Посібник для самостійної роботи з навчальної дисципліни «Інформатика та інформаційні технології»

Про матеріал
Методичний посібник для самостійної роботи з навчальної дисципліни «Інформатика та інформаційні технології» містить опис та вказівки до виконання індивідуальних і групових навчальних проектів.
Перегляд файлу

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

ВІДОКРЕМЛЕНИЙ СТРУКТУРНИЙ ПІДРОЗДІЛ

«СМІЛЯНСЬКИЙ ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ФАХОВИЙ КОЛЕДЖ

НАЦІОНАЛЬНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ХАРЧОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ»

 

Циклова комісія управління та інформаційних технологій

 

 

 

 

 

 

 

 

МЕТОДИЧНИЙ ПОСІБНИК ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ

З НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

«ІНФОРМАТИКА ТА ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ»

ДЛЯ СТУДЕНТІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 181 – «ХАРЧОВІ ТЕХНОЛОГІЇ»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2023 рік

 

 

Методичний посібник для самостійної роботи з навчальної дисципліни «Інформатика та інформаційні технології» для здобувачів освіти спеціальності 181 – «Харчові технології»

 

 

 

 

Укладач:

Сєразєєва Вікторія Вікторівна

 

Категорія вища

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пояснювальна записка

 

Самостійна робота студента є важливою складовою навчального процесу, яка допомагає розвинути навички самостійного вивчення, аналізу, критичного мислення та самоорганізації.

Самостійна робота з навчальної дисципліни «Інформатика та інформаційні технології» включає в себе різні завдання, такі як:

  • написання індивідуальних і групових навчальних проектів із дослідження предметної галузі,
  • підготовку до занять,
  • читання навчальної літератури.

Тому метою створеного методичного посібника для самостійної роботи з навчальної дисципліни «Інформатика та інформаційні технології»  є:

  • розвиток здатності до особистісного і професійного самовизначення, соціальній адаптації студентів;
  • формування здатності і готовності до самостійного вивчення навчального матеріалу;
  • придбання досвіду творчої діяльності, досвіду проектно-дослідницької роботи з використанням інформаційних технологій.

Завдання:

  • збагатити навчальний матеріал у бік  його поглиблення і збільшення обсягу;
  • підвищити інтенсивність навчання та інтерес до нього.

Очікувані результати:

  • розвиток життєвої компетентності;
  • формування і розвиток індивідуальності, самостійності, творчого потенціалу особистості;
  • участь в проектах, конкурсах.


Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів

 

 Проект являє собою самостійне доскональне вивчення будь-якої проблеми з презентацією результатів роботи.

 Навчальний проект (НП) — індивідуальна (спільна) навчально-пізнавальна, дослідницька, творча або ігрова діяльність студентів — партнерів, що має спільну мету, узгоджені методи, способи діяльності, спрямована на досягнення загального результату з розв’язування певної проблеми, значущої для учасників проекту.

 Види навчальних проектів:

  • Практико-орієнтований проект націлений на соціальні інтереси самих учасників проекту або зовнішнього замовника.
  • Дослідницький проект за структурою нагадує справжнє наукове дослідження. Він включає обґрунтування актуальності обраної теми, позначення завдань дослідження, обов’язкове висунення гіпотези з подальшою її перевіркою, обговорення отриманих результатів. При цьому використовуються методи сучасної науки: лабораторний експеримент, моделювання, соціологічне опитування й інші.
  • Інформаційний проект спрямований на збір інформації про якийсь об’єкт, явище з метою її аналізу, узагальнення та подання для широкої аудиторії. Результатом такого проекту часто є публікація в ЗМІ, зокрема в Інтернеті.
  • Творчий проект передбачає максимально вільний і нетрадиційний підхід до оформлення результатів. Це можуть бути альманахи, театралізації, спортивні ігри, твори образотворчого чи декоративно-прикладного мистецтва, відеофільми тощо.
  • Рольово-ігровий проект. Учасники беруть на себе соціальні ролі або ролі літературних чи історичних персонажів з метою відтворення через ігрові ситуації різних ситуацій соціальних або ділових відносин.

 

 

 

Робота над проектами проходить в кілька етапів:

 1. Підготовка до роботи над проектом.

 2. Вибір теми.

 3. Постановка мети і завдання проекту.

 4. Пошук інформації різними способами

 5. Виконання завдань проекту.

 6. Підготовка до захисту проекту.

 7. Презентація (захист) проектів.

 8. Аналіз результатів проектної роботи.

 

План навчального проекту:

 1. Мета

 2. Об’єкт дослідження

 3. Засіб опрацювання даних

 4. Форма подання результатів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1  ВИМОГИ ЩОДО НАПИСАННЯ ТА ОФОРМЛЕННЯ НАВЧАЛЬНИХ ПРЕКТІВ

 

Навчальний проект може бути оформлений у вигляді презентації, (відеопрезентації), інфографіки.

Навчальний проект оформлюється державною мовою.

Тест Навчального проекту має бути літературною мовою без граматичних та стилістичних помилок.

У тексті Навчального проекту (окрім цитат) не допускається:

  •                 застосовувати звороти розмовної мови;
  •                 застосовувати застарілі чи жаргонні терміни та вирази;
  •                 застосовувати скорочення слів, окрім установлених діючими стандартами.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2  ТЕМАТИКА НАВЧАЛЬНИХ ПРОЕКТІВ

 

Тематика  Навчальних проектів визначається у вигляді індивідуальних творчих завдань відповідно до навчальної програми дисципліни «Інформатика та інформаційні технології» та для забезпечення реалізації наскрізних ліній. Завдання Навчального проекту – дослідити та описати предметну область відповідно до індивідуального (групового) творчого завдання.

Перелік індивідуальних (групових) творчих завдань Навчальних проектів :

  1. «Епоха Smart. Проблеми, особливості, перспективи розвитку».
  2. «Діаграми і їх використання в практичній діяльності».
  3. «Рішення завдань за допомогою програми MS Excel».
  4. Сайт «Мандрівка коледжем».
  5. «Людина в інформаційному суспільстві».
  6. «Системи електронного врядування».
  7. «Комп'ютер і його дія на поведінку, психологію дитини».
  8. «Кіберспорт – історія розвитку та аналіз».
  9. «Цифрова інформація в нашому житті».
  10.  «Створення тематичного Web-сайту».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3  ПОРЯДОК ЗАХИСТУ ТА КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ПРЕКТІВ

 

Навчальний проект виконується протягом навчального семестру. За підсумками роботи, не пізніше ніж за тиждень до початку сесії, студент має подати оформлену роботу та захистити її.

Формою контролю виконання НП є поточний та підсумковий контролі.

Поточний контроль здійснюється студентом особисто, шляхом системної перевірки відповідності стану виконання НП.

Підсумковий контроль – захист роботи. Проводиться в термін, визначений графіком виконання НП.

Підсумковий контроль передбачає:

  1.               Доповідь студента щодо реалізованих в системі проектних рішень.
  2.               Перевірку складу та якості проекту, комплектність проекту відповідно до завдання.

Навчальний проект оцінюється комплексним рейтинговим показником, який враховує складові, перераховані в таблиці 1.

Таблиця 1 – Складові комплексного рейтингового показника оцінювання

№ з/п

Критерії оцінювання

Кількість балів

1.

Значимість та актуальність досліджуваної проблеми, їх відповідність тематиці, що вивчається.

0-1

2.

Конкретність, практична спрямованість проекту

0-1

3.

Активність учасника (учасників) проекту відповідно до його (їх) творчих можливостей

0-1

4.

Рівень самостійності під час роботи над проектом

0-1

5.

Рівень розкриття теми

0-2

6.

Оригінальність оформлення та застосування комп’ютерних програм

0-2

7.

Уміння представити свій проект

0-2

 

Разом кількість балів

10

 

 

 

 

СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ

Базова література:

  1. Бондаренко О.О. Інформатика (рівень стандарту) : підруч. для 10 (11) кл. закл. загал. серед. освіти / [О. О. Бондаренко, В. В. Ластовецький, О.П. Пилипчук,Є. А. Шестопалов]. — Харків : Вид-во «Ранок», 2018.
  2. Морзе Н. В. Інформатика (рівень стандарту): підруч. для 10(11) кл. закладів загальної середньої освіти / Н. В. Морзе, О. В. Барна. — К.: УОВЦ «Оріон», 2019. — 240 с.: іл.
  3. Ривкінд Й. Я. Інформатика (рівень стандарту).: підручн. Для 10-11 кл. закл. Загал. Серед. Освіти. / Ривкінд Й. Я., Лисенко Т. І., Чернікова Л. А., Шакотько В. В. – 2018.
  4. Руденко В. Д. Інформатика (профільний рівень) : підруч. для 10 кл. закл. загал. серед. освіти /В. Д. Руденко, Н. В. Речич, В. О. Потієнко. — Харків : / Вид-во «Ранок», 2018.
  5. Руденко В. Д. Інформатика (рівень стандарту) : підруч. для 10 (11) кл. закл. загал. серед. освіти / В. Д. Руденко, Н. В. Речич, В.О. Потієнко. — Харків :/ Вид-во «Ранок», 2018.

Допоміжна література:

  1. Морзе Н.В. Інформатика 10-11 кл., Навчальна книга, 2010.
  2. Інформатика. Комп’ютерна техніка. Комп’ютерні технології. Посібник./За ред. Пушкаря О.І. – К.: Академія, 2001. – 696с.
  3. Баженов В.А., Венгерський П.С., Горлач В.М. Інформатика. Комп’ютерна техніка. Комп’ютерні технології: Підручник. – К.: Каравела, 2003. – 464с.
  4. Ярмуш О.В. Редько М.М. Інформатика і комп’ютерна техніка: Навчальний посібник. – К.: Вища школа, 2006. – 359с.
  5. Литвин І.І., Конончук О.М. Інформатика: теоретичні основи і практикум. Підручник. – Львів: «Новий світ», 2004. – 321 с.
  6. Самсонов В.В., Єрохін А.Л. Методи та засоби Інтернет-технологій: навч. Посібник – Х.: Компанія СМІТ, 2008. – 264 с.

Інформаційні ресурси:

  1. Інтерактивне навчання. Видавництво Ранок [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://interactive.ranok.com.ua/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Інформатика (рівень стандарту) 11 клас (Морзе Н.В., Вембер В.П., Кузмінська О.Г.)
Додано
26 червня 2023
Переглядів
594
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку