Поняття про полімери на прикладі поліетилену. Застосування поліетилену

Про матеріал
Урок "Поняття про полімери на прикладі поліетилену. Застосування поліетилену" з використанням хмарних технологій
Перегляд файлу

Урок   37                                                                                                                                                                                                                  

Клас:  9

Тема: «Поняття про полімери на прикладі поліетилену. Застосування поліетилену»

Мета уроку: сформувати поняття про полімери на прикладі поліетилену, його властивостях та застосуванні.

Задачі           навчальні: сприяти формуванню знань учнів про основні поняття хімії полімерів: полімер, ВМС, мономер, структурна ланка, ступінь полімеризації; поліетилен та його і властивості, застосування, шкідливий вплив на  довкілля; забезпечити умови для засвоєння учнями понять: реакція  полімеризаціі; сформувати вміння записувати рівняння  реакції полімеризації; сприяти осмисленню учнями ролі поліетилену та інших пластмас на землі і в житті людини

Перевірити знання з теми «Ненасичені вуглеводні».

                    розвивальні: сприяти формуванню: умінь виділяти загальні і істотні ознаки і властивості; умінь побачити проблему і знайти шляхи її рішення; умінь застосовувати отримані знання на практиці і оцінювати результати виконаних дій; продовжити розвиток самостійності, вміння працювати в парах і групах. Створити умови для розвитку вмінь записувати рівняння  хімічних реакцій, розвивати логічне мислення в напрямку все більшої самостійності суджень, формування умінь робити узагальнення на основі хімічного експерименту, сприяти розвитку екологічного мислення.

                      виховні: сприяти вихованню сумлінного ставлення до праці, позитивного ставлення до знань, ініціативності, наполегливості, здатності долати труднощі для досягнення мети. сприяти вихованню в учнів бережливого ставлення до природи, розвитку в учнів інтересу до проблем, пов'язаних із забрудненням повітря, дбайливого ставлення  до довкілля.

Обладнання та реактиви : колекція виробів із поліетилену; натрій гідроксид, сульфатна кислота, розчин калій перманганату, спиртівка, сірники, пінцет, штатив із пробірками(до лабораторного  досліду №7)

                       інтерактивна дошка, мультимедійний проектор, комп’ютер, тестові завдання Google Forms,  презентації до уроку в сервісі Prezi та Google, опорний конспект Google  Document, інтерактивне завдання Learning Apps, діаграми Сасоо, відеоролик   «Виготовлення поліетиленового пакету».

 

Тип уроку: комбінований

Структура уроку

Діяльність  вчителя

Діяльність учнів

Використання

обладнання

I. Організаційний момент 1хв.

Привітання

 

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

5хв.

Що на минулому уроці ми вивчали?

Зараз ці знання ми перевіримо у вигляді  тестування Google  Форми, а далі  Ви отримаєте оцінку автоматично

Ненасичені вуглеводні: етен та етин.

Планшети або смартфони

 

Тести Google- Форми, 2 варіанти

 

ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності

3хв.

 

Багато людей старшого покоління пам’ятають історію родини Ликових, яка з релігійних мотивів пішла від людей жити в глуху тайгу. Проживши там майже півстоліття, вони повернулись у цивілізацію.  Найбільшою несподіванкою для них був не літак та радіоприймач. А здогадайтесь що? Із слів господаря: «Скло, а мнеться…»

Що мав на увазі чоловік?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учні пояснюють свої версії

 

 

 Учитель демонструє, заздалегідь підготовлений поліетиленову обкладинку для зошита.

 

ІV. Вивчення нового матеріалу

20хв.

Поліетилен належить до  полімерів.  Світ полімерів дуже різноманітний та дивовижний. Подивіться скільки різноманітних виробів можна виготовити з поліетилену.

    Пропоную опустити в кожну пробірку по смужці поліетилену. Цей дослід вимагає часу, тому до нього ми повернемося пізніше.

 Сьогодні на уроці ми дізнаємося ще більше про поліетилен  та  полімери. Деякі полімери вам вже відомі з біології – це гемоглобін  і клітковина. Для приготування киселю ви використовуєте також білу речовину, яку?

Крохмаль також полімер.

Зараз ваш однокласник   буде пояснювати новий матеріал, використовуючи мою презентацію в сервісі Prezi. Слухайте уважно ваших однокласників, будь ласка.

Я виконую роль Фасилітатора (помічника). Учні заслуховують повідомлення учня.

А зараз клас об'єднається в 3 групи для пошуку інформації в Інтернеті. Далі ми слухаємо їх повідомлення про результати пошуку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Крохмаль.

 

 

 

 

 

 

 

1-й учень: Основні поняття хімії полімерів: полімер, ВМС, мономер , структурна ланка, ступінь полімеризації.

 

 

 

Клас поділяється на 3 групи

1 група: Властивості поліетилену.

2 група: Застосування пластику №1.

3 група:   Шкідливий вплив поліетилену на природу

Учитель демонструє вироби із поліетилену.

 

 

 

 

 

Лабораторний дослід№7: на столах учнів поставлені пробірки з розчинами сульфатної кислоти, натрій гідроксиду,  розчин калій перманганату. (Реактиви)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

презентація учителя в сервісі Prezi https://prezi.com/2yct3puntl71/pe-no1/

 

 

 

 

 

 

 

 

презентація 

V. Закріплення вивченого матеріалу

10хв.

Ви прослухали виступи ваших однокласників, тепер будь ласка відкрийте  Google document )   та заповніть опорний конспект з вивченої теми. Дякую.

 Тепер виконаємо інтерактивне завдання Learning Apps.

Учні заповнюють опорний конспект з теми  «Поліетилен»

 

 

 

 

Учні виконують  інтерактивне завдання.

Google  document 

 

 

 

 

Інтерактивна вправа Learning Apps «Полиэтилен»

VI. Підсумок уроку

1хв.

Ми сьогодні познайомились зі світом полімерів, основними поняттями хімії полімерів: полімер, ВМС, мономер , структурна ланка, ступінь полімеризації.

 

Учні роблять висновки

 

Рефлексія

2хв

Все мы дети одного корабля по имени Земля, значит, пересесть из него просто некуда...
Есть твердое правило: встал поутру, умылся, привел себя в порядок – и сразу же приведи в порядок свою планету.

  Антуан де Сент-Экзюпери

Учні роблять висновки

 

VII  Домашнє завдання

3хв

 

Клас поділиться на 5 творчих груп, далі кожна група зможе зайти на мій блог, за картинкою, розміщеною на діаграмі Сасоо

Ви визначите полімер, опишете його властивості та галузі застосування.

 А учні 5-тої творчої групи напишуть твір  «Доля поліетиленового пакета»

§ 28 опрацювати 

ІІІ рівень впр.327,328  стор.165,

 ІV рівень впр. 328,330, 332*  стор.165

Блог вчителя

http://98zp.blogspot.com/

діаграма  Сасоо

 

 Григорович А. В.Химия, учебник 9 класса общеобразоват.учебн. заведений обучением на рус.яз.. –

А. В.  Григорович А Харьков : Ранок, 2017 . – 256с.: ил.

 

 

 

 Гіперпосилання на використані ресурси:

  тести 1 варіант   https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfuqQKp6wce0Jv9OM3vy4821jk7q5lLSz7XEzNrqqBVb-Be7A/viewform

 

 тести 2 варіант  https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeMEIgGosuwAyf8xfhQX5OWkq4HlIdyT6D1fpTB-yT954qQ8g/viewform

 

 Презентація вчителя «РЕ – пластик№1»  https://prezi.com/2yct3puntl71/pe-no1/

Опорний конспект https://docs.google.com/document/d/117GCwDzxKDi3Z_kz-KgIk-Mad6BOLu18tO7ASbBrN0E/edit

діаграма Сасоо   https://cacoo.com/diagrams/ARh54I6m0drblDcJ/edit#_=_

Інтерактивна вправа  «Полиэтилен» http://learningapps.org/display?v=po15vcwfa01

Презентація «Цікаві факти про поліетилен»       https://docs.google.com/presentation/d/1Fcrn6Ioy3bOjzr1TscymHFd8ORHGUWWaEuoKS_lHkfQ/edit#slide=id.p3

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 9 клас, Розробки уроків
До підручника
Хімія 9 клас (Григорович О.В.)
Додано
31 травня 2019
Переглядів
907
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку