Портфоліо в професійній та в освітній діяльності людини. Компонування й оцінювання портфоліо.

Про матеріал
Представлена полная разработка урока в 11 классе , Технологии "Портфоліо в професійній та в освітній діяльності людини. Компонування й оцінювання портфоліо." Тема интересна как старшеклассникам, так и любом человеку, любого возраста в планировании правильного представления себя и своих личных достижений.
Перегляд файлу

Тема розділу №6: Проектування професійного успіху.

 

Тема уроку№10.  Портфоліо в професійній та в освітній діяльності людини. Компонування й оцінювання портфоліо.

Мета уроку: дати учням  поняття про портфоліо та його роль в професійній та освітній діяльності людини,

 зосередити увагу на освітнє портфоліо, яке спріяє самоорганізації навчальної діяльності людини,

даті поняття про компонування та оцінювання портфоліо.

Завдання: розвивати логічне мислення, уяву, творчі здібності. Виховувати почуття відповідальності, охайність.

Обладнання уроку: плакатна наочність, дидактичний матеріал, джерела інтернету, підручник «Технології», зразки портфоліо

Тип уроку: урок набуття нових знань, вмінь та практичних навиків

Хід уроку:

І. Організаційна частина - 2 хв. Розминка(вправи та завдання на логіку) - 3 хв.

ІІ. Повторення  вивченого матеріалу-5хв.

ІІІ. Повідомлення теми, мети, завдання уроку, мотивація навчальної діяльності учнів -15 хв.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

V. Практична робота учнів -15 хв

VІ. Фізична хвилинка -5 хв.

VІІ. Закріплення нових знань -3 хв.

VІІІ. Рефлексія – 2 хв.

 ІX. Підсумок уроку-1 хв.

Х.Домашнє завдання-1 хв.

Хід уроку

І. Організаційна частина

«Ви талановиті, діти! Коли-небудь ви самі приємно здивуєтеся, які ви розумні, як багато вмієте, якщо будете постійно працювати над собою, ставити нові цілі, прагнути  їх досягнення ... »(Ж.Ж.Руссо)

-Діти, сідайте, будь ласка.

-Якій настрій у вас сьогодні?

-Яким має бути настрій, щоб урок вийшов вдалий?

-Я бажаю вам зберегти гарний настрій на весь урок.

-Черговий, у нас сьогодні ............. Назви, будь ласка, хто відсутній.

-Увага на екран.

Питання для розминки:  «Як ви вважаєте»

 Задача1. Вадим, Сергій і Михайло вивчають різні іноземні мови: китайську, японську і арабську. На питання, яку мову вивчає кожен з них, один відповів: «Вадим вивчає китайську, Сергій не вивчає китайську, Михайло не вивчає арабську». Згодом з'ясувалося, що в цій відповіді тільки одне твердження вірне, а два інших помилкові. Яку мову вивчає кожен з молодих людей?

Відповідь. Китайську вивчає Сергій, Вадим – арабську,Михайло - японську.

Завдання 2. Якщо кожна людина від народження набуває здатності читати думки іншого, як зміниться життя на Землі?

ІІ. Повторення раніше вивченого матеріалу

-Отже, діти, на минулому уроці ми вивчали тему «Проектування в соціальній сфері. Основи професійного самовизначення »

-Давайте згадаємо, що таке професійне самовизначення?

-На які групи поділяють сфери виробничої діяльності?

 - Назвіть помилки, з якими найчастіше зустрічаються молодь?

- Хто прочитав статтю «Найбільш високооплачувані професії»?

-Що важливого ви відкрили для себе?

ІІІ. Повідомлення теми, мети, завдань уроку, мотивація навчальної діяльності учнів

-Сьогодні ми приступаємо до вивчення чергового розділу - «Проектування професійного успіху». І тема нашого уроку – «Портфоліо в професійній діяльності людини».(слайд 1)

-Сьогодні, під час вступу на роботу, в результаті пошуку роботи, при написанні відгуків, часто можна почути або прочитати: «Наявність портфоліо обов'язково!». Адже кожному з вас корисно буде знати, а що ж таке портфоліо і як його скласти. Про що ми поговоримо на сьогоднішньому уроці, крім того, сьогодні ми поговоримо про презентацію, компонування портфоліо, познайомимося з моделями і функціями портфоліо, навчимося грамотно складати сучасне портфоліо.

 Метою нашого уроку: зосередити увагу на освітньому портфоліо, яке сприяє самоорганізації навчальної діяльності людини.

-Отже, записуємо число і тему нашого уроку: «Портфоліо в професійній діяльності людини».

IV. Вивчення нового матеріалу.

-Портфоліо. Кому і для чого потрібно мати портфоліо? Для того, щоб відповісти на це питання, потрібно переглянути словники, довідники, Інтернет.

Портфоліо, від (італ.portfolio - портфель, папки для документів, - англ. - зібрання зразків робіт, фотографій) дають уявлення про пропоновані послуги. (слайд 2. (записуємо)

Професійне портфоліо - це упорядкований, грамотно оформлений набір досягнень організації або ділової активності в різних сферах професійної діяльності.(слайд 3)( записуємо)

Історична довідка: історія портфоліо бере свій початок в період відродження, в країнах Західної Європи. Першими стали використовувати його архітектори того часу, які представляли своїм замовникам вже реалізовані проекти, а також креслення нових робіт.

  Трохи пізніше під терміном портфоліо стали називати папку з малюнками, ескізами або альбом з фотографіями. Завдяки портфоліо замовник або будь-який бажаючий міг оцінити якість робіт автора, а також подивитися на вже реалізовані проекти.

  Зараз ідея портфоліо поширена в усьому світі. Воно є своєрідною візитною карткою, сукупністю відомостей про людину, організації. або своєрідним досьє - зібраними документами, зразками робіт, фотографій, що дають уявлення про досягнення, та можливості.

  Зараз ідея портфоліо поширена в усьому світі. Воно є своєрідною візитною карткою, сукупністю відомостей про людину, організації. або своєрідним досьє - зібраними документами, зразками робіт, фотографій, що дають уявлення про досягнення, можливості та послуги в певній сфері діяльності.

  Отже, портфоліо - це спосіб фіксування, накопичення, оцінки і самооцінки особистих досягнень за певний проміжок часу.

  У світі ділових відносин портфоліо грає важливу роль. Процес працевлаштування розглядається в даний час як рух від оформлення портфоліо, яке демонструє компетентності і кваліфікації власника до отримання статусу професійного працівника.

  Зміст портфоліо формує імідж потенційного працівника в очах роботодавця, який оцінює його досягнення у професійній діяльності, його особисті якості і цінності.

Існують різні моделі портфоліо: (слайд 4)

* Портфоліо досягнень - матеріали, що відображають основні напрями і види діяльності. Наприклад, свідоцтва про участь у конкурсах, наукових конференціях.

* Портфоліо документів - матеріали, які містять інформацію про автора і результати його діяльності. Наприклад, медалі, грамоти.

* Портфоліо презентаційне; - портфоліо, створене в цифровому вигляді.

* Портфоліо комплексне - портфоліо, що містить в собі всі елементи вищезазначених типів портфоліо.

-Як правильно оформити портфоліо? Створюючи власне портфоліо, поставте собі питання: «Для чого воно мені потрібно?», «Як вдаліше уявити себе, суть своєї роботи і досягнень?»

Існує кілька корисних рекомендацій: .(слайд 5)

* Оформлення і зміст

* Матеріали представляти в логічній послідовності

*Обсяг

* Рівень деталізації ідей

* Презентація портфоліо

Ваше власне портфоліо допоможе продемонструвати:

• Ступінь власного інтелектуального розвитку;

• Володіння різними методами подання матеріалу;

• Рівень досягнень з обраного профілю;

• Уміння аналізувати свою діяльність. Визначати ії цілі і шляхи досягнення

Відкрийте підручник на стор. 141, давайте проаналізуємо алгоритм, який допоможе вам у створенні портфоліо.

V. Практична робота учнів (слайд 6)

-Сьогодні на уроці за інструкціями ви розпочнете розробляти портфоліо учня: (робота з картками)
I .Розділ «Мій портрет»
II .Розділ «Мої  навчальні досягнення »
III. Розділ «Портфоліо документів»
IV. Розділ «Підсумкова  відомість»
V. Розділ «Скарбничка».

VI. Фізична хвилинка  «Австралійський дощ» (слайд 7)

Хід вправи: учні стоять. Учитель показує рух, усі повторюють його, поступово приєднуючись один до одного.

  • Чи знаєте ви, який австралійський дощ?
  • Піднімається вітер (потираємо руки).
  • Падають перші краплини дощу (клацаємо паль­цями).
  • Почалася злива (плескаємо долонями по стег­нах).
  • Злива перетворилася на бурю опаємо).
  • Ось буря стихає (плескаємо долонями по гру­дині).
  • Стихає злива (плескаємо долонями по стег­нах).
  • Закінчується дощ, падають останні краплі (кла­цаємо пальцями).
  •  Шумить тільки вітер (потираємо долоні).
  • Австралійський дощ скінчився. Сонце! (Діти піднімають руки вгору)

VІІ. Закріплення нових знань

Прийом «Роблю висновок»

Портфоліо застосовується практично у всіх сферах діяльності людини. Створити порт фоліо - це одна з найважливіших дій, яку необхідно здійснити здобувачеві роботи, учневі в навчанні для досягнення успіху. Поряд з резюме портфоліо бере участь в процесі формування вашого іміджу в очах роботодавця. По тому, як зроблено портфоліо, роботодавець буде судити не тільки про професійну діяльність кандидата, але і бачити принципи, логіку, особисті акценти.

VIII.Рефлекія «Плюс-мінус-цікаво»(слайд 8) 

Цю вправу можна виконувати як усно, так і письмово, в залежності від наявності часу. Для письмового виконання пропонується заповнити таблицю з трьох граф.

У графу «П» - «плюс» - записується все, що сподобалося на уроці, інформація і форми роботи, які викликали позитивні емоції, або, на думку учня, можуть бути йому корисні для досягнення якихось цілей.

У графу «М» - «мінус» - записується все, що не сподобалося на уроці, здалося нудним, викликало неприязнь, залишилося незрозумілим, чи інформація, яка, на думку учня, виявилася для нього непотрібною.

У графу «І» - «цікаво» - учні вписують всі цікаві факти, про які дізналися на уроці, що б ще хотілося дізнатися з даної проблеми, питання до вчителя.

 

Плюс

Мінус

Цікаво

 

 

 

 

 

 

 

 ІХ.Підсумок уроку.

Сьогодні, на уроці, ми познайомилися з поняттям портфоліо, дізналися які існують моделі й функції портфоліо, познайомилися з рекомендаціями, які будуть вам корисні при складанні прортфоліо.

Прийом «Мікрофон»

1. У який історичний період, де і з якою метою вперше використовувалися портфоліо?

2. Що таке портфоліо?

3. Назвіть моделі портфоліо?

4. Розшифруйте структуру портфоліо?

5. Що нового ви дізналися на уроці сьогодні?

- На сьогоднішньому уроці багато працювали активно. Але хотілося б виділити ...... ..

X. Домашне  завдання(слайд 9)

-Записуємо домашнє завдання: підручник сторинка138-141.

Використовуючи конспект створити модель власного портфоліо.

Заключне слово вчителя:

Портфоліо - ваша візитна картка. Правильно побудоване портфоліо сприяє організації самоосвіти, своїх здібностей і вмінь, планування професійного зростання і є найбільш популярною і затребуваною технологією, яка постійно розвивається в сьогоднішньому світі.

І на закінчення нашого уроку, я би  хотіла зачитати вам притчу «Метелик» (слайд 10)

     «У давнину жив один мудрець, до якого люди приходили за порадою. Всім він допомагав, люди йому довіряли і дуже поважали його вік, життєвий досвід і мудрість. І ось одного разу один заздрісний чоловік вирішив зганьбити мудреця в присутності багатьох людей. Заздрісник і хитрун придумав цілий план, як це зробити: «Я зловлю метелика і в закритих руках принесу мудреця, потім запитаю його, чи думає, живий у мене в руках метелик або мертвий. Якщо мудрець скаже, що живий, я зіжму щільно долоні, роздавлю метелика і, розкривши руки, скажу, що наш великий мудрець помилився. Якщо мудрець скаже, що метелик мертвий, я розкрию долоні, метелик вилетить живий і неушкоджений і скажу, що наш великий мудрець помилився. »Так і зробив заздрісник, зловив метелика і пішов до мудреця. Коли він запитав мудреця, який у нього в долонях метелик, мудрець відповів: «Все в твоїх руках».

 - Що ж у наших руках? (Життя, доля)

  - Людина - господар своєї долі. Все у ваших руках!

Урок завершено. До побачення! (слайд 11)

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Ноуренко Марія
Додано
15 вересня 2019
Переглядів
1746
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку