Поради батькам дитини з ООП

Про матеріал
Поради батькам дитини з ООП стануть в нагоді у роботі класного керівника з батьками, під час проведення класних зборів, під час проведення анкетування
Перегляд файлу

ПОРАДИ БАТЬКАМ, ЯКІ МАЮТЬ ДІТЕЙ

ІЗ ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ

- Якщо виявиться, що ваша дитина має вади, то перш за все не можна впадати в паніку та розпач. Це нелегко, але треба робити все, щоб цього уникнути.

- В жодному випадку не треба шукати чиєїсь провини, особливо не звинувачувати шлюбного партнера чи його родину.

- Не можна ставити собі запитання: «Чому це сталося з нами, а не, наприклад, з іншої сім’єю».

- Від самого початку потрібно підтримувати контакт з лікарями-спеціалістами.

- Дуже важлива реабілітація дитини. Лікарський догляд та реабілітаційні заходи повинні проводитись постійно і систематично.

- Ви повинні працювати над усвідомленням того, що дитина, незважаючи на свою ваду, є людиною в повному сенсі цього слова.

- Намагайтесь багато ходити з дитиною – це не тільки рухова реабілітація, прогулянки приносять дитині багато різних вражень та стимулів.

- Обов’язково співпрацюйте з педагогами навчального закладу. Приходьте до них, цікавтеся успіхами і невдачами своєї дитини, виконуйте всі поради та рекомендації.

- Громадське життя дасть вам і вашій дитині можливість брати участь у різних заходах і забавах.

- Пам’ятайте, що дитина збагачує вас і обдаровує. І ви зрозумієте, що якби не вона, ви були б цілком іншими людьми.

 

Декілька способів сказати «Дуже добре!» своїй дитині

 1. Ти зараз на правильному шляху.

 2. Пречудово.

 3. Як ти багато зробив!

 4. Розумник!

 5. Ти дійсно мені допоміг.

 6. Прегарно!

 7. Вітаю!

 8. Ти маєш рацію!

 9. Це набагато краще.

 10. Гарна робота.

 11. Я не зуміла б зробити краще!

 12. Ти робиш гарну справу.

 13. Ти близький до істини!

 14. Мої вітання!

 15. Я знала, що ти можеш це зробити.

 16. Зараз ти це зрозумів.

 17. Ти швидко вчишся!

 18. Працюючи так само, ти досягнеш багато чого.

 

Вислови, яких НІКОЛИ не повинна чути ваша дитина!

«Підеш в школу, – ще довідаєшся...»,

«Може там з тебе людину зроблять !...»

«Мені такий хлопчик (таке ледащо...) не треба ...!»

 « Вчитель не такий»,

«Клас не підходящий, – не такий, як сусідній»,

«Школа взагалі гірше, ніж та (якась!)»

 «Перестань! Сядь і посидь! Набрид, мотаєшся отут перед очима!»

 «Дай здачі, чого сидиш?»,

«Вдома ти он яка швидка, а як без мене, то нічого не варта...»

 «А чого від нього чекати гарного? Він же...»

 «То й що, що вчителька казала писати ось тут, а я тобі кажу...»,

«Хай собі каже вчителька, а в нас немає часу ходити на вулицю... Ще чого!..»

 «І що ти за дитина така! Он у інших діти як діти...»

 «Поклади на місце! Втомилася я вже прибирати після тебе...»

 «І коли ти вже... До тебе треба п’ять няньок, щоб витримати...»,

«Скільки це може продовжуватися?!...»

 

Вислови, які хотіла б почути ваша дитина

«Ти мені дуже допоміг!»

«Ти нас так порадувала! Ми знаємо, що ти нас не підведеш!»

«Я подумала, а що як нам зробити отак... Знаєш, а в бабусі виходить саме так, як ми хочемо, але вона робить трохи інакше...»

«Я тебе так люблю... Ти нам дуже потрібна...»

«Ми з татом хочемо, щоб ... , тому, що....»

«Я в тебе вірю...»,

«Подумай ще раз,... я теж колись зробила таку саму помилку...»

«Якщо вчителька саме так просила написати, то звичайно, звісно ж...»

«А ти подякувала Сергійку за фарби ?... А чому ти не запропонував Толі свою допомогу.... Я зробила б так...»

«Колись давно я теж була у схожій ситуації... Знаєш, я подумала, може й тобі так зробити...»

«Давай з татом порадимося... Разом ми вигадаємо найкращий вихід...»

«Мені було б приємно, якби ти... А бабуся мені вже давно казала, що дуже зраділа б, якби..»

«У тебе сьогодні такий войовничий настрій... То може оголосимо війну бруду й пилу ... Допоможеш мені...»

«В тебе таке непросте домашнє завдання. Ти розумний хлопчик, впорався. Але додавши ще й охайності, вийде ідеально... Що, як ми зробимо так...»

«Пам’ятаєш, як минулого разу я тебе хвалила, мені так сподобалось. Зроби й цього разу так, щоб я тебе похвалила...»

 

ПАМ’ЯТКА БАТЬКАМ ДЛЯ СПІЛКУВАННЯ З ДИТИНОЮ

 

   Дорогі мамо і тато! Для того щоб я виріс здоровою і щасливою людиною, мені дуже потрібно, щоб ви пам’ятали про те, що для мене важливо і необхідно вже зараз.

    Любіть мене і не забувайте виражати свою любов (поглядом, посмішкою, дотиком). Любіть мене просто за те, що я є, і я стану ще кращим.

    Не бійтесь проявляти ваші батьківські вимоги до мене. Я повинен знати межі дозволеного.

 

   Не порівнюйте мене з іншими. Я маю право бути іншим, і я єдиний такий на всій землі, неповторний.

   Більше думайте про те, які почуття я переживаю, ніж про те, як я поводжуся. Часто моя поведінка залежить від мого емоційного стану.

  Я дуже вас люблю і завжди хочу, щоб ви мене любили. Тому не засмучуйтесь коли я дратуюсь і злюся на вас, коли вередую або кричу. Мої відчуття як і ваші змінюються. Можливо, я хочу, щоб ви більше звертали на мене увагу.

   Не робіть для мене те, що я можу зробити сам. Я відчуватиму себе маленьким і не захочу зростати. Продовжуватиму вимагати, щоб ви обслуговували мене.

   Не звертайте надто багато уваги на мої погані звички. Зайва увага, а особливо заборона, лише сприяють їх закріпленню. Краще допоможіть мені усвідомити, у чому їх шкода для мене.

  Ніколи не обзивайте мене. Це боляче ранить мене, здається, що я найгірший на світі і мені ні для чого роби щось хороше. Тоді руйнуються всі мої надії, і я не вірю в себе. Це впливає на мою самооцінку. Як я зможу виправдати ваші чекання відносно мого майбутнього, якщо я так і не навчуся любити себе?

  Не бийте і не принижуйте мене. Я виросту і мститиму всьому світу, караючи себе і своїх дітей, роблячи вас нещасними. Мені не хочеться жити у злому і непривітному світі, тому не бийте мене зараз, від цього я не стану кращим.

  Пред’являйте вимоги, які відповідають моєму віку, тоді я зможу їх виконати.

  Дайте мені право на помилку і не заставляйте мене вважати, що мої помилки – злочин. Усі люди можуть помилятися. Ніхто не досконалий.

  Не вимагайте від мене пояснень щодо моєї поганої поведінки. Інколи я сам не знаю, чому зробив те або інше. Краще допоможіть мені усвідомити, чим це погано і чим шкодить мені і оточуючим.

 

  Знайдіть час і вислухайте мене. Інколи мені дуже хочеться розповісти про себе і мої проблеми.

  Не викликайте у мене відчуття провини і не говоріть : «Через тебе в моєму житті нічого не складається! Через тебе в домі лише сварки!» Адже я не відповідаю за проблеми дорослих.

  Пам’ятайте, що я багато чого вчуся у вас і хочу бути схожим на вас.

  Не оберігайте мене від наслідків моєї діяльності. Мені необхідно вчитися на власному досвіді.

  Будьте зі мною щирими завжди і в усьому: коло виражаєте свої відчуття, коли слухаєте мене, коли робите зауваження та ін.. Якщо схвалюєте – схвалюйте щиро. Радійте щиро. Якщо ви говорите і думаєте одне, а відчуваєте зовсім інше - я це бачу і відчуваю сум’яття і невпевненість у собі.

  Будьте готові сприймати мене як особу окрему від вас і не схожу на вас.

  За прояв моїх почуттів не хваліть і не лайте мене, допоможіть мені усвідомити, що почуття просто є і відчувати їх може кожний, відчувати не забороняється і не соромно.

  Даруйте мені щодня хоча б півгодини часу свого життя, і хай ці півгодини належатимуть лише мені: ні про кого і не про що не думайте в цей час окрім мене. Цим ви заповните мій емоційний вакуум, і я буду твердо впевнений у тому, що ви мене любите і я вам потрібен.

  Не робіть мені зауважень у присутності інших. Поговоріть зі мною про це наодинці.

  Піклуйтеся про мене.

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
17 березня 2023
Переглядів
249
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку