У сучасних умовах освіта не може залишатися осторонь від стрімких процесів науково-технічного прогресу, посилення інноваційних функцій в розвитку науки, техніки, виробництва, політики. Наше суспільство перебуває в постійному розвитку і через систему утворень висуває і реалізує всі нові вимоги до людини, а, отже, і до якості освіти: - до навчання, до постійної самоосвіти, освоєння нових видів діяльності, до інтелектуально -фізичного розвитку, тому що доступ до технологій можливий тільки інтелектуально розвиненим людям, до здатності мислити і діяти творчо. Багато з цих якостей можна розвинути, вводячи в школах іноваційні сучасні уроки, використовуючи комп'ютерні технології, бажання педагогів навчити бачити світ цілим, а не роздробленим на шматочки маленьких відомостей і уявлень, які легко забуваються і не знаходять застосування в реальному навколишньої дійсності.
Наука не являється і ніколи не буде являтися закінченою книгою. Альберт Ейнштейн Проблемне питання: «Впровадження елементів сучасних інноваційних технологій на уроках фізики» АКТУАЛЬНІСТЬ: новий Державний стандарт освіти ґрунтується на розвитку у вивченні інновацій учнів в предметній, інформаційно- цифровій, підприємницькій та соціальній практиці. Тому актуальним стає формування цілісного погляду на навколишній світ і місце людини в ньому. ІДЕЯ: Впровадження іновацій в навчанні – один із шляхів вирішення даної проблеми так як воно є необхідним засобом, в сучасних умовах за допомогою якого можливо створити в учнів цілісну картину світу, особливо при вивченні фізики, адже саме ця наука поєднує всі природничі дисципліни. МЕТА: навчити , мотивувати, прагнути разом. Закріпити набуті знання в учнів , методом впровадження елементів сучасних інноваційних технологій на уроках фізики.
Наукові та практичні дослідження з теми Іноваційна значущість полягає в тому, що за допомогою інновацій в навчанні та творчих здібностях і природні задатки розвиваються ширше Практична значущість досвіду полягає у використанні вчителем різних способів організації навчальної діяльності. Педагог шукає ефективні методи та прийоми навчання, творчо використовує різні види роботи
Використання опорних схем та конспектів Самостійна та групова робота учнів за завданнями Розв'язування задач після наочного відтворення умови задачі. Демонстрація експерименту та відтворення фізичних процесів Ігрові моменти уроку (загадки, кросворди) Моменти уроку, на якому я вдало використовую мультимедіа
Підвищення обсягу виконуваної роботи на уроці Збільшення пізнавальної мотивації учнів, полегшення оволодіння ними складного матеріалу Позитивні моменти використання додаткового матеріалу на уроках фізики Одночасне задіювання зорового і слухового каналів сприйняття інформації Можливість відтворення фізичних процесів
1. Проводити уроки на високому естетичному та емоційному рівні 2. Залучати велику кількість дидактичного матеріалу 3. Змінювати форми навчання та види діяльності в межах одного уроку 4. Організовувати інтерактивні форми контролю знань, вмінь та навичок Презентації та відео уроки дають можливість 5. Реалізувати ігрові методи на уроках
Інноваційні форми роботи та технології, в навчанні які використовуються під час уроку фізики Технологія опрацювання дискусійних питань Метод прес, займи позицію, метод презентації проектів Технологія ситуативного моделювання Судове слухання, імітація гри, квест Технологія групового навчання з використанням програмованих завдань. Навчальна діяльність учнів у групах гнучкого зв'язку
Панорама лабораторних робіт * * Лабораторними роботами розуміють таку організацію навчального фізичного експерименту, при якій кожен учень працює з приладами чи установками. Лабораторні роботи мають також важливе виховне значення, оскільки вони дисциплінують учнів, привчають їх до самостійної роботи, прищеплюють навички лабораторної культури