Портфоліо вчителя історії.

Про матеріал
Портфоліо вчителя історії. Вказана тема над якою працює вчитель, методи та прийоми , які використовує на уроках.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ГРУШІВСЬКА ЗШ І-ІІІ СТУПЕНІВ МАЙСТЕР - КЛАС З ІСТОРІЇ АКТИВІЗАЦІЯ ПІЗНАВАЛЬНИХ ІНТЕРЕСІВ НА УРОКАХ ІСТОРІЇ ПРИ ЗАСТОСУВАННІ ІНТЕРАКТИВНИХ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ.

Номер слайду 2

Москаленко. Ольга Володимирівна. Вчительісторії таправознавства

Номер слайду 3

Педагогічне.кредо Учень – це не посудина, яку потрібно заповнити, учень – факел, який треба запалити.                                        Стародавня мудрість         r

Номер слайду 4

Життєве кредо: Доводиться бігти з усіх ніг лише для того, щоб залишитися на тому самому місці. Якщо хочеш потрапити в інше місце, потрібно бігти вдвічі швидше…

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Рецепт вчительської молодості: Систематично вживай: бальзам мудрості, коктейль творчості, каву бадьорості, відвар пунктуальності, настій терпимості, екстракт людяності. Виконуй все це ретельно і будеш вічно молодим, вчителю.

Номер слайду 7

Активізація пізнавальних інтересів на уроках історії при застосуванні інтерактивних методів навчання. На прикладі теми уроку в 5 класі: Про що можна довідатися з сімейного фотоальбому. Родинне дерево. ПРОБЛЕМА

Номер слайду 8

Освіта XXI ст. – це освіта для людини” – так наголошується в концепції середньої загальноосвітньої школи. Тому головну мету навчання я вбачаю у формуванні суб’єкта – учня; його особистості, що навчається отримувати знання. Сучасне викладання історії вимагає сьогодні від вчителя оновлення змісту навчально-виховної роботи, насамперед тому, що радянська історія, принижена, покалічена, перетворилась в ідеологію і соціальну фантастику. Знадобиться, напевне, не один десяток років, щоб розгребти всі завали кладовища фактів і перетворити історію в живі думки про факти минулого. ppt_xppt_x

Номер слайду 9

Педагогічна теорія та практика наполягає на тому, що в основу сучасного уроку, перш за все , слід покласти принцип діяльності, тобто організувати навчально-пізнавальний процес таким чином, щоб забезпечити максимально можливу активність учнів при постійно діючому зворотньому зв’язку. Будь-яка дія, перед тим, як бути реалізованою, народжується в мозку учня і там аналізується, тому, в першу чергу, слід активізувати саме розумову діяльність учнів. Характеристика контингенту учнів ,які приходять навчатися до ВНЗ, говорить про те, що переважаюча кількість із них має початковий та середній рівень знань. Тому перед кожним вчителем стоїть проблема, як подати навчальний матеріал так, щоб учні як найкраще його засвоїли. Через те й шукають різні методи навчання і засвоєння навчального матеріалу. Як же забезпечити ґрунтовні знання? ppt_xppt_x

Номер слайду 10

Найкращій спосіб (метод) засвоєння знань за обсягом (особливо для вивчення історії) – це образ, недарма кажуть: “Краще один раз побачити, ніж сто разів почути”. Якщо учні тільки слухають тему, яка не викликає в них образів, то запам’ятати і відтворити цю тему учні не зможуть. Вони забудуть пояснення вже через декілька хвилин. І навіть в кінці уроку, при закріпленні вивченого матеріалу, учням важко відтворити сказане вчителем. Ось чому завжди необхідно шукати аналогії, асоціації, моделювання ситуації, проектні роботи і т.д. Тоді запам’ятовування навчального матеріалу буде успішне. Виходячи з цього, я надаю короткий опис тих методів, за допомогою яких можна розвивати активну форму діяльності учнів:ppt_xppt_x

Номер слайду 11

1. Складання схем - таблиць. Складання схем пов’язане з певними труднощами, тому що вчителю потрібно тримати під контролем підготовчий етап –залучити учнів самостійно працювати з текстом. Мета такого читання – обрати головне у кожному абзаці підзаголовку. На цьому етапі домінування вчителя дуже важливе. Він повинен працювати з учнями, формуючи у них необхідні навики, вміння та знання:виділяти причинно - наслідкові зв’язки; виділяти терміни і поняття;знайомитись із історичною особою;виписати основні деталі теми;виділити значення, що виникло внаслідок розвитку історичного явища. Схема – таблиця з реальним змістом може мати 7-10 речень, певні колонки, стрілки тощо.

Номер слайду 12

2. Моделювання ситуації за даним алгоритмом. Використовується методика “семикратного пошуку”, тобто конструювання учнями відповіді за допомогою запитань: Хто? Що? Де? Коли? Як? Яким чином? Навіщо?Цей метод застосовується для прояснення ідей, дослідження конкретного тексту. Складений учнями перелік запитань, може стати матеріалом на уроці узагальнення та систематизації знань.

Номер слайду 13

3. Атака на вчителя. Запитання, як у житті так і уроці, повинен ставити той, хто навчається, а не той у кого вчаться. Виходячи з цього, я пропоную будувати урок так, щоб запитання надходили від учнів. Після вивчення нового матеріалу, учням оголошується, що зараз вони поміняються місцями – учні будуть ставити запитання, а вчитель відповідати на них, але є умова – складати запитання цікаві і проблемного характеру. Цей метод дозволяє не тільки перевірити рівень засвоєння знань, а й сприяє розвитку логічного мислення.

Номер слайду 14

4. Історичні комікси. Учням пропонується завдання: намалювати чи схематично зобразити певну подію, пояснити сенс намальованого. Цю роботу потім можна використати в інших групах з метою закріплення матеріалу. Цей метод є прекрасною формою засвоєння опрацьованого матеріалу. Він розвиває творчу уяву учнів, вміння систематизувати матеріал і користується популярністю серед учнів.

Номер слайду 15

5. Складання гіпотетичного прогнозу розвитку країни Учні отримують завдання скласти прогноз, який може починатися такими словами:∙            Якби не було …∙            Якби не …∙            Якби я…Цінність цього методу полягає в тому, що він розвиває творчі здібності, формує життєву позицію та вміння аналізувати історичні закономірності.

Номер слайду 16

6. Проектна робота. Можливим варіантом активізації творчої діяльності є науково – дослідна робота, завданням , якої є розробка моделі або проекту. Ця робота планується під керівництвом вчителя:∙            підготовка (визначення теми та мети);∙            планування (визначення джерел інформації);∙            збір та аналіз інформації;∙            презентація проекту;∙            підбиття підсумків та оцінювання. Але сама робота над проектом виконується самостійно, під час якої учні набувають дослідницьких навиків.

Номер слайду 17

7. Практична робота. Практична робота є важливим етапом навчання учня . Вона закріплює теоретичні знання та дає оцінку проведеній роботі. В навчанні взагалому першим і основним кроком є засвоєння інформації, теоретичного матеріалу. Без цього кроку неможливо підкоряти слідуючий. Важливість практичних робіт важко переоцінити, так як вони є основою та основним методом якісного освоєння теоретичного матеріалу учнем.r

Номер слайду 18

Практичне заняття №1 Тема: Про що можна довідатися з сімейного фотоальбому. Родинне дерево. Мета: розкрити зміст науки генеалогія, значення поняття родинне дерево; розвивати вміння роботи з фото джерелами, створювати родинне дерево та визначити їх роль у роботі дослідників; сприяти формуванню духовної, соціально-орієнтованої особистості, зацікавленої сімейними традиціями, витоками свого роду. Очікувані результати. Після цього уроку учні зможуть: розкривати зміст понять генеалогія, родинне дерево;описувати фотографію за допомогою пам'ятки роботи з фото джерелами;створювати власне родинне дерево, добирати інформацію з сімейних фотоальбомів. Тип уроку: практичне заняття. Обладнання: схема родинного дерева, фотографії з сімейного фотоальбому, ножиці, клей, зошит, підручник 1) Власов В. С. Історія України (вступ до історії). – К.: Генеза, 2013. – 256 с. або підручник 2) О. І. Пометун, I. А. Костюк, Ю. Б. Малієнко Історія України (вступ до історії). – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013.

Номер слайду 19

Епіграф до уроку. Фотографія зупиняє час(Анрі Базен)

Номер слайду 20

Вправа «Дерево рішень»Що історики бачуть на фотографіях?Як відображена історія вашої сім’ї у фотографіях?3. Чому родинне дерево є історичним джерелом?

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Генеалогія і родинне дерево. Зразок родинного дерева.

Номер слайду 23

Завдання 1. На основі запропонованої інформації доповніть генеалогічне дерево давньоруських князів. Анна — дочка князя Ярослава Мудрого, як а вийшла заміж за французького короля й отримала у Франції ім’я Анна Руська. Володимир (правив упродовж 1113-1125 років) — син князя Всеволода та візантійської принцеси з роду Мономах. Увійшов в історію як князь Володимир Мономах. Княгиня Ірина — дочка шведського короля, дружина князя Ярослава Мудрого. Князь Ігор Рюрикович (правив упродовж 912-945 років) —батько князя Святослава та чоловік княгині Ольги. Князь Володимир Великий (правив упродовж 980-1015 років)— син князя Святослава та батько князя Ярослава Мудрого. Запровадив християнство в Київській Русі. Княжна Анна (Янка) — дочка князя Всеволода. Відкрила першу в київській Русі школу для дівчаток.

Номер слайду 24

ОЛЕГ

Номер слайду 25

Фотографія, як історичне джерело. Гра-загадки

Номер слайду 26

Пам’ятка, як працювати з фотографією – історичним джерелом

Номер слайду 27

Практична частина1) Учні отримали випереджаюче завдання: підготувати фото із сімейного фотоальбому (копії), а також виписати відомості про батьків та родичів за схемою: Повне ім'я, прізвище, по батькові автора (учня). Повне ім'я, прізвище, по батькові мами (можна зазначити і дівоче прізвище), тата. Повне ім'я, прізвище, по батькові рідних братів, сестер автора. Повне ім'я, прізвище, по батькові рідних братів, сестер мами, тата (тітки, дядька). Повне ім'я, прізвище, по батькові дідуся та бабусі (окремо батьків мами, тата) і тд. тп. Можна зазначити і роки життя. Визначити рід занять або професію.2) Підготовлені фотографії членів родини розкласти таким чином як зображено на запропонованому зразку: учень 1, мама 2, тато 3 і так далі.

Номер слайду 28

Оля. Мама Рая. Тато Володимир. Бабуся Катя Дідусь. Сергій. Бабуся Оля. Дідусь. Сергій. Пр. Б. Оляна. Пр. Д. Лука. Пр. Б. Векла. Пр. Д. Петро. Пр. БГанна. Пр. ДГригорій. Пр. БТетяна. Пр. Д. Купріян

Номер слайду 29

Закріплення та узагальнення вивченого матеріалу. Вправа «Сенкан» складання вірша, який складається з 5 рядків, у якому ви висловлюєте сласне ставлення до проблеми. 1 рядок – проблема, 2 – два прикметники, 3 – два-три дієслова, 4 – коротке речення, яке висловлює вашу думку, 5 – одне слово (іменник) через яке ви виразите свої емоції, почуття, пов'язані з даним поняттям. Наприклад: 1 – Родина 2 – любляча, рідна 3 – турбується, захищає 4 – головне для людини 5 – сім'я

Номер слайду 30

Підсумки, домашнє завдання. Аналіз роботи учнів, оголошення оцінків. До наступного заняття підготувати повідомлення « Походження назви моєї вулиці» Дякую за увагу, було дуже приємно з вами працювати!!!

pptx
Додано
26 жовтня 2023
Переглядів
608
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку