Порівнюємо число і математичний вираз

Про матеріал
Тема: Порівнюємо число і математичний вираз Мета: Дидактична: актуалізувати способи порівняння чисел, в тому числі правило різницевого порівняння; ознайомити зі способом порівняння числа та математичного виразу; формувати поняття про істинні та хибні рівності й нерівності; вчити розв’язувати задачі, добирати короткий запис до задачі; формувати вміння віднімати числа другої п’ятірки на основі взаємозв’язку арифметичних дій додавання і віднімання; закріплювати застосування правила знаходження невідомого компоненту. Розвивальна: розвивати в учнів образне мислення в ході виконання завдань з геометричним змістом; розвивати варіативне мислення під час визначення відповідних знаків арифметичних дій або чисел, щоб одержати істинну рівність або нерівність. Виховна: Виховувати уміння сконцентруватися, слухати інших, співпереживати, формувати сприятливий моральний клімат.
Перегляд файлу

Підготувала - Прохорчук Віра

Тема: Порівнюємо число і математичний вираз

Мета: Дидактична: актуалізувати способи порівняння чисел, в тому числі правило різницевого порівняння; ознайомити зі способом порівняння числа та математичного виразу; формувати поняття про істинні та хибні рівності й нерівності; вчити розв’язувати задачі, добирати короткий запис до задачі; формувати вміння віднімати числа другої п’ятірки на основі взаємозв’язку арифметичних дій додавання і віднімання; закріплювати застосування правила знаходження невідомого компоненту.

Розвивальна: розвивати в учнів образне мислення в ході виконання завдань з геометричним змістом; розвивати варіативне мислення під час визначення відповідних знаків арифметичних дій або чисел, щоб одержати істинну рівність або нерівність.

Виховна: Виховувати уміння сконцентруватися, слухати інших, співпереживати, формувати сприятливий моральний клімат.

Хід уроку.

І. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.

Ще на початку року ви вчились порівнювати числа. На попередньому уроці ви ознайомились з порівнянням виразу і числа.

Як треба міркувати, щоб порівняти вираз і число? ( Треба спочатку обчислити значення виразу, а потім порівняти числа і поставити між виразом і числом  той самий знак)

Однак існує спосіб порівняння виразу і числа без обчислення значення виразу. Про цей спосіб ми сьогодні дізнаємось.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань і способів дії.

  1. «Геометрична хвилинка» (Розвиток образного мислення)

Полічити кількість трикутників на рисунку. Назвати їх..

  1. Усне опитування.
  1. Як називаються числа при додаванні?
  2. Як називаються числа при відніманні?
  3. Який закон додавання застосували при обчисленні цього виразу?

 

 

 

  1. Сформулювати переставний закон додавання.
  2. Як знайти невідомий доданок?
  3. Як дізнатись, на скільки одне число більше або менше, ніж друге?

 

  1. Математичний диктант. (Виконується на окремому аркуші)
    1. Перший доданок 2, другий доданок 8. Знайти значення суми.
    2. Зменшуване 9, від’ємник 6. Знайти значення різниці.
    3. Число 10 зменшити на 2.
    4. Число 3 збільшити на 7.
    5. На скільки число 10 більше за число 6?
    6. Перший доданок невідомий, другий доданок 2, значення суми 5. Знайти перший доданок

Взаємоперевірка.

 

  1. Актуалізація вміння порівнювати число і математичний вираз шляхом обчислення значення виразу.

Завдання №1. (Самостійна робота учнів з подальшою перевіркою)

Щоб порівняти суму 3 і 4 та числа 6, спочатку знайдемо значення виразу 3+4=7, порівняємо 7>6, тому 3+4 > 6.

 

ІІІ. Формування нових знань і способів дії.

  1. Ознайомлення учнів з логічним способом порівняння числа та математичного виразу.

Завдання №2.

Треба порівняти 8-2  і  8.

Якщо від 8 відняти будь-яке число, крім 0, то односимо менше число. Тому 8-2 < 8.

 

  1. Первинне закріплення логічного способу порівняння числа та математичного виразу.

Завдання №3. Колективна робота.

Учні шукають нерівності, в яких або перший доданок або зменшуване дорівнює числу, з яким здійснюється порівнянн.

 

IV. Закріпленння вивченого. Формування вмінь і навичок.

  1. Закріплення логічного способу порівняння числа та математичного виразу (Робота в парах на окремих аркушах)

Вставити пропущені знаки арифметичних дій (Розвиток варіативного мислення)


65 < 5

64 < 6

42 >  4

9 > 97

8 < 81

10 > 103

8 >  82

73 >   7

43 >  4

53 >  5

62 < 6

52 < 5

91 < 9

72 >  7

31 >  3

53 >  5


 

Фізкультхвилинка.

  1. Закріплення знання табличних результатів.

Завдання №4.

Самостійна робота учнів (Самоперевірка)

  1. Формування вміння розв’язувати задачі.

Робота за задачею на дошці (Робота в парах)

 

  1. Скласти умову задачі. Поставити запитання.
  2. Накреслити схему до задачі.
  3. Скласти короткий запис до задачі.
  4. Скласти вираз до задачі.

 

Робота виконується на окремому аркуші (визначення типу задачі).

  1. Завдання №7.

Учні працюють за пам'яткою «Працюю над задачею»

 

V. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності учнів.

  • Що нового ми дізнались на уроці? (Можна порівнювати число і математичний вираз, не обчислюючи математичного виразу)
  • Чи завжди можна використовувати цей спосіб? (Ні, тільки коли один компонент виразу дорівнює числу).
doc
Додано
27 травня 2019
Переглядів
1334
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку