Порівнюємо частини цілого

Про матеріал
Конспект уроку для 3 класу на тему " Порівнюємо частини цілого". У конспекті є завдання у групах, в парах, самостійна робота та інтерактивні завдання.
Перегляд файлу

Тема:  Порівнюємо частини цілого 

Мета:  формувати уявлення про дроби із чисельником 1; удосконалювати обчислювальні навички табличного множення та ділення; актуалізувати спосіб практичного одержання частин, запис числа, що відповідає заштрихованій частині фігури на рисунку; вчити досліджувати залежність між величиною однієї частини і кількістю рівних частин у цілому; формувати вміння порівнювати частини на основі наочності; вдосконалювати вміння розв’язувати задачі на конкретний зміст дії множення (таблична форма короткого запису), складати й розв’язувати взаємно обернені задачі.

Предметні компетентності:

-Математичну компетентність шляхом розвитку цікавості учнів до математики, логічного мислення, зорової  пам’яті, свідомого сприйняття матеріалу; розв’язування математичних завдань, зокрема практичного змісту; вивчення та застосування лічби;

-Компетентність спілкування державною мовою для розуміння, пояснювання і перетворення математичних текстів; використання математичних термінів на початковому рівні;

-Загальнокультурну компетентність для бажання більше дізнатися про математичні знання в різних життєвих ситуаціях.

 

Хід уроку

І. Організаційний етап

- Найдивовижніше явище в світі – людська доброта. Подаруйте посмішки одне одному. Передайте свій хороший настрій друзям-однокласникам.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

У повсякденному житті людині потрібно було вміти лічити не лише предмети, а вимірювати величини: довжину,  масу тощо. При цьому могло статись так. Що вимірювана довжина була меншою за мірку, тож виникла проблема у  введені нової дрібнішої мірки. Таким чином поняття дробу виникло в результаті поділу цілого на рівні частини. Тому найімовірніше, першими дробами були дроби з чисельником 1.

Оголошення теми та мети уроку

Отже, сьогодні на уроці ми продовжуємо вивчати дроби з чисельником 1, будемо порівнювати їх між собою. Ви дізнаєтесь, яка частина цілого є найбільшою.

 

ІІІ. Етап актуалізація знань.

1.Усний рахунок. Інтерактивна вправа « Карусель»

2.Каліграфічна хвилинка

3. Математичний диктант

  • Ціле – одиницю -  поділили на 7 рівних частин. Запиши одну таку частину.
  • Ціле – одиницю -  поділили на 12 рівних частин. Запиши одну таку частину.
  • Ціле – одиницю -  поділили на 71 рівну частину. Запиши одну таку частину.
  • У скільки разів    менша за ціле?
  • У скільки разів    менша за ціле?
  • Запишіть одиниці вимірювання довжини від найменшої до найбільшої.

Взаємоперевірка у парах.  Фізкультхвилинка.

  ІV. Етап формування нових знань та способів дій

1.Робота з підручником с. 86, №  3, № 4 –колективно усно.

2. Робота з підручником  № 5 –письмово, колективно.

Фізкульхвилинка.

V. Етап закріплення вивченого.

1. Робота у зошиті з друкованою основою (самост.робота № 216)

2. Робота над задачею № 6, один учень працює біля дошки, коментуючи.

3. Робота над задачею № 7, самостійна робота. Перевірка та пояснення розв’язку з вчителем на дошці.

4. Завдання на картках, робота в парах.

Фізкультхвилинка.

    6. Робота над задачею , робота в групах.

 

І група. Аналізує задачу та розв’язує задачу.

ІІ група. Складає і розв’язує обернену задачу на знаходження кількості гілок.

ІІІ група. Складає і розв’язує обернену задачу на знаходження кількості квіток на 1 гілці.

    Фізкультхвилинка

    7. Інтерактивне завдання

https://learningapps.org/25420987

 

https://learningapps.org/10774577

 

VІ. Рефлексія

— Чого навчилися на уроці?

  • Що було найскладнішим?
  • Чи сподобався вам урок?
  • За що можете себе похвалити?

Домашнє завдання. Підручник с. 87, № 10, друк.зошит с. 33, № 217.

 

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
29 січня 2023
Переглядів
653
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку