Виховний захід у третьому класі
Поширення добра у світі, доброчесність
Підготувала :
Цепкало Н.М.
вчитель початкових класів
Харківського ліцею № 60
Слобідського району.
Тема: Поширення добра у світі, доброчесність
Мета. Допомогти учням осягнути, що значить бути добрим, що лежить в основі доброти, доброго вчинку, славлячи добро в людині, її справах і ставленні до
інших, розвивати в учнів бажання робити добро, формувати в підростаючого
покоління моральні чесноти, шляхетність, почуття милосердя, виховувати морально-етичні норми життя, доброчесність
І. Вступна частина
Добрий день, дорогі діти! Послухайте легенду, що допоможе дізнатися тему сьогоднішнього заходу.
Жила-була на землі дівчина, яку звали Любов. Невесело було їй жити на світі без подруги. Ось і звернулась вона до свого батька, щоб допоміг їй вибрати подругу на все життя. Одного ранку привів він Любов на призначене місце й показав п’ять прекрасних дівчат, яких звали Краса, Радість, Удача, Печаль і Доброта. Але вибрати можна лише одну. Спочатку Любов розгубилася, не знала, кого вибрати. Потім підійшла ближче, подивилася в очі кожній і простягла руку Доброті.
ІІ. Оголошення теми і мети заходу
Сказав мудрець:
Та нагород за це не вимагай.
Лише в добро і вищу правду віра
Людину відрізня від мавпи і від звіра.
Хай оживає істина стара:
Людина починається з добра!
Епіграф уроку
Добрі слова – це сади.
Добрі слова – це коріння.
Добрі думки – квіти.
Добрі справи – плоди.
Робіть так, щоб людям, які вас оточують, було добре…
Тепер уявімо, що доброта – це сонечко, яке на своїх промінчиках підготувало нам завдання, які ми маємо виконати протягом виховної години.
ІІІ. Опрацювання теми заходу,складання очікуваних результатів-сонечка
1.Обговорення листа від хлопчика
- Учора листоноша принесла мені листа від одного хлопчика. Послухайте уважно і спробуйте дати йому добру пораду.
ХТО ПОКАРАВ ЙОГО
«Я образив товариша. Я штовхнув однокласника, я списав домашню роботу ,я вдарив собаку, я забрав іграшку у сестри.
Ісі пішли від мене. Я залишився один і гірко заплакав».
Чи можна назвати цього хлопчика добрим, доброчесним?
Чому він плакав?
2. Збираємо добрі слова
Діти утворюють коло, перекидають одне одному м’ячик, згадують і говорять добрі слова, називають чесноти людей.
3.Гра «Якщо ти добра людина, то повинен…»
- Якщо людина повинна робити те, що я називаю, плескайте в долоні, а якщо ні – нічого не робіть.
- робити комусь зле, якщо цього ніхто не бачить;
- допомагати мамі мити посуд;
- не вмиватися;
- берегти рідну природу та охороняти її;
- шанувати працю рідних людей;
- галасувати, коли хтось відпочиває;
- бути вихованою, стриманою;
- обманювати, сваритися, хвалитися;
- насміхатися з чужого горя;
- добре вчитися, багато читати;
4.Гра в колі друзів «Я дарую тобі…»
Спалахнула свічечка
Ніжним полум’ям.
Підійди погрітися,
Кому холодно…
-У центрі кола горить свічечка, що є символом добра і чистоти.
Діти висловлюють добрі побажання одне одному, передаючи умовний символ добра (дерев’яну писанку).
Останніми мають бути слова, промовлені хором: «Хай торжествують світло,добро і доброчесність !».
5.Гра «Ромашка» в групах
Ромашку, складену з окремих пелюсток із завданнями, прикріплюють на дошці. Учні виходять до дошки і відривають пелюстку, читають уголос завдання, виконують його в групі, виступають по черзі.
6.Робота в групах «Дерево Доброти»
Три групи одержують конверти із зображенням листочків з написами: доброчесність, працьовитість, доброта, злість, грубість, чемність, терпіння, повага, зло, обман, милосердя, увічливість, любов, ненависть, байдужість, щедрість.
7.Гра «З якої казки?» Звірка очікуваних результатів , підсумок уроку.
1) Він звірят усіх лікує,
Від халепи їх рятує,
І зайчат, і мавпенят,
Бегемотів і тигрят,
Вилікує він за мить
Все, що в звірів заболить,
Наш добрий лікар…(Айболить)
2) Сидить Півник на печі,
Їсть смачненькі калачі,
Тут Лисичка прибігає,
Півника мерщій хапає.
Біжить Котик рятувати,
В Лиски Півника забрати (Котик і півник)
3) Вигнав дід козу із хати,
Тай пішла вона блукати,
В зайця хату відібрала.
Всі козу ту виганяли,
Рак козуню ущипнув –
Зайцю хатку повернув. (Коза-дереза)
4) Виріс цей хлопчина
З маленької деревини.
У печі зміючку спік,
Сам на дерево утік.
Його гусятко врятувало –
На крилечка свої узяло.
Принесло до тата й мами,
Частувалось пирогами. (Івасик-Телесик)
Що легше зробити: допомогти чи образити? ( Образити, адже ображають бездумно. Щоб допомогти, необхідно з’ясувати, як учинити мудро, вивчити обставини).
8.Вправа «ТАК чи НІ»
- коли вам краще жити:
Коли сміються діти
А чи тоді, як всі кричать,
І їм не можна ради дать? …..
Він, діти, добрий хлопчик?(так)
Він буде доброчесним