Поняття про періодичну систему хімічних елементів Д.І.менделєєва. Атомна одиниця маси. Відносна атомна маса.

Про матеріал
Мета: ознайомитися з періодичною системою хімічних елементів і її будовою, навчитися розрізняти періоди і групи, визначати елементи за місцем у пе- ріодичній системі і місце елементів у ній; дати поняття „ атомна одиниця маси” і „ відносна атомна маса”, навчитися визначати її за ПС; розвивати вміння учнів працювати з таблицями; виховувати інтерес до вивчення хімії на основі історичних фактів з життя Д.І.Менделєєва.
Перегляд файлу

Конспект уроку 7

Тема: Поняття про періодичну систему хімічних елементів Д.І.менделєєва.

           Атомна одиниця маси. Відносна атомна маса.

Мета: ознайомитися з періодичною системою хімічних елементів і її будовою,

           навчитися розрізняти періоди і групи, визначати елементи за місцем у пе-

           ріодичній системі і місце елементів у ній; дати поняття „ атомна  одиниця

           маси” і „ відносна атомна маса”, навчитися визначати її за ПС; розвивати

           вміння учнів працювати з таблицями; виховувати інтерес до вивчення хімії

           на основі історичних фактів з життя Д.І.Менделєєва.

Обладнання : періодична система хімічних елементів

Тип уроку: вивчення нового матеріалу ( додатковий об”єм)

Форми роботи: самостійна робота, фронтальна бесіда, лекція з елементами бесіди

           робота в парах - взаємоопитування.     

                                                 Хід уроку:

І.  Організація класу.

ІІ. Оголошення теми і мети уроку.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

  Фронтальна бесіда

  1. Що таке хімічний елемент?

  2.  Як позначають хімічні елементи?

  3. Як ви гадаєте, є така таблиця в якій об”єднані всі хімічні елементи?

IV. Мотивація навчальної діяльності.

На питання №4 ми і повинні дати відповідь. Давайте поміркуємо: де об”єднані

всі цири?  Правильно- це таблиця множення, таблиця Піфагора .

V. Вивчення нового матеріалу.

     1) Ознайомлення з будовою періодичної системи.

 Всі хімічні елементи також об”єднані в таблицю хімічних елементів, яку від-

крив видатний вчений Д.І.Менделєєв. Демонструємо учням різні варіанти періо-

дичної системи. Звертаємо увагу учнів на те, що один і той же хімічний елемент

належить як вертикальному так і горизонтальному ряду. Далі розглядаємо будову

ПС на елементарному рівні .Даємо поняття періоду і групі.

      Період- це горизонтальний ряд елементів. Періоди є малі і великі.

      Група  - це вертикальний стовпчик хімічних елементів.

Тепер можна приступити до встановлення місця елементів у ПС.

Наприклад, беремо елемент Алюміній  і встановлюємо, в якому періоді він знахо-

диться- в ІІІ періоді, це малий період. Далі  шукаємо , в якій групі  - також в ІІІ.

Записуємо: Al - ІІІ період, малий, ІІІ група.

Пропонуємо учням самим знайти місце елементів у ПС:

а) Літію ; б) Хлору.

А тепер зворотнє завдання - за місцем у ПС знайти елемент:

а) ІІІ період, V група - це Фосфор

б) ІІ  період, IV група- ?  ( Карбон)

в) ІІІ період, І група  -  ?  ( Натрій)

2) Ознайомлення з поняттями „ атомна одиниця маси” і „ відносна атомна маса”

Повторюємо правила округлення чисел і вчимо учнів шукати і правильно запису-

вати відносні атомні маси.

  Відносна атомна маса позначається   Аr.

  Відносні атомні маси елементів записуються так:

  Ar ( Be ) = 9 ;   Ar ( N ) = 14 ;  Ar ( Si ) = 28  і т.д.

VI. Закріплення вивченого

  1. Що таке період?
  2. Які бувають періоди?
  3. Скільки періодів?
  4. Що таке група?
  5. Скільки всього груп?
  6. Яке місце у ПС займають - Кальцій, Оксиген?
  7. Що це за елемент - ІІ період, VII група?  ІІІ період, ІІ група?
  8. Яка відносна атомна маса: Алюмінію, Феруму, Натрію, Фосфору?

VII. Домашнє завдання.

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Хімія, Розробки уроків
Додано
7 квітня 2020
Переглядів
189
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку