Посада асистента вчителя у закладі освіти з інклюзивним навчанням

Про матеріал
ПОСАДА АСИСТЕНТА ВЧИТЕЛЯ В ЗАКЛАДІ ОСВІТИ З ІНКЛЮЗИВНИМ НАВЧАННЯМ. Асистент учителя повинен уміти: • застосовувати професійні знання в практичній діяльно¬сті, здійснювати педагогічний супровід дитини з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання; • разом з іншими фахівцями складати та реалізовувати ін-дивідуальну програму розвит¬ку дитини; • вести спостереження та аналізувати динаміку розвит¬ку учня; • налагоджувати міжосо¬бистісні стосунки між усіма суб’єктами навчально-вихов¬ної діяльності; • займатись посередниць¬кою діяльністю у сфері вихо¬вання та соціальної допомоги.
Перегляд файлу

ПОСАДА АСИСТЕНТА ВЧИТЕЛЯ В ЗАКЛАДІ ОСВІТИ З ІНКЛЮЗИВНИМ НАВЧАННЯМ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

у складі групи фахівців приймає участь у розро­бленні та виконанні індивідуальної програми розвитку дитини; адап­тує навчальні матеріали з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності дітей з особливими потребами.

Виконуючи організаційну функцію, асистент учителя:

 

  •                  допомагає в організації освітнього процесу в класі з інклюзивним навчанням;
  •                  надає допомогу учням з особливими освітніми потребами в орга­нізації робочого місця;
  •                  проводить спостереження за дитиною з метою вивчення її індиві­дуальних особливостей, схильностей, інтересів та потреб;
  •                  допомагає концентрувати увагу, сприяє формуванню саморегуля­ції та самоконтролю здобувача освіти;
  •                  є членом команди психолого-педагогічного супроводу ди­тини з особливими освітніми потребами;
  •                  співпрацює з фахівцями, які безпосередньо працюють з ди­тиною з особливими освітніми по­требами;
  •                  приймає участь у розро­бленні індивідуальної програми розвитку;
  •                  забезпечує разом з іншими працівниками здорові та безпечні умови освітнього процесу та праці;
  •                  постійно підвищує свій про­фесійний рівень, педагогічну майс­терність, загальну культуру;
  •                  веде встановлену педагогічну документацію.

 

Здійснюючи навчально-розвивальну функцію асистент учителя:

  •                  співпрацюючи з учителем/вихователем класу/групи, надає освітні послуги, спрямовані на задоволення освітніх потреб здобувачів освіти;
  •                  здійснює соціально-педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами, дбає про професійне самовизначення та соціальну адаптацію;
  •                  сприяє розвитку дітей з особливими освітніми потребами, поліп­шенню їхнього психоемоційного стану;
  •                  стимулює розвиток соціальної активності дітей, сприяє виявлен­ню та розкриттю їхніх здібностей, талантів, обдарувань шляхом їхньої участі в науковій, технічній, художній творчості.
  •                  створює освітні ситуації, обстановку оптимізму та впевненості у своїх силах і майбутньому.

 

У межах діагностичної функції асистент учителя:

  •                  разом з командою супроводу розробляє індивідуальну програму розвитку, вивчає особливості діяльності і розвитку дітей з особливими освітніми потребами, оцінює навчальні досягнення учня;
  •                  оцінює виконання індивідуальної програми розвитку, вивчає та аналізує динаміку розвитку учня.

 

При реалізації прогностичної функції асистент учителя:

  •                  на основі вивчення актуального та потенційного розвитку дитини приймає участь у розробленні індивідуальної програми розвитку;

 

Здійснюючи консультативну функцію асистент учителя:

  •                  постійно спілкується з батьками, надаючи їм необхідну консуль­тативну допомогу;
  •                  інформує членів команди супроводу та батьків про досягнення учня.

Асистент учителя під керівництвом учителя може працювати з уч­нями індивідуально або в невеликих групах, проводячи різну роботу для підсилення та покращення засвоєння навчальної програми. Він також дає вчителям відповідні поради та пропозиції. Наприклад, асистент учителя може оцінювати дії учнів, складати перевірочні тести, (але не інтерпрету­вати результати тестування), спостерігати за поведінкою учня під час освітнього процесу й вести нотатки, а також допомагати планувати освітню програму.

Для виконання своїх обов’язків асистент учителя взаємодіє з:

  •                  директором та заступниками директора закладу освіти;
  •                  педагогічними працівниками закладу освіти;
  •                  практичним психологом закладу освіти та працівниками психоло­гічної служби;
  •                  медичними працівниками закладу освіти та територіального за­кладу охорони здоров’я;
  •                  інклюзивно-ресурсним центром;
  •                  педагогічною радою та радою закладу освіти;
  •                  батьківським комітетом закладу освіти;
  •                  батьками дітей з особливими освітніми потребами;
  •                  громадськими організаціями, позашкільними та культурно-освіт­німи закладами;
  •                  службами у справах дітей;
  •                  правоохоронними органами.

Асистент учителя не повинен виконувати завдання, які є прерогати­вою вчителя – планування освітнього процесу, оцінювання навчальних завдань учнів, що передбачає професійну інтерпретацію результатів їх виконання .

Працюючи в тандемі, учитель може запропонувати асистенту:

  • провести підбір навчальних завдань, які учень міг би виконати (але остаточне рішення про використання цих завдань прийматиме вчитель);
  • перевіряти вправи та тести на множинний вибір, інші види вправ/ запитань, де учень повинен дати єдину вірну відповідь;
  • зробити ксерокопії роздаткових матеріалів, виготовити наочність чи інші матеріали під керівництвом учителя.

Здійснюючи професійну діяльність, асистент учителя має право:

  •                  Самостійно обирати форми, методи, способи навчальної роботи, нешкідливі для здоров’я учнів.
  •                  Брати участь у роботі ме­тодичних об’єднань, нарад, зборів закладу освіти та зборів інших ор­ганів самоврядування, в заходах, пов’язаних з організацією освіт­нього процесу.
  •                  Обирати форми підвищення своєї кваліфікації; навчатися закла­дах вищої освіти і закладах системи підготовки та підвищення кваліфі­кації педагогічних працівників.
  •                  Вносити керівництву за­кладу освіти і органам управління освітою пропозиції щодо поліп­шення освітнього процесу.
  •                  Бути членом професійних спілок та інших об’єднань грома­дян, діяльність яких не заборонена законодавством.
  •                  Порушувати питання захисту прав, професійної та людської честі і гідності.
  1. У професійній діяльності асистент учителя дотримується педагогіч­ної етики, поважає гідність особистості дитини, захищає її від будь-яких форм фізичного або психічного насильства.

Чинники, які впливають на обов’язки асистента:

  •                  наявність і детальне вивчення посадової інструкції;
  •                  особистість учителя, з яким він працює, усвідомлення і чіткий розподіл ролей між педагогом та асистентом;
  •                  рівень довіри й комфорту в стосунках «учитель / вихователь – асистент»;
  •                  рівень навичок і професій­ного досвіду;
  •                  стосунки з дітьми, фізичне середовище класу.

 

  1.  
  2.  

 

 

 

 

 

Асистент учителя – це посередник між дитиною з особливостями розвитку та іншими дітьми і дорослими в освітньому середовищі. Однією з найважливіших передумов успішного розвитку дитини з особливими освітніми потребами є створення сприятливих, комфорт­них умов. Мета роботи асистента вчителя полягає в організації умов для успішного включення дитини з особливостями розвитку в середовище школи.

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Методичні рекомендації
Інкл
Додано
12 січня 2023
Переглядів
646
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку