Скригалівський ЗЗСО І-ІІ ступенів, філія ОЗЗСО Кожанський НВК
"ЗЗСО І-ІІІ ступенів - ЗДО" Кожанської селищної ради
Літературне читання
Клас. 2
Розділ. У кожній казці є урок, мов у квіточці медок
Тема. Польська народна казка “ Оселедець і камбала”
Очікувані результати:
формувати у молодших школярів уміння сприймати, аналізувати, інтерпретувати й оцінювати усну інформацію та використовувати її в різних комунікативних ситуаціях;
формувати в учнів повноцінної навички читання, висловлювати своє ставлення до прочитаного, сприймати народну казку як засіб збагачення особистого емоційно-чуттєвого, працювати з інформацією в різних форматах, застосовувати її в практичному досвіді;
забезпечити усвідомлене засвоєння учнями мовного матеріалу, зокрема збагачувати лексичний запас;
виховувати любов до народної творчості; заохочувати учнів до читання казок.
Обладнання: формула успіху, матеріали до гри “Зашифроване слово”, аудіозапис, політична карта Європи, презентація ”Риби”, картки для роботи в парах.
Тип уроку: урок набуття нових знань.
Форма проведення: урок-подорож.
Освітні галузі: мовно-літературна, соціальна, природнича, здоров’язбережувальна.
Вчитель: Осадчук Лариса Петрівна
Перебіг уроку
І. Вступна частина
1. Організація класу. Емоційне налаштування. Вправа “Формула успіху”.
(У+О)* (В+С)*Р=З
У - увага
О - організованість
В - взаємодопомога
С - спілкування
Р - робота
З - знання
ІІ. Основна частина
У річці, у ставі, у морі
Живе і не відає горя.
Дзьоба нема та дзьобає із гачків
Мушок, жучків, черв’ячків. (Риби) https://dovidka.biz.ua/zagadki-pro-rib
Автоматизація звука [Р] у складах:
РА- РЕ - РИ - РО АР - ЕР - ИР - ОР
РУ - РИ - РО - РА УР - ИР - АР - ЮР
РО - РИ - РЕ - РА ЯР - ИР - ОР - ЕР
Автоматизація звука [Р] у чистомовках:
РИ - РИ - РИ - з риби юшку навари.
3. Мотивація навчальної діяльності.
Вправа “Зашифроване слово”
|
|
|
|
|
- Чи є це слово у розділі, що ми вивчаємо? ( Так. Розділ « У кожній казці є урок, мов у квіточці медок»).
- Про який урок ідеться мова? (Повчальний).
- Хто є автором народних казок? (Народ).
- Яка група казок є найдавнішою? (Про тварин).
- Заплющіть оченята, послухайте запис і скажіть, де мешкають ці тварини.
Слухання аудіозапису “ Звуки моря” http://download-sounds.ru/more/
4. Повідомлення теми та мети уроку
- Сьогодні на уроці ми вирушимо до моря, а саме до Балтійського. Воно розташоване на півночі Європи. Море омиває береги багатьох країн, серед них і береги Польщі. (Демонстрування на карті).
- Під час подорожі познайомимось із польською народною казкою “Оселедець і камбала”.
5. Робота над текстом казки
Робота над заголовком
( Показ слайдів презентації)
Сприйняття змісту тексту учнями . “Кероване читання”.
Виразне читання вчителем І частини казки
Читання учнями ІІ частини казки “ланцюжком”
Читання для себе: напів голосне читання казки до кінця
Перевірка емоційного сприйняття змісту казки
Словникова робота
Пояснення незрозумілих слів і висловів, якщо такі є.
Фізкультхвилинка
Рибалки
На гачечок черв’ячок нанизав наш рибачок.
Вудкою враз замахнув, ненароком сам пірнув.
По воді руками б’ється. Риба з нього вся сміється.
Читання “луною” за вчителем складних для вимови слів:
угрі балтійських сперечалися Балтійському
салака посланці сподівався Північному
лосось змагання вишикувались незадоволеною
тріска потрібний пропхався найголовніше
камбала голодранець рознеслася найсильнішого
оселедці одноголосно замислилися найспритнішого
Робота в парах. Складання характеристики головного персонажа.
Картка 1 Чому риби змирилися з перемогою оселедця? а) Не хотіло знову проводити змагання. б) Раділи з того, що в них є король. в) Дотримувалися визначеної угоди.
|
Картка 2 За описом впізнати героя казки:
|
Картка 3 Виписати слова, що характеризують камбалу. Худий, надута, непримітний, витривалий, невдоволена.
|
Робота в групах. “Шість капелюхів де Боно”
1 група. Білий капелюх (інформація). Перегляньте казку. Відшукайте факти, що відповідають дійсності. ( Наприклад, забарвлення камбали, міграція лосося).
2 група. Жовтий капелюх ( позитив). На вашу думку, що гарного відбулося у казці?
3 група.Чорний капелюх( критика). Які негативні події відбувалися у казці?
4 група. Червоний капелюх (почуття). Що вам сподобалося у казці? Які емоції виникли під час читання твору?
5 група. Зелений капелюх (креативність, альтернативні рішення). Як би розвиватися події казки, якби риби не сприйняли перемогу оселедця?
6 група. Синій капелюх (управління процесом). Чого навчає ця казка? Що засуджується в ній?
ІІІ. Заключна частина
1. Рефлексія
- Що ж, діти, урок добігає кінця. Наша подорож у казку про морських тварин на сьогодні закінчується теж.
Пам’ятаймо:
Казка розуму навчає,
Вчить добро в житті творити.
І до чесності привчає…
Тобто вчить, як в світі жити.
Н. Красоткіна
2. Вправа “Незакінчене речення”
- Сьогодні на уроці казка мене навчила…
- Вчинки героїв цієї казки, що мені не подобаються…
- Мене здивувало, як….
- Тож дружіть із казкою: читайте, переказуйте, складайте самі. А я дякую за увагу!
1