далі буде в казці?

Читання  учнями ІІ частини казки “ланцюжком”

  • Кого обирала королем кожна риб’яча сім’я?
  • Хто переміг?
  • Як риби сприймали перемогу оселедця?

Читання для себе: напів голосне читання казки до кінця

  • Як камбала поставилася до переможця?
  • Як закінчується казка? Чи так, як ви очікували?

  Перевірка емоційного сприйняття змісту казки

  • Що у казці вас вразило?
  • Чи зустрілися незнайомі слова у тексті?

Словникова робота

Пояснення незрозумілих слів і висловів, якщо такі є.

Фізкультхвилинка

Рибалки

На гачечок черв’ячок нанизав наш рибачок.

Вудкою враз замахнув, ненароком сам пірнув.

По воді руками б’ється. Риба з нього вся сміється.

Читання “луною” за вчителем складних для вимови слів:

угрі          балтійських          сперечалися               Балтійському

салака       посланці               сподівався                  Північному

лосось      змагання                вишикувались           незадоволеною

тріска        потрібний             пропхався                   найголовніше

камбала     голодранець         рознеслася                  найсильнішого

оселедці      одноголосно       замислилися               найспритнішого

 Робота в парах. Складання характеристики головного персонажа.

 

        Картка 1

         Чому риби змирилися з перемогою оселедця?

а) Не хотіло знову проводити змагання.

б) Раділи з того, що в них є король.

в) Дотримувалися визначеної угоди.

 

     

 

 

 

 

Картка 2

За описом впізнати героя казки:

 

  1. Широка в стегнах, надута, в красивому фартуху.
  2. Худий, непримітний, витривалий.

 

 

 

Картка 3

Виписати слова, що характеризують камбалу.

Худий, надута, непримітний, витривалий, невдоволена.


 

Робота в групах. “Шість капелюхів де Боно”

1 група. Білий капелюх (інформація). Перегляньте казку. Відшукайте факти, що відповідають дійсності. ( Наприклад, забарвлення камбали, міграція лосося).

2 група. Жовтий капелюх ( позитив). На вашу думку, що гарного відбулося у казці?

3 група.Чорний капелюх( критика). Які негативні події відбувалися у казці?

4 група. Червоний капелюх (почуття). Що вам сподобалося у казці? Які емоції виникли під час читання твору?

5 група. Зелений капелюх (креативність, альтернативні рішення). Як би розвиватися події казки, якби риби не сприйняли перемогу оселедця?

6 група. Синій капелюх (управління процесом). Чого навчає ця казка? Що засуджується в ній?

ІІІ. Заключна частина

1. Рефлексія

- Що ж, діти, урок добігає кінця. Наша подорож у казку про морських тварин на сьогодні закінчується теж.

Пам’ятаймо:

Казка розуму навчає,

Вчить добро в житті творити.

І до чесності привчає…

Тобто вчить, як в світі жити.

                                          Н. Красоткіна

2. Вправа “Незакінчене речення”

- Сьогодні на уроці казка мене навчила…

- Вчинки героїв цієї казки, що мені не подобаються…

- Мене здивувало, як….

- Тож дружіть із казкою: читайте, переказуйте, складайте самі. А я дякую за увагу!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

docx
Додано
5 листопада 2021
Переглядів
2641
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку