Порівняння, додавання та віднімання раціональних чисел

Про матеріал
Тема. Порівняння, додавання та віднімання раціональних чисел Мета: перевірити якість та рівень знань і вмінь учнів, здобутих у ході вивчення теми.
Перегляд файлу

 

 

Тема. Порівняння, додавання та віднімання раціональних чисел

Мета: перевірити якість та рівень знань і вмінь учнів, здобутих у ході вивчення теми.

Тип уроку: перевірка і корекція знань, умінь і навичок.

Хід уроку

I. Організаційний момент

 

II. Умови тематичної контрольної роботи

Варіант 1

  1. Позначте на координатній прямій точки: A(3); B(-4); C(l,5); D(-l,5);
    E(2,5). Які з позначених точок мають протилежні координати? (За одиничний відрізок візьміть довжину двох клітинок зошита.)
  2. Порівняйте числа: а) -4,8 і 3,4; б) -2,4 і -2,7.
  3. Обчисліть: а) ;  б) .
  4. Виконайте дії:

а) 2,8 + (-6,3)  б) -5,4 + 9,2;  в) -3,6 + (-4,9);  г) -5,6 + 5,6;

д) 3,8 - 5,3;   є) -18,6 - 3,6;  ж) -5,6 - (-12,3);  з) 0 - 3,8.

  1. Розв'яжіть рівняння:

а) 7,16 + х = 4,25; б) 2,5 - (х - 3,08) = -1,07.

  1. Обчисліть значення виразу, спростивши запис:

а) 7 + (-8) - (12) - (-7) + 13-20;  б) ;

в) -0,96 + (-5,37 + 1,03) - (6,03 - 2,7).

  1. Скільки цілих чисел розташовано на координатній прямій між числа­
    ми -34 та 36. Обчисліть суму цих чисел найзручнішим способом.

 

Варіант 2

  1. Позначте на координатній прямій точки: А(2); B(-3); С(2,5); D(-2,5); E(-4). Які з позначених точок мають протилежні координати? (За одиничний відрізок візьміть довжину двох клітинок зошита.)
  2. Порівняйте числа: а) 4,1 і -7,1; б) -5,02 і -5,6.
  3. Обчисліть: а) ; б) .
  4. Виконайте дії:

а) -8,4 + 6,8  б) 13,3 + (-8,8);  в) -3,8 + (-7,6);  г) 4,8 + (-4,8);

д) 4,8 - 5,4;   є) -15,7 - 6,5;  ж) -3,2 - (-14,1);  з) 0 - (-3,5).

  1. Розв'яжіть рівняння: а) 8,97 + х = 4,15; б) -3,2 + (2,5 – х) = -2,7.
  2. Обчисліть значення виразу:

а) 12 + (-20) - (-11) + 18 - (-6) -10; б) ;

в) -(8,31 + 6,27) + (-8,44 + 31,67) - 0,15.

  1. Скільки цілих чисел розташовано на координатній прямій між числами    -27 та 29. Обчисліть суму цих чисел найзручнішим способом.

 

Розв'язання і відповіді

Варіант 1

  1. Точки С і Dмають протилежні координати.

  1. а) -4,8 < 3,4; б) -2,4 > -2,7.
  2. а) ; б) .
  3. а) -3,5; б) 3,8; в) -8,5; г) 0; д) -1,5; є) -22,2; ж) 6,7; з) -3,8.
  4. а) х = 4,25 - 7,16; х = -3,91;

б) 2,5 – х + 3,08 = 1,07; 5,58 – х = 1,07; х - 3,58 - (-1,07); х = 6,65.

  1. а) 7 – 8 + 12 + 7+ 12 – 20 = (7 + 7 + 12 + 12) - (8 + 20) = 38 - 38 = 0;

б) ;

в) -0,96 - 5,37 + 1,02 - 6,03 + 2,7 = (1,02 + 2,7) - (0,96 + 5,37 + 6,03) =
= 3,72 - 12,36 = - (12,36 - 3,72) = -8,64.

  1. Маємо 33 від'ємних, Ота 35 додатних, усього 33 + 1 + 35 = 69 цілих чисел. Їх сума: -33 - 32 - 31 - 30 - ... + 0 + 30 + 31 + 32 + 33 + 34 + 35 + 36 = (34+ 36)+ 35= 105.

 

Варіант 2

  1. Протилежні координати у точок С і D.

  1. а) 4,1 > -7,1; б) -5,02 > -5,6.
  2. а) ; б) .
  3. а) -1,6; б) 4,6; в) -11,4; г) 0; д) -0,6; є) -29,2; ж) 10,4; з) 3,5.
  4. а) х = 4,15 - 8,97; х = -4,84;
    б) -3,2 + 2,5 – х = -2,7; -0,7 – х = -2,7; х - 0,7 - (-2,7); х = -2.
  5. а) 12 – 20 + 11 + 18 + 6 – 10 = (11 + 18 + 6 + 12) - (20 + 10) = 17;

б) ;

в) -8,31 - 6,27 - 8,44 + 31,67 - 0,15 = (31,67 - 6,27) + (-8,31 - 8,44 - 0,15) =

    = 25,4 - 16,9 = 8,5.

  1. Маємо26від'ємних, ще 1 нульта28додатних, усього: 26 + 1 + 28 = 55 ці­лих чисел, їх сума: -26 - 25 - 24 - 23 - 22 - 21 - ... + 0 + ... + 21 + 22 +
    + 23 + 24 + 25 + 26 + 27 + 28 = 27 + 28 = 55.

IV. Підсумки уроку

Див. розв'язання та відповіді.

V. Домашнє завдання

Творча робота: скласти кросворд на використання понять теми.

 

doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
24 лютого 2020
Переглядів
912
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку