Підготувала - Прохорчук Віра
Тема: Порівнюємо число і математичний вираз
Мета: Дидактична: актуалізувати способи порівняння чисел, в тому числі правило різницевого порівняння; ознайомити зі способом порівняння числа та математичного виразу; формувати поняття про істинні та хибні рівності й нерівності; вчити розв’язувати задачі, добирати короткий запис до задачі; формувати вміння віднімати числа другої п’ятірки на основі взаємозв’язку арифметичних дій додавання і віднімання; закріплювати застосування правила знаходження невідомого компоненту.
Розвивальна: розвивати в учнів образне мислення в ході виконання завдань з геометричним змістом; розвивати варіативне мислення під час визначення відповідних знаків арифметичних дій або чисел, щоб одержати істинну рівність або нерівність.
Виховна: Виховувати уміння сконцентруватися, слухати інших, співпереживати, формувати сприятливий моральний клімат.
Хід уроку.
І. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.
Ще на початку року ви вчились порівнювати числа. На попередньому уроці ви ознайомились з порівнянням виразу і числа.
Як треба міркувати, щоб порівняти вираз і число? ( Треба спочатку обчислити значення виразу, а потім порівняти числа і поставити між виразом і числом той самий знак)
Однак існує спосіб порівняння виразу і числа без обчислення значення виразу. Про цей спосіб ми сьогодні дізнаємось.
ІІ. Актуалізація опорних знань і способів дії.
Полічити кількість трикутників на рисунку. Назвати їх..
Взаємоперевірка.
Завдання №1. (Самостійна робота учнів з подальшою перевіркою)
Щоб порівняти суму 3 і 4 та числа 6, спочатку знайдемо значення виразу 3+4=7, порівняємо 7>6, тому 3+4 > 6.
ІІІ. Формування нових знань і способів дії.
Завдання №2.
Треба порівняти 8-2 і 8.
Якщо від 8 відняти будь-яке число, крім 0, то односимо менше число. Тому 8-2 < 8.
Завдання №3. Колективна робота.
Учні шукають нерівності, в яких або перший доданок або зменшуване дорівнює числу, з яким здійснюється порівнянн.
IV. Закріпленння вивченого. Формування вмінь і навичок.
Вставити пропущені знаки арифметичних дій (Розвиток варіативного мислення)
65 < 5
64 < 6
42 > 4
9 > 97
8 < 81
10 > 103
8 > 82
73 > 7
43 > 4
53 > 5
62 < 6
52 < 5
91 < 9
72 > 7
31 > 3
53 > 5
Фізкультхвилинка.
Завдання №4.
Самостійна робота учнів (Самоперевірка)
Робота за задачею на дошці (Робота в парах)
Робота виконується на окремому аркуші (визначення типу задачі).
Учні працюють за пам'яткою «Працюю над задачею»
V. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності учнів.