Поняття форуму. Реєстрація на форумі та участь в обговореннях. Спілкування в чатах. Етикет інтерактивного спілкування

Про матеріал
Поняття форуму. Реєстрація на форумі та участь в обговореннях. Спілкування в чатах. Етикет інтерактивного спілкування
Перегляд файлу

Поняття форуму. Реєстрація на форумі та участь в обговореннях. Спілкування в чатах. Етикет інтерактивного спілкування

 

Мета заняття:

     ознайомити студентів принципами функціонування електронної пошти, робота з електронною поштою, спілкування в чатах, інтерактивне спілкування;

     виховувати інформаційну культуру, уважність, охайність, дисциплінованість, вміння шукати вихід з тяжких ситуацій;

     розвивати пізнавальні інтереси, вміння самостійно працювати з літературою та конспектувати необхідний матеріал.

Вид заняття – комбіноване заняття.

Методи проведення заняття – пояснювально-ілюстративний в поєднані з евристичною бесідою.

Хід заняття

  1.               Організаційна частина (перевірка наявності студентів, чергових, готовності студентів до заняття).
  2.               Повідомлення теми, мети і завдання заняття. Мотивація теми.

Уміння грамотно працювати з поштою через веб-інтерфейс та швидко орієнтуватися на сторінках незнайомих веб-сервісів — обов’язкова умова сьогодення.

  1.               Ознайомлення з коротким змістом матеріалу.
  2.               Основна частина.

Теоретичний матеріал

Форум

 Обговорення певної теми групою співрозмовників, які знаходяться на значній відстані один від одного, називають телеконференцією. Можливості для проведення таких тематичних обговорень надають різні служби Інтернету: групи новин, електронна пошта, в тому числі й служба форумів.

Форум — це довготривалі (постійно діючі) телеконференції, в ході яких співрозмовники надсилають і читають текстові повідомлення в зручний для них час.

Форумом також називають службу Інтернету, що призначена для організації довготривалих телеконференцій, доступ до ресурсів якої можна отримати, використовуючи веб-інтерфейс.

 При користуванні послугами цієї служби говорять про спілкування на форумі.

Для організації форуму може бути надана частина сайта. У такому ви­падку тематика форуму, як правило, відповідає тематиці веб-сайта. Так, форуми на сайтах шкіл найчастіше присвячені обговоренню різних пи­тань шкільного життя, на веб-сайтах музичних груп або виконавців - об­говоренню їхньої музичної творчості, на сайтах міських адміністрацій - проблемам міського життя тощо.

 Для пошуку форумів, на яких обговорюють цікаві для вас питання, можна скористатися тематичними каталогами або пошуковими системами.

Форуми здебільшого мають таку структуру: одна або кілька категорій, які поділяються на розділи, розділи можуть містити підрозділи і т. д. У розділах або підрозділах визначаються теми, в яких користувачі можуть залишати повідомлення.

 Обговорення окремих тем можуть продовжуватися місяцями і роками. Тому на багатьох форумах реалізована можливість пошуку повідомлення, у базі даних.

Права користувачів на форумах розрізняються. Так користувачі з правами адміністраторів (як правило, власники сайту або призначені ними особи) створюють категорії, розділи та підрозділи форуму. Крім того, адміністратори форуму мають можливість редагувати і видаляти пові­домлення, встановлювати права для інших користувачів, присвоювати звання або титули учасникам форуму за активну участь в обговореннях. Користувачі, яким надані права модераторів (англ. moderator - арбітр, голова зборів), слідкують за дотриманням теми обговорення та контролюють виконання правил спілкування на форумі.

Коли користувач уперше потрапляє на форум, йому надається статус Гість (Відвідувач). На всіх відкритих форумах Гість може переглядати повідомлення, але для того щоб узяти участь в обговореннях, більшість форумів вимагають реєстрацію. Щоб мати право запропонувати нову тему для обговорення, реєстрація обов'язкова. Для зручності надання прав ко­ристувачам форуму адміністратори об'єднують учасників у групи. Права, визначені для групи, автоматично розповсюджуються на всіх її членів. На багатьох форумах за замовчуванням створюються групи Користувачі, Друзі, Перевірені та ін., для яких наперед визначені права. Щойно зареє­стровані учасники автоматично включаються в групу Користувачі.

Існують закриті форуми, доступ до яких визначається адміністрато­ром індивідуально для кожного користувача. На деяких форумах частина розділів може бути відкритою, а частина - закритою для більшості відвідувачів.

 Форуми одержали свою назву за назвою головної міської площі Давнього Риму. На цій площі розміщувався ринок, постійно збиралося багато людей. Вони спілкувалися на різноманітні теми, обговорювали новини міста. Пізніше на ній з'явилась курія - місце засідань Сенату та коміції - місце народних зборів. Схоже призначення мають і тематичні Інтернет-форуми.

 На кожному форумі визначені правила для учасників. Вони стосуються процедури реєстрації, порядку поведінки на форумі, публікації пові­домлень і стосунків між користувачами та адміністрацією форуму. Пра­вила встановлюються для забезпечення ділових та доброзичливих умов

Порушенням правил, наприклад, вважаються повідомлення, що виходять за межі теми обговорення, їх позначають офтопік (англ. off topic – за межами теми). Порушеннями вважаються надсилання однакових повідомлень у різні теми одного чи різних розділів, а також повідомлень, які не мають сенсу, - флуду (англ. flood - повінь; a flood of words - потік слів). Неприпустимі на форумах образи на адресу когось із учасників або провокації конфліктів - флейм (англ. flame - полум'я, пристрасть; to fan the flame - розпалювати пристрасті). Особи, які цілеспрямовано намага­ються спровокувати конфлікти між учасниками форуму, отримали назву тролі (швед, trvll - злобні істоти в скандинавській міфології).

При порушенні правил форуму адміністратори або модератори можуть відредагувати повідомлення, перемістити повідомлення у відповідну тему або в розділ Офтопік, видалити повідомлення а форуму, висловити зауваження учаснику, обмежити його права, тимчасово або остаточно заблокувати доступ учасника до форуму. При цьому вживають терміни: бан (англ.. ban – забороняти, оголошувати поза законом) – покарання за порушення, забанити - накласти бан на порушника.

 Поняття бан вживається в комунікаційних службах Інтернету, які можуть використовуватися для проведення телеконференцій. Слово бан у Речі Посполитій означало вигнання з королівства за рішенням суду, подібне значення воно має і в наш час. У сучасному Інтернеті навіть з'явився термін банхаммер (англ. ban hammer - молот заборони) як умовне позначення інструмента, що призначений для накладання бану.

 Чат

 Чат (англ. chat - дружня розмова, бесіда, балачки) - це теле-конференція, що відбувається в реальному часі.

Чатом також називають службу Інтернету, що призначена для організації спілкування групи користувачів у режимі реального часу.

При користуванні цією службою говорять про спілкування в чаті.

 Чат, організований на веб-сайті, називається веб-чатом.

Іншою можливістю є організація чатів з використанням спеціального програмного забезпечення, наприклад програм миттєвого обміну повідомленнями.

 Спілкування у веб-чаті здійснюється в одній або кількох кімнатах для розмов (англ. chatrooms). Це віртуальний простір, в якому здійснюється обмін повідомленнями на різні теми або взагалі без визначеної тематики.

Кімнати мають імена, які окреслюють основну тему спілкування. Вибір кімнати користувачем може здійснюватися за колом інтересів, віком, місцем проживання тощо.

 У веб-чаті вибрати для себе іншу групу співрозмовників, крім відвідува­чів певної кімнати, неможливо. Використовуючи спеціальне програмне за­безпечення, наприклад програми миттєвого обміну повідомленнями, можна проводити текстові або голосові чати, самостійно обираючи співрозмовників.

Для проведення персонального чату можна, наприклад, використову­вати програму миттєвого обміну повідомленнями Skype. Таке обговорення є чатом з двома учасниками.

Для організації чату з кількома користувачами з вашого списку кон­тактів можна вибрати групу імен у списку контактів.

Якщо учасників чату вибрано не більше чотирьох, то у верхній частині Області повідомлень відобразяться їхні аватари та імена, в іншому випадку - тільки імена. Після надсилання текстового повідомлення його отримають усі користувачі, об'єднані в групу. Повідомлення, надіслані членами групи, будуть відображатися в кожного в Області показу повідомлень.

У ході обміну текстовими повідомленнями до обговорення можна залучити інших користувачів. Для цього потрібно вибором кнопки Додати людей у цю групову розмову, у верхній частині області повідомлень тих, кого ви хочете залучити до чату. Вибраним користувачам будуть надіслані всі повідомлення поточного сеансу чату, і вони зможуть брати участь у подальших обговореннях.

У текстовому чаті, організованому з використанням програми Skype, можуть брати участь до ста осіб.

Етикет інтерактивного спілкування

 Для того щоб спілкування в Інтернеті було для всіх приємним і корисним, необхідно дотримуватися правил етикету (франц. etiquette - ярлик, етикетка, порядок проведення церемонії). Що неприпустимо в традиційному спілкуванні - неприпустимо й у мережі. Ці правила розповсюджуються на спілкування в службах миттєвого обміну повідомленнями, на форумах та в чатах.

     Вітайтеся зі своїм співрозмовником на початку спілкування. Якщо спілкуєтеся з незнайомою людиною - назвіть себе. Дякуйте за допо­могу. Перепрошуйте за незручності,

     Намагайтеся не припускатися граматичних помилок у ваших текстових повідомленнях - це ознака поваги до себе і співрозмовників.

     Намагайтеся чітко та лаконічно висловлювати ваші думки, щоб спів­розмовнику не доводилося перечитувати ваше повідомлення кілька разів і перепитувати вас.

     Якщо ви не отримали відповіді на важливе для вас повідомлення, не соромтеся звернутися до співрозмовника повторно. Можливо, ваше повідомлення випадково загубилося. Але враховуйте, що, можливо, людині потрібен час, щоб обміркувати ваше повідомлення та підготу­вати відповідь на нього.

     Якщо вас зацікавив певний матеріал в Інтернеті та ви бажаєте обгово­рити його, надсилайте гіперпосилання з коротким описом змісту ма­теріалу.

     Відповідайте на отримані повідомлення, не ігноруйте співрозмовни­ків. Відповідь не обов'язково повинна бути великою, достатньо одного слова, щоб людина зрозуміла, що її почули.

     Якщо одне повідомлення містить кілька запитань, дайте відповідь на всі.

     Якщо ви бажаєте поспілкуватися з кимось у режимі реального часу, запитайте в співрозмовника, чи має він на це вільний час. Не кожний співрозмовник може бути доброзичливо налаштований відносно вас. Ігноруйте негативно налаштовану особу, щоб не створю­вати ситуацію конфлікту. Але будьте й самі стриманими, терплячими та уважними, щоб не образити людину.

docx
Додано
2 листопада 2023
Переглядів
732
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку