Поняття про вищу нервову діяльність. Умовні та безумовні рефлекси

Про матеріал
У презентації подано матеріал про поняття вищої нервової діяльності, умовних та безумовних рефлексів, інстинктів і динамічний стереотип.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Вища нервова діяльність, її основні типи. Умовні та безумовні рефлекси

Номер слайду 2

півкулі великого мозкукора. Кора мозку утворена сірою речовиною – тілами нейронів. Кора нараховує близько 15 млрд клітин. Кора має велику площу за рахунок борозен і звивин. Кора – основа вищої нервової діяльностіВища нервова діяльність – це процеси, що відбуваються у вищих відділах центральної нервової системи і визначають поведінку та психічні характеристики людини

Номер слайду 3

Павлов І. П. – автор вчення про вищу нервову діяльність (Нобелівська премія, 1904 р.)За І. П. Павловим (1901 р.), в основі діяльності вищої нервової системи і поведінки лежать природжені та набуті в процесі життя рефлекси. У собак починається слиновиділення при появі знайомого посуду

Номер слайду 4

Вища нервова діяльність людини забезпечується складовими: безумовними рефлексами, умовними рефлексами і розумовою діяльністю. Рене Декарт ввів поняття «рефлекс» І. М. Сєченов використав термін «рефлекс» для пояснення психічної діяльності

Номер слайду 5

виникають на дію безумовних подразників;є вродженими і спадковими;є однаковими для всіх особин даного виду;здійснюються через рефлекторні дуги;забезпечуються спинним і нижчими відділами головного мозку. Безумовні рефлекси – це природжені стійкі реакції на життєво важливі подразники, які забезпечують виживання виду. Схема рефлекторної дуги

Номер слайду 6

Безумовні рефлекси – це природжені стійкі реакції на життєво важливі подразники, які забезпечують виживання видуколіннийдихальнийсудиннийорієнтувальнийзабезпечують зберігання гомеостазу і виживання;є основою для формування умовних рефлексівхарчовийхапальнийчхання

Номер слайду 7

Безумовні рефлекси – це природжені стійкі реакції на життєво важливі подразники, які забезпечують виживання виду. Безумовні рефлекси можуть об’єднуватись у складні ланцюги – інстинкти, які проявляються у вигляді неусвідомлених дій і є основою для формування складніших форм поведінкижиттєві питний, харчовий, обороннийрольові статевий, батьківський, територіальнийсаморозвитку дослідницький

Номер слайду 8

виникають на дію умовних подразників;є набутими і виникають на базі безумовних;є індивідуальними пристосувальними;змінюються протягом життя;здійснюються через тимчасові зв’язки;забезпечуються корою і підкіркою мозку. Умовні рефлекси – це набуті індивідуальні реакції, що дають можливість пристосуватись до змін середовища Коли ви бачите лимон або чуєте слово «лимон», у вас виділяється слина – це умовний рефлекс

Номер слайду 9

Умовні рефлекси можуть об’єднуватись у складні ланцюги – динамічні стереотипи, які є основою навичок і звичок. Умовні рефлекси – це набуті індивідуальні реакції, що дають можливість пристосуватись до змін середовища

Номер слайду 10

Умови вироблення умовного рефлексу:наявність двох подразників;певна сила подразників: безумовний подразник має бути сильнішим;неодноразове поєднання подразників в часіЇжа – безумовний подразник. Дзвоник – нейтральний подразник. Дзвоник стає умовним сигналом. Умовний слиновидільний рефлекс є рефлексом першого порядку – умовний стимул підкріплюється безумовним. У собаки буде виділятись слина при звукові дзвінка за відсутності їжі

Номер слайду 11

Умовні рефлекси вищих порядків утворюються на базі попередніх, якщо умовний стимул підкріпити умовним подразником+ почісування шкіри. Почісування шкіри. Дзвоник – умовний стимул(умовний подразник)

Номер слайду 12

Які процеси при цьому відбуваються в мозку?Безумовний слиновидільний рефлексхеморецептори язикачутливі нейронидовгастий мозоксмакова частка корирухові нейронислинні залозифонорецептори вухаслуховий нервслухова частка корисмакова частка коритимчасовий зв’язок. Умовний слиновидільний рефлекс

Номер слайду 13

Гальмування – це сукупність процесів, які забезпечують послаблення або припинення певних реакцій зовнішнє (безумовне)гальмування рефлексу орієнтувальним рефлексом на зовнішній подразниквнутрішнє (умовне) гальмування при непідкріпленні умовного подразника- є природженою властивістю нервової системи;- спричиняється дією сторонніх подразників;- виникає одразу;- за повторень реакція послаблюється- є набутою властивістю нервової системи;- виникає поступово

Номер слайду 14

Проявами розумової діяльності є навчання та свідомість. Розумова діяльність – це здатність людини знаходити закономірності, що пов’язують предмети та явища, за допомогою мислення

Номер слайду 15

Нервова система людини характеризується силою, рухливістю і ступенем врівноваженості На основі цього виокремлюють чотири типи ВНД:сильний неврівноважений – холерик нестримні, швидко роздратовуються, прямолінійні, не завжди завершують почате, дії і темп мови швидкі, швидкі зміни настрою Холерикам рекомендується обирати роботу, у якій чергуються напруженість і спокійна діяльність

Номер слайду 16

Нервова система людини характеризується силою, рухливістю і ступенем врівноваженості На основі цього виокремлюють чотири типи ВНД:сильний врівноважений рухливий – сангвінік наполегливі, легкі у спілкуванні, енергійні, вміють швидко перебудовуватись, багата міміка, висока працездатність Холерикам рекомендується обирати роботу, пов’язану iз спілкуванням з людьми, у якій вони будуть отримувати нові знання

Номер слайду 17

Нервова система людини характеризується силою, рухливістю і ступенем врівноваженості На основі цього виокремлюють чотири типи ВНД:сильний врівноважений інертний – флегматик повільні, спокійні у спілкуванні, миролюбиві, вдумливі, старанні, але схильні до лінощів, почуття і настрій відрізняються сталістю Холерикам рекомендується обирати роботу, пов’язану iз монотонною діяльністю

Номер слайду 18

Нервова система людини характеризується силою, рухливістю і ступенем врівноваженості На основі цього виокремлюють чотири типи ВНД:слабкий – меланхолік сповільненість рухів і активності, емоційна чутливість, вразливі, невпевнені, мають комплекси, мають стійкі і глибокі емоціїХолерикам рекомендується обирати роботу, що вимагає точних ручних вмінь

Номер слайду 19

Перевірити тип темпераменту можна за допомогою методики Айзенка

Номер слайду 20

Чи залишились питання?

Номер слайду 21

Відео до уроку ви можете переглянути за посиланням:https://www.youtube.com/watch?v=g. YQKVCw7ue. I

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 14
Оцінки та відгуки
  1. Ковтун Наталя
    Дякую за Вашу роботу
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Шатовський Валентин Олександрович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Паюк Ольга Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Паранічєва Валентина Григорівна
    Дякую за Вашу працю, Тетяно Григорівно! Як завжди, змістовно і лаконічно!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Винник Ірина Петрівна
    Дякую, Вам за чудові, змістовні, інформативні презентації і відеоуроки.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Нікітченко Яна Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Раєва Алла Фахраддинівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Дрешер Галина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Пашаєва Тетяна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Отрощенко Юлія Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  11. Сергей Примаченко
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  12. Товстолес Лариса
    Дякую. дуже якісна робота.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  13. Григор'єва Юлія Павлівна
    Тетяно, Ваші відеоуроки і презентації неперевершені! Велика шана і подяка за Вашу працю!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  14. Приходько Надія Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 11 відгуків
pptx
Додано
22 березня 2020
Переглядів
13384
Оцінка розробки
5.0 (14 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку