: “Попелюшка, або Соболевий черевичок”. Поетизація працьовитості та скромності головної героїні в казці Шарля Перро. Характеристика головної героїні

Про матеріал
робочий урок , який має на меті розвивати в учнів навички виразного читання і переказу художнього твору; розвивати логічне мислення, вміння коментувати прочитане та робити висновки;
Перегляд файлу

Тема уроку : “Попелюшка, або Соболевий черевичок”. Поетизація працьовитості та скромності головної героїні в казці Шарля Перро. Характеристика головної героїні.

Мета уроку:

 - розвивати в учнів навички виразного читання і  переказу художнього твору;

- розвивати логічне мислення, вміння коментувати прочитане та робити висновки;

- виховувати працьовитість, доброту, скромність, порядність.

 

Хід уроку.

Епіграф уроку.

                                                 Казки зовсім не дрібниця.

                                                Головне в них – мораль.

 

                                                                    Шарль Перро

І Актуалізація вивченого

-         Казка « Попелюшка» є літературною чи народною?

-         З якими літературними казками ми уже познайомилися ?

( Андерсен « Соловейко»,Оскар Уайльд « Соловейко»)

-         Порівняйте характерні особливості народної та літературної казки.

( робота з джамбор дошкою).

-         На сьогоднішньому нашому уроці ми будемо працювати із казкою Ш. Перро « Попелюшка» . Щоб згадати ,що ми знаємо про автора цієї казки . ми з вами пограємо у гру ( слайд 5)

ІІ Пояснення нового матеріалу .

-         Прослухайте вірш Шарля Перро і допишіть свій варіант останнього рядка.( Слайд 6)

-         Як називали бідну дівчину, героїню казки Перро, мачуха та її дочки?

-         Чому її так називали?

-         Що означає ім'я героїні?( слайд 7)

-         На сьогоднішньому нашому уроці ми будемо характеризувати риси характеру Попелюшки. Давайте згадаємо, що собою представляє характеристика дійової особи.? (Слайд 8)

 

-         Прослухайте  пісню , яку співає Попелюшка про себе . Яку характеристику собі дає героїня ( Пісня ).

-         Перегляньте , будь ласка . ілюстрації до казки та скажіть , яким було життя Попелюшки у будинку  злої мачухи ( робота з інтерактивним плакатом)

-         Перегляньте  зображення Попелюшки із різних фільмів та мультфільма та скажіть, що  в портреті героїні вам найбільше впадає в око?

( це очі героїні,добрі, іскристі.Вона тендітна, тяжко працює. А в очах Попелюшки із зарубіжного фільму ми бачимо сум)

Як ви думаєте чому?

-         Яку роль Попелюшка відіграє під час приготувань до балу?

-         Чому сестри, коли  вбиралися на свято, покликали Попелюшку?

-         Як Попелюшка ставилася до названих сестер?

-         Як мачуха та сестри віддячили Попелюшці за допомогу?

-         Уважно передивіться уривок із фільму « Попелюшка», подумайте , яке запитання задає героїня?( уривок фільму з 9.47)

-         А чи є добрі люди в казці (Да. Це хрещена мати Попелюшки)

-         Як ви думаєте , чому хрещена вирішила допомогти Попелюшці?

(Вона на це заслуговує , це її мрія)

-         Які чарівні перетворення відбулись в казці Ш.Перро?

-         Яку головну умову поставила хрещена героїні?

-         Перегляньте уривок з фільму і подумайте , як змінюється настрій на балу, коли з'являється Попелюшка?( уривок фільму з 39.56 хв.Фрагмент 2

-         перегляньте уривок із фільму( фрагмент 3) і скажіть чому постраджав добрий чарівник?

-         Добра Попелюшка із- за своєї доброти змушена працювати день і ніч , добрий чарівник теж постраждав із-за своєї доброти , то можливо , бути добрим це погано?

-         Чи можна сказати , що бал змінив долю Попелюшки ?Яким чином ?

( змінив долю героїні)

-         Чому автор винагородив лише Попелюшку , а не її сестер , наприклад.? ( вона на це заслуговує)

-         Назвіть ті риси характеру людини, які ви вважаєте найкращими.

((Добра, мила, незлостива, роботяща, терпелива, покірна, слухняна, ніжна, мала хороший смак, чесна, вірна, безкорислива).

-         З названих вами рис характеру оберіть одну – найкращу.

-         Перелічіть  з названих вище ті риси характеру, які мала Попелюшка.

-         Яка риса характеру героїні   подобається вам   найбільше? Чому?

-         Перегляньте мікс із уривків із фільмів про Попелюшку . Що вас найбільше вразило , сподобалося ?

-         на початку уроку ми з вами говорили, що  кожна казка Перро закінчується моралю, а яка мораль казки Попелюшка?

-         а ось яку мораль пропонує автор фільму Попелюшка ( Фрагмент 4)

 

 

https://www.thinglink.com/scene/1367184808207187971

 

docx
Додано
22 листопада 2023
Переглядів
266
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку