Загальношкільний захід "Картини нашого життя і фізика"

Про матеріал

Дана розробка, захід-проект.допоможе вчителям фізики при проведенні предметного тижня, МО, декади фізичних знань.

Перегляд файлу

Загальношкільний захід з фізики.

Дослідження – проєкт.

Композиція «Картини нашого життя і фізика»


(На сцені макети великих картин. Художниця під музику виконує елемент танцю, зображаючи малювання картин)

 

Художниця. 

 

                        Життя – картина, ти – її творець…
Пишу старанно, без помарок,
Щоб все не починати нанівець,
Чи залишити лише згарок.

Пишу картину,  не опустивши рук,
Які би доля не вписала б коректури,
Бо щастя не бува без мук,
І кожен день проходиш крізь тортури
 

Дослідник.   Та годі тобі вже «філософсвувати». Кажи, виконала наше               замовлення чи ні?  Ми – група дослідників провели отаку величезну роботу по вивченню теми: «Де фізика зустрічається в нашому житті». Передали тобі матеріали і попросили,як людину, попрацюй швиденько, до нас їдуть гості –найкращі знавці фізики Глобинського району, а ти…

 

Художниця.   Годі тобі панікувати. Картини готові!

                    Чарівним пензлем на полотнах, мов словами,

                    Про хмарну млу, мов осені хустину. 

                    Старанно, без помарок, намалювала я про фізику картини,

                        Що оживуть сьогодні перед вами.

 

Дослідник.   Ой, аж дух перехопило. Показуй швидше, бо втомило…

 

Художниця. Картина № 1 «Фізика і кухня»

(На картині троє кухарят, оживають, виконують елемент танцю)

 

Разом: Ми – веселі кухарята і на кухні все в нас клас,

Це томущо з фізикою просто – просто все гаразд!

 

 

1 к: Якби ви тільки знали, як я люблю снідати жарену яєчню з цибулькою, на українському салі. А ще я вмію відрізняти варене яйце від сирого. Потрібно покласти яйце на стіл й обертати його навколо вертикальної осі. Варене буде обертатися швидше, ніж сире , тому що воно обертається як одне ціле, а сире ж  складається з окремих частин, між якими виникає внутрішнє тертя, що гальмує рух.

2 к: Жарені яйця на сніданок – це ж жах! Ось стакан пареного молока – це діло. Та потрібно бути обережним, щоб молоко не скипіло томущо масляниста плівка на поверхні для пари, що вирвалася з бульбашок, змушує її підніматися. Молоко ніби розбухає, збільшується в об’ємі і «біжить»

1 к: Видумуєте тут всяке: то жарити, то варити. Ось я віддаю перевагу бутерброду. Раз різнув, два «чикнув» - смачний бутерброд готовий. Та будьте обережні, якщо ви випустите його з рук, то в більшості випадків він верхньою частиною впаде до низу. Тому що сила тяжіння буде більшою. А понюхай, як пахне?! ХА! Це ж, дякуючи явищу

Разом: дифузії

3 к: (підходить до дівчат, руки вбоки). Годі вже вам тут пасталакати, насилу дочекався. Тепер мій вихід. Гм-гм…(читає вірш)

Явище дифузії на практиці

Уроки ледь я не проспав, поснідати не встиг,

Я так до школи поспішав, що вже не йшов, а біг.

Сиджу я на історії і мрію про салат,

Сиджу на географії і мрію про курчат.

На алгебрі вже зовсім я від голоду зомлів.

Із-за спини уже вчував я аромат млинців.

Ну все, подумав, - це не жарт – почались вже ілюзії!

Аж потім з’ясувалося, що все це лиш дифузія.

Це Вероніка спідтишка, у мене за спиною,

Млинці гарячі уплітала. А я… давивсь слиною.

А явище «дифузія» ще краще зрозумів,

Коли прийшов додому я, і, на кінець, поїв.

Співають:

1.Ми форель в "Сільпо" купили,

Дуже гарно посолили.

Через день-два - чудеса:

Риба вже солона вся!

 

2.Це - не фокус, не обман,

Не якась ілюзія. 

Стало у пригоді нам

Явище дифузії.

Разом: Ось такі ми – кухарята: гарні та умілі

Ви гукайте нас на кухню, будем там при ділі!

 

Художниця. Так, бачу, що на кухні без фізики ніяк. Та,все ж, Саща, я так і не  зрозуміла, Чому сосиски при варінні лопаються  уздовж, а не поперек?

Дослідник. Ліза! Тебе тільки сосиски і хвилюють. Слухай уважно, повторювати не буду. Сила, яка припадає на одиницю довжини впоперек майже в два рази менша ніж уздовж.

Художниця. І що?

Дослідник. І то, треба фізику вчити!.Показуй наступну картину. 

Художниця  Буває так, що сил на малювання уже немає,
Немає ані сміху, ані сліз 
Та все погане все-таки минає,
Але лишається фізичний оптимізм

 

Картина №2 «Фізика в побуті» (На картині дівчинка з коромислом і парубок. Звучить пісня «Несе Галя воду»)

Парубок. Галюсю, Галиночко. Та дай хоч водичку допоможу нести. Ну, що ти за людина така вперта!

Галя. Ой, не дам і не проси, коромисло піднести. Ти ж мене перед усіма осоромив, говорив, що я «народ необразований, відітєлі коромисло – це первобитний лад». Лад не лад, а я добре з уроків фізики засвоїла правило важеля і знаю чітко, що мені так легше. Такщо, гуляй, Ваньок, я і без тебе справлюся. Ну, хібащо, переконаєш мене, що знаєш, що таке прості механізми.

Парубок. Знаю, знаю, моя зірочко, слухай:

Прості  механізми

 Важіль, блок, коловорот,

Клин,і гвинт, і площина похила,

 Пристрої, що без турбот,

Змінюють величину і напрям сили.

Не із серії чудес й не чаклун керує ними,

Пояснив їх Архімед і назвав простими.

 Він тоді уже казав і довів на ділі,

Якщо «відстань» програєш, виграєш у «силі».

Записав свій постулат і заявив без паніки,

Правило оце для нас «Золоте» в механіці.

Ще він якось здивував  своїх друзів вістю:

«Якби я опору мав, Землю б зрушив з місця».

 

Галя. Так. Добре. А тепер кажи, якою лопатою будеш користуватися: з довгим чи коротким держаком?

Парубок. З довгим, довгим,  моя голубонько.

Галя. А як ти гадаєш, в якому відрі води більше?

Парубок. (Придивляється). Знаю, я підготувався – порівну,отак!!

Галя. Ну, не знаю, що з тобою робити?

Парубок. А ось так…

Галя. А це тут до чого?

Парубок. А точка опори, а центр тяжіння? Ех ти!

Галя. Ну, добре, переконав. Неси коромисло.

(Під музику «Несе Галя воду» стають на місце).

 

Художниця. То як тобі ця картина?

Дослідник. Не погано, та тільки тему не зовсім розкрили.

Художниця. Та я взагалі до цих пір не можу «вкумекати», хто тебе надоумив  такі картини малювати? Наче це так просто.

Дослідник.

Одного разу спозарання

Сів я робити малювання.

Мазнув і так, і сяк –

Та не виходило ніяк.

Набравши трохи фарби

Почав я малювати барви.

І вмочив я пензлик в воду…

Таке не бачив ще я зроду!

Вода прозорою була,

Аж раптом – квітка розцвіла.

Про явище оце дізнався лиш тоді,

Коли відкривсь світ фізики мені.

А була це проста собі дифузія.

А я подумав – снів моїх ілюзія!

 

Художниця. Раз мазнув, два мазнув…Ну, таке плетеш, та малювати складніше ніж твоя якась там фізика.

Дослідник. Не теревень, показуй свій витвір мистецтва.

Художниця. (Наспівує: «Музика, музика, рідного дому..).Ой, що це я?

Не злякайте звуків! Тихо! Помовчіть!

Чуєте, музика? Музика звучить.

Музика у вітрі, музика у морі,

Музика у сонці і у срібних зорях.

Музика у квітах, музика в душі,

Музика у віршах проліском звучить.

Увага! Увага! До вашої уваги картина№3 «Фізика і музика»

 

(На картині діти з музичними інструментами. Звучить пісня «Сопілка», оживають, танцюють)

1 - музикант. Коллись, багато тисяч років тому винахідливий пастушок вирізав з очерету сопілку. Він примусив стисле повітря видавати звуки. А потім хтость інший додумався просверлити у сопілці отвори і побачив,що на ній можна заграти мелодію.

(Дівчатка грають на флейтах)

2 - музикант.Саме сопілка стала предком всіх мідних труб у військових оркестрах.

(Руслан грає на трубі)

3 – й музикант. Найулюбленішим у народі інструментом стала гармошка. У ній головне – міхи. Коли гармоніст із силою їх розтягує, то їх внутрішність заповнює повітря, а коли стискає, то повітря  прямує до клапанів,при цьому натискає на білі та чорні кнопки. Проносячись крізь відкриті клапани,стисле повітря коливає укріплені на них металеві пластинки, а ті видають ноту, на яку вони налаштовані.

 

4- музикант. Скільки сил потрібно витратити щоб перетворити коливання повітря в чудовий звук! Майстри, що виготовляють музичні інструменти, вкладають душу і весь досвід, накопичений роками, у свої творіння. І ми можемо тільки захоплюватися як вони перетворюють звичайні повітряні хвилі в прекрасну музику!

(Ансамбль виконує мелодію)

5 – й музикант. З розвитком музичної механіки в синтезаторах і інших сучасних інструментах використовується все більше різних фізичних спецефектів, і чим далі буде вдосконалюватися фізика, тим далі піде музична наука.

           

Дослідник. А я знаю, що у XVIII столітті Моцарт захоплювався співачкою Лукрецией Аджуяри, яка брала "до" четвертої октави, а це - 2018 коливань в секунду. Ось так. Ліза, а в  тебе як з октавами?

(Ліза намагається співати)

Дослідник. Та тихо ти, аж в голові боліти почало.

Художниця. В голові в нього почало боліти. Та я на тебе як гляну, як уявлю сидячим за книгами 24 години на добу, так в мене аж дух перехоплює. Мій майбутній чоловік точно до науки ніякого відношення мати не буде, у вас, у фізиків одні книги на умі. Ось космонавти, льотчики – оце діло! Сміливі, підтягнуті, а форма, ну, просто – «бомба».

Дослідник. Я зрозумів зараз оживе твоя улюблена картина «Фізика і небо»(На картині Баба Яга, дівчатка з крилами. Під музику оживають, виконують елемнт танцю.)

 

1 дівчина: Одного разу в небо звівши очі,

                   людина втямила, що теж літати хоче:

2 дівчина: Чи пташкою, метеликом проворним,
   стрімкою бабкою, комариком моторним.

3 дівчина: Щось міркувала, вчилась зіставляти,
    вигадувала, прагнучи літати:

4 дівчина:Ладнала крила, щоб піднятись вгору,
  не раз злітала й гепалась додолу.

5 дівчина:Збігали роки і століття цілі,
  але людина вперто йшла до цілі.

6 дівчина:Та й досі, як в літак вона сідає,
   дивується: «І як воно літає

(З’являється Баба Яга під музику)

Баба-Яга: (Таємниче, приклавши долоню до рота). Між нами кажучи, я ні на що в своєму житті енергії не витрачаю. Ну, це так. Між іншим. А взагалі, ви повинні знати, що я перша в світі жінка, яка ще три тисячі років тому підняла в небо літальний апарат. Важчий за повітря. Конструкція, як ви самі розумієте, вже дещо застаріла за час її експлуатації, але я й не думаю переходити на реактивну тягу. Ну, знаєте, не переношу шуму, тряски…А скільки палива треба!

          Інша справа – ступа. Безшумна машина ні злітної смуги не треба. Ні ангарда для зберігання, ні палива ніякого. Змахнула мітлою – і в ту ж мить за тисячу верст від своєї хатини. У Баби-Яги свої закони! І вашій фізиці нічого й носа сунути до мого дрімучого лісу. Та й що тут дивного: випусти пір’ячко з рук –  воно і полетить за вітром без ніяких тобі витрат енергії. Ну, досить, заговорилась я з вами. Мене Кощей на іменини до себе запросив, - пора збираться.

Дослідник. Так оце твої льотчики, що ви оце намалювали, це не відповідає жодному закону фізики!

Художниця. Спокійно, зараз все буде.

(Під музику з’являються хлопці, з макетами літальних апаратів)

 

  1. 27 серпня 2013 року – 230 років з дня першого польоту повітряної кулі, названої шарльєром. Демонстраційний зліт аеростата з оболонкою, наповненою воднем, відбувся 27 серпня 1783 року в Парижі.
  2.  
  3. Газ водень людство вчить злітати,

Втаївши вибухові драми.

Лети до хмар, аеростате!

Линь вдаль з минувшини вітрами!

 

  1. Літак - це машина,

Що в небо з розгону злітає.

І за короткий час

Великі відстані долає.

 

Літаки різні бувають:

Пасажирські людей перевозять,

Вантажні - багаж доставляють.

А військові літаки -

Повітряний простір

Держави захищають.

 

 

  1. Повітряний змій,у небі пархає,

За нитку шовкову,його хлопчина тримає.

А змій бідолашний,рвется у небо-

Волі потрібно,щоб летіти далеко.

 

  1. О, космосе великий наш! Безмежжя розпрозорене!

Ми із Землі блакитної мчимо у далі зоряні.

  1. Ми всі до тебе звикнемо, раніш ти був відчуджений.

Далеко ми проникнемо. Наш вік такий напружений!

  1. Ми далі й далі ринемо, всміхаючись майбутньому.

Шляхи до зір – розчинемо руками всемогутніми.

  1. Як в небо ми вклиняємось – це значить: Землю любимо.

Ми людству поклоняємось із ним зв’язку не згубимо.

  1. Всі борозни проорані у простори космічні,

Мчимо у далі зоряні – сини України величної!

Художниця. Шановний мій досліднику! Єдине, за що я маю подякувати фізикам, так це за створення мобільних телефонів, та ---. А ну, причепурись, давай залишимо фото на згадку. (фотографуються)

 

Дослідник. Ех ти! Так нічого і не зрозуміла. Перш ніж створити все, що ми маємо сьогодні, потрібно було пройти величезну дорогу відкриттів: електромагнітні хвилі-відкритий коливальний контур-радіо-телевізор-телефон, а вже потім були створені комп’ютер, мобільні телефони. Та й зараз фізика плідно працює і це все,дякуючи таким, як я!

 

Художниця. Ну, добре,добре – переконав. За фізикою майбутнє нашої планети.

                    Ми увійшли в нове століття, 
Ми на порозі нового життя. 

                    Поглянь скоріш на цю картину:

                    На ній пані - фізики майбуття!

 

Дослідник. То чому ж на твоїй останній картині нічого не зображено?

 

Томущо майбутнє за ними! І напишуть її вони.

(Виходять учні молодших класів з портретами вчених)

 

 

1.В четвертім столітті до нашої ери

 Про нього весь світ уже знав —

 Це древній філософ Мудрець Арістотель

Детально природу вивчав.

 

2.У Греції древній Фундамент науки

Заклав інженер Архімед.

Про нього й донині

Розказують люди

Чимало цікавих легенд.

 

3.Про плавання тіл І прості механізми,

Сонце і про дзеркала.

 За внесок у всі Природничі науки

Йому, Архімеду, хвала.

 

4.А ось астроном

Одночасно і фізик

Великий творець – Галілей

В його Ще головів юнацькому віці

Роїлося сотні ідей.

 

5.Експериментатор,

Творець телескопа,

Він фази Венери відкрив,

На Місяці гори,

 Нові в небі зорі —

Життя для науки прожив.

 

6.Великий Ньютон –

Геніальний англієць

іЗакони динаміки, ним ще відкриті

Вивчає й до нині весь світ.

 

7. Максвелл і Ейнштейн,

Резерфорд, Торрічеллі,

Ом, Бор – це далеко не всі.

в розвиток фізики

 Внесок вагомий

Зробили і наші творці.

 

8.Пулюй, Корольов, Кондратюк і Ландау,

 Смакула, Засядько, Шарпак,

Кибальчич, Патон, Ярмошевич і Гамов,

Глушков, Боголюбов, Грицак.

 

9.Прогресу науки і розвитку людства

Вони присвятили життя.

Можливо, колись,

Завдяки працелюбству

Й нам вдасться здійснить відкриття!

 

10.  Прославляли Україну українські люди,

Їхні портрети бачимо всюди,

Імена ж бо їх відомі кожній в нас людині,

Це про них у світі кажуть:

 

Разом: Родом з України!

 

Разом: Запам’ятайте цю хвилину – перед вами майбутні винахідники  України!

(Всі учні вишиковуються)

 

Дослідник. Про фізику все дослідили, що змогли – на картинах відтворили.

Разом: Ми переконалися:

  1. Якщо бажаєш перерахувати ти,

За що нам фізиці подякувати треба,

     То озирнись навколо себе, глянь на небо.

     І до його висот ти думкою злети.

 

  1. І літакові  сили фізика дала,

Щоб він долав небесні далі неозорі.

Ракета мчить, і миготять назустріч зорі..

У цьому фізики є частка немала.

 

  1. А фотогрпфія? Авідео? Кіно?
    А мікроскоп, що мікросвіт нам відкриває?

А телескопі небо наче оживає.

І все це фізикою в руки нам дано.

 

  1. Ну, а комп’ютер? Знову фізики прогрес!

Ввійшов трудяга цей і в побут і внауку.

І за комп’юте кожен з нас підніме руку,

Без нього жоден ми не мислимо процес.

 

  1. Отож бо фізиці підвладне в світі все,

Технічний розвиток нам фізика несе!

 

Художниця.  А нам – учням шкіл Глобинського району складнющі фізики  закони доносити Ви – вчителі фізики. І я низько вклоняюся Вам, хоча сама цей предмет не дуже полюбляю.

 

     Вчитель. Спасибі від учнів за ваші уроки
І щирі вітання із завершенням семінару  вас!
Нові вам закони відкрити бажаю,
Хай буде в житті лише зоряний час!

Щиро вірю, що все у нас з вами буде добре!

Звучить пісня «Все буде добре!»

Разом: Нехай процвітає наука фізика!

 


 




 

 
 

 

 

 

 

http://privitay.com.ua/images/m_4.gif

 

 

http://privitay.com.ua/images/m_11.gif

 

http://privitay.com.ua/images/m_5.gif

 

-

Значення імені

http://privitay.com.ua/images/m_11.gif

 

http://privitay.com.ua/images/m_2.gif

 

Листівки на у

Листівки з Днем Ангела 
 

Загрузка...

 

http://privitay.com.ua/images/m_11.gif

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

docx
Пов’язані теми
Фізика, Позакласні заходи
Додано
14 січня 2022
Переглядів
316
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку