Порівняння десяткових дробів.

Про матеріал
Мета: сформувати в учнів поняття порівняння десяткових дробів та правила порівняння десяткових дробів; умінь порівнювати десяткові дроби, використовуючи правила.
Перегляд файлу

 

 

Тема. Порівняння десяткових дробів.

Мета: сформувати в учнів поняття порівняння десяткових дробів та правила порівняння десяткових дробів; умінь порівнювати десяткові дро­би, використовуючи правила.

Тип уроку: формування знань учнів.

Обладнання: таблиця «Порівняйте десяткові дроби».

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань

Усні вправи

  1. Які числа на координатному промені (рис. 127) відповідають точкам А, В, С, D, E, F?

Рис. 127

  1. Порівняйте числа:

1) 3810 і 3809; 2) 53 672 і 53 701; 3) і ; 4) і .

  1. Чи правильні рівності?

1) 3 м 6 дм = 3,6 м; 2) 3 км 275 м = 3,275 км; 3) 3 год 27 хв = 3,27 год;

4) 5 кг 75 г = 5,75 кг; 5) 19 ц 7 кг = 19,07 ц; 6) 8 хв 6 с = 8,6 хв.

 

II. Формування знань

1. ВЛАСТИВІСТЬ ДЕСЯТКОВОГО ДРОБУ

  1. Знайко виміряв довжину шляху від Квіткового містечка до лісу і отри­мав 0,6 дм. Незнайко виміряв довжину шляху від лісу до Квіткового містечка і отримав 0,60 дм. Чи може так бути? Чому?

Розв'язання. Довжина шляху дорівнює 0,6 дм. Якщо виразити цю дов­жину у сантиметрах отримаємо 6 см. Але 6 см = 60 мм, а 1 мм = дм.

Отже, довжина шляху дорівнює дм = 0,60 дм, тобто 0,6 дм = 0,60 дм.

Взагалі, якщо до деякого десяткового дробу дописати справа нуль, то отримаємо дріб, що дорівнює даному, наприклад

0,67 = 0,670 = 0,6700 = 0,67000

і т. д. і навпаки, якщо десятковий дріб закінчується нулем, то цей нуль можна відкинути. Отримаємо дріб, що дорівнює даному, наприклад, 

      0,800 = 0,80 = 0,8 і т.д.

На закріплення властивості дробу учні виконують вправи №№ 792,793.

2. ПОРІВНЯННЯ ДЕСЯТКОВИХ ДРОБІВ

1) З різними цілими частинами.

2) З рівними цілими частинами, і однаковою кількістю знаків у дробовій частині.

3) З однаковою цілою частиною і з різною кількістю цифр у дробовій частині (цей розділ можна розглянути за підручником).

Сформувавши правила порівняння чисел, учитель робить висновок, що порівняння десяткових дробів можна проводити за алгоритмом:

Порівняння десяткових дробів

  1. Порівняй цілі частини.
  2. Якщо цілі частини рівні, порахуй кількість цифр у дробовій частині. Якщо кількість цифр рівна, порівняй числа, що стоять у дробових час­тинах.
  3. Якщо кількість цифр у дробових частинах різна, порівняй ці кількості, приписавши необхідну кількість нулів справа в тому дробові, де це необхідно, і порівняй дробові частини. (Показати застосування алгоритму на прикладах таблиці «Порівняйте десяткові дроби».)

 

Порівняйте десяткові дроби

 

7,305 і 73,05

2,5006 і 2,0506

730,5 і 7305

2,0056 і 2,00560

0,7305 і 0,07305

2,506 і 2,50060

0,0735 і 0,007305

2,5006 і 2,50060

73,05 і 73,050

2,56 і 2,560000

7,3050 і 7,30500

25,6 і 25,0600

 

III. Закріплення знань. Вироблення вмінь

На закріплення властивості десяткового дробу і правила порівняння десяткових дробів учні виконують вправи з підручника: №№ 794, 795, 797, 809(1-3).

Додаткові задачі (№№ 1—4)

  1. Що легше 0,3 кг заліза чи 0,3 кг пір'я?
  2. Одного разу вчитель запропонував Незнайку порівняти дроби 0,31 і 0,6. «Це дуже просто, — розпочав Незнайко. — Цілі частини цих дробів рівні. Порівняймо дробові частини. 31 більше за 6, отже, і 0,31 більше за 0,6». Чи згодні ви з цим твердженням?
  3. Деяке число задовольняє одночасно три нерівності. Знайдіть це число:

3,5 < < 4,1; 3,7 < < 4,0; 3,6 < < 3,9.

  1. У деякому десятковому дробі всі цифри однакові. Який це дріб, якщо
    він більший за 2,21, але менший від 2,221?

 

IV. Підсумок уроку

Вчитель ще раз на прикладах повторює правила порівняння десятко­вих дробів, наголошуючи, що вибір відповідних дій виконується за алго­ритмом (див. вище).

 

V. Домашнє завдання

п. 28, №№ 796, 798, 810, на повторення № 813.

 

doc
Додано
3 березня 2020
Переглядів
829
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку