Поради вчителям, які працюють у класах з поглибленим вивченням української мови і літератури

Про матеріал
Поглиблене вивчення предметів (мови і літератури) – це важливе і відповідальне завдання, яке стоїть перед учителем та учнями.
Перегляд файлу

Поради вчителям, які працюють у класах з поглибленим вивченням української мови і літератури

 

Поглиблене вивчення предметів (мови і літератури) – це важливе і відповідальне завдання, яке стоїть перед учителем та учнями.

  • Учитель повинен спланувати  роботу так, щоб навчально - виховний процес на уроках і в позакласній роботі був на рівні новітніх технологій, які базуються на особистісно зорієнтованому та інтерактивному навчанні.

 

  • Так, для актуалізації знань ефективним буде прийом самостійного дослідження «Читай- міркуй – роби висновок» (це дасть змогу учням виявити щось нове, закріпити раніше  вивчене).

 

  • Для перевірки чи повторення вивченого рекомендується ділова гра «Навчаючи – учусь» (учні працюють у парах, перевіряють, як засвоїв матеріал однокласник і самі тим часом ще раз повторюють правила).
  • На цьому етапі роботи цікавою і корисною для учнів буде ділова гра «Мікрофон» та гра «Перезва», які націлюють учнів бути уважними, орієнтуватися у навчальному матеріалі, вміти поставити питання правильно, доречно.
  • Для формування умінь і навичок пропоную проблемні й ситуативні завдання. Цікавими будуть рубрики «Згоден? – Не згоден? – Обгрунтуй!» «Своя думка» «На мій погляд» (учні, працюючи на цьому етапі уроку, висловлюють різні точки зору на одне й те ж мовне явище, це спонукає школярів неординарно мислити, приймати чи не приймати певну позицію, аргументовано доводити або заперечувати правильність висунутої гіпотези.
  • Підбиваючи підсумки уроку, учням (сильним) слід запропонувати цікавий прийом – складання синкану (це вільний, 5- рядковий вірш, який будується за формою :

Перший рядок – тема (одне слово іменник)

Другий рядок – опис теми (два слова - прикметники)

Третій рядок -  повязаний з темою ( три слова – дієслово)

Четвертий рядок – ставлення до теми ( чотири слова – прислівники)

Пятий рядок – перефразування теми (одне слово синонім, що передає сутність теми)

 

На етапі «Узагальнення і систематизація знань  з вивченої теми», щоб уникнути повтору, необхідно провести урок у формі гри: « Аукціон знань», «Мовознавчий турнір». Це дасть можливість учителеві здійснювати багаторазове варіативне повторення вивченого матеріалу, що сприяє кращому його засвоєнню.

  • У кінці кожного або окремих уроків цікавою є рефлексивна діяльність учнів. Рефлексія – це усне або письмове відтворення основних компонентів діяльності на уроках :
  1. Чого я навчився на уроці?
  2. Що було цікавим?
  3. Яких успіхів і яким способом досяг?
  4. Які труднощі траплялися і як я їх подолав?
  5. Мої побажання собі, класу, вчителеві.
  • Оцінювання роботи учнів бажано проводити шляхом самооцінки, взаємооцінки та рецензування. Тому можна на деяких уроках використовувати памятку « Оціни себе сам», яка включає такі питання:

Вивчивши тему, я можу:

  • пояснити
  •  розкрити
  •  назвати
  • схарактеризувати
  •  визначити  
  •  аргументовано довести
  • дати власну оцінку
  • проаналізувати
  • правильно вживати
  •  рецензувати
  • створити самостійно…

 

Така робота не проста, бо потребує багато часу, знань, терпіння і уміння учителя і учнів. Але вона приносить результати, причому високі!

 

Отже, успіхів усім, хто використає це у своїй праці!

 

 

 

docx
Додано
23 жовтня 2020
Переглядів
515
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку