Тема уроку : “Попелюшка, або Соболевий черевичок”. Поетизація працьовитості та скромності головної героїні в казці Шарля Перро. Характеристика головної героїні.
Мета уроку:
- розвивати в учнів навички виразного читання і переказу художнього твору;
- розвивати логічне мислення, вміння коментувати прочитане та робити висновки;
- виховувати працьовитість, доброту, скромність, порядність.
Хід уроку.
Епіграф уроку.
Казки зовсім не дрібниця.
Головне в них – мораль.
Шарль Перро
І Актуалізація вивченого
- Казка « Попелюшка» є літературною чи народною?
- З якими літературними казками ми уже познайомилися ?
( Андерсен « Соловейко»,Оскар Уайльд « Соловейко»)
- Порівняйте характерні особливості народної та літературної казки.
( робота з джамбор дошкою).
- На сьогоднішньому нашому уроці ми будемо працювати із казкою Ш. Перро « Попелюшка» . Щоб згадати ,що ми знаємо про автора цієї казки . ми з вами пограємо у гру ( слайд 5)
ІІ Пояснення нового матеріалу .
- Прослухайте вірш Шарля Перро і допишіть свій варіант останнього рядка.( Слайд 6)
- Як називали бідну дівчину, героїню казки Перро, мачуха та її дочки?
- Чому її так називали?
- Що означає ім'я героїні?( слайд 7)
- На сьогоднішньому нашому уроці ми будемо характеризувати риси характеру Попелюшки. Давайте згадаємо, що собою представляє характеристика дійової особи.? (Слайд 8)
- Прослухайте пісню , яку співає Попелюшка про себе . Яку характеристику собі дає героїня ( Пісня ).
- Перегляньте , будь ласка . ілюстрації до казки та скажіть , яким було життя Попелюшки у будинку злої мачухи ( робота з інтерактивним плакатом)
- Перегляньте зображення Попелюшки із різних фільмів та мультфільма та скажіть, що в портреті героїні вам найбільше впадає в око?
( це очі героїні,добрі, іскристі.Вона тендітна, тяжко працює. А в очах Попелюшки із зарубіжного фільму ми бачимо сум)
Як ви думаєте чому?
- Яку роль Попелюшка відіграє під час приготувань до балу?
- Чому сестри, коли вбиралися на свято, покликали Попелюшку?
- Як Попелюшка ставилася до названих сестер?
- Як мачуха та сестри віддячили Попелюшці за допомогу?
- Уважно передивіться уривок із фільму « Попелюшка», подумайте , яке запитання задає героїня?( уривок фільму з 9.47)
- А чи є добрі люди в казці (Да. Це хрещена мати Попелюшки)
- Як ви думаєте , чому хрещена вирішила допомогти Попелюшці?
(Вона на це заслуговує , це її мрія)
- Які чарівні перетворення відбулись в казці Ш.Перро?
- Яку головну умову поставила хрещена героїні?
- Перегляньте уривок з фільму і подумайте , як змінюється настрій на балу, коли з'являється Попелюшка?( уривок фільму з 39.56 хв.Фрагмент 2
- перегляньте уривок із фільму( фрагмент 3) і скажіть чому постраджав добрий чарівник?
- Добра Попелюшка із- за своєї доброти змушена працювати день і ніч , добрий чарівник теж постраждав із-за своєї доброти , то можливо , бути добрим це погано?
- Чи можна сказати , що бал змінив долю Попелюшки ?Яким чином ?
( змінив долю героїні)
- Чому автор винагородив лише Попелюшку , а не її сестер , наприклад.? ( вона на це заслуговує)
- Назвіть ті риси характеру людини, які ви вважаєте найкращими.
((Добра, мила, незлостива, роботяща, терпелива, покірна, слухняна, ніжна, мала хороший смак, чесна, вірна, безкорислива).
- З названих вами рис характеру оберіть одну – найкращу.
- Перелічіть з названих вище ті риси характеру, які мала Попелюшка.
- Яка риса характеру героїні подобається вам найбільше? Чому?
- Перегляньте мікс із уривків із фільмів про Попелюшку . Що вас найбільше вразило , сподобалося ?
- на початку уроку ми з вами говорили, що кожна казка Перро закінчується моралю, а яка мораль казки Попелюшка?
- а ось яку мораль пропонує автор фільму Попелюшка ( Фрагмент 4)
https://www.thinglink.com/scene/1367184808207187971