Поняття про клас найбільших чисел. Порівняння мір часу.

Про матеріал
 ознайомити учнів із класами найбільших чисел;  закріпити знання, правила знаходження числа повних десятків, сотень, тисяч, десятків тисяч, сотень тисяч у багатоцифрових числах;  вдосконалити вміння розв’язувати задачі.
Перегляд файлу

12.11.2019

Тема: Поняття про клас найбільших чисел. Порівняння мір часу.

Мета:

  • ознайомити учнів із класами найбільших чисел;
  • закріпити знання, правила знаходження числа повних десятків, сотень, тисяч, десятків тисяч, сотень тисяч у багатоцифрових числах;
  • вдосконалити вміння розв’язувати задачі.

Обладнання: підручник,  мультимедіа, таблиці, сигнальні картки, мікрофон.

Хід уроку

І.Організація класу

 – Діти, до нас на урок завітало багато гостей. Поверніться будь ласка, подаруйте їм посмішку і чемно привітайтеся.

Всіх вітаєм, добрий день

Хай щасливим буде день.

II.Контроль, корекція і закріплення знань

Епіграф:  «Числа правлять світом» Піфагор (давньогрецький вчений-математик). Вкінці уроку, ви зможете підтвердити, або спростувати ці слова.

  • Пригадаємо, що ми робимо на уроках математики?

Метод «Асоціативний кущ» - назвавши дієслова.

 

 

                                      Математика

 

 

(лічимо, міркуємо, розв’язуємо, відповідаємо, обчислюємо вирази, граємось).

Усі ці дії ми сьогодні виконаємо на уроці математики.

 Діти, як називається  планета, на якій ми живемо? Земля. А які ще планети ви знаєте? Скільки їх? ( 8 ). Отже сьогодні ми з вами побуваємо в космосі і побачимо планети, які входять до складу Сонячної системи.

 Під час цієї подорожі ми з вами розглянемо поняття про клас найбільших чисел та поговоримо про час.

 Мотивація.  Для чого людині найбільші числа? Ви всі старанно працюєте, навчаєтесь, щоб в майбутньому стати успішними людьми і здобути професію. Є такі професії в яких використовуються великі числа, такі як: програміст, банкір. Одна з таких професій пов’язана з космосом, це космонавтика – професія майбутнього, і можливо, саме космос і є покликанням когось із вас.

Отже, розпочнемо подорож сонячною системою. А подорожувати ми будемо ось на такій ракеті.

 Щоб дізнатися назву планети, яка знаходиться найближче до сонця давайте поуправляємось у написанні числа 12.

 Запишіть рядок числа 12.

 Як ви вважаєте, чому саме  це число?

 - Що ви знаєте про це число? Натуральне число,  двоцифрове, розміщене між числами 11 і 13,рік має 12 місяців,12 апостолів, на годиннику 12 поділок, позначених цифрами, адже 12 і 12 це 24, тобто 12 годин – це лише пів доби.

Молодці. Завдяки вашій праці наш корабель наблизився до планети  Меркурій.

 Наша подорож продовжується, а куди саме ми попрямуємо, дізнаємося, виконавши усний рахунок.

1. Усний рахунок (ланцюжком).

 - Прочитати числа: 704 895, 14 008, 600 006, 999 999

 - Обчислити : 58 000 :1000:2 (29)        7200:100:8 (9)      50000*4:1000 (200)    100*32:80 (40)

- Збільшити у 1000 разів числа: 15 ,28, 320,7, 247.

- Зменшити у 100 разів числа: 3500, 40100, 750200.

Молодці. Гарно рахували. Корабель наблизився до планети  Венера.

 

Не працювати є причина -

Очам  даємо відпочинок!

Мерщій рівнесенько сідаймо.

Очима кліпать починаймо.

 Гімнастика для очей

Перегляд  відео

Ми продовжуємо наш політ.

ІV. Вивчення нового матеріалу. Засвоєння знань і вмінь

  1. Пояснення вчителя  

Картинки по запросу "таблиця розрядів і класів""Ви знаєте, що в усній нумерації розряди багатоцифрових чисел групують у класи. У кожному класі – три розряди. Кожен розряд має назву: одиниці, десятки, сотні. Розгляньте нумераційну таблицю. Прочитайте назви розрядів і класів.

 

Щоб прочитати 4-,5-,6,-7 - цифрове число, спочатку називають в ньому одиниці класу мільйонів, а потім –  тисяч, а в кінці одиниці класу одиниць.

  1. Первинне закріплення та усвідомлення матеріалу.

 Робота з підручником. №386 

Яке найбільше число ви вчили? Мільйон.

  • Прочитайте правило на сторінці 54.

 Пропоную переглянути відео.

Перегляд відео про найбільші числа.

 Чи можливо взагалі назвати найбільше число.  Поміркуйте.

Третьою планетою Сонячної системи є Земля. Наступні хвилини нашої мандрівки присвятимо роботі над задачею.

Прочитайте дані таблиці № 389

  • Як Ви гадаєте, хто прокладав дорогу?
  • Отже, обидві бригади працювали сумлінно.
  • Хто може пояснити, що означає вислів «продуктивність праці за день»? ( Це показник трудової діяльності працівників).
  • Якою вона була? (однаковою)
  • Що відомо про 1 бригаду?
  • А що відомо про 2 бригаду?
  • Хто складе умову задачі?
  • Яке запитання до задачі?
  • Чи можемо ми одразу на нього відповісти? Чому?
  • Що потрібно дізнатись спочатку?
  • Як знайти продуктивність праці за день?
  • Скільки днів працювала 1 бригада?
  • Скільки метрів дороги вона проклала?
  • Якою дією знайдемо продуктивність праці за день?
  • Чи можемо ми тепер відповісти на питання задачі?
  • Якою дією?
  • Отже, повторимо план розв’язання задачі. Про що дізнались спочатку? Потім?
  • Запишіть розв’язок задачі диференційовано.

Діти записують самостійно розв’язок задачі діями або складанням діями.

  • Сформулюйте відповідь ( учні біля дошки)
  • Так поступово спливають хвилини за роботою над задачею.

Впоралися добре. На горизонті з’явився Марс.

Для того, щоб наблизитись до п’ятої планети, пропоную вам трішки відпочити і розім’ятись.

Фізкультхвилинка.

А за вікном вже Юпітер.  

Щоб продовжити нашу подорож, пригадаймо міри часу.

Пригадайте, які одиниці вимірювання часу ви знаєте?(століття – це 100років, 1 година – це 60 хвилин, 1 доба – це 24 години, 1 рік – це 12 місяців, 1 хвилина – це 60 секунд, 1 тиждень – 7 діб).

 За допомогою яких одиниць можна виміряти тривалість року? Наступна  планета робить повний оберт навколо Сонця за 29 земних  років. Щоб дізнатися назву цієї планети, виконаймо перетворення. 29 земних років перетворимо у дні. (365*29 = 10585 днів). Молодці виконали.

Робота з сигнальними картками (пограємо в гру хибне чи істинне твердження)

Число 10585 не є трицифровим.(так )

У числі 10585 - 105 десятків. (ні)

Число 10585 є натуральним числом. (так )

Якщо збільшити 10585 на 10, отримаємо 105850. (ні)

При зменшенні числа на 10, отримуємо число 10575. (так)

Молодці. Ось уже і  Сатурн.

  1. Працюємо по варіантах. (робота з підручником)

Одна дитина зачитує результат, друга – доводить правильність думки.

№390

  • Порівняйте, що більше 8 хв <500 с

                                       3 хв <240 с

                                       3 доби >36 год

                                       6 год < 600 хв

Ось і наблизились ми до планети Уран.

V. Підсумок  уроку.

Підходить до кінця наша подорож. Давайте пригадаємо епіграф нашого уроку. Чи погоджуєтесь ви з словами видатного математика Піфагора. Зробивши підсумок нашого уроку ми наблизимось до останньої планети Сонячної системи, використавши метод «Мікрофон».

  Метод «Мікрофон»

  •        Які числа називаються натуральними?
  •        Яке найменше натуральне число?
  •        Чи існує найбільше натуральне число?
  •        Як називається клас найбільших чисел?
  •        Чому система числення, якою ми користуємося, називається десятковою?
  •        Назвіть розряди класу тисяч, класу мільйонів?
  •        А що найбільше  запам’яталося?
  •        Які емоції ви відчували під час уроку?

Наша ракета наблизилась до останньої планети Сонячної системи - Нептун.

На цьому наша подорож завершилась, так, як і наш урок.

  •        Діти, урок триває лише 40 хвилин.

А відвернешься, поговориш з сусідом по парті  - і втекла хвилинка, не приготувався вчасно до уроку –хвилинка пішла. Дуже  важливо на уроках бути уважним, щоб з кожною хвилиною ви пізнавали і знали більше, ніж хвилиною раніше.

 

  • Домашнє завдання
  • С.55 № 393, 394
  •        Дякую за увагу!
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Таран Наталія Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
5 лютого 2020
Переглядів
5053
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку