Поширення мистецтва бароко в Європі

Про матеріал

Матеріал буде корисний для учителів Всесвітньої історії.

Історія не зберегла для нас музику античності, але ми бачимо її застиглі форми в античних скульптурах, архітектурі, що дійшли до наших часів. Античні образи гармонійні, прекрасні тілом і душею, осяяні світлом високого ідеалу, подвигу, духовного пориву.

Перегляд файлу

Тема: Поширення мистецтва бароко в Європі

Мета: показати особливості мистецтва бароко, підкреслити вплив епохи
              Відродження на його розвиток та поширення в Європі; дати визначення
              поняттям «бароко» та «класицизм»; продовжувати розвивати навички
              дослідницької діяльності учнів, вміння самостійно здобувати інформацію,  
              коментувати твори мистецтва, робити висновки; розширювати світогляд
              учнів; виховувати художній смак.

Вікова категорія: 8 клас

Навчальний предмет: Всесвітня історія

Тип уроку: дослідження

Віртуальний “Останній дзвоник” | Сайт вчителя англійської мови Рафальської  Н.В.Обладнання: аудіо запис творів Й. С. Баха, Г. Генделя, репродукція творів майстрів
                        періоду, комп’ютер, слайди, ілюстрації в підручнику.

Хід уроку

  1.     Організаційна частина уроку
  2.      Мотивація навчальної діяльності

Учитель. Вслухайтеся в музику Баха, музику, що якнайкраще передає дух епохи.

(Звучить музика Баха)

У ній відчувається простір, велич духу, безмежність значень, відтінків і разом з тим – неспокій, напруженість. Ця музика хвилює, бентежить, примушує заглибитись у себе.

Історія не зберегла для нас музику античності, але ми бачимо її застиглі форми в античних скульптурах, архітектурі, що дійшли до наших часів. Античні образи гармонійні, прекрасні тілом і душею, осяяні світлом високого ідеалу, подвигу, духовного пориву. Образи XVI-XVII ст. зовсім не такі.

(Демонстрація репродукцій творів живопису; на одному боці дошки – античні, Раннє Відродження, на другому – Пізнє Відродження)

Минулого уроку я акцентувала вашу увагу на тому,  античність була гімном людині як представнику розумного й прекрасного роду; середньовіччя показало людину, яка залежала від волі Бога, а от Відродження створило нам образ вольової, творчої людини. А тепер подивіться на репродукції, що представляють кожну епоху.

Будь у курсі: уперше Версаль можна буде відвідати віртуально - Tochka.net(Здобувачі освіти розглядають репродукції картин різних епох)


 

 

Вальдштейнський палац, Прага. Готелі поруч, фото, відео, як добратися -  Безвізко.ua

 

Учитель. Що між ними спільного, а що відмінного?
Учні роблять порівняльну характеристику і доходять висновку, що художні образи XVI-XVII ст. втрачають античну гармонійність, вони занурені в себе, відображають внутрішню боротьбу.  Але єднає всі ці твори прагнення краси, гармонії форм, світла високого ідеалу.

  1.             Робота з таблицею

Таблиця

Середні віки

Відродження

Бароко

  1. Бог – центр світу.

1. Людина -  центр Всесвіту

1. Людина у складних відносинах з Богом

  1.               Поширення християнства

2. Відродження античної культури

2. Поєднання християнства та античних традицій

3. Культ Бога

3. Культ сильної людини

3. Віра в духовні можливості людини, яка змогла піднестися до Бога

4. Світ не пізнаний і жахливий; справжнє життя не на землі, а небі

4. Єдність, гармонійність світу

4. Намагання проникнути в таємниці земного світу; світ втрачає цілісність і гармонійність

5. Основа - віра

5. Основа – розум

5. Спроба примирити віру й розум

6. Релігійний характер культури

6. Світський характер культури

6. Поєднання релігійних та світських мотивів

7. Ускладнення готики

7. Простота, гармонійність стилю

7. Розмаїття, синтез форм

Висновок учителя. – Ось таким було XVII ст. Воно мало різні образи, втілення, прояви …

З одного боку, криза ренесансних уявлень про людину, про  гармонійність світу, з іншого – прагнення відтворити втрачену красу і гармонію. Це і призвело до формування на початку XVII ст. двох основних художніх напрямків – бароко і класицизму, які були особливістю цієї епохи і залишили нам яскраві шедеври мистецтва. А тому тема нашого уроку: «Поширення мистецтва бароко у Європі».

  1.  Вивчення нового навчального матеріалу

3.1 Робота з словником

Бароко (італ. – дивний, химерний) – напрям у мистецтві та літературі XVI- XVIII ст., для якого характерне поєднання релігійних і світських мотивів, образів, прагнення пишного барвистого стилю.

3.2. Проблемне запитання

Учитель. – «Як мистецтво та архітектура відобразили поступ Нового часу?»

(Відповіді учнів записуються на дошці)

3.3.  Робота в групах. Захист проектів.

(Здобувачі освіти виступають із захистом своїх проектів, які готували вдома)

1-а  група: учні – «історики» про особливості історичної доби;

2-а група: учні – «філософи»  про нове розуміння людини в епоху бароко;

3-я група: учні – «мистецтвознавці» про життєвий та творчий шлях представників мистецтва бароко в Європі;

4-а група: учні – «технічного забезпечення» представляє та коментує слайди із зображенням архітектурних шедеврів бароко у різних країнах Європи, використовуючи комп’ютер.

  1.             Висновок учителя та оцінювання роботи учнів на уроці.

4.1. Підсумкова бесіда

1. Що нового відкрили ви на сьогоднішньому уроці?

2. Чим зацікавила вас тема?

3. Що ви можете відповісти на проблемне питання уроку?

4. Чи досягли ми мети уроку?

5. Що стало провідною ідеєю мистецтва бароко?

(Учні відповідають на запитання)

Відповідь на проблемне запитання

Митці бароко прагнули викликати не спокійне релігійне чи естетичне почуття, а розбурхати, пробудити людську душу, спонукати її до пошуку вічних істин, себе, Бога, прикладом чого і є репродукції картин, з якими ми працювали протягом уроку.

  1.                Домашнє завдання

1.  Опрацювати відповідний матеріал підручника та запитання до нього.

2. Учням підготувати повідомлення про письменників та науковців епохи Відродження.

docx
Додано
14 березня
Переглядів
166
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку