Пом’якшені приголосні звуки. Розвиток мовлення.

Про матеріал
Формування предметних компетентностей: o Взаємодіємо письмово: записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення письмових робіт, а також слів, що пишуться так, як вимовляються. o Досліджуємо мовлення: аналізуємо звуковий аналіз слів, порівнює власне мовлення з мовленням інших (швидкість, вимова)
Перегляд файлу

Тема: Пом’якшені приголосні звуки. Розвиток мовлення.

Мета:  Формування предметних компетентностей:

  • Взаємодіємо письмово: записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення письмових робіт, а також слів, що пишуться так, як вимовляються.
  • Досліджуємо мовлення: аналізуємо звуковий аналіз слів, порівнює власне мовлення з мовленням інших (швидкість, вимова)
  • Формування ключових компетентностей:
  • вільне володіння державною мовою: вміння усно й письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти.

 

  • Інноваційність: формування знань, умінь, ставлень, що є основою компетентнісного підходу, забезпечують подальшу здатність успішно навчатися, провадити професійну діяльність, відчувати себе частиною спільноти і брати участь у справах громади

 

  • навчання впродовж життя: опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання , навчання працювати самостійно і в парі.

Обладнання: підручник, робочий зошит, зошит з друкованою основою, зображення кораблів, пазли із зображенням Дракона, діаграма Вена, мушень успіху.

Хід уроку:

І. Організація класу

1. Емоційне налаштування на роботу

«Вітрила»

  • Корабель – це символ надії, символ змін і чогось нового. Не секрет, що на уроці ми дізнаємося щось нове. Подивіться на дошку й оберіть корабля, на якому Ви хочете подорожувати на сьогоднішньому уроці. І нехай цей корабель понесе Вас незвіданими просторами української мови. Я впевнена, що якого б корабля Ви не вибрали, під якими б вітрилами не попливли, Вас обов’язково чекатиме на уроці успіх.
  • А пливти ми будемо під гаслом:

Не просто слухати, а чути!

А просто дивитися, а бачити!

Не просто відповідати, а міркувати!

Дружно і плідно працювати!

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Гра «Пазл» (робота в парі)

  • Щоб дізнатися до якого казкового героя попливуть наші кораблики, вам потрібно в парі скласти пазл.
  • То куди ми відправимося?
  • Так, ми відправимося в Королівство звуків до розумного Дракона.
  • Тож, вирушаймо!

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Каліграфічна хвилинка. Робота в зошиті.
  • Діти, відкрийте свої робочі зошити, давайте запишемо слово Кораблі.
  • Зараз запишемо звукову схему до цього слова.

- Аналізуємо разом зі мною.

[к] – приголосний, твердий;

[о] – голосний;

[р] – приголосний, твердий;

[а] – голосний;

[б] – приголосний, твердий;

[л’] – приголосний, пом’якшений;

[і] – голосний.

- Ось яка схема у вас повинна була отриматися. Перевірте, чи всі звуки ви позначили правильно.

− • − • − = •

  • Давайте поділимо слово кораблі на склади.
  • Скільки складів у слові кораблі?
  • Назвіть перший склад, другий, останній.
  • Який склад наголошений?
  • Скільки звуків у цьому слові?
  • Скільки букв?
  • Молодці!

ІV. Вивчення нового матеріалу

  1. Повідомлення теми та мети уроку
  • Ось і потрапили ми в Королівство звуків. І сьогодні розумний Дракон познайомить нас із пом’якшеними приголосними звуками.
  1. Вивчення нового матеріалу
  • Погляньте на екран і послухайте яка історія трапилася в його королівстві.

https://www.youtube.com/watch?v=EINuWuMB804

  • Про що ви дізналися?
  1. Робота з підручником. (с.45)

Вправа «Фотоапарат»

  • Прочитайте самостійно правило на с. 45, та сфотографуйте його своїми оченятами напам’ять.
  •  Про що ви дізналися в правилі?
  • Чого не мають деякі приголосні звуки в українській мові?
  • Як вони можуть вимовлятися?
  • Які букви позначають пом’якшення приголосних?
  1. Робота за «Діаграмою Вена»

Розвиток критичного мислення учнів початкової школи на уроках мови та  літературного читання презентация, доклад

 

 

 

 

  • А зараз ми за допомогою діаграми Вена знаходитимемо спільне та відмінне в м’яких та пом’якшених звуках.
  1. Рухлива вправа

https://www.youtube.com/watch?v=zV6Ln0F7U0k

  1. Робота з підручником. (с. 46, впр. 1-2)
  • Давайте спишимо слова, у яких є пом’якшені приголосні.
  •  Позначте пом’якшені приголосні знаком =.
  • Давайте поділимо слова із схеми для переносу.
  • Позначмо м’які і пом’якшені приголосні знаком =.
  1. Фізкультхвилинка

https://www.youtube.com/watch?v=u8xJNASAfjc

V. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Робота в зошиті з друкованою основою. (вправи 1-3 с.  27)

- Допоможіть кожній голові Дракоші придумати свої слова.

- Для першої запишіть слова – назви предметів.

- Для другої – назви ознак.

- Для третьої – назви дій.

- Позначте тверді, м’які і пом’якшені приголосні.

- Спишіть текст доповнюючи речення словами.

- Спишіть та поділіть слова для переносу.

- Молодці! Дракошику допомогли час повертатися додому.

V. Підсумок.

1. Вправа «Незакінчені речення»

  • Продовжте речення.

Найбільше на уроці мені сподобалося…..

  1. Рефлексія «Мішень успіху»

Оцініть свою роботу на уроці за допомогою «Мішені успіху»

7 прийомів рефлексії в кінці уроку — Журнал «На Урок»

 

doc
Додав(-ла)
Заточна Любов
Додано
7 листопада 2021
Переглядів
4027
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку