Ця презентація розкриває поняття організації, класифікація організацій, ресурси організації. Ця інформація може бути корисною для вчителів, та для керівників освітніх закладів.
Тема: поняття організації. класифікація організацій. ресурси організації. презентація
Номер слайду 2
Організація – це систематизоване свідоме об'єднання дій людей, що переслідують досягнення визначених цілей . Складові організації: люди, що входять до організації; задачі, для вирішення яких створена організація; управління, що формує, мобілізує і надає руху потенціалу організації для вирішення поставлених задач.
Номер слайду 3
1. Ресурси (люди (людські ресурси), капітал, матеріали, технологія та інформація). 2. Залежність від зовнішнього середовища. 3. Горизонтальний розподіл праці. 4. Підрозділи. 5. Вертикальний розподіл праці. 6. Необхідність управління
Номер слайду 4
Поділ праці - це спеціалізація працівників організації на виконанні визначених видів діяльності, розмежування їхніх повноважень, прав і сфер відповідальності. Складні організації здійснюють чіткий горизонтальний розподіл за рахунок утворення підрозділів, які виконують специфічні конкретні завдання і досягають конкретної специфічної мети.
Номер слайду 5
Горизонтальний поділ праці в організаціях: Функціональний Структурний Технічний та професійно-кваліфікаційний
Номер слайду 6
Вертикальний поділ праці в організації Нижчий: менеджери несуть безпосередню відповідальність за виробництво товарів і послуг. Середній (50 – 60 % загальної чисельності управлінського персоналу організації ): включає менеджерів, відповідальних за хід виробничого процесу в підрозділах. Вищий: менеджери вищої ланки, що здійснюють загальне стратегічне керівництво організацією в цілому, її функціональними і виробничо-господарськими комплексами.
Номер слайду 7
Організація є системою, тобто сукупністю взаємопов’язаних, взаємодіючих елементів, які складають цілісне утворення, наділене властивостями, відмінними від властивостей його складових. Всі організації розглядають як відкриті системи, тобто системи, внутрішні елементи яких взаємодіють не лише між собою, а й із зовнішнім середовищем.
Номер слайду 8
Організація, як відкрита система має наступні властивості: цілісність (зміна однієї складової зумовлює зміну інших); одноосібність (кожну складову можна розглядати окремо); перспективність (розвиток у напрямі вдосконалення); незалежність (можливе відокремлення підсистеми); спеціалізованість (здатність виконувати певні роботи);
Номер слайду 9
централізованість (одна із складових стає домінуючою); зростання (тяжіння до розширення, збільшення); циклічністю розвитку; рівновага; непередбачуваність причин можливих збурень.
Номер слайду 10
Життєвий цикл організації зародження (реєстрація, початкове інвестування діяльності); зростання (нарощення обсягів виробництва і збуту, формування іміджу, зростання прибутку); „пік” діяльності (максимальні прибутки, обсяги виробництва і збуту); спад (згортання діяльності та переорієнтація).
Номер слайду 11
Культура організації – сукупність цінностей, традицій, норм поведінки, поглядів, властивих членам організації.
Номер слайду 12
Колектив (групи) – дві або більше осіб, які взаємодіють між собою таким чином, що кожна особа впливає на конкретних людей (працівників) і одночасно перебуває під впливом інших осіб.
Номер слайду 13
Класифікація організацій
Номер слайду 14
За кількістю цілей виділяють: прості організації (мають одну ціль); складні організації (ставлять перед собою комплекс взаємопов’язаних цілей). За величиною виокремлюють: великі (працюють тисячі працівників); середні (сотні працівників); дрібні (десятки працівників).
Номер слайду 15
За характером адаптації до змін виділяють: Організації, що характеризуються консерватизмом, негнучкою організаційною структурою управління, автократизмом у контролі та комунікаціях. Організації, що характеризуються динамічністю, гнучкістю організаційних структур управління, розвинутим самоконтролем, демократизацією комунікацій.
Номер слайду 16
За способом і метою утворення: Формальні організації – групи працівників, діяльність яких свідомо планується, мотивується, контролюється та регулюється для досягнення певної мети. Такими організаціями є підприємства, відділи, підрозділи, служби, комітети, факультети, кафедри тощо.
Номер слайду 17
Типи формальних груп: групи керівників (президент компанії та віце-президент; директор магазину і завідувачі відділами тощо); цільові виробничі (господарські) групи (особи, які виконують одне завдання: групи конструкторів, технологів, фінансистів, постачальників, рекламознавців, економістів, маркетологів, дизайнерів); комітети (група, якій організація делегує повноваження для виконання конкретного завдання - ради, комісії, збори, команди, товариства тощо).
Номер слайду 18
Неформальні організації – це групи працівників, що виникають і функціонують спонтанно. Найчастіше вони входять до складу формальної організації, створюються на основі спільних інтересів. Неформальними організаціями є групи любителів певних видів спорту, туризму, мистецтва тощо.
Номер слайду 19
Відмінності між формальними та неформальними групами формальні групи створюються продумано, за планом, а неформальні спонтанно; структура формальних груп формується свідомо, неформальних - унаслідок соціальної взаємодії;
Номер слайду 20
Отже, основою потенціалу організації цілком справедливо можна вважати організаційну культуру. Завдяки потенціям, закладеним у її основні цінності, члени організації згуртовуються й мобілізують свої зусилля у складний час і постійно готові до сприйняття нового (як у сфері технологій, так і в принципах роботи) у відносно спокійний період, а також можливостей, що їх надає зовнішнє середовище. Модель внутрішнього середовища підприємства з виділенням організаційної культури як ключового й завершального його елементу зображено на рис. 1
Номер слайду 21
Завдання менеджера полягає у формуванні внутрішнього середовища організації таким чином, щоб забезпечити найбільшу відповідність між його елементами. Це створить умови для найкращого використання ресурсів підприємства і його спроможності своєчасно відгукуватися на вимоги зовнішнього середовища, вносити необхідні зміни, коли виникають нові обставини, що супроводжують його діяльність.