Тема: Порівнюємо частини цілого
Мета: формувати уявлення про дроби із чисельником 1; удосконалювати обчислювальні навички табличного множення та ділення; актуалізувати спосіб практичного одержання частин, запис числа, що відповідає заштрихованій частині фігури на рисунку; вчити досліджувати залежність між величиною однієї частини і кількістю рівних частин у цілому; формувати вміння порівнювати частини на основі наочності; вдосконалювати вміння розв’язувати задачі на конкретний зміст дії множення (таблична форма короткого запису), складати й розв’язувати взаємно обернені задачі.
Предметні компетентності:
-Математичну компетентність шляхом розвитку цікавості учнів до математики, логічного мислення, зорової пам’яті, свідомого сприйняття матеріалу; розв’язування математичних завдань, зокрема практичного змісту; вивчення та застосування лічби;
-Компетентність спілкування державною мовою для розуміння, пояснювання і перетворення математичних текстів; використання математичних термінів на початковому рівні;
-Загальнокультурну компетентність для бажання більше дізнатися про математичні знання в різних життєвих ситуаціях.
Хід уроку
І. Організаційний етап
- Найдивовижніше явище в світі – людська доброта. Подаруйте посмішки одне одному. Передайте свій хороший настрій друзям-однокласникам.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
У повсякденному житті людині потрібно було вміти лічити не лише предмети, а вимірювати величини: довжину, масу тощо. При цьому могло статись так. Що вимірювана довжина була меншою за мірку, тож виникла проблема у введені нової дрібнішої мірки. Таким чином поняття дробу виникло в результаті поділу цілого на рівні частини. Тому найімовірніше, першими дробами були дроби з чисельником 1.
Оголошення теми та мети уроку
Отже, сьогодні на уроці ми продовжуємо вивчати дроби з чисельником 1, будемо порівнювати їх між собою. Ви дізнаєтесь, яка частина цілого є найбільшою.
ІІІ. Етап актуалізація знань.
1.Усний рахунок. Інтерактивна вправа « Карусель»
2.Каліграфічна хвилинка
3. Математичний диктант
Взаємоперевірка у парах. Фізкультхвилинка.
ІV. Етап формування нових знань та способів дій
1.Робота з підручником с. 86, № 3, № 4 –колективно усно.
2. Робота з підручником № 5 –письмово, колективно.
Фізкульхвилинка.
V. Етап закріплення вивченого.
1. Робота у зошиті з друкованою основою (самост.робота № 216)
2. Робота над задачею № 6, один учень працює біля дошки, коментуючи.
3. Робота над задачею № 7, самостійна робота. Перевірка та пояснення розв’язку з вчителем на дошці.
4. Завдання на картках, робота в парах.
Фізкультхвилинка.
6. Робота над задачею , робота в групах.
І група. Аналізує задачу та розв’язує задачу.
ІІ група. Складає і розв’язує обернену задачу на знаходження кількості гілок.
ІІІ група. Складає і розв’язує обернену задачу на знаходження кількості квіток на 1 гілці.
Фізкультхвилинка
7. Інтерактивне завдання
https://learningapps.org/25420987
https://learningapps.org/10774577
VІ. Рефлексія
— Чого навчилися на уроці?
Домашнє завдання. Підручник с. 87, № 10, друк.зошит с. 33, № 217.
1