Поради щодо роботи з розвитку зв’язного мовлення – усного і писемного

Про матеріал
Поради щодо роботи з розвитку зв’язного мовлення – усного і писемного. Уроки РЗМ допомагають учителеві виховувати в учнів відповідальність та збереження і подальший розвиток рідної мови і культури як перед українським народом, так і перед націями світу
Перегляд файлу

Поради щодо роботи з розвитку звязного мовлення – усного і писемного

  1. Уроки РЗМ допомагають учителеві виховувати в учнів відповідальність та збереження і подальший розвиток рідної мови і культури як перед українським народом, так і перед націями світу.
  2. Уроки РЗМ посідають чільне місце на уроках мови:
  • взірцем правильного, унормованого, красивого і багатого мовлення для школярів є тексти різних стилів, особливо художнього
  • отже, аналіз текстів, робота з ними є провідним завданням на уроках РЗМ
  1. Робота з текстом починається з визначення теми, мікротем, ідеї:
  • учні повинні з’ясовувати смислові і мовні засоби зв’язку, добирати заголовки, складати план тексту
  • таким чином, учитель виконуватиме завдання не тільки мовленнєвої а й діяльнісної змістової ліній, бо під час аналізу тексту школярі вчаться налізу і синтезу, абстрагуванню і узагальненню, виділенню головного і другорядного, конкретизації, зіставлення, порівняння, формулювання, висновків.
  1. Найголовнішим завданням, визначеним мовленнєвою змістовою лінією, є навчання дітей усним і письмовим висловлюванням монологічного і діалогічного характеру:
  • особливу увагу слід звернути на оригінальність мислення, самостійність у формулюванні думок, уміння коректно відстоювати власну думку, толерантно спростовувати хибні тези
  • у сучасному суспільстві успіх будь - якої справи залежить від уміння людини спілкуватися. Тому важливим є уміння школярів вести діалог, розігрування готового діалогу, складання самостійного діалогу на будь – яку тему, конструювання діалогу з набору запропонованих реплік.

 

  1. Спираючись на міжпредметні звязки, бажано інсценувати на уроках мови літературні твори. Це сприятиме розвиткові уяви, творчих здібностей учнів, посиленню інтересу як до мови, так і до літератури, а також відіграватиме важливу виховну роль.
  2. Рівень знань і сформованості умінь з мови учитель повинен забезпечити системою тренувальних вправ з певної теми, яка включає: вступні, розпізнавальні, вправи за зразком, вправи за інструкцією та творчі вправи. У ході їх виконання необхідно звертати особливу увагу на засвоєння поняття, розуміння його, уміння оперувати ним, конструюючи власні висловлювання.
  3. Перевіряється рівень засвоєних знань і вироблених умінь із теми контрольною роботою, яка включає диктант, тести або творчі завдання.

 

 

docx
Додано
23 жовтня 2020
Переглядів
582
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку