. Поняття про іменник. Г. Фалькович “Грип”. 3 клас

Про матеріал
Урок №62. Поняття про іменник. Г. Фалькович “Грип”. 3 клас Мета: формувати уявлення про іменник як частину мови; розпізнавати іменники у тексті, самостійно добирати іменники та ставити до них питання; розпізнавати іменники назви істот і неістот; розвивати зв’язне мовлення учнів, увагу; виховувати любов та бережне ставлення до хліба; повагу до людей, які приклали свою працю до вироблення хліба.
Перегляд файлу

 

 

Урок №62. Поняття про іменник. Г. Фалькович “Грип”.

3 клас

Мета: формувати уявлення про іменник як частину мови; розпізнавати іменники у тексті, самостійно добирати іменники та ставити до них питання; розпізнавати іменники назви істот і неістот;  розвивати зв’язне мовлення учнів, увагу; виховувати любов та бережне ставлення до хліба; повагу до людей, які приклали свою працю до вироблення хліба.

 

Обладнання:  мультимедійний комплект, конструктор LEGO

 

 

І. Організація класу

Діти до нас сьогодні завітали гості, Поверніться і привітайтесь. 

 

Створення позитивного психологічного настрою.

Привітайте один одного

 

Посміхнись тому хто зліва

Посміхнись тому хто справа

Ми усі одна сім’я

Він ,вона і ти, і я.

 

- Ну що ж, з гарним настроєм

Розпочинаймо наш урок.

 

IІ. Мотивація навчальної діяльності.

Налаштування

Девіз

Ми веселі, креативні. Сто відсотків позитивні,

Витривалі і спортивні. Ще й до того ж ми активні.

 

- Щоб наш урок був гарним, цікавим, змістовним; щоб ви добре засвоїли знання, якими ще ви повинні бути на уроці?

 

-  Старанними, уважними, впевненими, творчими, правильно і чітко висловлювати свої думки…

- Я згодна з вами. Мені приємно вчити того, хто хоче вчитися. То ж розпочнемо!

Засніжило в нашому дворі. Зима-чародійка розсипала сніжинки і в   нашому класі. Кожна сніжиночка містить  цікаве завдання. Ви готові їх виконати?

Завдання першої сніжинки..

III. Актуалізація опорних знань.

 

1. Каліграфічна хвилинка

Сс ос іс се сн  жи ин ка         сніжинка

 - Доберіть до слова сніжинка споріднені слова, 

(сніжинка, сніг, сніговий, сніговик, засніжений, засніжило, сніжно…)

Сьогодні ми помандруємо володіннями дуже відомої частини мови. Якої ж , ви скажете самі, коли розгадаєте кросворд.

Завдання другої сніжинки..

 2. Кросворд

  1. Спритний майстер у стрибках:
    На деревах, по гілках.
    Вся руда, пухнастий хвіст,
    Рідний дім для неї – ліс.
    (Білка)
  2. Без рук, без голови, а вікна малює. (Мороз)
  3. Крил не має, скрізь літає та ще й куряву здіймає. ( вітер )

 

  1. Ніжна зірка сніжно-біла на рукав мені злетіла. Поки ніс її сюди, стала  краплею води (сніжинка)
  2. Тварина рогата, і рогів багато. (Олень)
  3. Прийшла до нас бабуся

у білому кожусі.

Поля причепурила —

Пухнастим снігом вкрила.

Відгадайте, хто вона,

Ця бабуся чепурна?

 

(Зима)

  1. Під нашим дахом це диво росте,

Сонце пригріє – вона відпаде.(Бурулька)

 

    - Отже, яке утворилося слово у виділених клітинках? (Іменник)

ІV. Вивчення нового матеріалу

 

-   Сьогодні ми :

- розширити знання про іменник;

- самостійно навчимося добирати іменники та ставити до них питання;

-  будемо розпізнавати іменники назви істот і неістот

 Репродуктивна бесіда.

-      Чи знайомі ви з іменником?

  1. Досліджую мовлення

 

  1.     Робота з підручником

Працюємо із текстом. Підручник, с.95, завдання  1.

Читаємо та переказуємо в парі.

 

Завдання третьої сніжинки..

  1.     Бліц-опитування. Вправа з м'ячем.

Завітав сьогодні в клас

На урок української мови до нас

М'ячик, діти, не простий.

М'ячик, діти, чарівний.

Він доріжку прокладає,

Знання ваші перевіряє.

(Вчитель кидає м'ячик комусь із дітей і зразу задає запитання, учень відповідає і повертає м'яч.)

- Що означає іменник?

- На які запитання відповідає іменник?

- Яке питання ставимо до людей і тварин? (Хто?)

- Як ще можна  назвати іменники, які відподають на питання хто?

      - Наведіть приклади іменників, що відповідають на питання «хто?»

- Яке питання ставимо до речей, явищ природи, рис характеру людини, стану? (Що?)

- Як ще можна  назвати іменники, які відподають на питання що?

 - Наведіть приклади іменників, що відповідають на питання «що?»

Завдання четвертої сніжинки..

 

Гра “ Дай сигнал”

Місяць, дівчинка, лікар, синичка, турист, сніг, іній, щедрість, дятел, трава, санчата, футболіст, футбол, доброта, школа, учениця, дерево, вікно, радість.

Завдання п’ятої сніжинки..

 

Гра «Навпаки»

Словникова робота

а) дівчата  - від іменників назв неістот утворіть іменники назви істот.

б) хлопці-від іменників назв істот утворіть іменники назви неіст- аот.
                Комбайн                                        Велосипедист

Ферма                                            Електрик

Космос                                          Автомобіліст

Банк                                              Адресант

Що за слова у вас утворилися? Що ми повинні знати про них?

Де можна перевірити?

- У мене є словник і я виписала ці слова на дошку, перевірте.

- А який іменник назви неістот утворите до слова лікар?

 

Закінчіть роботу з активностями на словах лікувати та лікування.

 Спитайте дітей:

- У яких випадках людині потрібне лікування?

- Які ліки ви знаєте? Як вони допомагають?

- Доберіть спільнокореневі іменники до слова ліки: лікар, ліки, лікування, лікарня.

 

 

 

 

 

  5. Досліджуємо творчість автора.

- Поети по-своєму бачать проблеми у лікуванні дітей.

Як ви гадаєте, чи завжди діти ретельно лікуються?

Чи дотримуються усіх рекомендацій?

 

 

Григорій Фалькович – знаний український дорослий і дитячий поет. Серед його книжок: «Чудер-наський Zоо», «Про жабку Гапку», «Засинає ліва ніжка», «СмикТиндик», «Фікулі», «Абетка», «Хвацькі вірші» та інші.

Дитяча збірка поезій Фальковича «Шалахмонеси» вшанована численними нагородами 2016 року.

 

6.Читаємо вірш.

Працюємо з римою. Обговорюємо проблему, підручник, с.96, завдання 4.

- Як називається вірш? Що таке грип?

 - Вірш читає учитель.

 - Читаємо самостійно

Працюємо за змістом:

- Про кого  чи що цей вірш?

-  Що відбувається з людиною, коли вона хворіє?

- Які засоби допомагають у лікуванні грипу?

- Хто такі Джульбарс та Мурко?

 

 Повторне читання вірша (в парах чи самостійно).

Обговорення проблеми вірша.

 - Яку проблему піднімає автор?

- Чому не можна нехтувати лікуванням?

- Чи можна давати пігулки тваринам?

 

Авторське бачення.

- Яку думку має автор з приводу хвороби хлопчика?

 - Це авторське бачення.

- Чи згодні ви з думкою автора?

 - Це ваше бачення.

- Чому кажуть, що грип – не гриб.

У корзині не заховаєш?

- Яку букву треба писати у слові, яке означає назву хвороби?

Яке перевірне слово до слова гриб?

- Чим відрізняється грип від застуди?

Продемонструвати дітям як задати ритм, читаючи пари слів, що римуються, виділяючи наголошений склад.

Плескаємо у долоні, стукаємо олівцем по парті чи цеглинка об цеглинку

 

V Підсумок уроку

Рефлексія.

Урок підходить до завершення.

-         Яку частину мови ми вивчили?

-         Які завдання вам було найцікавіше виконувати?

-         Чи все вам вдалося?

-         Зробимо самооцінювання? Хотіли б себе оцінити?

-         Поставте ось так праву руку

-         Якщо ви погоджуєтесь з моїм твердженням загинайте пальчик, починаючи з мізинчика

-         Сьогодні на уроці я навчився самостійно добирати іменник.

-         Сподіваюсь, що зможу виявити іменники у будь-якому тексті.

-         Гадаю я зможу розрізняти, іменники істот від неістот.

-         Картинки по запросу лайкОбов’язково розкажу батькам, коли прийду додому, про сьогоднішній урок. Покажіть, що у вас вийшло? Отже, ви попрацювали ось так!  Молодці!

VІІІ. Домашнє завдання.

 

docx
Додано
16 жовтня 2023
Переглядів
363
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку