Презентація до уроку геометрія у 8 класі "Поняття площі. Основні властивості площі. Площа прямокутника"
Цілі:формування предметних компетентностей: сформувати поняття площі многокутника; домогтися засвоєння властивостей площ та засвоєння теореми про площу прямокутника; сформувати вміння розв’язувати задачі, які передбачають застосування означення та властивості площі многокутника та на обчислення площі прямокутника;формування ключових компетентностей: сприяти усвідомленню власних освітніх потреб та цінності нових знань і вмінь; формувати вміння відбирати й використовувати потрібні знання для досягнення мети; сприяти самовихованню впевненості в собі, у своїх знаннях.
Вимірювання площ — одна із найбільш ранніх задач, поставлених життям. Практична необхідність вивчення площ фігур: Для розрахунку кількості фарби, шпалер, кахля, клею – площі поверхні стін, підлоги. Для розрахунку кількості асфальту – площі поверхні доріг. Наведіть свої приклади використання площ в побуті і на виробництві.
Метричні одиниці 1 км² = 1 000 000 м²;1 га = 10 000 м²;1а = 100 м²;1 см² = 0,0001 м²;1 мм² = 0,000 001 м². Британські/американські одиниці1 in² = 0,000645 м²; (дюйм)1 ft² = 144 in² = 0,09 м² (фут);1 yr² = 9 ft² = 0,84 м²; (ярд)1 миля кв. = 2589987,83 м² = 2,59 км². Стародавні одиниціМорг (Середньовічна Європа), найчастіше 1 морг = 0,57 га = 5700 м² (прусський морг — 0,2553 га)Дунам (Османська імперія), 1 дунам = 919,3 м²Арура (Стародавній Єгипет), 1 арура = 2735,29 м²Плефр (Візантія), 1 плефр = 1261,9 м²Унція (Римська імперія), 1 унція = 209,91 м²Югер (Римська імперія)), 1 югер = 12 унцій = 2519 м²Центурія (Римська імперія), 1 центурія = 200 югерів = 503800 м². Одиниці вимірювання площ
ABCDДано: ABCD – прямокутник AМ – бісектриса ∠ DAB 𝐵𝑀=3 см, МС= 5 см Знайти: 𝑆АВС𝐷 М3 см5 см. Розв’язання:𝑆АВС𝐷=АВ·ВСВС=ВМ+МС=3 см + 5 см = 8 см. За властивістю прямокутника: ВС ‖ AD. Якщо ВС ‖ AD, АМ – січна, то ∠МАD= ∠АМВ (як внутрішні різносторонні);∠ВАМ= ∠МАD (оскільки AМ – бісектриса ∠ DAB). ∠ВАМ= ∠АМВ. Розглянемо трикутник АВМ :𝐵𝑀=3 см (за умовою)∠ВАМ= ∠АМВ (за побудовою) ∆АМВ – рівнобедрений. ВМ=АВ=3 см. Отже, 𝑆АВС𝐷=АВ·ВС=3 см · 8 см = 24 см2 Відповідь: 24 см2.
Дано: ABCD – прямокутник ВС = АВ+3 см. АС- діагональ ABCDАС = 15 см. Знайти: 𝑆АВС𝐷 ABCDРозв’язання:𝑆АВС𝐷=АВ·ВС Розглянемо ∆АВС: ВС = АВ+3 см (за умовою)АС = 15 см (за умовою)∠В=90° (за властивістю прямокутника)⇒за теоремою Піфагора: АС2=АВ2+ВС2 АС2=АВ2+(АВ+3)2 АС2=АВ2+АВ2+6 АВ+9 АС2=2 АВ2+6 АВ+9152=2 АВ2+6 АВ+9225=2 АВ2+6 АВ+92 АВ2+6 АВ−216=0 АВ2+3 АВ−108=0 Застосувавши теорему Вієта: АВ=9 або АВ= - 12 (не підходить), тоді ВС = АВ+3 см = 9 см +3 см= 12 см. 𝑆АВС𝐷=АВ·ВС=9 см· 12 см = 108 см2. Відповідь: 108 см2.
3. Сторони прямокутника дорівнюють 2 м і 8 м, а одна зі сторін іншого прямокутника 5 м. Чому дорівнює друга сторона, якщо площі цих прямокутників рівні?4. Знайди сторони прямокутника, якщо вони відносяться як 2:3, а площа прямокутника дорівнює 54 кв.см.5. Визнач, скільки рулонів шпалер потрібно прибати, щоб обклеїти ними твою кімнату. Довжина рулону 10 м, а ширина: а) 0,5м; б) 1 м. Домашнє завдання: