Сьогодні Україна вимушена пристосовуватися до нових умов життя. Поки для дітей різного віку це можливість побути вдома, для вчителів та батьків – необхідність якнайшвидше вирішити проблему з організацією занять. Як заохотити дітей до навчання? Як організувати процес дистанційного навчання, щоб учні повноцінно засвоїли шкільну програму? Які сучасні онлайн-платформи використати у навчальному процесі?
Електронні освітні ресурси для нової української школи
Сьогодні Україна вимушена пристосовуватися до нових умов життя. Поки для дітей різного віку це можливість побути вдома, для вчителів та батьків – необхідність якнайшвидше вирішити проблему з організацією занять. Як заохотити дітей до навчання? Як організувати процес дистанційного навчання, щоб учні повноцінно засвоїли шкільну програму? Які сучасні онлайн-платформи використати у навчальному процесі?
Під електронними освітніми ресурсами (ЕОР), згідно з Положенням про електронні освітні ресурси Міністерства освіти і науки України, розуміють навчальні, наукові, інформаційні, довідкові матеріали та засоби, розроблені в електронній формі та представлені на носіях будь-якого типу або розміщені у комп’ютерних мережах, які відтворюються за допомогою електронних цифрових технічних засобів і необхідні для ефективної організації навчально-виховного процесу, в частині, що стосується його наповнення якісними навчально-методичними матеріалами.
● електронні документи у вигляді електронних навчальних видань до яких належать:
○ електронний словник — електронне довідкове видання упорядкованого переліку мовних одиниць (слів, словосполучень, фраз, термінів, імен, знаків),
доповнених відповідними довідковими даними;
○ електронний довідник — електронне довідкове видання прикладного характеру, в якому назви статей розташовані за абеткою або в систематичному порядку;
○ електронний навчальний посібник — навчальне електронне видання, використання якого доповнює або частково замінює підручник;
○ електронний підручник — електронне навчальне видання із систематизованим викладом навчального матеріалу, що відповідає освітній програмі, містить цифрові об’єкти різних форматів та забезпечує інтерактивну взаємодію[1];
○ електронні методичні матеріали — електронне навчальне або виробничопрактичне видання роз'яснень з певної теми, розділу або питання навчальної дисципліни з викладом методики виконання окремих завдань, певного виду робіт;
● інформаційні системи у вигляді:
○ депозитарію електронних ресурсів, що забезпечує зосередження в одному місці сучасних ЕОР з можливістю надання доступу до них через технічні засоби, у тому числі в інформаційних мережах (як локальних, так і глобальних);
○ курсу дистанційного навчання, який є достатньою для навчання окремим навчальним дисциплінам за допомогою опосередкованої взаємодії віддалених один від одного учасників навчального процесу у спеціалізованому середовищі, яке функціонує на базі сучасних психолого-педагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій;
○ електронного лабораторного практикуму, що є інтерактивною демонстраційною моделлю природних і штучних об'єктів, процесів та їх властивостей із застосуванням засобів комп'ютерної візуалізації.
● електронні дидактичні демонстраційні матеріали — електронні матеріали (презентації, схеми, відео- й аудіозаписи тощо), призначені для супроводу навчально-виховного процесу;
● комп'ютерний тест — стандартизовані завдання, представлені в електронній формі, призначені для вхідного, проміжного і підсумкового контролю рівня навчальних досягнень, а також самоконтролю та/або такі, що забезпечують вимірювання психофізіологічних і особистісних характеристик випробовуваного, обробка результатів яких здійснюється за допомогою відповідних програм.
● електронний освітній ігровий ресурс – різновид електронного освітнього ресурсу навчального призначення, що поєднує пізнавальну та розвивальну функції, містить цілісний теоретичний матеріал та компетентнісні завдання з навчального предмета, подані в ігровій формі.[2]
. • Студія онлайн-освіти «Educational Era» (https://www.ed-era.com)
• Проект Prometheus (http://prometheus.org.ua) Український громадський проект масових відкритих онлайн-курсів від викладачів КПІ, КНУ ім. Т. Г. Шевченка та Києво-Могилянської Академії.
• Всеукраїнська шкільна освітня мережа «Щоденник» (http://shodennik.ua) Інструмент, що робить процес управління освітою більш оперативним і зручним, надає різноманітні функції для школярів, учителів і батьків - розклад уроків, електронний журнал, електронний щоденник, домашні завдання, шкільний сайт, оголошення, бібліотека, медіатека тощо.
• Освітній портал «Класна Оцiнка» (http://klasnaocinka.com.ua) Інформаційна система для шкіл, дитячих садків та інших організацій. Бібліотека, статті, дистанційні курси, конкурси, конференції, форум.
• Проєкт «Молодіжна Акція Мультимедійна» (http://mammedia.com.ua)
• Центр Інноваційної Освіти “Про.Світ” (http://www.prosvitcenter.org)
• Електронне навчання Mozaik (https://www.mozaweb.com/uk)
Платформа Moodle (https://moodle.org/)
Платформа Google Classroom (https://classroom.google. com) латформа Google Classroom (https://classroom.google. com)
Zoom (zoom.us/download)
Classtime (https://www.classtime.com/uk/)
LearningApps.org (LearningApps.org)
Google Classroom — це один із сервісів Google, призначе- ний для створення віртуальних класів.
https://vsimpptx.com/
Освітній портал "Всім pptx" розпочав своє існування 14 жовтня 2015 року. З перших кроків й донині головна мета сайту - створення освітніх матеріалів для вчителів, котрі зможуть скоротити час підготовки до уроків на 80%-100%. Освітянський простір дуже великий, але з кожним роком ми все ближче до головної цілі - об’єднання всієї вчительської спільноти на одному ресурс
Інтерактивні вправи
Інтерактивний плакат
https://docs.google.com/presentation/d/1oCbwkBVo7Qp3mdsuuq6SA3lbqRcGwSZ7/edit#slide=i d.p2 https://www.youtube.com/watch?v=aesumBi150A Хмара слів сервіс Word Art
З його допомогою можна створювати яскраві хмари різної форми.
https://wordart.com/