Технологічна карта уроку
Тема № 2 : Файли та папки. Вікна та операції над вікнами ( 4 години)
Урок № 3 урок в темі (7 у курсі)
ПІБ учителя: Краснопер С.П.
Клас: 3
Тема уроку: Поняття меню. Запуск програми на виконання з Робочого стола. Завершення роботи з програмою.
Цілі уроку:
Навчальні – дати дітям уявлення про Робочий стіл, його можливості та використання; вивчити способи запуску та завершення програм; |
Розвивальні - розвивати логічне й образне мислення, увагу, пам'ять; |
Виховні – виховувати інтерес до предмета й нових інформаційних технологій. |
Обладнання уроку: інструкції з ТБ, комп’ютери, навчально-розвивальна програма «Сходинки до інформатики», 3 клас «Цифертон». підручник Ф.М. Рівкінд «Сходинки до інформатики 3 клас», робочий зошит О.О. Андрусич «Сходинки до інформатики 3 клас»
Тип уроку: Урок формування нових знань, умінь і навичок.
Компетенції учнів на уроці:
Основні поняття |
Основні знання |
Основні вміння |
Меню |
знання поняття робочий стіл, програма та операційна система |
запуск програм на виконання |
контекстне меню |
||
програма |
Хід уроку
Етапи уроку |
Час, хв. |
Завдання етапу |
Зміст |
Методи і прийоми |
ФОНД |
Діяльність учителя |
Діяльність учня |
1.Самовизначення до діяльності |
5 |
Доброзичливе налаштування вчителя й учня. Організація уваги всіх учнів. |
Зібрати увагу учнів, переключити її на навчальну діяльність.
Формування інтересу до наступної роботи. Мотивація навчальної діяльності Актуалізація опорних знань |
Словесний.
Метод стимулювання навчальної діяльності.
|
Ф |
Перевіряє готовність класу до уроку, відмічає відсутніх. Вступне слово:
Діти, ви вже маєте певне уявлення про комп’ютер, його складові. Розгадайте загадки про комп’ютер та його складові. Я не нишпорю в коморах, Не ховаюся по норах. Ковзаю по столу трішки, Бо комп'ютерна я... (мишка) Я показую об'єкти, Фото, відео проекти. Я не плеєр, не мотор, А звичайний... (монітор) Якщо є складна робота, Мусить бути лиш охота, Бо зі мною буде толк, Адже я — системний... (блок)
|
Готуються до заняття. Слухають. Записують в зошитах тему заняття. Відгадують загадки. |
2.Перевірка домашнього завдання |
4 |
Виявлення факту виконання домашнього завдання всіма учнями. Використання взаємодопомоги й самоконтролю учнів. |
Перевірити засвоєний матеріал |
Словесний, наочний. |
Ф
|
Організовує бесіду за питаннями:
|
Контролюють правильність відповідей. Виправляють помилки. |
3.Пояснення нового матеріалу |
17 |
Актуалізація чуттєвого досвіду й опорних знань учнів, активізація мислительної діяльності учнів, включення їх у пошукову діяльність, самоорганізацію процесу навчання |
Ознайомити учнів з новим матеріалом. Розвивати логічне мислення та пам’ять. |
Розповідь з елементами бесіди.
|
Ф |
Під час роботи за комп’ютером ви дивитеся на екран монітора і бачите на ньому результати обчислень, текст привітання, героїв комп’ютерної гри. Сьогодні ми з вами будемо говорити про Робочий стіл. Кожен з вас має своє робоче місце вдома, у школі ви сидите за партою, мама з татом на роботі також мають свої робочі місця. І якщо на робочому столі порядок, то людина працює із задоволенням. Зручно влаштоване робоче місце завжди на користь тому, хто працює, речі й папери знаходяться на своїх робочих місцях, немає нічого зайвого. Екран комп’ютера влаштований подібним чином. Після увімкнення комп’ютер запускає програми-помічники. Вони виконують перевірку комп’ютера, а потім малюють на екрані Робочий стіл. Ми бачимо значки, за якими за якими ховаються електронні інструменти, - програми та документи, тексти, рисунки, музика, відео. Кожна людина облаштовує своє робоче місце предметами й інструментами, які потрібні їй для роботи, розташовує їх так, щоб ними було зручно користуватися. Люди мають різні смаки, і в кожного Робочий стіл може виглядати по-різному: набір рисунків, що відображають предмети та інструменти комп’ютера, їх розташування на екрані. Після завантаження операційної системи Windows – головної програми в комп’ютері, на екрані з’являється Робочий стіл. Піктограми (значки) «Мій комп'ютер» і «Кошик» є обов'язковими на Робочому столі будь-якого комп’ютера. «Мій комп’ютер » - головний інструмент, за допомогою якого можна відшукати і запустити будь-яку програму, знайти і працювати з будь-яким документом. «Кошик» - папка, куди «викидають» непотрібні документи, програми та інше «сміття». Якщо в «Кошик» вилучили щось помилково, то можна його повернути. Внизу Робочого столу Windows є Панель задач (вона може бути вгорі, праворуч, ліворуч). На Панелі задач знаходиться кнопка «Пуск», годинник, індикатор мови, значки програм, кнопки відкритих програм (тих, з якими комп’ютер працює в даний момент). Кнопка «Пуск» відкриває Головне меню, в якому можна знайти будь-які програми, документи, здійснити настройку всіх пристроїв комп’ютера, одержати довідкову інформацію. Все, що ми бачимо і з чим працюємо в системі Windows – це об’єкти. Запустити програму на виконання можна так:
|
Слухають та вступають у дискусію з вчителем.
Записують, що таке Мій комп’ютер, кошик, панель задач, головне меню.
Записують способи запуску програм на виконання.
|
4.Фізкульт хвилинка |
2 |
Відпочинок |
Фізичні вправи |
Практичний |
І |
Ми крокуємо браво, Ми науки пізнаємо! Діти марширують. І ліворуч, і праворуч! Діти повертаються спершу ліворуч, потім праворуч. І звичайно ж, навкруги! Діти повертаються навкруг себе. Це – ліва рука! Діти простягають уперед ліву руку. Це – права рука! Діти простягають уперед праву руку. Ця наука не важка! Діти роблять кілька нахилів. Це – ліва нога! Діти простягають уперед ліву ногу. Це – права нога! Діти простягають уперед праву ногу. Ця наука - не важка! Діти роблять кілька нахилів. |
Виконують фізкульт хвилинку. |
5.Робота з комп’ютером.
|
10
3 |
Відпрацювання практичних навиків роботи з новим матеріалом.
Відпочинок |
Повторення правил техніки безпеки роботи з комп’ютером. Робота з комп’ютером
Вправи для очей |
Інструктивно-практичний
Практичний |
І
І |
1.Подивитись на вказівний палець витягнутої руки на рахунок 1-4, потім перенести погляд вдалину на рахунок 1-6. Повторити 4-5 разів. 2.В середньому темпі проробити 3-4 кругові рухи очима в праву сторону, стільки ж в ліву сторону. 3.Розслабляючи очні м’язи, подивитись вдалину на рахунок 1-6. Повторити 1-2 рази. |
Виконують завдання вчителя. Запитують незрозумілі моменти.
Виконують вправи для очей.
|
6.Систематизація та узагальнення |
2
2 |
Підвести підсумки роботи: як працював клас, як працював кожен учень;
Стислий інструктаж щодо виконання домашнього завдання |
Підвести підсумок уроку. Звернути увагу на ключові поняття теми. З’ясувати рівень розуміння матеріалу.
Закріплення вивченого матеріалу. |
Словесний
Словесний |
Ф |
Вчитель робить узагальнення вивченого матеріалу. Визначає ключові поняття теми. Разом з учнями формулює основні поняття. Учні відповідають на запитання:
Вчитель задиктовує домашнє завдання. Завдання:
Опрацювати дану тему за підручником.
|
Слухають. Разом з вчителем визначають основні поняття теми. Узагальнюють матеріал.
Записують у щоденники домашнє завдання. |
*ФОнд - форма організації навчальної діяльності (Ф - фронтальна, І - індивідуальна, П - парна, Г - групова).
Література:
Для вчителя |
Для учнів |
Державний стандарт |
Підручник |
Програма з інформатики |
Зошит з друкованою основою О.О. Андрусич «Сходинки до інформатики 3 клас» |
Підручник Ф.М. Рівкінд «Сходинки до інформатики 3 клас», |
|
1