В даній презентації розкриваються питання розвитку комунікаційної проблеми.Етапи розвитку комунікаційної проблеми.
Типові порушення процесу комунікації в сім’ї.
Які бувають види комунікації.
Сім’я – це той первинний осередок, в якому починається і відбувається життя дитини. За сприятливих умов дитина набуває в сім’ї початкових моральних знань, прилучається до міжособистісних відносин, що сприяє її соціалізації, готується до адекватного входження в інші мікрогрупи та макросоціум в цілому
Номер слайду 3
Для нормального процесу міжособистісної комунікації необхідно, щоб всі учасники комунікації мали функціональну або дієвоактивну інформацію. Якщо виникають проблеми з одержанням такої інформації, може виникнути комунікаційна проблема, яка надалі може стати джерелом психічної травматизації.
Номер слайду 4
Розвиток комунікаційної проблемисукупність процесів, які виникають внаслідок порушення комунікації, і призводять до виникнення психотравмуючих особливостей у сім’ї.
Номер слайду 5
Етапи розвитку комунікаційної проблеми:інформаційно-дефіцитний;замісної або викривленої комунікації;поведінково-комунікаційний етап.
Номер слайду 6
Типові порушення процесу комунікації в сім’ї:монологвідсутність здорового контакту;Характерна наявність двох взаємо протилежних повідомлень (взаємовиключних); Функція: зберегти статус-кво, засобом є недостовірна інформація.«відхилена»комунікація«парадоксальна» комунікація «замаскована» комунікація або містифікація
Номер слайду 7
Види комунікаціїСпілкування обмін інформацією між живими організмами. Масова комунікація процес виробництва та відтворення масової свідомості, засобами масової комунікації — періодичною пресою, радіо і телебаченням, засобами електронної комунікації.
Номер слайду 8
Види порушень суперечливість вербальної і невербальної комунікації; виникнення комунікаційних бар'єрів; маніпулювання партнером в процесі комунікації, зловживання управлінням комунікацією порушення і спотворення передачі почуттів
Номер слайду 9
Комунікаційна проблемаа) у одного члена сім’ї є певна потреба;б) задоволення цієї потреби залежить від іншого члена сім’ї;в) дії по задоволенню потреби мали б місце, якби той, у кого є ця потреба, передав інформацію (прохання, натяк);г) передача цієї інформації є неможливою через психологічні особливості одного чи другого члена сім’ї;д) таким чином, потреба зберігається, хоча її неможливо задовольнити.
Номер слайду 10
– Комунікаційний бар’єр. Логічний. Неадекватне розуміння інформаціїСемантичний. Незбігання у системах значень партнерів по комунікації — тезаурусах, тобто лінгвістичного словника мови, з повною смисловою інформацією. Фонетичнийперешкода, створена особливостями мови того, хто говорить. Смисловий. Непорозуміння між людьми, яке є наслідком того, що одне повідомлення має для них різний смисл
Номер слайду 11
Дефіцитна інформація інформація, проходження якої по комунікаційному каналу могло б запобігти виникненню психотравмуючих порушень у сім’ї.