12.11.2019
Тема: Поняття про клас найбільших чисел. Порівняння мір часу.
Мета:
Обладнання: підручник, мультимедіа, таблиці, сигнальні картки, мікрофон.
Хід уроку
І.Організація класу
– Діти, до нас на урок завітало багато гостей. Поверніться будь ласка, подаруйте їм посмішку і чемно привітайтеся.
Всіх вітаєм, добрий день
Хай щасливим буде день.
II.Контроль, корекція і закріплення знань
Епіграф: «Числа правлять світом» Піфагор (давньогрецький вчений-математик). Вкінці уроку, ви зможете підтвердити, або спростувати ці слова.
Метод «Асоціативний кущ» - назвавши дієслова.
Математика
(лічимо, міркуємо, розв’язуємо, відповідаємо, обчислюємо вирази, граємось).
Усі ці дії ми сьогодні виконаємо на уроці математики.
Діти, як називається планета, на якій ми живемо? Земля. А які ще планети ви знаєте? Скільки їх? ( 8 ). Отже сьогодні ми з вами побуваємо в космосі і побачимо планети, які входять до складу Сонячної системи.
Під час цієї подорожі ми з вами розглянемо поняття про клас найбільших чисел та поговоримо про час.
Мотивація. Для чого людині найбільші числа? Ви всі старанно працюєте, навчаєтесь, щоб в майбутньому стати успішними людьми і здобути професію. Є такі професії в яких використовуються великі числа, такі як: програміст, банкір. Одна з таких професій пов’язана з космосом, це космонавтика – професія майбутнього, і можливо, саме космос і є покликанням когось із вас.
Отже, розпочнемо подорож сонячною системою. А подорожувати ми будемо ось на такій ракеті.
Щоб дізнатися назву планети, яка знаходиться найближче до сонця давайте поуправляємось у написанні числа 12.
Запишіть рядок числа 12.
Як ви вважаєте, чому саме це число?
- Що ви знаєте про це число? Натуральне число, двоцифрове, розміщене між числами 11 і 13,рік має 12 місяців,12 апостолів, на годиннику 12 поділок, позначених цифрами, адже 12 і 12 це 24, тобто 12 годин – це лише пів доби.
Молодці. Завдяки вашій праці наш корабель наблизився до планети Меркурій.
Наша подорож продовжується, а куди саме ми попрямуємо, дізнаємося, виконавши усний рахунок.
1. Усний рахунок (ланцюжком).
- Прочитати числа: 704 895, 14 008, 600 006, 999 999
- Обчислити : 58 000 :1000:2 (29) 7200:100:8 (9) 50000*4:1000 (200) 100*32:80 (40)
- Збільшити у 1000 разів числа: 15 ,28, 320,7, 247.
- Зменшити у 100 разів числа: 3500, 40100, 750200.
Молодці. Гарно рахували. Корабель наблизився до планети Венера.
Не працювати є причина -
Очам даємо відпочинок!
Мерщій рівнесенько сідаймо.
Очима кліпать починаймо.
Гімнастика для очей
Перегляд відео
Ми продовжуємо наш політ.
ІV. Вивчення нового матеріалу. Засвоєння знань і вмінь
Ви знаєте, що в усній нумерації розряди багатоцифрових чисел групують у класи. У кожному класі – три розряди. Кожен розряд має назву: одиниці, десятки, сотні. Розгляньте нумераційну таблицю. Прочитайте назви розрядів і класів.
Щоб прочитати 4-,5-,6,-7 - цифрове число, спочатку називають в ньому одиниці класу мільйонів, а потім – тисяч, а в кінці одиниці класу одиниць.
Робота з підручником. №386
Яке найбільше число ви вчили? Мільйон.
Пропоную переглянути відео.
Перегляд відео про найбільші числа.
Чи можливо взагалі назвати найбільше число. Поміркуйте.
Третьою планетою Сонячної системи є Земля. Наступні хвилини нашої мандрівки присвятимо роботі над задачею.
Прочитайте дані таблиці № 389
Діти записують самостійно розв’язок задачі діями або складанням діями.
Впоралися добре. На горизонті з’явився Марс.
Для того, щоб наблизитись до п’ятої планети, пропоную вам трішки відпочити і розім’ятись.
Фізкультхвилинка.
А за вікном вже Юпітер.
Щоб продовжити нашу подорож, пригадаймо міри часу.
Пригадайте, які одиниці вимірювання часу ви знаєте?(століття – це 100років, 1 година – це 60 хвилин, 1 доба – це 24 години, 1 рік – це 12 місяців, 1 хвилина – це 60 секунд, 1 тиждень – 7 діб).
За допомогою яких одиниць можна виміряти тривалість року? Наступна планета робить повний оберт навколо Сонця за 29 земних років. Щоб дізнатися назву цієї планети, виконаймо перетворення. 29 земних років перетворимо у дні. (365*29 = 10585 днів). Молодці виконали.
Робота з сигнальними картками (пограємо в гру хибне чи істинне твердження)
Число 10585 не є трицифровим.(так )
У числі 10585 - 105 десятків. (ні)
Число 10585 є натуральним числом. (так )
Якщо збільшити 10585 на 10, отримаємо 105850. (ні)
При зменшенні числа на 10, отримуємо число 10575. (так)
Молодці. Ось уже і Сатурн.
Одна дитина зачитує результат, друга – доводить правильність думки.
№390
3 хв <240 с
3 доби >36 год
6 год < 600 хв
Ось і наблизились ми до планети Уран.
V. Підсумок уроку.
Підходить до кінця наша подорож. Давайте пригадаємо епіграф нашого уроку. Чи погоджуєтесь ви з словами видатного математика Піфагора. Зробивши підсумок нашого уроку ми наблизимось до останньої планети Сонячної системи, використавши метод «Мікрофон».
Метод «Мікрофон»
Наша ракета наблизилась до останньої планети Сонячної системи - Нептун.
На цьому наша подорож завершилась, так, як і наш урок.
А відвернешься, поговориш з сусідом по парті - і втекла хвилинка, не приготувався вчасно до уроку –хвилинка пішла. Дуже важливо на уроках бути уважним, щоб з кожною хвилиною ви пізнавали і знали більше, ніж хвилиною раніше.