Урок 19. Поняття електронної таблиці
Цілі:
навчальна: сформувати поняття електронна таблиця; ознайомити де зустрічаються таблиці;
розвивальна: розвивати логічне мислення, тренувати пам’ять та увагу, сприяти розвитку пізнавального інтересу;
виховна: виховувати старанність та відповідальність; формувати і підтримувати прагнення учнів до відкриття нового.
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники.
Програмне забезпечення: Microsoft Excel.
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Актуалізація опорних знань
ІІІ. Мотивацій навчальної діяльності
Ми з вами вже знайомилися з таблицями. Ви знаєте що вони можуть бути як окремим документом, так і доповнювати певну інформацію. Пригадайте, у якій із вивчених вами програм можна створювати таблиці? (Наприклад, Microsoft Office Word — відповіді учнів фіксуються).
Перегляньте завдання 1 зі ст. 78 (підручник Ольга Коршунова, Ігор Завадський ). (Обговорення з дітьми завдання)
Розглянемо приклад таблиці (Word), у якій обчислено загальну суму витрат на святковий стіл.
Страва |
Кількість |
Ціна, грн |
Сума, грн |
Піцца «Фірмова» |
3 |
170 |
510 |
Капкейки |
18 |
12 |
216 |
Еклери |
30 |
8 |
240 |
Усього: |
966 |
Під час перевірки ми виявили, що забули вписати торт (1 шт. по ціні 950 грн), а кількість еклерів — 36 шт. Як виправити помилку?
Розглянемо, як можна виправити ці помилки, використовуючи спеціалізовану програму — табличний процесор.
(Демонстрація з використанням локальної мережі або проектора.)
Цій програмі будуть призначені наступні 14 уроків. Загальна тема «Електронні таблиці». На уроках ми будемо вивчати теоретичний матеріал, виконувати різноманітні практичні завдання й роботи, інтерактивні вправи. У результаті ви повинні набути певних знань, умінь та навичок роботи з табличним процесором.
IV. Вивчення нового матеріалу
Пояснення нового матеріалу з демонструванням презентації
Електронна таблиця (англ. spreadsheet) — це комп’ютерний варіант звичайної таблиці. Вона складається з рядків і стовпців, на перетині яких розташовуються клітинки.
Робота з підручником: § 9
V. Фізкультхвилинка
Набігли хмаринки, подув вітер, зашурхотіло листя на деревах - (діти труть руки одна об одну).
І ось уже перші крапельки дощу забарабанили по листях, дахах - (клацають пальчиками-вказівним та середнім).
Полив сильний дощ - (плескають руками по колінах).
Блиснула блискавка, загримів грім- (тепер ще тупочуть ногами по підлозі).
Та ось дощ почав вщухати - (плескають руками по колінах),
останні краплі падають на землю - (клацають пальчиками-вказівним та середнім).
Подув легенький вітерець, висушуючи листя - (діти труть руки одна об одну).
І, нарешті, виглянуло сонечко! - (діти розводять руками зверху в сторони).
VI. Засвоєння нових знань, формування вмінь
Практичне завдання.
Робота за комп’ютером
Підручник ст. 78, 82
https://wordwall.net/uk/resource/61701487
https://wordwall.net/uk/resource/61702796
Очки вліво подивись –
Там нічого не змінилось.
Вправо повели зінички –
Ні зайчика, ні лисички.
Очки сплять, вони втомились.
Знов відкрились, подивились.
Сплять – відкрились (2 рази)
І на цьому зупинились.
VIІ. Підсумки уроку
- На цьому уроці я вдосконалював свої вміння…
- На сьогоднішньому уроці найважливішим було…
- На уроці я навчився ( навчилась)…
- Я пригадав ( пригадала) на уроці…
VІІI. Домашнє завдання
Підручник § 9 ст. 78 (завдання 1), ст. 82 (1, 2, 3 питання)
ІХ Оцінювання роботи учнів