Тема: пристроТ. Обережно! електрика. речовини.
Пр.р. Ознайомити i3 застережними знаками про небезпеку ураження струмом.
Мета:Розширити знання про правила поводження з електроприладами, розвивати навички i безпечного користування ними, з'ясувати причини Розглянути коли речовини а коли Формувати навички; розвивати мислення, увагу, робити висновки; виховувати прагнення зберегти свое жипя, здоров'я i майно.
та картки i3 завданням та роботою в парах, уроку:
1. момент.
Встали, BCi piBHeHbk0, гарненько, на урок взяли
Й працювати почали. (слайд ) опорних знань. навчальноТ
Давайте пригадаемо, що таке безпека? (це коли T06i не загрожуе, ти почуваешся на малюнки i е безпечними, а — небезпечними? - У вас на napTi е картки i3 завданням для того, щоб як ви засвоТли попередню тему. Ваше завдання зафарбувати червоним кольором ви вважаете небезпечними, тобто Ti, несуть загрозу жипю. виконують завдання.) 3 теми i мети уроку.( Слайд.) на ми будемо вести розмову про прилади, правила користування ними та про речовини, в А також поговоримо про правила аби не потрапити в небезпечну
4 .Вивчення нового
- Пригадайте, n06YT0Bi прилади е у вашому
- а зараз загадки i пригадаете ще прилади.
Всю позбирае старанно покупае.
Буде знову вся чистенька,
Не забруднена, гарненька. (Пральна машина.) (малюнок )
Дуже любить вона тканини, CYkHi, серветки, гардини.
Bci Тх складочки знайде!
- пара йде! (Праска.) (малюнок)
Суп, морозиво, ковбаси,
Сало, м'ясо, яйця, кваси... Все в животику ховае
(Холодильник.) ( малюнок )
де кого нагородили,
Де супутник запустили.
казочки, новини
Нам транслюе щохвилини. (малюнок )
Папки, файли,блоки, сайти...
Знань чимало мае,
CBiT про нього знае. (Комп'ютер.) (малюнок ) - Завдяки чому працюють прилади?
Вони називаються електроприладами тому, що працюють електричного струму, який приводить Тх .
(слайд i3 зображенням - У е печуть, прибирають. Якщо правильно ними користуватись, то вони будуть служити. В pa3i- можуть стати дуже небезпечними.
Робота з
Розгляньте малюнок на с. 76. i прилади тут зображено? Хто з вас може сказати, як правильно вмикати i вимикати електроприлади?
-Зараз, на елекрочайника, я вам покажу, як правильно вмикати його.
Спочатку пригадаемо з яких частин складаеться чайник: шнур, вимикач, штепсель, вилка, розетка. ( Розгляд малюнка на с. 77 у
чи е в чайнику вода;
*Ставимо його на диск, сухою рукою беремо за штепсель i вмикаемо вилку у розетку;
*А тепер вмикаемо вимикач.
Робота у
свот зошити i виконайте перше завдання на 40. Вам пронумерувати частини електроприладу: 1- вимикач, 2- шнур, З-штепсель, 4-вилка.
- Але пам'ятайте, що не можна в одну розетку вмикати багато це може призвести до тому, що перевантажуеться електромережа, створюеться коротке замикання i виникне пожежа. (малюнок)
Наступне завдання — це правильно розташувати слова, щоб вийшло речення.( Не торкайся мокрими руками електричних
- У дома, разом i3 дорослими, електроприлади, у вас е i запитайте, якими вам можна користуватися.
користуватися несправними електроприладами не можна! Вони можуть вразити електричним струмом i, HaBiTb малюнок.) -Не можна пожежу гасити водою. (Малюнок.) -Не можна також тягнути за шнур, noTpi6H0 брати за штепсель.(мал.)
-3араз на екран i прочитаемо разом«Правила безпеки час користування електроприладами.» слайд
- А зараз на екран i чи бачили ви такЈ знаки саме? ( Слайд 3i знаками застереження.)
трансформаторних на електростовбах та щитових) вони можливого ураження електричним струмом. ( слайд
Хлопчики й зробимо зарядку.
Руки в боки, вгору, вниз, 1, 2, З— не помились.
У хлоп — хлоп, ногами топ — топ.
Мов годинник зробим так:
Tik — так, Tik — так,
Тихо на
Скажу вам: « ! »
Що може трапитись,якщо не додержуватись цих правил?
( можемо бути електричним струмом, що може зашкодити нашому здоров'ю i призвести HaBiTb до cMepTi, а може виникнути пожежа.)
Пожежа ( слайд ) Нещадна, жорстока.
Спалюе, знищуе, губить.
Пожежа- це страшне лихо
Будьте з вогнем.
- А чого може виникнути пожежа?
газ, плита, запальничка...)
-Так, не можна бавитися запальничками, виходити на вулицю, залишивши чи газову плиту.
користуватися газовою плитою (малюнок газ. плити.) пам'ятати, що газ не горить, BiH отруйний i вибухонебезпечний. Не можна сушити над газовою плитою Не забувати вчасно вимкнути газову плиту. При запаху газу в kiMHaTi негайно газову службу за телефоном... 104. Але коли спалахнув газ i створилась небезпечна викликати пожежну службу за телефоном... 101, або набрати номер виклику BCix рятувальних служб... номери на
Вогонь може бути другом, а може бути i ворогом. Якщо обережно з ним поводитись, то BiH буде другом. А якщо ж Hi, то ворогом.
вогню боятися не треба,
Якщо порядок в тебе.
Якщо працюють справно праски,
I й газплита —
Пожежа в не 3aBiTa .
Якщо в ciM'T палити,
60 з вогнем завжди Призвести можуть до .
Руханка Давайте у
Вознюк «Вогонь — друг, вогонь
Я- вогонь, друг! Прислужуся BCiM навкруг.
Як 3i мною пустувати,
Можу ворогом я стати
Робота з пЈдручником с. 79.
на с. 79 прочитаемо
— ворог.» i проговоримо мовою
малюнок i Ha3BiTb коли вогонь-друг, а коливорог.
-На поради, давайте ми Тх читають по речовини
У часи для прання i прибирання використовували просту воду. на допомогу прийшли засоби побутовоТ xiMiT: для мипя посуду i Bik0H, чищення прання Слайд, малюнок.)
Вони у але потребують обережного поводження, адже ними можна замаститися, обпектися i HaBiTb отруттися. Тому заборонено користуватися цими речовинами. Але якщо речовина випадково потрапила комусь на негайно змийте П проточною водою i про це дорослим. Не можна також ставити Taki речовини вогню — вони можуть вибухнути i спричинити пожежу.(Слайд з правилами користування )
Yci Та коли такоТ аптечки немае, в жодному pa3i не вживайте
HaBiTb Ними можна смертельно отруттися. Але якщо ви
ненароком щось проковтнули, негайно про це дорослим, А якщо Тх немае в дома, то негайно викличте швидку допомогу за телефоном...(103) ( Слайд,малюнок.)
Робота С. 41
Розгляньте малюнок, наше завдання розташувати предмети на свот так, щоб вони були безпечними.
4. набутих знань.Гра « Так чи Hi?»
хочеться MeHi
13 вами, в « Так?» чи « Hi?».
Я вам питання задаю,
Готуйте свою
Ви одержали картки i3 зображенням червоного i зеленого кольору. Якщо ви погоджуетесь i3 твердженням, то сигнальну картку зеленим кольором , якщо Hi — то червоного кольору.
Чи можна гратися запальничкою? (Hi)
Телефон швидкоТ допомоги — «101», (Так)
Якщо ти 3axBopiB, то розпочнешбез дозволу дорослих?. (Hi)
Телефон газовоТ служби 104? (так)
Можна вмикати в одну розетку? (Hi)
Телефон швидкоТ допомоги 103?( Так )
Чи можна бавитися дезодорантами, миючими засобами ? (Hi )
Номер виклику BCix рятувальних служб 112? ( Так ) Можна електроприлади гасити ) Робота в парах.
З поданих вам noTpi6H0 скласти речення.
( Вислови:
Не бавитись i3
Не вмикати багато
Не можна вмикати електроприлади.
Даремно пожежних не викликай.
Електроприлади не залишай без нагляду. Не берись мокрими руками за
Не приймай без дозволу дорослих.
Не клади лаки, фарби вогню.
Не всовуй в розетку cTopoHHix
Не вмикай багато в одну розетку.
5. вивченого
-А зараз давайте з поданих побудуемо речення i прочитаемо його.(Слова на Життя — людини.) Адже немае для людини, жипя.)
-Давайте ще раз повторимо правила безпечноТ В цьому нам допоможуть мот
* У CBiTi речовин-
I фарба, спирт, також бензин, Одну загальну рису мають:
13 HaBiTb вибухають.
речовини пам'ятайте
Й вогню тримайте.
речовиниBciM загрозу вам несуть, з дозволу дорослих
в руки Тх беруть.
• брати нам не можна,
Щоб не трапилось
Хай лежать c06i де поклали Тх батьки.
• у p060Ti
Сам не залишай,
Йдеш на вулицю гуляти — вимикай.
*Якщо пахне газ в
То по 104.
Якщо з'явиться вогонь i дим,
То дзвонЈть по 101.
6. уроку.
Що ми вивчали
висновки ви зробили уроку?