ІНФОРМАТИКА ТА КОМП’ЮТЕРНА ТЕХНІКА
ПОРТФОЛІО
Методичні рекомендації щодо створення студентського портфоліо
Полтава - 2014
Методичні рекомендації містять перелік основних розділів студентського портфоліо з предмета “Інформатика та комп’ютерна техніка”, приклади та рекомендації щодо оформлення матеріалів портфоліо, критерії оцінювання студентського портфоліо з предмета.
на засіданні циклової комісії
Аграрного коледжу управління і права
Протокол №_____від____________2014
Голова комісії____________Худолій І.І.
Вступ
Обговорення тематики створення й використання портфоліо у коледжі опирається на такі тенденції в розвитку аграрної освіти в Україні, як:
Тому, стратегічні завдання по розвитку освітньої системи аграрних ВНЗ І-ІІ рівнів акредитації пов'язані з рішенням таких проблем як:
Зазначимо, що при цьому не заперечуються повністю адміністративні системи контролю за навчальною активністю студентів, а передбачається використання нових методів оцінки досягнень, рейтингування й контролю за навчальною діяльністю та самостійною роботою.
Метод портфоліо є одним із засобів для рішення цих проблем.
Портфоліо – спосіб фіксування, нагромадження й оцінки індивідуальних досягнень студента у певний період його навчальної діяльності. Іншими словами, портфоліо – це звіт про процес навчання, про те, що довідався студент, як проходив процес навчання, як студент думає, аналізує, синтезує, робить, створює і т.п., як взаємодіє на інтелектуальному, емоційному й соціальному рівнях.
Портфоліо – це набір особистих досягнень студента, який показує реальний рівень його підготовки й активності в різних навчальних та індивідуалізованих видах діяльності у коледжі і за його межами. Портфоліо – це матеріали, які дають уявлення про готовність студента до професійної діяльності.
При зборі матеріалів і оформленні портфоліо повинен використовуватися тільки принцип «добровільності», насамперед, з погляду його власника. Студент, що займається збором матеріалів для свого портфоліо, сам особисто вирішує, які саме документи й матеріали він поміщає в папку своїх особистих досягнень. Ще раз підкреслимо, що це повинно стати провідним принципом роботи з портфоліо. У жодному разі не можна примусово (без згоди самого студента) включати матеріали в його портфоліо, особливо на фінальній стадії, коли студент пред'являє своє портфоліо на оцінювання.
Зміст портфоліо
Титульна сторінка
Лист оцінювання
Студентські роботи (згідно розділів)
Розділ 1. «Портрет»
Розділ 2. «Колекція навчальних матеріалів»
Розділ 3. «Самостійна робота студента»
Розділ 4. «Колекція наукових матеріалів в області інформатики»
Розділ 5. «Колекція кращих творчих робіт з інформатики»
Розділ 6. «Колекція студентських наукових праць по інформатиці»
Розділ 7. «Колекція досягнень»
Приклади оформлення сторінок
Методичні рекомендації щодо створення портфоліо
На початку вивчення курсу студент заводить папку з файлами, яку він заповнює по мірі виконання того чи іншого виду роботи. Звіти з практичних робіт виконуються у текстовому процесорі Word, роздруковуються на листах формату А4 і складаються в окремі файли у папці. Виконані практичні роботи, реферати, електронні варіанти звітів тощо записуються на компакт-диск (CD-RW, DVD-RW) і вкладаються у папку теж для перевірки викладачем. Диски краще використовувати типу RW для подальшої можливості дозапису інформації.
Усі матеріали, які свідчать про їх опрацювання студентом – ксерокопії статей з наукової літератури, журналів, збірників конференцій, які студент прочитав, або які його зацікавили тощо, – теж додаються до портфоліо.
Доцільно включити до портфоліо роботу над творчим проектом (метод проектів). Якщо над таким проектом працює декілька студентів (робота у співробітництві), про це зазначається у портфоліо кожного студента.
Робота у мережі Інтернет – теж важливий вид індивідуалізації навчання студента. Тому у портфоліо подається перелік веб-сайтів, якими студент найчастіше користується.
Тема |
Реферат |
К-ть робіт |
Апаратне і програмне забезпечення ПК. |
2 |
|
Операційні системи та їх оболонки. |
1 |
|
Операційна система Windows ХР. |
1 |
1 |
Текстові редактори. |
|
6 |
Табличні процесори. |
1 |
6 |
Комп’ютерна графіка. |
1 |
8 |
Електронні публікації. |
1 |
3 |
Комп’ютерні мережі. |
2 |
1 |
Електронні презентації. |
1 |
1 |
Завдання для практичних робіт студент обирає самостійно із електронного підручника або електронного навчального ресурсу «ІНФОРМАТИКА+» http://informatika-resurs.jimdo.com/.
Перевірка портфоліо
Перевірка портфоліо здійснюється викладачем у порядку проміжної атестації та у кінці вивчення курсу. Оцінювання кожного виду роботи здійснюється по 5-бальній шкалі за такими критеріями:
По закінченні курсу портфоліо здається викладачеві.
Лист оцінювання
№ |
Дата |
Вид роботи |
Оцінка |
Підпис викладача |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Підпис викладача ______________ (_______________)
Підпис студента _______________ (_______________)
Приклади оформлення сторінок
Титульна сторінка
Портрет
На окремій сторінці (створити у Microsoft Publisher) розмістити власне фото, створене у графічному редакторі Adobe Photoshop розміром 15 на 20 см.
Зробити підпис «П.І.Б.» за допомогою об’єкта бібліотеки макетів Microsoft Publisher.
Автобіографія
Я, ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Примітка:
Установіть такі параметри документа:
Поля: ліве – 2,5 см, праве – 1,3 см, верхнє і нижнє – по 2 см;
Шрифт Courier New, 15 пт;
Відступ першого рядка абзацу – 1,35 см, вирівнювання – по ширині, міжрядковий інтервал – 1,1.
РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА
Базова
Допоміжна
13. Інформаційні ресурси
1. Електронний навчальний ресурс «ІНФОРМАТИКА+» http://informatika-resurs.jimdo.com/
2. http://www.osvita.org.ua/referat/informatics/
(Освітній портал. Реферати з інформатики)
3. http://www.lessons-tva.info/edu/e-informatika.html
(Он-лайн підручник «Економічна інформатика». Теми лекцій, лабораторні, контрольні роботи).
4. http://www.teacherjournal.com.ua/shkola/informatika.html
(Інформатика. Учительський журнал)
5. http://kafinfo.org.ua/informatyka/informatyka1011
(Електронний он-лайн посібник з інформатики).
6. http://informaticon.narod.ru/pages/kniga_1.html
(Інформатик. Все для учителя).
7. http://psbatishev.narod.ru/u000.htm
(Батищев П.С. Електронний підручник з інформатики. Теми, тести).
8. http://www.topaz.ho.ua/Is/lab.html
(Он-лайн підручник з інформатики. Теоретичні відомості, практичні завдання, контрольні питання).
9. http://informatic.org.ua/dir/4
(Форум інформатиків України).
Інформаційні технології та технічні засоби навчання - Буйницька О.П.
(Методичні матеріали з інформатики).
12. http://www.photo-fank.rv.ua/
(Український портал по Фотошоп).
13. http://video.i.ua/user/1103815/20194/
(Уроки Photoshop CS3 RUS).
14. http://www.arttutorials.ru/2011/04/08/фото-монтаж-опасные-фрукты/
(Відеоуроки Photoshop).
(Методичка. Пакет макросів Word).
16. http://works.tarefer.ru/34/100089/index.html
(Методичка по Excel).
17. http://uvsr.stu.ru/foto/Ucheba/Excel/Excel2.html
(Методичка по Excel).
18. http://cie.ifmo.ru/doc/MSAccess2003.pdf
(Електроний варіант підручника: Бобцов А.А., Шиегин В.В. Банки и базы данных. Основы работы с MS Access 2003. Часть 1 (для пользователей). Учебное пособие. – СПб., 2008. - 96 с.)
19. http://www.metodichka.net/Informatika.php?itemid=44&catid=3
(Общие сведения о системе разработки баз данных Access.)
(Освітні ресурси з інформатики).
21. Ілюстрований самовчитель по Microsoft Office 2003 - http://msoffice.if.ua
22. Ілюстрований самовчитель Front Page - http://verstweb.info
23. http://informat444.narod.ru/museum/
(Віртуальний музей інформатики).