Презентація Шкільна стінгазета (частина 1)

Про матеріал
Факультатив "Цифрова та медіаграмотність" Презентация до уроку інформатики у 6 класі
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Шкільна газета, ч.1 Вчитель інформатики Антончик Н. А.

Номер слайду 2

Зміст. Цільова аудиторія шкільної газети4 Що таке шкільна газета1 Мета створення шкільної газети2 Різновиди шкільних газет3 Як ми визначаємо, що хоче читати цільова аудиторія шкільної газети5

Номер слайду 3

Що таке шкільна газета. Спочатку розглянемо різновиди поняття «газета». Слово «газета» походить від назви дрібної венеційської срібної монети – італ. gazzetta (газзета). У XVI капітанів кораблів, які продавали і купували товари, цікавили різні відомості про політичні події, ціни на товари, рух кораблів тощо. Поширювати таку інформацію взялось спеціальне бюро, у якого був цех «письменників новин». Цех випускав рукописний листок, в якому повідомляли новини. Листок продавали за дрібну монету – газзету В англійському варіанті газета звучить, як newspaper. Що можна перекласти як новини на папері. Газети – це органи преси, які мають постійну назву, видаються через певні проміжки часу (принаймні раз на місяць), не повторюються змістовно і оформлені в одному стилі. Слід зазначити, що в світі немає єдиного означення, що таке газета і що таке журнал. Навіть Всесвітня Асоціація видавців газет і новин (WAN / IFRA) не дає чіткого означення, що таке газета і що таке журнал. В Україні немає офіційно затвердженого класифікатора преси. Єдиний наявний класифікатор преси розробила Українська асоціація видавців періодичної преси (УАВПП). Його тепер використовує частина видавців в Україні для досліджень читацької аудиторії.

Номер слайду 4

Що таке шкільна газета. Закон України «Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні» теж не дає означення, що таке газета, журналчи видання. Єдиний закон, який дає роз'яснення того, що таке видання, – це Закон України «Про видавничу справу»: "видання– твір (документ), який пройшов редакційно-видавниче опрацювання, виготовлений друкуванням, тисненням або іншим способом, містить інформацію, призначену для поширення, і відповідає вимогам державних стандартів, інших нормативно-правових актів щодо видавничого оформлення, поліграфічного і технічно- го виконання". Виходячи з вищевикладеного, будемо вважати, що: ШКІЛЬНА ГАЗЕТА – це набір новин і статей / оповідань, які пройшли редакційне опрацювання і призначені для читання школярами;ШКІЛЬНА ГАЗЕТА може поширюватися для читання школярами на папері (стінгазета / друкований варіант) або в електронному вигляді (інтернетверсія, в форматі pdf).

Номер слайду 5

Глосарій. Контент – зміст газети чи журналу. Може бути у вигляді новин, матеріалів, статей. Спеціалізоване медіа – медіа вузької направленості або нішеве.Інфографіка – таблиці, рисунки, діаграми. Мультимедіа – різні медіа зібрані та об’єднані однією редакцією. Наприклад, редакція робить новини для газети, інтернет- сайту та інтернет/телебачення. Конвергентна редакція – робить контент/інформацію для кількох видів мас-медіа, наприклад для газети та сайту. Фейк – то неправдива та неперевірена інформація.

Номер слайду 6

Чи потрібна реєстрація шкільної газети як друкованого медіа?В Україні друковані видання, які виходять частіше ніж раз на рік, згідно з Законом «Про друковані засоби масової інформації (преси) в Україні», повинні проходити державну реєстрацію в Міністерстві юстиції (національні та регіональні (дві та більше областей) або в обласних управліннях юстиції (місцеве розповсюдження). Детальніше про це на сайті Міністерства юстиції України. У тому разі, якщо ваше видання буде:друкуватися в друкарні;поширюватися за підпискою за допомогою листонош і інформація про нього буде в передплатному каталозі «Укрпошти» (місцеві видання) або каталозі ДП «Преса» (національні та регіональні видання); від вас можуть вимагати свідоцтво про реєстрацію друкованого медіа.

Номер слайду 7

Чи потрібна реєстрація сайту шкільної газети як електронного медіа?В Україні поки не розроблені закони та нормативні акти, які б регламентували роботу електронних мас-медіа (інтернетмедіа), зокрема і поширення шкільної газети в інтернеті. Що вказувати у вихідних даних шкільної газети?Вихідні дані друкованої шкільної газети – це своєрідний паспорт видання. Якщо ваше видання не має свідоцтва про реєстрацію друкованого медіа чи розповсюджується в електронному вигляді, то ви можете вказувати будь-які з пунктів, перерахованих нижче, або самостійно ухвалити рішення про те, що вказувати в вихідних даних.

Номер слайду 8

Чи потрібна реєстрація сайту шкільної газети як електронного медіа?Згідно зі ст. 32 Закону України «Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні»: «У кожному випуску друковано- го засобу масової інформації повинні міститися такі вихідні дані:назва видання;засновник (співзасновники);прізвище та ініціали редактора (головного редактора);порядковий номер випуску і дата його виходу в світ; прізвище та ініціали особи, відповідальної за випуск відповідного номера видання;індекс видання, розповсюджуваного за передплатою;тираж;ціна або помітка "Безплатно";адреси редакції, видавця, друкарні;серія, номер і дата видачі свідоцтва про державну реєстрацію;видавець (співвидавці). Розповсюдження продукції друкованого засобу масової інформації без вихідних даних забороняється».

Номер слайду 9

Чи потрібна реєстрація сайту шкільної газети як електронного медіа?Біля назви газети, що зазвичай розміщується вгорі першої шпальти, повторюють більшість вихідних даних:періодичність;дату заснування газети;поширення платно / безкоштовно. При цьому краще вказувати рекомендовану вартість для продажу;нагороди та досягнення, якщо є;хто засновник газети;сайт або групу в соцмережах.

Номер слайду 10

Мета створення шкільної газети. Ми починаємо семінари «Як створити шкільну газету» з розгляду дуже простого, майже дитячого питання: «Мета створення шкільної газети». А якщо газета вже видається, то можна перефразувати – навіщо виходить шкільна газета? Або навіщо ми випускаємо шкільну газету?Запитайте себе, навіщо ми випускаємо шкільну газету. На семінарах звучать такі варіанти мети створення шкільної газети:розважальна;актуальність інформації;просвітницька;навчити автора / авторів грамотно висловлюватися;висвітлення в газеті шкільного життя;формування власної думки в автора або читача;можливість донести учням і вчителям інформацію про школу, місто та країну;самореалізація для учнів;профорієнтація учнів;можливість працювати у команді.

Номер слайду 11

Мета створення шкільної газети. Тоді з якою ж метою створюється шкільна газета?Мета шкільної газети – давати актуальну, цікаву, корисну інформацію для школяра, у зручний час, у зручному місці. При цьому цілі у школярів і вчителів, що беруть участь у випуску шкільної газети, можуть бути різні. І які цілі у школярів, що беруть участь у випуску шкільної газети, краще запитати у них самих. Наприклад, опитування проведене 10 – 11 серпня 2014 року під час тренінгу «Як зробити шкільну газету» серед старшокласників віком 16-17 років під Києвом, дало такі результати:

Номер слайду 12

Мета створення шкільної газети.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}№ П/ПТЕМАКількість учнів, яких турбує тема, 16-17 років1 Майбутнє (професія та робота)82 Сім’я, відносини з сім’єю73 Відносини з друзями64 Навчання у школі45 Спілкування з рідними та друзями36 Робота, де і як заробити учневі37 Новини та події школи38 Психологія19 Відносини з близькими особами іншої статі110 Музика111Ігри112 Фільми113 Цікаві новинки114 Цікава статистика1

Номер слайду 13

Мета створення шкільної газети.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}№ П/ПТЕМАКількість учнів, яких турбує тема, 16-17 років15 Як стати авторитетним серед зна- йомих116 Майбутнє, або як вступити до вишу, та як визначити час, коли слід узятися за розум117 Життя підлітків118 Організаційні моменти119 Спортивні новини120 Нові підручники та книги121 Свята у школі122Інформація про учнів школи (роз- повідати про цікаві захоплення учнів школи)123 Місто в соціумі124 Культура людей125 Патріотизм126 Дружба127 Як отримати інформацію про міс ця відпочинку1

Номер слайду 14

Мета створення шкільної газети. А ось, наприклад, які цілі програми «Газета в освіті» ставили організатори проекту в Барнаулі. Для учнів:набуття знань про реальне життя і аналітичних навичок через креативну форму;можливість висловити свою думку більшій аудиторії, зокрема і через мас-медіа;цікаве і нестандартне навчання. Для газети:збільшення тиражу;«омолодження» читача;формування майбутньої лояльної аудиторії.

Номер слайду 15

Різновиди шкільної газети. Ми можемо розглядати декілька типів шкільних газет:друкована;стінгазета;електронна газета або блог. Друкована шкільна газета частіше відрізняються за таки- ми параметрами: форматом, періодичністю виходу, способом по- ширення, місцем / регіоном поширення, кольоровістю. Найпоширеніший формат у друкованій дорослій пресі – А3. Він прийшов на зміну А2. Пов'язано це з тим, що зручніше чи- тати газету меншого формату, наприклад, у міському транспорті, на роботі, вдома. Найпоширеніший формат для шкільної газети – А4. Він зручний для читання, добре поміщається в теку, рюкзак, портфель.

Номер слайду 16

Різновиди шкільної газети. Періодичність виходу газет буває така: Щоденна – згідно зі специфікацією WAN / IFRA (Всесвітня Асоціація видавців газет і новин ) газета виходить не менш ніж чотири рази на тиждень. Експерти в Росії вважають щоденною газетою таку, що виходить не менш аніж три рази на тиждень;Щотижнева – виходить менш аніж чотири рази на тиждень, але частіше ніж два рази на місяць;Щомісячна – не більш аніж два рази на місяць і не рідше ніж раз на два місяці.

Номер слайду 17

Різновиди шкільної газети. Всі інші газети виходять з періодичністю раз на квартал, півроку чи рік. Найпоширеніша періодичність для шкільних газет – щомісячні видання. Спосіб розповсюдження – платний або безкоштовний. Найчастіше в школах друковані газети поширюються безкоштовно. Можливі ще відмінності за мовою, спеціалізацією, днем ви ходу, кольоровістю тощо. Переваги: тактильні (можна тримати в руках); можливість залишити на пам'ять; повільне читання. Головні переваги для дорослого видавця – шкільна газета формує молоду аудиторію, що звикає читати.

Номер слайду 18

Різновиди шкільної газети. Стінгазета або настінна газета може виконуватися на папері розміру від А2 до А4. Для створення газети досить олівців, фломастерів, фарб. Відмінна особливість газети та, що вона публікує рукописи авторів, тобто замітки, які школярі, вчителі, батьки писали на папері. У газету вклеюються зроблені самостійно або вирізані фото. Розміщується звичайно в холі школи. Переваги: простота під час виготовлення; не вимагається комп'ютера, інтернету, вміння верстати. Недоліки: обмежене коло читачів; незручний формат для поширення.

Номер слайду 19

Різновиди шкільної газети. Електронна шкільна газета може бути виконана відразу в декількох форматах:копія друкованої версії шкільної газети у форматі pdf; у вигляді порталу / сайту або розділу на сайті школи;у вигляді групи в соціальній мережі: «Інстаграм», «Фейсбук», «ВКонтакте». Переваги:оперативність;можливість розширення кола читачів;друкована газета має два обмеження: за кількістю публікацій та їх розміром, а також термінами здачі в друк. Матеріали / фотографії на сайті або в соціальній мережі можуть публікуватися в будь-якій кількості і будь-якого розміру, але дедлайн (останній термін здачі) матеріалу все одно повинен бути;менш затратна у виробництві;можна викласти відео / звук, покликання на цікаві ресурси. Учні школи можуть видавати шкільну газету класу, тобто газету, яку випускають учні одного класу.

Номер слайду 20

Цільова аудиторія шкільної газети. Цільова аудиторія газети – група її читачів, на яку сфокусований зміст видання. Це коло читачів, зацікавлених в інформації, товарах або послугах, поданих у газеті чи журналі. Цільова аудиторія газет може бути визначена не тільки перерахованими вище параметрами або спеціалізацією класу. Цільова аудиторія ще може залежати від самого виду шкільної газе ти, який ми розглядали у розділі 3. Виокремлення цільової аудиторії дозволяє точніше направити інформаційний чи рекламний вплив і, як наслідок, веде до розвитку бізнесу (збільшення продажів товарів або послуг). Будь-яке видання має, крім цільової аудиторії, ще і випадкову. Це ті читачі, яких зацікавив один-два заголовки або новини у вашому виданні.

Номер слайду 21

Цільова аудиторія шкільної газети. У маркетингу цільову аудиторію прийнято ділити на первинну і вторинну. Первинна – це аудиторія, зацікавлена в отриманні та читанні газети. Вторинна – це аудиторія, що має схожі дані з первинною (вік, стать, місце навчання, проживання), але яка не буде спеціально шукати / купувати газету. Ось які цільові аудиторії назвали під час одного з тренінгів учні та вчителі:учні 5 – 11 класів;учні 5 – 9 класів;учні віком 7 – 17 років;спецвипуск для 1 – 4 класів;учні початкової школи;учні середніх і старших класів;молодші класи;вчителі:батьки;адміністрація + районний відділ освіти;за напрямами рубрик: спорт тощо;за статтю (юнаки та дівчата);гості школи.

Номер слайду 22

Цільова аудиторія шкільної газети. Однозначно, що цільова аудиторія шкільної газети – школярі. Це так само правильно, як і те, що цільова аудиторія жіночих журналів – жінки, спортивних видань – чоловіки. Так, можуть бути винятки, коли жіночий журнал читає чоловік, а спортивну газету – жінка. Але не треба робити з шкільної газети видання, яке орієнтоване на батьків або вчителів/заступника директора/ директора школи. Пам'ятайте, ви робите, а точніше допомагаєте робити газету ТІЛЬКИ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ. Для школярів вашої школи.

Номер слайду 23

Як ми визначаємо, що хоче читати цільова аудиторія шкільної газети. Вже тепер дорослі газети та видання, а також інтернетпортали воліють виділяти ядро читацької аудиторії для того, щоб розуміти, які теми цікаві, яка інформація може бути корисна для неї. Цільова аудиторія дорослих газет і журналів зазвичай розділяється за статтю, віком, місцем проживання, фінансовим і соціальним статусом. Для рекламодавців прийнято показувати в презентаціях рівень доходу читача. Додатковими параметрами можна вважати: сімейний стан, освіту, зайнятість, а також спеціалізовані дані, важливі для спрямованості матеріалів і позиціонування видання. Освіта в цьому разі – додатковий критерій. Серйозніші дослідження дають психографічну характеристику читача, зокрема дані про захоплення, способи проводити вільний час. Чи читач є консерватор, новатор тощо.

Номер слайду 24

Як ми визначаємо, що хоче читати цільова аудиторія шкільної газети. Для отримання даних про переваги в читанні цільової аудиторії, використовують різні способи збору інформації, такі як анкетування, опитування (телефоном або віч-на-віч (Face to face). Компанія «TNS Україна» надала дані опитування підлітків віком від 12 до 16 років у південно-східному регіоні України, проведеного в 2012 році, про уподобання рубрик у газетах і журналах (табл. 2).

Номер слайду 25

Як ми визначаємо, що хоче читати цільова аудиторія шкільної газети.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Уподобання  w. Totalw. Samplew. Affinity. Row %Col %Загалом147261921005,9100 Гумор, анекдоти, комікси67944421398,246,1 Кросворди, сканворди, ребуси51182321056,234,8 Гороскопи, астрологічні прогнози50038311368,134 Мода, одяг44226281619,530 Хітпаради, музичні огляду434292734520,429,5 Косметика, парфумерія, зачіски36268231609,524,6 Програма телепередач2873018623,719,5 Кулінарія, рецепти2779317744,418,9 Світська хроніка, статті про знаменитостей27762171056,218,9 Кіно, відеоогляди24261151337,816,5 Здоров'я, методи лікуван ня, рецепти2306914704,215,7

Номер слайду 26

Як ми визначаємо, що хоче читати цільова аудиторія шкільної газети. У будь-якому разі перед випуском видань ми повинні провести анкетування чи опитування за рубриками і темами для читання серед наших читачів-школярів. За допомогою соціальних мереж посеред однокласників це зробити значно легше. Можна також випускати газету окремо для хлопчиків і дівчаток. Окремо треба сказати про спеціалізовані шкільні газети. Подібно до дорослих видань, ці види шкільних газет можна розділити за вужчою цільовою аудиторією. Наприклад, шкільна газета присвячена математиці або фізиці, з одного боку, звузить цільову аудиторію, а з іншого – дозволить охопити різний вік читачів. Якщо ви хочете розмістити загальну інформацію, наприклад, про переможців олімпіади або яких-небудь конкурсів, то це повинна бути окрема рубрика або розділ на сторінці в спеціалізованій газеті. Також і друкований формат спецгазети або спецвипуску може бути виконаний в унікальному / незвичайному варіанті. Про рубрики шкільної газети далі в спеціальному розділі.

Номер слайду 27

Джерела. Чернявський Сергій. Як створити сучасну шкільну газету: Навчальний модуль. – Київ: Академія української преси, Центр вільної преси, 2014. – 75 с. Як зробити шкільну газету успішною. Медіаосвіта учнів

pptx
Додано
16 жовтня 2023
Переглядів
1340
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку