Урок на тему:"Середовище програмування для дітей. Порядок виконання команд виконавцем" 3 клас

Про матеріал
Урок + додатки. Пропонується різні форми роботи на уроці. Особливою результативністю відрізняється гра "Лабіринт", яку можна використовувати в різних варіаціях. Також передбачене використання мультимедійної дошки для вправи в середовищі Learningapps та багато іншого.
Перегляд файлу

Інформатика 3 клас

Тема: Середовище програмування для дітей. Порядок виконання команд виконавцем.

Очікувані результати: учні чітко усвідомлюють сутність понять: алгоритм, команда, виконавець, середовище виконавця; співставляють поняття алгоритм з іншими термінами, які частіше зустрічаються в побуті: план, рецепт, схема, інструкція тощо. Можуть самостійно складати алгоритми для різних виконавців у різних середовищах. Розуміють, що уважність та відповідальність сприяють швидкому виконанню алгоритмів та уникненню помилок.

Тип уроку: урок формування компетентностей.

Обладнання: роздатковий матеріал, мультимедійний комплекс, навчальне ПЗ.

Хід уроку

  1. Організаційний момент.

Привітання. Перевірка готовності до уроку.

  1. Актуалізація опорних знань.

Фронтальне опитування.

Алгоритм –послідовність команд.

Виконавець – той, хто розуміє і може виконати команду.

 

Вправа на пошук пар «Виконавець - середовище» (https://learningapps.org/display?v=pseqrk3hn19)

  • Кухар - кухня,
  • Продавець – магазин,
  • Спортсмен – стадіон,
  • Водолаз – море,
  • Артист – театр.
  1. Повторення правил БЖД.

Вправа «ромашка». (Учні вибирають пелюстку та коментують зображення на ній)

  1. Групова робота з програмним засобом.

Учні сідають парами та виконують вправу «Скарбниця знань - 4 клас – Алгоритми – Порядок дій».

  1. Постановка проблеми (оголошення теми ).

Сьогодні ми спробуємо створити різні алгоритми для різних виконавців  у різних середовищах. Першим середовищем буде наш клас а виконавцем один з учнів.

  1. Гра «Лабіринт».

Один учень обирається виконавцем, який має таку систему команд: «праворуч», «ліворуч», «крок вперед». Інший учень буде керувати виконавцем. Ще один учень або учитель записуватиме команди, утворюючи алгоритм. Решта учнів розташовуються по класу утворюючи для виконавця лабіринт, який потрібно пройти. Мета керуючого виконавцем - провести його до виходу з лабіринту.

  1. Пояснення нового матеріалу.

Людина, як виконавець, свої алгоритми виконує в середовищі, що її оточує: дім, школа, робота, спортзал… Деякі навчені та треновані тварини також можуть бути виконавцями команд, працюючи або граючись поряд з людиною. Але алгоритми , які створюються для виконавців на комп’ютерах, повинні виконуватись у спеціальних середовищах, деякі з яких спеціально розроблені для навчання дітей. Сьогодні ми ознайомимось з таким середовищем, яке називається Scratch.

Учитель демонструє середовище, його структуру, основні елементи та наводить приклад простого алгоритму.

  1. Практичне заняття(за зразком ).

  1. Робота в групах.
  • Робота з виконавцем «Садівник».
  1. Підсумок.(Рефлексія).
  • Мені на уроці сподобалось …
  • Найкраще я запам’ятав …

На згадку про урок учитель дарує учням  запрошення  на «Навчання у Студії коду»

 

 

 

Перегляд файлу

Перегляд файлу

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Василенко Катерина Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
12 лютого 2019
Переглядів
1839
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку