Тема розділу №6: Проектування професійного успіху.
Тема уроку№10. Портфоліо в професійній та в освітній діяльності людини. Компонування й оцінювання портфоліо.
Мета уроку: дати учням поняття про портфоліо та його роль в професійній та освітній діяльності людини,
зосередити увагу на освітнє портфоліо, яке спріяє самоорганізації навчальної діяльності людини,
даті поняття про компонування та оцінювання портфоліо.
Завдання: розвивати логічне мислення, уяву, творчі здібності. Виховувати почуття відповідальності, охайність.
Обладнання уроку: плакатна наочність, дидактичний матеріал, джерела інтернету, підручник «Технології», зразки портфоліо
Тип уроку: урок набуття нових знань, вмінь та практичних навиків
Хід уроку:
І. Організаційна частина - 2 хв. Розминка(вправи та завдання на логіку) - 3 хв.
ІІ. Повторення вивченого матеріалу-5хв.
ІІІ. Повідомлення теми, мети, завдання уроку, мотивація навчальної діяльності учнів -15 хв.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
V. Практична робота учнів -15 хв
VІ. Фізична хвилинка -5 хв.
VІІ. Закріплення нових знань -3 хв.
VІІІ. Рефлексія – 2 хв.
ІX. Підсумок уроку-1 хв.
Х.Домашнє завдання-1 хв.
Хід уроку
І. Організаційна частина
«Ви талановиті, діти! Коли-небудь ви самі приємно здивуєтеся, які ви розумні, як багато вмієте, якщо будете постійно працювати над собою, ставити нові цілі, прагнути їх досягнення ... »(Ж.Ж.Руссо)
-Діти, сідайте, будь ласка.
-Якій настрій у вас сьогодні?
-Яким має бути настрій, щоб урок вийшов вдалий?
-Я бажаю вам зберегти гарний настрій на весь урок.
-Черговий, у нас сьогодні ............. Назви, будь ласка, хто відсутній.
-Увага на екран.
Питання для розминки: «Як ви вважаєте»
Задача1. Вадим, Сергій і Михайло вивчають різні іноземні мови: китайську, японську і арабську. На питання, яку мову вивчає кожен з них, один відповів: «Вадим вивчає китайську, Сергій не вивчає китайську, Михайло не вивчає арабську». Згодом з'ясувалося, що в цій відповіді тільки одне твердження вірне, а два інших помилкові. Яку мову вивчає кожен з молодих людей?
Відповідь. Китайську вивчає Сергій, Вадим – арабську,Михайло - японську.
Завдання 2. Якщо кожна людина від народження набуває здатності читати думки іншого, як зміниться життя на Землі?
ІІ. Повторення раніше вивченого матеріалу
-Отже, діти, на минулому уроці ми вивчали тему «Проектування в соціальній сфері. Основи професійного самовизначення »
-Давайте згадаємо, що таке професійне самовизначення?
-На які групи поділяють сфери виробничої діяльності?
- Назвіть помилки, з якими найчастіше зустрічаються молодь?
- Хто прочитав статтю «Найбільш високооплачувані професії»?
-Що важливого ви відкрили для себе?
ІІІ. Повідомлення теми, мети, завдань уроку, мотивація навчальної діяльності учнів
-Сьогодні ми приступаємо до вивчення чергового розділу - «Проектування професійного успіху». І тема нашого уроку – «Портфоліо в професійній діяльності людини».(слайд 1)
-Сьогодні, під час вступу на роботу, в результаті пошуку роботи, при написанні відгуків, часто можна почути або прочитати: «Наявність портфоліо обов'язково!». Адже кожному з вас корисно буде знати, а що ж таке портфоліо і як його скласти. Про що ми поговоримо на сьогоднішньому уроці, крім того, сьогодні ми поговоримо про презентацію, компонування портфоліо, познайомимося з моделями і функціями портфоліо, навчимося грамотно складати сучасне портфоліо.
Метою нашого уроку: зосередити увагу на освітньому портфоліо, яке сприяє самоорганізації навчальної діяльності людини.
-Отже, записуємо число і тему нашого уроку: «Портфоліо в професійній діяльності людини».
IV. Вивчення нового матеріалу.
-Портфоліо. Кому і для чого потрібно мати портфоліо? Для того, щоб відповісти на це питання, потрібно переглянути словники, довідники, Інтернет.
Портфоліо, від (італ.portfolio - портфель, папки для документів, - англ. - зібрання зразків робіт, фотографій) дають уявлення про пропоновані послуги. (слайд 2. (записуємо)
Професійне портфоліо - це упорядкований, грамотно оформлений набір досягнень організації або ділової активності в різних сферах професійної діяльності.(слайд 3)( записуємо)
Історична довідка: історія портфоліо бере свій початок в період відродження, в країнах Західної Європи. Першими стали використовувати його архітектори того часу, які представляли своїм замовникам вже реалізовані проекти, а також креслення нових робіт.
Трохи пізніше під терміном портфоліо стали називати папку з малюнками, ескізами або альбом з фотографіями. Завдяки портфоліо замовник або будь-який бажаючий міг оцінити якість робіт автора, а також подивитися на вже реалізовані проекти.
Зараз ідея портфоліо поширена в усьому світі. Воно є своєрідною візитною карткою, сукупністю відомостей про людину, організації. або своєрідним досьє - зібраними документами, зразками робіт, фотографій, що дають уявлення про досягнення, та можливості.
Зараз ідея портфоліо поширена в усьому світі. Воно є своєрідною візитною карткою, сукупністю відомостей про людину, організації. або своєрідним досьє - зібраними документами, зразками робіт, фотографій, що дають уявлення про досягнення, можливості та послуги в певній сфері діяльності.
Отже, портфоліо - це спосіб фіксування, накопичення, оцінки і самооцінки особистих досягнень за певний проміжок часу.
У світі ділових відносин портфоліо грає важливу роль. Процес працевлаштування розглядається в даний час як рух від оформлення портфоліо, яке демонструє компетентності і кваліфікації власника до отримання статусу професійного працівника.
Зміст портфоліо формує імідж потенційного працівника в очах роботодавця, який оцінює його досягнення у професійній діяльності, його особисті якості і цінності.
Існують різні моделі портфоліо: (слайд 4)
* Портфоліо досягнень - матеріали, що відображають основні напрями і види діяльності. Наприклад, свідоцтва про участь у конкурсах, наукових конференціях.
* Портфоліо документів - матеріали, які містять інформацію про автора і результати його діяльності. Наприклад, медалі, грамоти.
* Портфоліо презентаційне; - портфоліо, створене в цифровому вигляді.
* Портфоліо комплексне - портфоліо, що містить в собі всі елементи вищезазначених типів портфоліо.
-Як правильно оформити портфоліо? Створюючи власне портфоліо, поставте собі питання: «Для чого воно мені потрібно?», «Як вдаліше уявити себе, суть своєї роботи і досягнень?»
Існує кілька корисних рекомендацій: .(слайд 5)
* Оформлення і зміст
* Матеріали представляти в логічній послідовності
*Обсяг
* Рівень деталізації ідей
* Презентація портфоліо
Ваше власне портфоліо допоможе продемонструвати:
• Ступінь власного інтелектуального розвитку;
• Володіння різними методами подання матеріалу;
• Рівень досягнень з обраного профілю;
• Уміння аналізувати свою діяльність. Визначати ії цілі і шляхи досягнення
Відкрийте підручник на стор. 141, давайте проаналізуємо алгоритм, який допоможе вам у створенні портфоліо.
V. Практична робота учнів (слайд 6)
-Сьогодні на уроці за інструкціями ви розпочнете розробляти портфоліо учня: (робота з картками)
I .Розділ «Мій портрет»
II .Розділ «Мої навчальні досягнення »
III. Розділ «Портфоліо документів»
IV. Розділ «Підсумкова відомість»
V. Розділ «Скарбничка».
VI. Фізична хвилинка «Австралійський дощ» (слайд 7)
Хід вправи: учні стоять. Учитель показує рух, усі повторюють його, поступово приєднуючись один до одного.
VІІ. Закріплення нових знань
Прийом «Роблю висновок»
Портфоліо застосовується практично у всіх сферах діяльності людини. Створити порт фоліо - це одна з найважливіших дій, яку необхідно здійснити здобувачеві роботи, учневі в навчанні для досягнення успіху. Поряд з резюме портфоліо бере участь в процесі формування вашого іміджу в очах роботодавця. По тому, як зроблено портфоліо, роботодавець буде судити не тільки про професійну діяльність кандидата, але і бачити принципи, логіку, особисті акценти.
VIII.Рефлекія «Плюс-мінус-цікаво»(слайд 8)
Цю вправу можна виконувати як усно, так і письмово, в залежності від наявності часу. Для письмового виконання пропонується заповнити таблицю з трьох граф.
У графу «П» - «плюс» - записується все, що сподобалося на уроці, інформація і форми роботи, які викликали позитивні емоції, або, на думку учня, можуть бути йому корисні для досягнення якихось цілей.
У графу «М» - «мінус» - записується все, що не сподобалося на уроці, здалося нудним, викликало неприязнь, залишилося незрозумілим, чи інформація, яка, на думку учня, виявилася для нього непотрібною.
У графу «І» - «цікаво» - учні вписують всі цікаві факти, про які дізналися на уроці, що б ще хотілося дізнатися з даної проблеми, питання до вчителя.
Мінус |
Цікаво |
|
|
|
ІХ.Підсумок уроку.
Сьогодні, на уроці, ми познайомилися з поняттям портфоліо, дізналися які існують моделі й функції портфоліо, познайомилися з рекомендаціями, які будуть вам корисні при складанні прортфоліо.
Прийом «Мікрофон»
1. У який історичний період, де і з якою метою вперше використовувалися портфоліо?
2. Що таке портфоліо?
3. Назвіть моделі портфоліо?
4. Розшифруйте структуру портфоліо?
5. Що нового ви дізналися на уроці сьогодні?
- На сьогоднішньому уроці багато працювали активно. Але хотілося б виділити ...... ..
X. Домашне завдання(слайд 9)
-Записуємо домашнє завдання: підручник сторинка138-141.
Використовуючи конспект створити модель власного портфоліо.
Заключне слово вчителя:
Портфоліо - ваша візитна картка. Правильно побудоване портфоліо сприяє організації самоосвіти, своїх здібностей і вмінь, планування професійного зростання і є найбільш популярною і затребуваною технологією, яка постійно розвивається в сьогоднішньому світі.
І на закінчення нашого уроку, я би хотіла зачитати вам притчу «Метелик» (слайд 10)
«У давнину жив один мудрець, до якого люди приходили за порадою. Всім він допомагав, люди йому довіряли і дуже поважали його вік, життєвий досвід і мудрість. І ось одного разу один заздрісний чоловік вирішив зганьбити мудреця в присутності багатьох людей. Заздрісник і хитрун придумав цілий план, як це зробити: «Я зловлю метелика і в закритих руках принесу мудреця, потім запитаю його, чи думає, живий у мене в руках метелик або мертвий. Якщо мудрець скаже, що живий, я зіжму щільно долоні, роздавлю метелика і, розкривши руки, скажу, що наш великий мудрець помилився. Якщо мудрець скаже, що метелик мертвий, я розкрию долоні, метелик вилетить живий і неушкоджений і скажу, що наш великий мудрець помилився. »Так і зробив заздрісник, зловив метелика і пішов до мудреця. Коли він запитав мудреця, який у нього в долонях метелик, мудрець відповів: «Все в твоїх руках».
- Що ж у наших руках? (Життя, доля)
- Людина - господар своєї долі. Все у ваших руках!
Урок завершено. До побачення! (слайд 11)