Інформатика 3 клас
Тема: Середовище програмування для дітей. Порядок виконання команд виконавцем.
Очікувані результати: учні чітко усвідомлюють сутність понять: алгоритм, команда, виконавець, середовище виконавця; співставляють поняття алгоритм з іншими термінами, які частіше зустрічаються в побуті: план, рецепт, схема, інструкція тощо. Можуть самостійно складати алгоритми для різних виконавців у різних середовищах. Розуміють, що уважність та відповідальність сприяють швидкому виконанню алгоритмів та уникненню помилок.
Тип уроку: урок формування компетентностей.
Обладнання: роздатковий матеріал, мультимедійний комплекс, навчальне ПЗ.
Хід уроку
Привітання. Перевірка готовності до уроку.
Фронтальне опитування.
Алгоритм –послідовність команд.
Виконавець – той, хто розуміє і може виконати команду.
Вправа на пошук пар «Виконавець - середовище» (https://learningapps.org/display?v=pseqrk3hn19)
Вправа «ромашка». (Учні вибирають пелюстку та коментують зображення на ній)
Учні сідають парами та виконують вправу «Скарбниця знань - 4 клас – Алгоритми – Порядок дій».
Сьогодні ми спробуємо створити різні алгоритми для різних виконавців у різних середовищах. Першим середовищем буде наш клас а виконавцем один з учнів.
Один учень обирається виконавцем, який має таку систему команд: «праворуч», «ліворуч», «крок вперед». Інший учень буде керувати виконавцем. Ще один учень або учитель записуватиме команди, утворюючи алгоритм. Решта учнів розташовуються по класу утворюючи для виконавця лабіринт, який потрібно пройти. Мета керуючого виконавцем - провести його до виходу з лабіринту.
Людина, як виконавець, свої алгоритми виконує в середовищі, що її оточує: дім, школа, робота, спортзал… Деякі навчені та треновані тварини також можуть бути виконавцями команд, працюючи або граючись поряд з людиною. Але алгоритми , які створюються для виконавців на комп’ютерах, повинні виконуватись у спеціальних середовищах, деякі з яких спеціально розроблені для навчання дітей. Сьогодні ми ознайомимось з таким середовищем, яке називається Scratch.
Учитель демонструє середовище, його структуру, основні елементи та наводить приклад простого алгоритму.
На згадку про урок учитель дарує учням запрошення на «Навчання у Студії коду»