Поняття меню. Запуск програми на виконання з Робочого стола. Завершення роботи з програмою.

Про матеріал
Поняття меню. Запуск програми на виконання з Робочого стола. Завершення роботи з програмою. Цілі уроку: Навчальні – дати дітям уявлення про Робочий стіл, його можливості та використання; вивчити способи запуску та завершення програм; Розвивальні - розвивати логічне й образне мислення, увагу, пам'ять; Виховні – виховувати інтерес до предмета й нових інформаційних технологій.
Перегляд файлу

Технологічна карта уроку

 

Тема № 2 : Файли та папки. Вікна та операції над вікнами ( 4 години)

Урок 3 урок в темі (7 у курсі)
ПІБ учителя: Краснопер С.П.

Клас: 3

Тема уроку: Поняття меню. Запуск програми на виконання з Робочого стола. Завершення роботи з програмою.

Цілі уроку:
 

Навчальні – дати дітям уявлення про Робочий стіл, його можливості та використання; вивчити способи запуску та завершення програм;

Розвивальні - розвивати логічне й образне мислення, увагу, пам'ять;

Виховні –  виховувати інтерес до предмета й нових інформаційних технологій.


Обладнання уроку: інструкції з ТБ, комп’ютери, навчально-розвивальна програма  «Сходинки до інформатики», 3 клас «Цифертон». підручник Ф.М. Рівкінд «Сходинки до інформатики 3 клас», робочий зошит О.О. Андрусич «Сходинки до інформатики 3 клас»
Тип уроку: Урок формування нових знань, умінь і навичок.

 

Компетенції учнів на уроці:

Основні поняття

Основні знання

Основні вміння

Меню

знання поняття робочий стіл, програма та операційна система

запуск програм на виконання

контекстне меню

програма


 

Хід уроку

 

Етапи уроку

 

Час, хв.

 

Завдання етапу

 

Зміст

 

Методи і прийоми

 

ФОНД

 

Діяльність учителя

 

Діяльність учня

1.Самовизначення до діяльності

5

Доброзичливе налаштування вчителя й учня.

Організація уваги всіх учнів.

Зібрати увагу учнів, переключити її на навчальну діяльність.

 

Формування інтересу до наступної роботи. Мотивація навчальної діяльності

Актуалізація опорних знань

Словесний.

 

Метод стимулювання навчальної діяльності.

 

Ф

Перевіряє готовність класу до уроку, відмічає відсутніх.

Вступне слово:

  • вид заняття, тема;
  • мета заняття;

 

Діти, ви вже маєте певне уявлення про комп’ютер, його складові. Розгадайте загадки про комп’ютер та його складові.

Я не нишпорю в коморах,

Не ховаюся по норах.

Ковзаю по столу трішки,

Бо комп'ютерна я... (мишка)

Я показую об'єкти,

Фото, відео проекти.

Я не плеєр, не мотор,

А звичайний... (монітор)

Якщо є складна робота,

Мусить бути лиш охота,

Бо зі мною буде толк,

Адже я — системний... (блок)

 

Готуються до заняття.

Слухають. Записують в зошитах тему заняття.

Відгадують загадки.

2.Перевірка домашнього завдання

4

Виявлення факту виконання домашнього завдання всіма учнями.

Використання взаємодопомоги й самоконтролю учнів.

Перевірити засвоєний матеріал

Словесний,

наочний.

Ф

 

 

 

Організовує бесіду за питаннями:

  1. Що являється основним елементом Windows?
  2. Які операції можна робити з вікнами?
  3. Назвіть елементи з яких складається вікно Мій комп'ютер.

 

Контролюють правильність відповідей.

Виправляють помилки.

3.Пояснення нового матеріалу

17

Актуалізація чуттєвого досвіду й опорних знань учнів,

активізація мислительної діяльності учнів, включення їх у пошукову діяльність, самоорганізацію процесу навчання

Ознайомити учнів з новим матеріалом. Розвивати логічне мислення та пам’ять.

Розповідь з елементами бесіди.

 

Ф

Під час роботи за комп’ютером ви дивитеся на екран монітора і бачите на ньому результати обчислень, текст привітання, героїв комп’ютерної гри. Сьогодні ми з вами будемо говорити про Робочий стіл.

Кожен з вас має своє робоче місце вдома, у школі ви сидите за партою, мама з татом на роботі також мають свої робочі місця. І якщо на робочому столі порядок, то людина працює із задоволенням. Зручно влаштоване робоче місце завжди на користь тому, хто працює, речі й папери знаходяться на своїх робочих місцях, немає нічого зайвого.

Екран комп’ютера влаштований подібним чином. Після увімкнення комп’ютер запускає програми-помічники. Вони виконують перевірку комп’ютера, а потім малюють на екрані Робочий стіл. Ми бачимо значки, за якими за якими ховаються електронні інструменти, - програми та документи, тексти, рисунки, музика, відео.

Кожна людина облаштовує своє робоче місце предметами й інструментами, які потрібні їй для роботи, розташовує їх так, щоб ними було зручно користуватися. Люди мають різні смаки, і в кожного Робочий стіл може виглядати по-різному: набір рисунків, що відображають предмети та інструменти комп’ютера, їх розташування на екрані.

Після завантаження операційної системи Windowsголовної програми в комп’ютері, на екрані з’являється Робочий стіл.

Піктограми (значки) «Мій комп'ютер» і «Кошик» є обов'язковими на Робочому столі будь-якого комп’ютера.

«Мій комп’ютер » - головний інструмент, за допомогою якого можна відшукати і запустити будь-яку програму, знайти і працювати з будь-яким документом.

«Кошик» - папка, куди «викидають» непотрібні документи, програми та інше «сміття». Якщо в «Кошик» вилучили щось помилково, то можна його повернути.

 Внизу Робочого столу Windows є Панель задач (вона може бути вгорі, праворуч, ліворуч).

На Панелі задач знаходиться кнопка «Пуск», годинник, індикатор мови, значки програм, кнопки відкритих програм (тих, з якими комп’ютер працює в даний момент).

Кнопка «Пуск» відкриває Головне меню,

в якому можна знайти будь-які програми, документи, здійснити настройку всіх пристроїв комп’ютера, одержати довідкову інформацію.

Все, що ми бачимо і з чим працюємо в системі Windows – це об’єкти.

Запустити програму на виконання можна так:

  1. вибрати команду в головному меню операційної системи;
  2. двічі клацнувши ярлик виконуваного файлу програми;
  3. відкрити документ (це приведе до запуску програми, у якій можна обробляти документи цього типу)
  4. за допомогою вікна ЗАПУСК ПРОГРАМИ, яка відкривається командою ПУСК -> Виконати.

Слухають та вступають у дискусію з вчителем.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Записують, що таке Мій комп’ютер, кошик, панель задач, головне меню.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Записують способи запуску програм на виконання.

 

 

 

 

 

 

 

4.Фізкульт хвилинка

2

Відпочинок

Фізичні вправи

Практичний

І

Ми крокуємо браво,

Ми науки пізнаємо!

Діти марширують.

І ліворуч, і праворуч!

Діти повертаються спершу ліворуч, потім праворуч.

І звичайно ж, навкруги!

Діти повертаються навкруг себе.

Це – ліва рука!

Діти простягають уперед ліву руку.

Це – права рука!

Діти простягають уперед праву руку.

Ця наука не важка!

Діти роблять кілька нахилів.

Це – ліва нога!

Діти простягають уперед ліву ногу.

Це – права нога!

Діти простягають уперед праву ногу.

Ця наука - не важка!

Діти роблять кілька нахилів.

Виконують фізкульт хвилинку.

5.Робота з комп’ютером.

 

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

Відпрацювання практичних навиків роботи з новим матеріалом.

 

 

 

Відпочинок

Повторення

правил техніки безпеки роботи з комп’ютером.

Робота з комп’ютером

 

 

Вправи для очей

Інструктивно-практичний

 

 

 

 

 

 

 

 

Практичний

І

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І

  1. Ввімкнути комп’ютер.
  2. Спостерігати за процесом завантаження операційної системи.
  3. Розглянути об’єкти ОС Windows.
  4. Запустити програму «Сходинки до інформатики».
  5. Вибрати сходинку «Цифертон».

 

 

 

1.Подивитись на вказівний палець витягнутої руки на рахунок 1-4, потім перенести погляд вдалину на рахунок 1-6. Повторити 4-5 разів.

2.В середньому темпі проробити 3-4 кругові рухи очима в праву сторону, стільки ж в ліву сторону. 

3.Розслабляючи очні м’язи, подивитись вдалину на рахунок 1-6. Повторити 1-2 рази.

Виконують завдання вчителя. Запитують незрозумілі моменти.

 

 

 

 

Виконують  вправи для очей.

 

6.Систематизація та узагальнення

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

Підвести підсумки роботи: як працював клас, як працював кожен учень;

 

 

 

 

Стислий інструктаж щодо виконання домашнього завдання

Підвести підсумок уроку. Звернути увагу на ключові поняття теми. З’ясувати рівень розуміння матеріалу.

 

Закріплення вивченого матеріалу.

Словесний

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Словесний

Ф

Вчитель робить узагальнення вивченого матеріалу. Визначає ключові поняття теми. Разом з учнями формулює основні поняття. Учні відповідають на запитання:

  1. Що нового ви сьогодні дізнались на уроці?
  2. Чому екран монітора ми називаємо Робочим столом?
  3. Як правильно розпочинати роботу з програмою та як завершувати?

 

 

Вчитель задиктовує домашнє завдання.

Завдання:

  1. Вивчити конспект.

Опрацювати дану тему за підручником.

 

Слухають. Разом з вчителем визначають основні поняття теми. Узагальнюють матеріал.

 

 

 

 

 

Записують у щоденники домашнє завдання.

*ФОнд - форма організації навчальної діяльності (Ф - фронтальна, І - індивідуальна, П - парна, Г - групова).

Література:
 

Для вчителя

Для учнів

Державний стандарт

Підручник

Програма з інформатики

Зошит з друкованою основою  О.О.  Андрусич «Сходинки до інформатики 3 клас»

Підручник Ф.М. Рівкінд «Сходинки до інформатики 3 клас»,

 

 


 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
4 лютого 2019
Переглядів
1212
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку