Поняття про десяток.

Про матеріал
Поняття про десяток в математиці відноситься до групування об'єктів або чисел у набори по десять. Це основна лічильна одиниця, яка допомагає організувати та спростити лічбу, особливо коли мова йде про велику кількість предметів.
Перегляд файлу

Тема уроку : Формування поняття про десяток як складену лічильну одиницю.

Мета

     Знайомство учнів з групуванням предметів при лічбі великої кількості предметів.

     Вивчення нової лічильної одиниці — десятка.

     Навчання лічити десятками.

     Розвиток образного мислення учнів.

Обладнання ●    Цеглинки LEGO.

     Рахівні палички.

     Презентація.

     Ноутбук для відео фізкультхвилинки.

     Зошити учнів.

Хід уроку

І. Організаційний момент

     Вступне слово вчителя.

Дзвоник всім нам дав наказ,

До уроку, швидко клас,

Попрацюєм всі старанно,

Щоб урок пройшов немарно.

     Перевірка готовності учнів до уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань

     Геометрична хвилинка: розгляд геометричних фігур.

Нам потрібен набір карток з зображеннями різних геометричних фігур. Інструкція: Учні отримують картки з геометричними фігурами. Вчитель називає фігуру, а учні піднімають картку з відповідною фігурою.

     Усне опитування: арифметичні дії, взаємозв’язок додавання та віднімання.

Вчитель задає учням питання, наприклад:

“Якщо я додам 5 до числа 3, яке число отримаю?” або “Якщо у мене було 10 яблук і я з’їв 2, скільки яблук залишилося?” - Чи можна при відніманні одержати те саме число? У якому випадку?

-              Як пов’язані арифметичні дії додавання і віднімання?

-Як називаються числа при додаванні?

-              Як знайти невідомий доданок? невідоме зменшуване? невідомий від’ємник? - Як дізнатися, на скільки одне число більше чи менше за інше?

     Усний рахунок: гра “Побудуй башту” з LEGO.

Гра “Побудуй башту”. Кожен учень отримує набір цеглинок LEGO. Вчитель називає число, і учні повинні побудувати башту, використовуючи відповідну кількість цеглинок.

ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності

     Обговорення з учнями необхідності групування предметів при лічбі великої кількості.

Ви вже вмієте лічити предмети, кількість яких не більша за 10. А що робити, якщо предметів дуже багато, значно більше за 10? Мабуть, треба їх якось згрупувати… Пригадайте, які об’єкти групують при лічбі. (Яйця, пігулки…) Сьогодні ви будете вправлятися в лічбі великої кількості предметів, групуючи їх для зручності; ознайомитесь з новою лічильною одиницею.

IV. Формування нових знань

     Вправи з групування предметів.

З’ясуйте вишеньок більше чи менше, ніж 10? Як полічити кількість вишеньок? Як їх зручно згрупувати? Полічіть трійки вишеньок. Скільки трійок вишеньок? Окремо вишеньок більше чи менше ніж трійок вишеньок? (Окремо вишеньок більше.) ●        Робота з рахівними паличками та LEGO.

Як порахувати цеглинки LEGO, якщо ви вмієте рахувати до 10? - Створіть башту з 10 цеглинок. – У цьому випадку говорять «десяток цеглинок».

     Виконання завдань на розвиток образного мислення.

Скільки в слові голосних букв? Назвіть їх. – Скільки в слові складів? – Як ви дізналися? (Скільки голосних - стільки і складів). – Назвіть приголосні звуки. – Який приголосний м’який? – Яка буква показує, що він м’який? –Який звук позначає буква я?

-    Скільки окремих одиниць у десятку?

-    Створіть ще одну башту з 10 цеглинок.

-    Скільки тепер стало у вас башт? (дві) А скільки цеглинок? (2 десятка) Продовжуємо роботу поки діти утворять 10 десятків.

V.       Фізкультхвилинка

     Коротка перерва з фізичними вправами.

VI.     Закріплення вивченого матеріалу ●        Робота в групах.

Вправа "Сигнальні картки"

Мета: Закріпити вміння учнів додавати і віднімати круглі десятки.

Матеріали: Сигнальні картки різних кольорів.

Інструкція: Учні отримують картки з числами, кратними 10. Вчитель називає математичну операцію (наприклад, “+20” або “-10”), і учні піднімають картку з відповідним результатом.

VII.    Підсумки уроку

     Обговорення вивченого матеріалу.

Про що ви дізналися сьогодні на уроці?

Як полічити велику кількість предметів?

Скільки одиниць міститься в одному десятку?

Як лічити десятками?

Скільки десятків у сотні?

Скільки одиниць у сотні? Що ви повторили? Які вміння закріпили? Чи виходить добре у кожного з вас складати короткий запис задачі?

     Самооцінка роботи учнів.

Вправа «Ти – молодець!» Діти стають у коло. Кожен по черзі має продовжити фразу: « Я на уроці навчився…» У відповідь усі разом промовляють: « Ти – молодець!» і плескають у долоні.

VIII.  Домашнє завдання

     Вправи на закріплення поняття про десяток.

pdf
Додав(-ла)
Dariya Soborova
Пов’язані теми
Математика, Презентації
Додано
13 травня
Переглядів
145
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку